Ei se ole, puhuvat potaskaa.
Printable View
Stemmin ja tankojen vaihtoja on saanut tehtyä canyonin suomen supportin kautta mitä olen kuullut. Työ jäänee sinulle ja vanhan ottavat palautuksena takaisin käsittääkseni. En tiedä toimiiko tuo vielä noin. Eli rahakuluja tuossa tulee korkeintaan posteista jos itse tekee työn.
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Olisiko kenelläkään S- tai M-koon Aeroadia ja voisi mitata paljonko on droppi satulasta tankoon, jos satulan korkeus on 73,5cm (keskiön keskeltä satulan yläpintaan satulaputken suuntaisesti)? Canyonin geometrioissa on kyllä ilmoitettu Stack+, mutta kätevästi siitä ei kerrota, että mitä se tarkoittaa. Mahdollisesti keskiöstä tangon yläpintaan? Mutta onko mukana spacerit vai ei jne?
Onko kukaan katkonut haarukan keulaputkea? Jos vetää stemmiä alaspäin? Ja jätättekö vain spacerit törröttämään? Ostaessa tulee kuitenkin spacerit alle asennettuna, mitä ei ole varsinaisesti suunniteltu runkojen geomertriaan vaan pistetty säätövaraksi.
Jos hiilaria sahailet ni älä hirveästi hengittele sitä pölyä.
Tänään tuli sitten oma Endurace 7.0 Al Disc. Kaikki tuntuu muuten pelaavan ihan hyvin (tietysti kunnon testeihin on vielä muutama kuukausi aikaa), mutta vapaaratas pitää outoa, hieman muovista ääntä. Tuo ääni ei siis ole ollenkaan sellainen metallinen ääni, jollaiseen olen tähän mennessä vapaarattaissa tottunut.
Tässä näyte: https://voca.ro/oT8KZh8gs06
Onko normaalia? :D
Jos siinä on se muovilätykkä joka estää ketjun joutumisen pinnojen ja pakan väliin, ota se pois heti kun uskallat.
Onko tuosta muovilätykästä muuta kuin esteettistä haittaa?
Pitäisi uusia tankoteipit Canyoniin, mutta Canyonilla loppu heidän oma Canyon Ergospeed Gel tankoteippi mustassa värissä eikä tietoa koska tulossa lisää.. Onko vinkkiä mistä löytyisi mahdollisimman vastaavaa mustaa tankonauhaa?
Joo, onhan siinä tuo lätykkä. En vaan ole varma johtuuko tuo ääni siitä. Voisihan sen silti ottaa pois rumentamasta. Ei kai ne ketjut mihinkään putoa jos on takavaihtaja säädetty oikein?
Minulla ei vaan ole työkaluja pakan irroittamiseen joten toinen vaihtoehto on kenties joillain saksilla leikata lätykkä irti.
Voihan sen koko takarenkaan tietty viedä tuohon korjaamollekin, jos siinä jotain vikaa on niin kyllähän Canyon sen sitten hyvittää.
No ei se lätkä siihen ääneen vaikuta. Sen muuten saa leikattua irti pakkaa irrottamatta sopivilla leikkureilla (itse olen käyttänyt peltisaksia). Parista kohtaa poikki, niin saa pujoteltua pois.
Muuten tuo vapaarattaan ääni kuulostaa oudolta... eihän mikään hankaa mihinkään? Kiekot lienevät Mavic Axiumit?
Dork disc hiiteen kello viiteen siitä rumentamasta. Saksilla saa ohutmuovisen ainakin pois.
Mavic Cosmic Carboneissa on ehkä hieman tuollainen muovisempi ääni kuin mitä esim. Fulcrum Racing 7:n kanssa on tottunut. En nyt pysty testaan onko kuinka samanlainen kun on talvisäilössä
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Mulla oli joskus Fulcrumin levarikiekot missä oli juuri tuollainen tylsä muovinen ääni.
Aksiumit on kiekot. Ei tosiaan ole mitään näkyvää juttua mikä hankaisikaan. Kiekko sinällään pyöriikin ihan sulavasti ettei senkään puoleen vaikuta, että mikään hankaisi. Vähän harmi tuollainen ääni, mutta hyvä jos on normaali. Voisin tuolta Canyoniltakin asiaa tiedustella.
Haitta jää lähinnä esteettiseksi, omistani olen poistanut välittömästi kun olen tarkistanut alarajoittimen.
Teipiksi normaali on kelvannut, viimeaikoina tämä
https://www.motonet.fi/fi/tuote/3850...oni-takaosalla
Canyonilta vastattiin vapaaratasasiaan: "Voit jatkaa ajoja turvallisesti, ääni on täysin normaali nykyaikaisen vapaarattaan ääni."
Niin kait sitten? Hyvä kai, ettei ole mitään muuta vikaa kuin kamala ääni.
Vauhtia lisää niin ääni jää taa!😊
Ajossa luultavasti hyvinkin haitaton tuolta takaa ja korva tottuu pian siihen mitä tuolta takaa vaimeasti kuuluu.
Näinhän se menee. Kyllähän tässä kovasti odottaa jo ensimmäisiä lenkkejä uudella pyörällä. Meni tuo viime kausi vähän plörinäksi pyörän rikkoutumisen takia.
Suuret kiitokset taas kerran avusta :)
Ei mitään hätää äänen kanssa. Johtuu dt swissin ratchet vaparin tapaisesta rakenteesta. Ite rasvasin omista kiekoista vaparin sisällön dt swissin punaisella rasvalla. Hiljensi hetken, mutta nyt saa taas nauttia äänestä. Pitää vaan pitää veto päällä niin saa nauttia hiljaisesta menosta.
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Eikä tarvi käyttää kilikelloa [emoji6]
Nyt on karmaiseva maantiepyöräkuume iskenyt, taas. Nykyiseen Infliteen olen ollut erittäin tyytyväinen, ja tuleva pyörä on ollut speksattuna jo useamman vuoden: https://www.canyon.com/fi-fi/road-bi...ahmengroesse=S . Onneksi en ole asian kanssa yksin, vaan myös perheen hameväelle ollaan hankkimassa vastaavaa naisten mallia, joka saattuu parhaillaan olemaan hyvässä rabatsussa, ja huomenna olisi tarkoitus pistää tilaus vetämään. Kysymys kuuluukin: pistetäänkö samalla myös miesten malli tilaukseen normihinnalla, vai odotellaanko vielä hetki mahdollisten tarjousten perässä? Kevääksi tuo on joka tapauksessa kotiutettava, mutta osaako joku haistella, onko vielä mahdollisesti tarjouksia tulossa, vai joko varasto on tyhjä edellisen vuoden malleista? Kuinka usein Rotkolla ylipäänsä noita tarjouksia yleensä on?
Canyonin maantiepyörien alet on perinteisesti olleet Giro d'Italian ja TdF:n aikaan (en muista miten on Vueltan aikana). Näiden lisäksi on kauden lopussa mahdollinen ale ja uusien mallien julkistuksen jälkeen vanhan malliston ulosmyynti. Kaikissa alennukset on näennäisen sattumanvaraisia, ei siis mitään "-20% koko mallistosta" tyyppisiä. Enduraces CF SL:stä ei todennäköisesti tule uutta mallia ja Giroon on vielä pitkä aika, joten laita tilaus vetämään nyt jos haluat pyörän kevääksi.
Minkäslaista toimitusaika-arviota sait? Oliko pyörät varastossa vai tulevaa tuotantoa?
Järjestelmävian takia en saanut tarkempia toimitusaika-arvioita, tuli vain maininta muutamien päivien mahdollisesta viiveestä. Samaisesta syystä tuolta ei tällä hetkellä edes pysty ostamaan kuin varastossa olevia tuotteita, joten olettaisin että tuskin toimitusaika kovin pitkä on. Muutama vuosi sitten edellinen pyörä tuli alle viikossa. Tietysti hieman kuumottavaa, kun ei mitään arviota toimituksesta saa, mutta toisaalta maantiekelit alkaa vasta joskus huhti-toukokuussa, niin eipä tässä mikään hätä tuon kans ole. Myös sellainen erikoisuus tilauksessa oli, että pyörät piti ostaa erikseen, eivät tällä hetkellä käsittele useamman pyörän tilauksia samassa paketissa. Saa nähdä tulevatko yhtä aikaa..
Täytyy raportoida tilannetta kun pyörät tulevat perille.