Mikä sangallisissa kuulokkeissa häiritsee? Niitä ei myöskään tarvitse tunkea niin syvälle korviin että pysyvät. Itse tykkään pitää kuulokkeita aika löysästi korvissa kun on nuo sangat niissä.
Printable View
Mikä sangallisissa kuulokkeissa häiritsee? Niitä ei myöskään tarvitse tunkea niin syvälle korviin että pysyvät. Itse tykkään pitää kuulokkeita aika löysästi korvissa kun on nuo sangat niissä.
Testattu on ja kylse vaan niin on, että mun korvat eivät ole tarkoitettu in ear -kuulokkeille. Oikeassa korvassa nappi pysyy jotenkuten tai jopa ok mutta vasemmassa ei minkäänkokoisella tutilla ja/tai hookilla. Justjust vasen pysyy kävellessä, kun korjaa muutaman minuutin välein. En uskalla edes ajatella ottavani juoksuaskelia vieläpä niin kauan, että alkais tulla hiki.
Korvaan työntyvän osan halkaisijan pitäisi olla pienempi kuin tämä nykyinen (olikohan nyt 6mm ilman pehmustetta) mutta en ole jaksanut selvittää onko niin pieniä. Ja kuin pahasti se tuhoaisi vähäisenkin äänenlaadun.
Pitäis päästä testaamaan Shokzeja ja Miiegoja, josko niiden kanssa elämä olis auvoisempaa. Eilen illalla juostessa kyllä jo funtsin, että kuuntelenko kuitenkin mieluummin pusikoiden titityytä kuin humppaa ja podcasteja.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
Ei minunkaan korvissa nämä yksittäiset napit pysy. Jostain kumman syystä Bluetooth kuulokkeet jotka ovat tosissaan kiinni, pysyvät. JBL joku mallienmuista.
Huomannu että eipä tässä oikeen ole muita kuulokkeita enää käyttäny ku nuita Shokz Aeropex:jä. Ihan joka liikunnassa. Niin vaeltamisesta maantiepyöräilyyn. Kyllähän ne tulpat tieten hetken vaimentaa tuulta paremmin mutta sittekku hikoilee niin ne alkaa valumaan korvasta pois.
Talvella sitte tieten menee taas koss porta prot pipon päälle hiihtäessä
Pitkän harkinnan jälkeen ostin Sony WF-1000XM4 kuulokkeet. Vastamelu toiminto ei peitä tuulen suhinaa eikä sitä voi pitää pyöräillessä päällä. Tuulen suhina muuttuu varsin mielenkiitoiseksi eikä sitä pysty kuuntelemaan. Kuulokkeet toimivat mielestäni hyvin kun vastamelun ottaa pois pelistä. Kuulokkeiden tulpat ei ole perinteistä silikonia vaan korvatulppien kaltaista ainetta. Tulpat peittävät tuulen ja muun metelin hyvin ja äänenlaatu on varmaan parasta mitä nappikuulokkeista löytyy. Ainakin minulla kuulukkeet pysyivät hyvin päässä 6 tunnin pyöräilyn ajan eikä tuntuneet epämielyttäviltä. Itse tykkään näistä kun en kaipaa ulkoisia ääniä korviini mutta jos haluat kuulla muun liikenteen nämä eivät ole sinua varten.
https://mobiili.fi/2021/07/08/sony-wf-1000xm4-testi/
Minulla on myös samat Sonyn kuulokkeet. Sonyn Headphones -appista saa valittua automaattisen tuulimelun vaimennuksen. Auttaa paljon suhinaan. Ääni -> ympäristöäänten säätö -> kohinanvaimennus -> autom. tuulimelun vaimennus.
Tiedän että apista löytyy tuulimelun vaimennus mutta ei se mielestäni toimi. Parempi ottaa läpikuulemistila ja vastamelu pois käytöstä niin silloin kuulokkeet ovat mukavan hiljaiset eikä tuulensuhina häiritse.
Ääni myös Sony WF-1000XM4. Todella hyvä äänenlaatu, ei mitään ongelmia metsässä rymytessä.
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ivastonsininen
Mulla on nämä. Pysyy hyvin korvassa ja äänenlaatu on vähintäänkin riittävä.
Tuo taitaa olla jo poistunut/poistuva malli
Ei minullakaan pysynyt korvissa mitkään napit kunnolla, mutta nämä pysyy, eikä tarvitse tunkea epämiellyttävän syvälle. Jos jostain syystä putoaa, tai täytyy saada nopeasti korvasta, niin jää mukavasti kypärän hihnan varaan eikä katoa iäksi maastoon. Akku kestää 12 - 15h.
https://www.tokmanni.fi/langattomat-...-4548736099203
Onko jotain uusia suosituksia hyvällä mikrofonilla varustetuille true wirelesseille? Äänenlaatu saa olla mitä on, mutta pitäisi pystyä puhumaan sujuvasti nappien ollessa myssyjen alla ja tuulen tuivertaessa. Nähtävästi Jabran luujohdemikit ovat olleet askel siihen suuntaan, mutta en ole vielä kuullut varsinaisia käyttökokemuksia.
Ihmisillä korvatkin ovat niin erilaisia. Mulle ei ole vielä löytynyt korvassa kiinni pysyviä kuulokkeita.
^ No hyvä edes se etten ole ainoa.
https://www.gigantti.fi/product/tv-a...t-musta/211549 nämä on toiminu itellä pyöräilyssäkin. Omissa korvissa pysyy tosi hyvin!
Itse satsasin tuollaisiin Bosen Quietcomfort earbudseihin, jotka toimii kyllä hienosti, ja pitäisi olla iankain myyjäliikkeen tuotetietojen mukaan IPX4- suojaus eli roiskevedenkestävä. Noissa on eri "optioita" vastamelusuojaukselle eli ns aware- tilassa kuulee puheen ja liikenteen aika hyvin, totaalivaimennuksella ollaan sitten omissa maailmoissa. Mulla nää pysyy hyvin päässä, käytän kyllä esim näin viileällä kelillä kypärähuppua kuulokkeiden päällä.
https://www.bose.fi/fi_fi/products/h...B&gclsrc=aw.ds
^ Tuleeko paljon hankausääntä kypärähupusta kuulokkeisiin? Kävellessä joskus pipon kanssa käyttänyt, tulee aika paljon rahinaa kun pipo hankaa kuulokkeisiin.
Nykyiset napit ovat Jbl Reflect Flow Prot. Muuten hyvät napit, mutta ongelmaksi muodostuu märkä hiihtopipo / putkihuivi -> korvan päällä ollessaan tämä hiestä märkä pipo painelee aina välillä niitä nappeja itekseen. Osan toiminnallisuudesta olen saanut pois, mutta silti napeista kuuluu aina *pip*, ja tarpeen monta kertaa painettaessa napit saattavat sammua. Kysymys onkin, että onko saatavilla veden kestäviä, langattomia bluetooth-kuulokkeita, josta saisi kosketusominaisuuden disabloitua kokonaan. Vastamelu ja ambient sound ovat myös tarpeelliset ominaisuudet.
Korvissa pysymiseen, mukavuuteen, eristämiseen ja tietyllä tapaa äänenlaadun parantamiseenkin toimii erinomaisesti Comply Foam Tips. Eli siis nappikuulokkeisiin tollaset korvatulppamaiset päät.
Löytyy sopivia lähes jokaisiin kuulokkeisiin ja muutamaa erilaista vaihtoehtoa käyttökohteesta riippuen.
Ihan ilmasiahan ne ei ole ja kun ovat vielä kulutustavaraa, niin joutuu välillä uusimaan, mutta ei ne pidemmän päälle niin hirveästi maksa.
Useamman vuoden ollut päivittäisessä käytössä ja ei kyllä ilman tulisi nappeja käytettyä. Kaikkien omistamieni nappien omat kumipäät on ollut jollain tapaa onnettomia; ei pysy, on epämukavat, ei eristä tai jos eristää, niin korvin laittaminen tuottaa epämiellyttävää painetta korvassa.
Samaisen firman "korvatulpat" on myös käytössä keikoilla ja esim leffateatterissa. Sopivasti vähentää volyymiä ilman, että ääni menisi muminaksi.
Ehdottomasti tutustumisen arvoinen tuote, josta on varmasti apua muunmuassa nappien pysymiseen korvissa.
Myös iso suositus Complyn omille vaihtopäille. Todella hyvät ja itsellä huonoksi kaupaksi luullut napit on saaneet Complyjen kanssa uuden elämän. Amazon.de lienee paras paikka löytää hyviä tarjouksia.
Omassa käytössä lenkkikuulokkeina on pienet Sonyn WF-C500. Pienet ja kevyet. Menee hiihtäessä ym pipon alle ja pipo ei paina niitä korvakäytävää vasten, joka estää monien kuulokkeiden käyttämisen päähineen kanssa. Äänenlaatu myös laadukas, etenkin kun hinta on edullinen. Virtaa riittää pitkäkllekin lenkille ja ei välitä hiestä/kosteudesta.
^miten kuulokkeet suhtautuvat siihen, kun niiden päällä voi olla hiestä nihkeän märkä hiihtopipo tai huivi? Jaybird Vista 2 kinostelisi myös fyysisen napin kanssa, miten se reagoisi tähän skenaarioon. Olisi nyt tarjouksessa 79€ hintaan vähän kaikkialla.
Aftershokz Aeropex
Lähetetty minun Lenovo TB-X306F laitteesta Tapatalkilla