^^Ei noita mikään pakko ole vaihtaa ihan toimivaa sarjaa on X5
Printable View
^^Ei noita mikään pakko ole vaihtaa ihan toimivaa sarjaa on X5
"Toinen homma, intternetsistä löysin mielenkiintoiset Silverback Scoop -läskipyörät. Double Scoop 899€ ja Bluto-malli, Single Scoop 1599€. Ilmeisesti tammikuussa pitäisi tulla myyntiin. Mielipiteitä?[/QUOTE]"
Merkki ei sano mulle mitään mikä ei taas tarkoita etteikö vois olla hyvä, osathan näyttää ihan laatukamalta erityisesti pyörien hintaluokan huomioiden. Kyllä se vaan on niin että voluumi ja kilpailu pudottaa näidenkin hintaa.
Tuota Silverback.iä voi olla hankala saada Suomeen. Tai ei ainakaan osunu Saksan diilereistä tuttuja kauppiaita silmiin.
Sent To Windows Phone.
Etelänaapurin hobisport.ee:llä on nuo listoilla, ja sieltä on foorumilaiset saaneet ainakin muutama vuosi sitten tilattua pyöriä Suomeen.
Uusi Muklukin runko ois saapumassa mitä ilmeisimmin tässä kuussa. Nyt pitäskin sitten vähän valita mitä osia tähän ruuvataan kiinni. Kokemusta ei juuri ole muista kuin maantiepyörien osista, joten vähän apuja kaipailisin.
Ajattelin, että pärjäisin ilman etuvaihtajaa, mutta vähän hakusassa, että tuleeko keskiö ja kammet sitten miltä valmistajalta. Ajatuksissa ois tällä hetkellä Sram x9 tai sitten RaceFacen jokin vastaavan hintaluokan setti.
Jarruiksi ehkä Avid Elixir 5 tai Shimano SLX.
Vanteiksi on valikoitunut jo Rolling Darrelit, mutta mitkä kumet sitten kannattaisi valita. Pyörä tulee olemaan ajossa sekä kesällä, että talvella. Talvella sitten taitetaan työmatkaa lumisimmilla keleillä, mutta muuten varmaan vältellään päällystettyjä teitä. Hiekkateitä kyllä on tullut kesäisin poljettua. BFL olis ensimmäisenä mielessä, mutta ei oikeasti ole kokemusta mistään kumeista, niin paha mennä sanomaan.
Kammet X5, rattaaksi NW30 tai se ovaali, mutta niissä on toimitusaikaa.
Taakse XT shadow, jarruiksi esim SLX tai mieluummin XT, hintaero ei hirmuinen ole.
Renkaat kesällä vaikka bfl, talvesta ei vielä tiedä. BFL on talvikäytössä "erilainen"
Onko noissa kammissa kauheasti eroa, että onko tosiaan x5 se optimi valinta hinta/laadun suhteen? Eli mihin tämä mutanaaman suositus pohjautuu? :)
Entä tarkoittaako "erilainen" mahdollisesti sitten talvikäytössä huonoa. Dillinger 5 saattaisi myös olla kokeilemisen arvoinen, mutta en tiiä millä aikataululla sitä saisi.
X5 kammissa on kiinteä spider ja ainoastaan siihen voi rattaita pultata. X9-kammissa spider on irrotettava ja tilalle saa spiderless-rattaita, mitkä ovat saatavissa missä tahansa koossa.
Mulla on X9, vaimolla X5, ja mitään eroa en käytännössä huomaa. Eipä taida HC:aan olla pettynyt niihin. Ihan upouusi BFL pitää ihan kivasti pakkaslumella, tasaisella ja suoralla. Vetopito huonohko jarrutus huonohko, mut rullaa hyvin. Tarpeeksi kevyillä paineilla pitää sen mitä sen on mahdollista pitää.
X9:n irrotettava spideri on rihlattu jan kolmella T25 torxruuvilla kammessa kiinni. Yksi kuluva ja pidemmän päälle narsketta aiheuttava liitos, imho ynnä pienellä kokemuksella.
^mulla ei X0:ssa narsku, tosin vasta ~5000 takana niillä kammilla...
edit: tämä kommentti siis sillä, että eivät kaikki yksilöt ole ongelmallisia
Niin tosiaan, tarpeita on monenlaisia. Nyt mennään 30 piikkisellä NW:llä ja mahd ens viikolla 30/34 ovulaatiolla. Menevät suoraan molempiin kampiin. Pienempää en kaipaa, kun mulla on nää betonireidet ja julmettu kunto ;)
Itelle maantiepyörässä (eli kaupunkifillarissa) on toinen eturatas ollu aina ihan turha. Lisää vaan huollettavaa. Läskissä mennään siis yhdellä. Tuo ovaali kyllä vaikuttaa mielenkiintoiselta. Pitää vaikka tänään käyä kysäsee paikallisesta pyöräliikkeestä millasella aikataululla semmosta vois saada tännekkin.
Kyllä nuo x5:t tulee varmaan valittua. Itelle pääasia tämmösessä pyörässä on kuitenki se luotettavuus.
Halpis-Fatty laitettu tilaukseen kun muita tohon hintaluokkaan ei oikein nyt mistään löydy. Mustilla renkailla sentään otin, vähän liian häröt noi pinkit ja oranssit oli loppu. Omaan silmään tossa ei muuta normaaliin verrattuna ollut kuin renkaat ja satulatolppa. Ja 250 € vähemmän hintaa.
Mustat Floaterithan maksaa alle 40€ kpl joten jos ne olis tilannu tuon halvemman pyörän kanssa niin olis säästäny.. En ole itse tarkemmin verrannut pyöriä mutta outoa jos ei muuta eroa ole kuin renkaat ja tolppa?
Edit. tuohon halvempaan saa näköjään valita myös mustat gummit...
Itse tilasin normi fattyn..saattaapi olla että turhasta maksaa. Eilen piti olla koonti päivä. Sormet ja korvat ristissä täällä ootan että pyörä löytää kotia ilman vieraissa käyntejä! Tuo lontoon kieli ei ole paras osaalueeni jos pitää alkaa selvitteleen.
Nyt on 2015 Salsat myynnissä kotimaan dealereillä,saas nähdä kuinka kauan niittä riittää tänä syksynä halukkaille.
Valkoinen Bg on komee ja takuulla nopee pikaisen kokeilun perusteella.Vain 1 kpl tarjolla paikallisessa (LBGR) mutta vasta 1kk sitten ostin uuden fatbiken....eihän sitä taas voi hommata uutta vai????
Riippuu täysin siitä onko se uusi (kumpi?) ihan surkee ajaa? Jouluki vielä...
Näkyykö pexxillä my accountissa tilausta?
Mulla on rahat lähtenyt, ja vahvistusviesti tullut s.postiin. myös päivämäärä milloin kootaan. Mutta my accountissa pelkästään salasana vaihto!
Tänään hain 200 ja 250 taalan walmart fätit Hämeenlinnasta, no hinnat toki vähän pomppas rajalla kun tuli 14% tulli josta 24% verot, samat tietty sit viel rahdista ni saadaan valtion kassaan mammonaa. Rahti oli edukas n 40€+15€ tullauksest ym, 2kk matkas.
http://files.nimenhuuto.com/team_fil...jpg?1415993751
Jep,meitsihän se oli Keravalla speksailemassa,Onhan sillä Farleylla ajettukin joka päivä vähintään duuni/kiskamatkat yleensä metsien kautta kiertäen.
Reilu tunti tuli pähkäiltyä kaupassa kuitupleiä mutta ne sram osat ei kiehdo.Vanhat luotto-osaset kiertää yhä rungosta toiseen.Koko fillarin ostaessa jää liikaa xtra osia pyörimään nurkkaan turhan pantiksi.
Toisaalta vanhojen osien kanssa uusi superhieno runko menettää hohtonsa.
Btw.Laita ehdottomasti heijastinteipit Spessun kehiin,ne hienon näköisiä ja lisää turvallisuutta.
^Kihihihihihiihihihihihihihi..... Nauran ku kalalokki itelleni. Mä oon nyt puoltoista vuotta hinkannu toista kiekkosettiä itelleni ja naapurikylällä vaihdetaan koko häristin useasti vuodessa. (Jos lieneekin se toinen kiekkosetti tekosyy uudelle pyörälle, mutta) Rohkeat liikkeet on rohkeita liikkeitä!
Totta törisee kyllä zipo tossa naarmusten osien uutta runkoa himmentävästä vaikutuksesta. Tosin hän myös hinkkaa polvisyndeillä uuden rungon maalinkin mataksi pyhättömässä viikossa ja karhentaa kuituvanteetkin kivinieluissa päästäkseen kittaamaan niitä.
"Rohkeata miestä onnetar kiittää, sängyn päätyyn loven veitsellä niittää." -Kaarle Viikate
Missä liikkeissä myydään Salsa/Surlyä Lahdessa ja Vaasassa?
Eipä ole Vaasassa Surlya.
- Kettukauppa Turussa on hyvä paikka
MySportissa Trekkiä...
Varmasti on, veikkaisin, että lähes jokaisessa pyöräkaupassa (tilaustavarana, tietenkin), kannattaa kysyä.