^Pohtinu josko oman 4S:n hennois päivittää 5S:ään. Vitosen koko on kuitenkin siinä ylärajoilla. Isompaa en halua.
Itsekin olin Android-käyttäjä vuosikausia, enää en vaihda IOSista pois. :)
Printable View
^Pohtinu josko oman 4S:n hennois päivittää 5S:ään. Vitosen koko on kuitenkin siinä ylärajoilla. Isompaa en halua.
Itsekin olin Android-käyttäjä vuosikausia, enää en vaihda IOSista pois. :)
^En maksa puhelimesta moista hintaa. Todellakaan. Vaikka olis kultainen omena. :D
Oikee asenne. 👍
Juurikin näin. Itekkin kesällä vaihdoin vanhan luotto-4S:n SE:hen. Akku kestää tuplat, kamera selvästi parempi, joka toiminto vikkelämpi. Koko tuntuu käteen aika samalta kuin 4S. Päällä Lifeproofin kuoret niin kestää puottaa ja uittaa.
Mikä se "moinen hinta"? Verkkokauppa myi viime sunnuntaina 449€ 64Gb SE:tä, ei paha.
^no on se 449€ paha jos katsoo mitä sillä saa verrattuna muihin valmistajiin.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Niin, onko teillä kokemuksia iPhonesta lenkki trackerinä? Minä en saa tuota omppua ollenkaan samaan laukkaan, kuin mihin esim OryxMaps suoriutuu Androidissa.
Oishan siinä SE:ssä puolensa. Mut 5s maksaa sen 299e...Vikkelää luuria en tartte, ei ole kiire. :)
Akku kyllä sais tosiaan kestää pidempään kuin nelosessa.
Mä muuten käytän 4S:ssä UAG:n kuoria, oikein mainiot. Tosin ei auta uittamisessa.
Noi tulee ilman kuluja postiluukusta.
5S on akun suhteen vähän heikoilla, kun se uutenakin söi akkua reilusti enemmän kuin nelonen. Vaimon viisi vuotta palvellut 4 (ei S) päivitettiin juuri SE-malliin em. syystä ja kovasti on ollut tyytyväinen. Vanha nelkku jatkaa vielä elämäänsä kuopuksen puhelimena, kun ei tarvitse olla nopeaa nettiä tai muuta sellaista.
Emmää kyllä ole huomannut, et 5S söisi akkua pahemmin kuin 4S. Ehkä se ero onkin tuossa S:ssä.
Lyhyen kokemuksen perustella voisin kommentoida että iPhone on huono valinta jos erilaiset OSM maastokartat ja GPX trackkaukset ovat tärkeitä. Niissä Android taitaa olla parempi. Mutta siinä valokuvaamisessa tämä on kyllä hyvä.
No onneksi on tuo tyttären vanha Sony joka toimii karttahärvelinä fillarin ohjaustangossa.
Itse olen ollut onnellinen sonyn kapulaan ja sen sisältämään kameraan, mutta en ehkä enää... Akunkin luulin kestävän hyvin. Mutta molemmat lienee unelmahöttöä, koska tässä on android..
Jos pinkka on kunnossa, voi hommata caterpillarin lämpökameralla, sillä voi maantiekiitäjä suorittaa lämpöperusteista laakereiden kunnonvalvontaa ajaessaan.. VR:n malliin. En tosin tiedä, tuleeko kiitäjän siitä syystä aina maaliin myöhässä.
nih..
Olishan tollainen IR-kamera kiva mutta en tiedä uskaltaisiko esim. himassa laittaa päälle ainakaan näin syksyllä/talvella...voisi ruveta kiroiluttmaan niinmaanperkeleesti nämä etelä-eurooppalaiset talonrakennusmenetelmät :) Mutta saisi siinä samalla selityksen lämmityskuluille...tai ainakin vahvistuksen epäilyille.
Totta. Omat ja kavereiden talot kuvailtu, ei kummempaa löytyny, mutta kaverin naapurista löytyi.. On se näppärä vehje, kun se kulkee mukana. Mulla siis oli lainassa fluken kamera, mutta aika pitkälle piisais toi cat. Jossa kivana lisänä omituisen kohdan paikannuksen helpottamiseksi mahdollisuus liuttaa esiin normikuva samasta kohtaa.
nih..
Täällä kun on kokemusta ja tietoa,niin mikäs olis Xcover2 : n tilalle seuraava ehdokas arvon raadilla.Omenat haen siwasta... ja android kai pitäisi olla...
Nyt on varmaan toista sataa euroa laitettu puhelimen suojakuoriin. Kätevimmäksi on paljastunut Deuterin pienin kuivapussi joka maksaa alle kympin. :)
Mitähän Samsung Galaxy S7 vedentiiveydelle tapahtuu jos lasitakakansi on halki? Mihinkään ei ainakaan isosti oo osunut, mutta silti on takansi nätisti halki. Tiiviiltähän tuo näyttää mutta kynsi tuntee kyllä halkeaman jos halkeaman päällä nyksyttelee sormea kynnellä. Pari kuukautta kesti laite ehjänä näköjään about. Ei jaksa takuuseen edes yrittää korjauttaa kun tuskin onnistuu? Vai onko kokemuksia? Jos puhelimessa ei ole mitään tiputtamisen jälkiä mutta takakansi silti halki, korvaako takuu?
Noin muuten, ylivoimaisesti paras puhelinmallini tähän mennessä tämä S7. Toimii myös Garmineiden kanssa kuin junan vessa.
Edit: Saisi vaan tulla jo uusin Android tuohon. Se on aina näiden puhelimien kanssa, oli merkki mikä tahansa. Tuntuu että just siihen omaan puhelimeen uusi A versio tulee niin perkeleeeeeeeeeellisen myöhään aina. Tai jos laite on pari vuotta vanha, ei se tule ollenkaan. :mad:
Nyt hölmö kysymys noista Android versioista. Mitä hyötyä niistä oikein on tavalliselle peruskäyttäjälle? Paraneeko esim sovellusten toiminta jotenkin?
Useita Android puhelimia käyttäneenä minä en ole juurikaan muutoksia luureissa huomannut. Jotkin ulkoiset seikat, valikot yms ovat muuttuneet toisen näköiseksi, mutta muuten se puhelimen toiminta ei ole juurikaan parantunut. Pikemminkin päin vastoin.
Nyt pelkäksi karttakoneeksi alennettu Samsung S5 mini minusta tahmaantui viimeisimmässä päivityksessä. Esim kamera alkoi temppuilemaan oudosti. Minulle jäi sellainen käsitys että voisiko jo hiukan iäkkäämpi luuri toimia paremmin vanhemmalla ohjelmistolla, sillä mille se on alunperin suunniteltu.
Ainakin mun edellisessä ykkösluurissa tai siis tuossa nykyisessä kakkosluurissa eli nykyisessä työpuhelimessani olis virallisesti Android 5 mutta se oli mun mielestä niin huono että asensin siihen takaisin Android 4.4.4:sen ja se onkin paljon nopeempi, vakaampi ja helpompikäyttöisempi mielestäni tuossa. Tuntuu tosiaan välillä että menee vain sekavammaksi mitä uudempi Android versio on kyseessä. Mutta ehkä se on sitä nykyaikaa, if it works, please fix it...
Tässä ykkösluurissani eli Samsungin S7:ssa on Android6 ja se on ihan ok kyllä. Ja toivoisin siihen tuota A7:aa mutta mitään järkisyytä sen odottamiselle ei ole. Kuhan haluaa uuteen luuriin uusinta softaa myös.
Takuu ei korvaa. Vakuutus korvaa mutta 150€ omavastuu. Takakannen vaihto saattaa olla ihan helppo homma jopa tehä itekki. https://www.youtube.com/watch?v=u1naej9BnfM
Ja osta joku suoja että ei hajoa ku kolauttelee pöytään.
^Riippuu kait vähän mikä luuri sulla on. Jos on Sony, Sonyyn saa ihan viralliselta Sonyn Developers sivulta ohjeet/koodin jolla aukaista puhelimen lukitus (onko termi nyt sit "rootata" se). Sen jälkeen ladataan Sony EMMA niminen sovellus ja sillä sit vain valkataan Android 4.4.4 image ja ladataan se puhelimeen. Eiku joo, Emmalla pystyi asentaa vain Android 5:sta kaksi eri versiota, mutta Flashtoolilla mitä tahansa. Etsii netistä 4.4.4 imagen ja eiku asentaa. Ei toi kovin monimutkaista ollut. Jos osaa säätää takavaihtajan fillarista, pystyy myös tähän. :) Eli Flashtool niminen sovellus etsien ja sillä sit (rootattuun) puhelimeen halutun imagen tunkeminen vain.
Muista merkeistä en tiedä miten tuo tehdään.
Sonylle:
1) http://developer.sonymobile.com/unlo...urboot-loader/
2) Sony EMMA (http://developer.sonymobile.com/open...es/flash-tool/)
tai
2) Flashtool (http://www.xperiablog.net/2014/09/01...irmware-files/)
Ja eiku asentaa! :)
Onko Motorola ainoa merkki johon voi päivittää Androidin viiveellä aina viimeisimmän...nyt Marshmallow? seuraavan 7.0 Nougat?