Joku joskus tokasikin, ei sitä pyörääkään ajeta satula perseessä. Eli ei tarvitse painaa sitä kirjaakaan syvälle. Kyllä mä sinuna tilaisisin M-koon.
Printable View
Joku joskus tokasikin, ei sitä pyörääkään ajeta satula perseessä. Eli ei tarvitse painaa sitä kirjaakaan syvälle. Kyllä mä sinuna tilaisisin M-koon.
Alan kyllä itse kanssa M kokoon kallistua. Voihan tohon vaihtaa myöhemmin 90mm stemmin ton 100mm tilalle jos on muuten liian pitkä. Muutoin noi mitat kumminkin vaikuttaa pienemmiltä kun edellisen dew drop 54 mitat. Mutta vaikea verrata kun se oli oikeastaan hybridi droppi tangolla eikä cc pyörä.
Olihan tuolla toisessa triidissä joku samalla inseamilla ja sentin lyhyempänä kuin minä ja M koon inflite oli käytössä ja kehui sopivaksi, joten pitänee M laittaa tilaukseen.
Jahs. Kävin Larussa pyörän fittauksessa ja nyt sitten pitäisi fillari olla koottuna loppuviikosta. Päädyimme Focus Mares CX 1.0:aan M-kokoisena, vaikkei neuvolassa mitattu pituus sitä antaisikaan ymmärtää (172 cm). Mulla on kuulemma lyhyestä kaulasta johtuen varsinainen vartalo (ja kädet) pidempi kuin mitä normaalit mittasuhteet antaisivat olettaa. Samalla meni vaihtoon satula ja tankokin vaihtui leveämpään.
Ainakin itse koin, että 100 EUR oli halpa hinta siitä, että saa fillarin kerralla kohdalleen.
Tuli juuri laitettua tuo Canyon Inflite 9.0 M kokoisena tilaukseen. Ehkä olisi vielä saanut keväälläkin noita, mutta toisaalta eipä tuo haittaa saada pyörää aiemmin vaikken ajaisikaan ja saanpahan sitten ainakin etteivät kesken lopu kun kerran ovat aika kysyttyä tavaraa. Kokoni siis 179 ja inseam n. 85. Voin laitella kuvia ym. tietoa tästä M koosta tänne kunhan pyörän joskus saan käsiini.
Tämä näyttäisi hinnan ja speksien puolesta hyvältä:
http://www.bike-discount.de/en/buy/c...-n-blue-237563
Ainoa vaan että nuo koot vaikuttaa hämääviltä. Itse olen 188cm pitkä ja jalan sisämitta on n. 89cm. Maantiepyörä on kokoa 58 Canyon Ultimate jossa pituutta on 56,5cm, eli täsmälleen sama mitä 59 koossa Cuben crossarissa. Jotenkin tuntuisi että pitäsisi saada krossipyörään vähemmän pituutta, tokihan tuohon ei tule 13cm stemmiä... Pienmpi koko sitten on 56 ja sillä mittaa 54,5cm. Tuntuisi kyllä oudolta että siihen pitäisi päätyä...
Oletteko samaa mieltä että vähän hassut on Cuben geometriat?
Kyllähän crossareissa on hieman erilainen geometria mitä maantiepyörissä. Ja niissä ei ole yhtä matala ajoasento mitä maantiepyörissä. Minä ottaisin kyllä pienemmän ( tai olen aikoinaan valinnutkin vs. maantiepyörä )
Mulla melkein samat mitat, Kanjonin L-koko ja krossarina Fokuksen XL..
Ongelma ratkesi kun löysin Ridleyn jolla L-koko on hiukan lyhyempi ja muutenkin parempi geometrialtaan ja Suomesta.
Pitkät on toimitusajat canyonilla. Vasta viikolla 47 postitetaan tuo inflite 9 jonka tilasin 20.10. Eli varmaan joku 6 viikkoa menee tilauksesta että saa pyörän.
Itse tilasin 14.10. ja toimitus myös viikolla 47. Onhan se toimitusaika heti tiedossa kun tavallaan ennakkotilaat tuotteen. Mielestäni turha valittaa toimitusajoista kun itse tehny valinnan ja halunnut odottaa. :D Mutta hyvä kannattaa odottaa jos haluaa hyvää vastinetta rahoille.
En valitakkaan, olihan tuo toki tiedossa kun sivuilla noi toimitusajat lukee eikä tässä niin kiire ole. Melko suosittuja tuntuvat olevan kyllä, tosin onhan tuossa todella hyvä hinta laatu suhde että ei sinänsä ihme.
Voisitko arctic biker kerrata Poisonin runkosarjaan liittyvät jutut nyt kun runsas vuosi ajoa takana. Oliko ohjauslaakerin kanssa jotain? Onko maalipinta kestänyt käyttöä? Muuta kerrottavaa?
Kulmat, mitat, keskiö selvillä, mutta kun saksa ja saame ovat tasoissa ei paljon ymmärrä mainostekstiä. Josko tuollaisesta ryhtyis kasaamaan jokapäiväiseen ajoon pyörää ja entiseen runkoon vaihto-osalaatikon kamoista varapyörän. Koko olis sama 54, koska mitat tänään 173/83 cm, 65 kg. Vannejarrullista Codeiinia ajattelen ja vähillä uusilla osilla aion toteuttaa, jos ryhdyn. Jarrut olis hankittava ja mielessä CRC:ltä Shimanon CX 50, pääpiirteissä muut löytyy.
Kiitos aiemmista kommenteista ja tästä, jos jaksat vastata. Voishan olla yleisempääkin kiinnostusta palstalaisilla tämän uusintaan.
No jotain, 8600 kilsaa ajettuna. Nimi on vaihtunut, Opium tuonee vääriä mielikuvia. TäysHiilarikeulassa oli vain 5 mm reikä lokaria varten (reiät myös korvakkeissa) ja tilaamassani Necon laakerissä ei tullut matkassa jarruvaijerikannatinta.
Paikalliselta sitten hätäapua kunnes sain Ritcheyn Pro-laakerin hommattua ja siitä ylä-osan käyttöön. Niitä laakerin sisälle ja kaulaputken ympärille tulevia expandereita oli kolmekin siinä joista yhden kadotin, löytyi kyllä myöhemmin. Toinen jäljelle jäänyt oli liika korkea ja toinen pikkasen matala, mcro-avaruudettimia laitoin mitä oli. Tuppas löystymään, no nyt on oikeat palaset ja ohjainlaakerikin pysyy kuosissaan.
Kasausvaiheen riesa oli takapäässä korvakkeiden liika maali, ei menny kiekko kunnolla paikalleen. Piti vähän avartaa. Tarkistin vasta korvakkeiden suoruuden, olivat kohillaan.
Maalit on pysyneet ja minun silmään koskien myös hitsaussaumoja aivan siistiä työtä. Kaikki vaijerit on vedetty vaakaputken yläpintaa pitkin, maantie-etuvaihtajan vaijerille on se umlenkrolle siellä keskiön yläpuolella, itse laitoin kyllä heti kohta Shimanon ylävetoisen cx-vaihtajan. Se on hyvä.
Edelleenkin tykkään ja vastahan Tourissa Opiumin levariversio oli vertailussa, ei tarvinnut lukiessa hävetä. Terulle ja mulle kooltaan passaavassa ei emäputki liika korkea ole... BB-drop 63 mm Reach 372mm ja Stack 537mm, kaikki omia mittauksia. (54)
Edit. Keulaan mahtuu X-King 42mm ,todelliselta leveydeltään alle 38mm 50 millisen lokarin kanssa just, taakse reilusti. MaraWinterille piisaa tilaa.
Poison, Opium, Codein, Opiat jne. Omalla tavallaan hauska ketju nimiä pyörämalleille ja firmalle, jollaintatappaa huomio on saatava eipä tuossa sarjassa mittään.
Onpas tuossa kasausvaiheessä ollut ähertämistäkin, helpommalla toivoisi pääsevän. Olen katsellut Codein-runkosarjaa, jossa on alumiininen haarukan putki ja laakerina vakio FSA. Vaijerien kulku yläkautta on ehdoton juttu joka sään pyörässä, siihen nuo olemassa olevat osatkin parhaiten sopisivat. Kiitokset Reach/Stack-mitoista. Oikeastaan juuri R-mittaan hakisin lyhennystä, nykyinen runko sopinee hyvin suoratankoiseksi, koska tässä pari senttiä pidempi tth-mitta ja sama satulakulma. Varmasti tuosta Codeinista pyörä syntyisi!
Ps.
Lokareiksi tulisi pitkät SKS 45 mm leveänä ja renkaina käytän enintään 35 mm leveää. Kaikki olisi kunnossa, jostain kun saisi potkua persuuksiin homman käynnistykseen. Nykyinen niin hyvä, että parannus ei olisi mullistava eikä toiselle pyörällekään hirmu suurta tarvetta. Kyllä se siitä.
No niin tilaus 7.11. mattamustana ilman tekstejä tällainen sarja
http://www.poison-bikes.de/shopart/2...nkit.html?&d=1
Odotetaan rauhallisesti.
Huomasin sattumalta, että Pickenflickiä saa taas. Samat jorinat maastokammista copypastettu perustietoihin, mutta halvemmassa kompliitissa kuitenkin Rival-kammet. Paremmassa taas CX1...
Rungon sais alle tontulla(!) vai onko tuohon "haarukka-ei-kuulu-kauppaan" -koira haudattuna?
Poison Codein paketissa. Joulupapereita ei laiteta. Aikamoinen väkerrys kasaamisessa, vaikka ajatuksissa helppo ja helppo neuvoakin. Lopputulos, miten sen nyt sanoisi - täydellinen. Miten hyvä voi parata niin paljon paremmaksi vain runkoa vaihtamalla. Bianchi Axis D 2 cross runko joutui senälle toistaiseksi, mutta ei pääse vielä vapauteen. Se kasautuu keväämmällä suoratankoiseksi romulaatikon osista.
Kiitosta jälleen ab monista hommaan yllyttävistä puheenvuoroista palstalla.
Onnea uudelle pyörälle ja kuskille tietysti kans. Minä kerkisin kuolettavasti ihastua Poisonin teräscrossariin, haaveillut pitkään vähän ärhäkämmän värisestä vaan kun tuota on vain levyjarrullisena.
Kiitos, kiitos ei renkaiden vaihtorumpaan innostu vaikka se iso juttu oliskaan, siksi vannejarrut.
Osaa taas arvostaa valmiiksikasattuakin kun kasas ite, mikään ei mennyt helpon kautta, rutiinia puuttuu. Lopputulokseen ei vaikuttanut!
Minua vannejarrulliset taas kovasti innostaa , olen noilla sitten -70luvun pärjänny. Ja ihan raadollinen ekonomia puoltaa vannejarrucrossaria etten sanoisi ratkaisevasti. Runko ja keula tänne niin pyörä on seuraavana päivänä ajossa. On mulla maastureita ollut sitten 2002 levyjarrullisina, niin neste- kuin vaijerivetoisia.
ilmeisesti oon aika laiska säätään pyörään ja ei yhtään nappaa viikon välein vaihtaa jarrupaloja:cool:
ja toinen asia mikä pistää vihaksi se sotku mikä tulee vannejarruista....
Poison kertoo uudessa esitteessään Opium/Codein runkojen geometriaa entistä tarkemmin. Epäsaksalaiseen tapaan korjattavaa olis taulukossa.
Kun hydraulisia jarruja on nyt tullut reilummin tarjolle, niin onko joku törmännyt sinkulakahvoihin hydyille?
TRP Hylex ainakin tulee mieleen.
"Aikamoinen akseliväli, ja siitä kun vuosi sitten kysyin niin bb-drop on kasvanut sentillä. Itse vannon edelleenkin että 63mm on aika lähellä totuutta. Oletko Teru mitannut omastasi?"/ab
En tuota tarkempaa lukua saanut kun omaani mittasin, 63 mm on riittävän tarkka. Tehtaan lukuja olen pitänyt riitävinä arvoina, tässä taulukko heittää häränpyllyä myös Reach-mitoissa. Mistähän nuo lie kopsattu.
Ei tuossa geometria-mittojen suuntaa antavissa lukemissa Poison ainoa syntinen ole, sillai huvittaa kun nykyinen suuntaus ja minusta hyvä että keskiöt on crossareissa alempana niin siinä toleranssi on väärään suuntaan.