Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Shimaani
Jos letkan naamat näyttää tuolta, niin kyllä siinä jo yrmympikin vastaantulija huomaa tervehtiä.
Printable View
Lainaus:
Jos letkan naamat näyttää tuolta, niin kyllä siinä jo yrmympikin vastaantulija huomaa tervehtiä.
Tyhmiä ei tartte.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti hansu65
Jeesustelua....Lainaus:
Eiku taloudellisuutta - ekan mällin jälkeen se kypärätön on hengettä tai vihannes. Menee hyvä moikkaus ihan hukkaan.
No six mulle viimeks varmaan ei oikein morjesteltu,vaikka kypärää käytänkin,niin pitävät vihanneksena:DLainaus:
Kuten aiemmin lupailin, olen ryhtynyt tervehtimään vastaantulevia harrastajan näköisiä fillarin ulkoiluttajia ja täytyy ilokseni todeta, että kyllä Mansessa lapa nousee pyöräilylajista riippumatta [IMG]/forum/images/icons/icon14.gif[/IMG] Hyvä Tampere ja meiän kuskit
En tiedä loukkaako se maantiekuskeja, mut viime viikolla oli pakko ohittaa maasturilla kaksi kertaa sama maantiekuski. Kiltisti ajoin vierelle ja sanoin päivää. Sit hetken "johdossa" :) ajettuani jouduin pysähtymään hetkeksi epäillessäni ns.teknistävikaa ja taas kohta jouduin saman kuskin ohittamaan. Ystävällisesti se kyllä moikkas takaspäin. Ohitukseni ei johtunut mun äärettömästä nopeudestani...:D vaan tais toisella olla pk lenkki ja mulla vauhtikestävyys räpellys.
Joskus vaan on semmoinen päivä, ettei yksinkertaisesti pysty hillitsemään räjähtävää voimaansa. Se on kyllä tosiasia, että kyllä se maantiekuski ajaa ennemmin tai myöhemmin maasturin ohi, yleensä heti seuraavassa ylämäessä, kun täpärillä putkelta runttaaminen ei oikein hyvin onnistu. Se on kanssa kivaa peesatessa, kun maantiekuski toteaa, että freerideri 2.3" trailikumeilla on perässä kuin takiaispallo eikä irtoo sitten millään. Siinä imussa pääsee hieman lähemmäksi maantiefilon nopeutta pitkällä matkalla. Eilenkin poljin maksimivauhdiksi 52 km/h melkein tasaisella kevyeen myötätuuleen, mutta reilun puolenkilsan jälkeen oli takki aikas tyhjä ja syke korkeella.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti cujo
Kestävyys on yksi asia, mutta olen ainakin itse huvittunut aina kaupungin läpi hiljakseen pyöritellessä (siis maantiekilpurilla), että silloin työmatkapyöräilijät ja maasturistit kelaavat niska punaisena ohitse ja ovat tyytyväisiä, kun ovat onnistuneet ohittamaan "oikean" pyöräilijän. Sen verran usein on kaupunkialueella pyöräteillä tullut yllättäen eten kaikenlaista kulkijaa, ettei huvita alkaa kiihdyttelemään kuin vasta vanhan Porvoon tien alussa Mellunmäessä - tai muualla tien kunnolla alkaessa. Sitten jäävät sunnuntaifillaristit kyllä kuin seinään ihmettelemään!Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti cujo
Itsellä on tästä moikkailusta sellasta kokemusta että kun alla on rullaluistimet ja kädessä sauvat niin lähes poikkeuksetta laji toverit moikkaukseen vastaa ja juoksu lenkillä olen huomennut että tuolla maastossa juostessa menee about näin että mitä kovempaa juoksee niin vastaan tulijat tervehtivät vaikka en itse ehtisi kättä kovan harjoituksen aikana heiluttelemaan. Jotkut paikalliset jopa kannustavatkin kesken treenin ja palautuksen aikana tulee kyselyjä, että koska on seuraava kisa startti ja mitä mieltä edellisestä. Se kyllä piristää mutta fillari puolelta ei ole vielä kokemusta koska se pirun fillari notkuu sielä kaupan hyllyllä tasan niin kauan kun mun luottokortti notkuu pankin hyllyllä...
Eilen tuli maastossa pyöräilijä vastaan julmetussa mäessä.
itse puuskutin mäkeä ylös ja kaveri vastaan hurjaa kyytiä, huikkasi moro ja minä siinä takas kanssa.
kuka lie :rolleyes:
Jyväskylän seudulla tulee harvemmin sellaisia kuskeja vastaan, joita edes voisi harkita morjestavan. Kaverit kattelevat pilviä taivaalla tai jotain vastaavaa. Katse ei vahingossakaan käy vastaantulijassa. Turha siinä on sitten alkaa tervehtimään. Etenkin sellaiset +40v-kuskit tuntuvat olevan ylempää kastia, kuin tällainen parikymppinen pyörittelijä. Toki poikkeuksiakin löytyy, valitettavan harvoin tosin..
Eilen lenkillä, btw, kaatosateessa eli muuten pyöräilijöistä täysin tyhjällä tieosuudella, tuli vastaan kuski, jota moikkasin hyväntuulisesti :)
Joten kyllä me 4-kymppiset veteraanitkin osataan tervehtiä... :D
j.k. Jos vauhtia on porukassa ajellessa +30-40 km/h, voi räpylän irrottaminen (ohjaustangosta) tervehdykseen olla jopa turvallisuusriski, ja ylimääräinen huutelukin saattaa hermostuttaa muita, ajamiseen keskittyneitä kavereita.
j.j.k. Toteaisin myös, että tervehdykseen vastaaminen, etenkin näillä maantien vauhdikkaammilla nopeuksilla, on myös kiinni siitä, että kuinka yllättäen ko. tilanne tulee eteen. Moni, lähes "transsissa" ajava saattaa vasta satojen metrien päässä oivaltaa, että "Mitä ihmettä...?!? Sehän tervehtiä minua! Olisi pitänyt varmaan vastata..."
Kaveri, joka ei tuossa vauhdissa kykene irroittamaan toista kättä tangosta, on kyllä takuuvarmasti turvallisuusriski... :rolleyes:Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Pekka Sirkiä
Hyvä testi oman ajotaidon arvioimiseksi on tiukassa peesissä (+40 km/h) juominen... rauhallisesti, sähläämättä ja - etenkin - kaatumatta ;) Jos se onnistuu, niin voi kyllä alkaa morjestella kavereita melkein missä vauhdissa tahansa :D
j.k. Itse olen viime aikoina heittänyt nurin lähes pelkästään sellaisissa tilanteissa, joissa huomioni on kiinnittynyt johonkin epätavalliseen, ajamisen ulkopuoliseen asiaan. Keskittyminen ajamiseen on - ainakin maantiellä ja tiiviissä porukassa - ensiarvoisen tärkeää.
Ja samalla myös juominen muuttuu hankalaksi jos toisen käden irroittaminen on ylivoimainen tehtävä :eek:Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti china
Pekka, miten sinä kaatuilet kokoajan ajaessa jos oikein monikossa voit tuolleen sanoa :seko: Kyllähän sitä yleensä pystyssä pysytään, vaikka ryhmässä ajaisikin, vai kuinka? Olenko käsittänyt tämän ajamisen ideologian väärin...:DLainaus:
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti hulluko
Lepuskissa tuli joku succispoika liikennevaloissa vastaan, sanoin "morooo" ja se oli hiljaa. Ei tainnut olla sama tyyppi :].
Nih! Minä en vielä edes vaivaudu laittamaan käsiä ohjaustangolle tuommoisessa vauhdissa ;).Lainaus:
en, tuolla tiirismaan maastossa huhkin.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Elmiira
Moikka, Vesa :D
Yhden kerran olen "ajanut ojaan" tänä kesänä - mutta sitäkin railakkaammin. Siinä oli yksi kerta liikaa... :mad: Toinen tapaus oli ihan alkukaudesta, kun kesken kiihdytyksen kenkä irtosi polkimesta... :eek: mutta onneksi en silloin kaatunut.
Olen itsekin huomannut, että "läheltä piti" -tilanteita porukkalenkeillä on tullut lisää sitä mukaa, kun olen keskaria nostanut. Yksin ajellessa ja hitaammilla vauhdeilla ryhmässä ei ole ollut tässä suhteessa ongelmia. - Vanhana joukkueajajana minulla on myös sellainen "tapa", että roikun hyvin lähellä edellä ajavan takarengasta. Välillä kuuluu "vvuuuih", kun renkaat hipaisevat. Nuorempana tästä ei ollut haittaa, kun osasin ajaa paremmin (= refleksit pelas(t)ivat ;) ) Nyt tuntuu, että ajotavassani on aiempaa suurempi riski tässä suhteessa, vaikka kuinka tarkkana yritän olla...
j.k. Jos en joskus vastaa tervehdykseen, niin edellinen on tähän yksi selitys. Voi olla muillakin porukkalenkkeilijöillä sama juttu.
Minuakin tervehdittiin tänä aamuna työmatkalla Sörnäisten Rantatiellä, oli varsin komea nuori mies. ;) Itse olin sen verran hämmentynyt tilanteesta etten ehtinyt tassuani irroittaa tangosta, nyökkäsin hänelle kuitenkin vastaukseksi, toivottavasti huomasi. :)
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti holapeelo
Kehä1:llä on myös tuollainen komea nuori mies moikkailemassa :). Tosin se moroottaminen rajoittuu kummallakin sormien nostamiseen stongasta irti...
Herranjumala sentään, onneksi ei ajeta samoilla porukkalenkeillä... :eek:Lainaus:
No mutta eikös toi riitä, pieni nyökkäys, sormet nousee stongasta. Mitä väliä? Pääasia että toinen huomaa.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Elmiira
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti mutanaama
joo. ei olekaan mitään väliä. oli turha säie.
Kiitokset vielä sille Corona-asuiselle maantiekaverille joka pysähtyi auttamaan minua Ylöjärven suunnalla keskiviikkona illalla. Renkaan puhkeamisesta ehti kulua puoli minuuttia :). Ja minulla ei ollut paikkausvälineenä muuta kuin kännykkä :o
Häneltä kuitenkin löytyi pumppu sekä sisäkumi jonka auliisti lahjoitti pois ja auttoi jopa renkaan vaihdossa. Perästä kuuluu ;)
Eikä mun ZIPPejä ole edes vakuutettu vaikka Pekka samoille lenkeille välillä eksyykin. :eek: :D Nooh, rapatessa roiskuu! Jos ei aja, ei tapahdukaan mitään. Ja eikös se yleensä se edessä ajava pysy sentään pystyssä ja välineet kunnossa vaikka takanatullut vähän pölyjä takarenkaasta pyyhkiskin. :DLainaus:
Ketjut kireälle vaan!
Meidän kerhossa on havaittu ihan sama asia. Muutaman tuopin kun nostelee, niin onnettomuusriski heti kasvaa. Pitäisi aina muistaa: "Jos otat, et aja. Jos ajat, et ota.":)Lainaus:
Ja joissain piireissä keskarin nostamiseen vastataan nyrkillä :p
Jos topicin mukainen "pyöräilijöiden tervehtiminen" hoidetaan "keskarin nostamisella", en ihmettele että "läheltä piti -tilanteet porukkalenkeillä lisääntyvät" ;)Lainaus:
Ja joissain piireissä keskarin nostamiseen vastataan nyrkillä :p
Minä taas ajattelen, että jos en aja en voi ottaa. Säilyy elämä kuivempana.;)Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Yuga, UBC
Minua on fillarilenkeillä morjestanut oma-aloitteisesti tänä kesä yksi nuori mopedisti (n. 15 v.) ja yksi eläkeläispyöräilijä (n. 70 v) eli keskimäärin ottaen kohtuullisen mukava ikäjakauma...:rolleyes:
Tuossa tänään autoillessa pohdiskeltua:
Itse kun ajaa pyörällä, niin sitä käsi heilahtaa kyllä kiitoksen merkiksi kaikille autoilijoille, jotka ottavat pyöräilijän huomioon ja jättävät tilaa. Tunnenpa muutaman muunkin, jotka näin tekevät. Mutta kovin harvoi sellaisia sattuu autolla ajessa omalle kohdalle. Tänäänkin tuolla Siuntion suunnalla kun ajeli, niin eipä yhdenkään pyöräilijän lapa heilahtanut tahi käsi avautunut kahvojen ympäriltä kiitokseen, vaikka hidasti, väisti reippaasti, tahi muuta. Sen sijaan pari hevostelijaa kiittelivät kyllä, vaikken mielestäni nyt edes kovin hyvin heitä väistänyt. Ja samalla kyllä paransivat omaa mieltänikin. Eli kirjoituksen epämääräinen pointti on se, että onko sitä tapana moikkailla autoilijoita tuossa tilanteessa, ja jos ei, niin miksi? Tuolla tavallahan saamme autoilijat paremmin huomiomaan itsemme tuolla pikkuteilläkin, kun kokevat ystävällisen (joskin tieliikenteeseen kuuluvan
) elkeensä tulevan huomatuksi...
Kyllä lapa heilahtaa. Toivon, että autoilijat muistavat myöhemminkin ystävällisen kiitoksen huomaavaisuudesta esim. suojateillä ja saahan siitä heti hyvän mielen.
(btw. pitääkö pyörää lain mukaan taluttaa vai saako ajaa suojatien yli??)
On, on. Ihan tuosta mainitsemastasi syystä. Jos vaarallisesti ajaville autoilijoille jaksaa nyrkkyä heiluttaa niin olen sitä mieltä et väistäviä pitää myös muistaa kiittää.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti TJ
Suojatien yli pitää taluttaa, kevyenliikenteenväylän jatkeen yli saa ajaa. Käsittääkseni.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Fin-76
Olipa tylyä väkeä kerääntynyt Myllynpyöräilyn lähtöön, kun eivät kaikki tervehtineet kaikkia, vaikka tilaisuus olisi ollut erittäinkin hyvä :D
Ajelin joku 3-viikkoa sitten kaverin kanssa Kuortin ABC:ltä kotia kohti kun joku pyöräilijä heppu ajoi vastaan.
Toisiamme mulkoilimme mutta emme morjestaneet:):D:(:mad:
Tänään metsäreissulta kotio polkiessa Turun Oharin Runosmäen liittymän kohdalla vastaan tupsahti lauma maantiekiitureita. Ensimmäinen tokaisi jotain, en saanut selvää, ja nosti vasenta käpälää jota seurasi perässä tulevien ketjureaktiomainen vastaava käden-tangosta-irroitus.
Hetken luulin että kaikki ovat kääntymässä samaan suuntaan kuin minä, mutta jatkoivatkin samaan suuntaan mistä minä tulin.
Tuli kyllä hyvä mieli kun ensimmäistä kertaa joku, ja vielä moni, morjenstaa kunnolla vastaan tullessa. :D
Itse morjenstin tietysti takaisin.