Minulla tekee satunnaisesti (tusinan kertaa) samaa, Vantage V ja iPhone. Olen ollut huomaavinani että yleisimmin silloin kun puhelin on ollut Bluetoothin kantaman ulkopuolella. Vantagen uudelleen käynnistäminen on tähän mennessä toiminut aina.
Printable View
Hälyttääkö muiden Vantaget passiivisuushälytyksiä? Minulla ei kellossa näy koskaan, mutta Flow niitä kuitenkin näyttää.
Toisinaan taas kello piippaa lyhyesti, mutta näytössä tai Flowssa ei näy mitään. Nämä kerrat eivät liity passiivisuuteen.
Näinhän se menee, että sitä kardiokuormaa kertyy pelkästään tallennetuista harjoitteista, eikä tuosta perusaktiivisuudesta. Sohvalla sluibaaminen ja energiaa kuluttava pyöräily on kyllä silti mielestäni ihan reilusti eri asia ;)
Ei hälyttele, palaverissa istuessa helposti saattaa muutamakin napsahtaa ja ne näkee vasta Flowsta. En tiedä oisko jotain asetusta, joka värisyttäisi tuosta ilmoituksena. :seko:
Kardiokuorma toimii omissa treeneissä aivan loistavasti. Kyllä Vantaget on tehty treeniä varten. Luulis löytyvän halvempia mittareita perusaktiivisuuden mittaamiseen. Toki toimii kello tuossakin tarkoituksessa..
Kaho perhana. Polar on tunkenut OH1+ ja H10 sykeantureihin Ant+:n
H10 sykevyö tykkää sähköstä. Noin 5kk käyttö Vantage V:n kanssa (~180h) ja pyysi uutta patteria.
Onneksi kotioloissa, eikä reissussa, vaikkakin nykyään pakkauslistoilla lukee melko usein CR2025.
^Itse vaihdoin myös viikonloppuna patterin H10. Tunteja en tiedä tähän nyt heittää.
Tulipa tätä kirjoittaessani mieleen, että meneekö 2032 H10 kuten meni juuri ja juuri H7. Tuli ostettua kaupasta eurolla neljän setti noita Energizer 2032, sillä pohdin. Täytyykö itse koittaa ja raportoida?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Näköjään H10:n patterinvaihtoviikot [emoji16]... täällä sama juttu. Vaikuttaakohan tuon toisen BLE-päätelaitteen tuki paristonkestoon...[emoji848]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jos siihen kuormittavuusarvioon pitäisi luottaa niin on muuten merkitystä oletko konttorirotta vai lapiohommissa sen urheilusuorituksen lisäksi. Itsellä ainakin päivän työaktiivisuus vaihtelee kotitoimiston 0-energiasta useamman kilsan kävelyyn. Jos kerran laite mittaa vaikkapa pulssia, niin eikös olisi kiva että se tulisi mukaan automaattisesti
Pattereissa on muuten sitten isoja eroja. Keston suhteen nimittäin. Joillain clasun oman merkin pattereilla sykevyön toimii tyyliin kuukauden, Vartan Durapupun tai vastaavilla kalliimmilla merkkipattereilla menee yli puoli vuotta. Käytöstä toki riippuen mutta suhteen olen huomannut olevan tuon suuntaisen. Energizen luulen olevan sieltä välistä muttei mitenkään parhaita. Kalliithan toki maksavatkin sen neljä-viisi euroa 2 kpl mutta ovat mielestäni enemmän kuin hintansa arvoiset.
Olet ihan oikeassa! Kardiokuorma vois kertyä automaattisesti samalla kuin jatkuva sykeseuranta alkaa mitata esim. lapiointia. Toki itse laitan mittarin päälle, jos meinaan pidemmän setin lapion kanssa heilua. On muuten kovaa treeniä. Jatkuvaa sykeseurantaa en käytä ollenkaan.
Liitin maantiepyörääni Polarin sensorit. Pyörän kehän ja kammen pituudet syötetty asetuksissa. Sensorit liitetty pyörään 1.
Kun otan toisen pyörän käyttöön, esim. fatin, hakee kello noita sensoreita. Onko tuo ohjelmisto niin alkeissaan vielä, ettei käyttäjä voi valita millä pyörällä harjoitus tallennetaan? Vastaava ominaisuushan on V650:ssa.
^eikös käytettävät sensorit valita lajiprofiilien kautta? Kai tallennat maantiepyöräilyn ja läskipyöräilyn kuitenkin eri lajina?
Juu, totta kai eri lajeina. Eipä tuolla näytä olevan mitään väliä, minkä noista lajeista valitsee, aina hakee sensoria. Näinhän sen ei pitäisi olla.
Kun harjoitusta käynnistää, eikö pitäisi kysyä millä pyörällä se tehdään? Vai tuleeko ko asetus näkyviin vasta kun on liittänyt toiseenkin pyörään sensorit?
Polar Flow:ssa pystyt määrittelemään esim mitä sensoreita missäkin lajissa käytetään (ja tallennetaanko reittiä ja millä tarkkuudella) Mulla esim teho tallennetaan vain maantiepyöräilyssä ja sisäpyöräilyssä (kun maastofillarissa ei tehomittausta ole, eikä vantage näinollen sellaista myöskään tuossa lajissa hae).
Idea siis ei ole luoda omia pyöräkohtaisia profiileja, vaan tehdä lajit, ja niille sensoriasetukset. Mun mielestä aika looginen ja simppeli toteutus.
Kiitos, tuo oli mennyt multa ohi.
EDIT: kyllä teho pystyy säätämään lajeittain, muttei noissa lajiprofiileissa mulla kyllä näy esim tuota kadenssia.
Olen nyt tässä arponut jo tovin kumpi ajaa paremmin minun tarpeet, Suunto 9 vai Polar Vantage. Taas hävettää myöntää, että olen jälleen kerran kahden kellon loukussa antaessani Vantage V:le mahiksen (M jo kokeiltu), mutta toisaalta käytettynä ostettu ja saaneen omani pois kun luovun toisesta. Mutta pari kyssäriä;
1. Miten kesken treenin voi lopettaa reittinavigoinnin tai vaihtaa reittiä? Jos esim olen luonut yhden reitin starttipaikalle ja toisen itse treeniä varten, mutta haluan kilsat ja sykkeet samaan treeniin.
2. Saanko jotenkin tuotuoa Suunnon Appista treenit Flowhun, esim Stravan kautta? Jos saan, niin meneekö noi kardiokuormat yms jokseenkin oikein vai meneekö siinä se aikansa nyt? Olen treenannut aika nousujohteisesti lokakuusta ja nyt alkaa tahti kiihtymään. Veikkaisin, että Vantage sekoaa ja luulee, että tapan itseni rasituksella ellei tajua noita aikaisempia treenejä. Asetuksita loitoin kyllä aktiivisuustasoa vähän ylemmäs kuin mitä normaalisti laittaisin.
Kiitti!
P.s. Annan mielelläni uuden arvion näiden kellojen eroista jos jotakuta kiinnostaa. Yhden arvion laitoinkin jo, mutta se oli ennen Vatangen isompaa päivitystä.
Juu, ei taida olla ohjelmisto ihan loppuun asti mietitty, ainakaan pyöräilyn ja lisälaitteiden suhteen.
Tänään taas mittari haki sensoreita, vaikka otin komuutterin ja polkaisin jäätelökioskille. Minä ainakaan en löydä Flowsta kohtia, joissa tuota nopeus ja kadenssi ominaisuutta pystyisi säätämään pyörä/lajikohtaisesti.
Laitoin Facen kautta viestiä Polarille ja muutaman päivän jälkeen tuli englannin kielinen kehoitus ottaa yhteys maakohtaiseen asiakaspalveluun. Aikaisemmin tuon kautta on onnistunut saada infoa suht koht nopeasti.
Ja näköjään päivitys tuli tarjolle. Loppuvuodelle lisäksi kaksi päivitystä luvassa: loka- ja joulukuu.
Vantage titan
-7g
+100€
+eri väri
liekö muutakin, kun toi 7g kevennys satasella menee jopa kalliimmaks, kuin jopon keventely per gramma
https://www.polar.com/fi/tuotteet/ve...product2=94094
Ja tulihan se vastaus viimeinkin Polarilta:
Vantagessa ei ole mahdollista erotella sensoreita eri pyörille, vaan niitä haetaan automaattisesti harjoituksen aloituksessa jos ne on paritettu laitteen kanssa.
https://www.trinews.at/wp-content/up...9/05/polar.jpg
Kyllähän tuollainen kelpaisi ranteeseen. Hinta vaan hirvittää köyhää :)
Ehkä kysymys tuli jo joskus aiemmin vastatuksi, mutta oliko Vantagessa harjoituksen aikana tai muuten nähtävillä akun varaustila? Muuten kuin, että se on lopussa. V800:ssa sitä ei näe kesken suorituksen.
Juu, näkyy. Esimerkiksi synkronoinnin jälkeen varaus näkyy laitteessa ja puhelimessa. Samoin jos käy laitteen esim asetuksissa ja palaa sieltä perusnäyttöön, näkyy varaus hetken aikaa.
Mutta siis saako akun varaustilan selville _harjoituksen aikana_?
V800:ssa ei saa ja se on perseestä. Tulee vain lopulta ilmoitus "akun varaustila heikko". Perustilassa valikkokikkailulla saa tässäkin.
Tarkoitatko tuota minimaalisen pientä palkkia, joka näkyy kellon näytön vasemmassa reunassa hetkellisesti vai näkeekö jostain myös ihan numeerisessa muodossa varauksen? Tuo pikku palkki on nimittäin yhtä tyhjän kanssa varauksen tilan selvittämisessä. Siitä ei saa selvää, että onko varaus luokkaa 5 % vai 35%.
Ei se taida näkyä harjoituksen ollessa käynnissä.
Juu, sitä pientä palkkia tarkoitin. Numeerista arvoahan ei näe, valitettavasti.
Minulle riittää tyhjää parempana tuokin. 10 % kohdallahan tuleekin jo ilmoitus heikosta latauksesta.
Pitäisköhän laittaa Polarille kehitysidea tuon latauksen numeerisesta arvosta vaikkapa edes valikkoon? [emoji848]
Se olematon palkkikin riittäisi, jos näkyisi harjoituksen aikana. :)
Se olematon palkki näkyy kellotaulun yläreunassa, kun keskeyttää harjoituksen. Harjoituksen ollessa käynnissä sitä ei kaiketi saa näkymään, mutta äkkiäkös tallenuksen hetkeksi keskeyttää jos haluaa varaustilaa arvioida. Minun silmiin se palkki muuten antaa hieman liian positiivisen kuvan varaustilasta, useamman kerran katsonut palkista että melkein puolet akkua jäljellä ja sitten kello onkin hetikohta harjoituksen alettua antanut varoituksen että akku kohta loppuu. Tosin varsin hyvin se akku on varoituksen jälkeen kuitenkin kestänyt, joten ota siitä sitten selvää.
Varmaan joku muukin muuten käyttää Vantage V:tä Stagesin tehomittarin kanssa, onko muillakin niin, että Vantage väittää tehomittarin pariston olevan vähissä melkeimpä koko ajan. Jossain vaiheessa maaliskuussa muistaakseni vaihdoin Stagesiin uuden pariston ja ehkä heti joskus toisella lenkillä kello jo sanoi että tehomittarin paristo lopussa. Useamman kymmenen tuntia on kuitenkin tullut ajaettua ilman että tehomittari olisi simahtanut, ja Stagesin omalla sovelluksella katsottuna mittari paristo on melkein täynnä, joten varmaan tässä on vain joku bugi Vantagessa kyseessä? Pitäisi ehkä laittaa Polarille viestiä asiasta mutten ole saanut aikaiseksi.
Ilmeisesti HeartTouch puuttuu Vantagesta, mutta onko siinä mitään muuta vastaavaa tapaa saada laitteeseen valo päälle painelematta nappeja?
Ei vaikuta tärinä. Käden nosto ja ranteen kääntö samalla aktivoi valon. Eli ihan normaali liike minkä teet kellosta aikaa katsoessa.
Saisi kyllä tulla tuo akun varauksen prosenttiluku tuon tyhjänpäiväisen palkin tilalle. Ei pitäis olla ylivoimainen koodattava.
Ymmärrän valinnan sikäli, että tarkan numeron ollessa näkyvissä käyttäjät voivat kuvitella sen olevan tarkka numero. Lithium-akkujen varauksen arviointi on hyvin vaikeaa ja kännyköissäkin se toimii vain vaivoin. Etenkin käyttäjät eivät (yleensä) halua, että numero kasvaa kesken kaiken, mutta silti sen pitäisi olla mahdollisimman tarkka arvio jäljellä olevasta ajasta.
Mutta se on vain järjetöntä, että tuo epätarkka arvio jäljellä olevasta varauksesta ei näy suorituksen aikana.