Ei tuota reissua ihan puhtaaksi pyörämatkaksi voi sanoa, mutta sellaista maastoa tulee olemaan, että olisi lähes rikollista jättää pyörä kotiin.
Suuntana on: Japani - Uusi-Seelanti - Australia - Kanada, noin vuoden pituisena matkana.
Printable View
Pahiksella on taitaa olla G-formin polvarit? Jos muistin oikein, saisko pienen reviewin.
Haen tytär14:vn heppaleiriltä to ja matkalla aattelin poiketa Kopparnäsissä. Kymysys: Paras liikkeellepolkaisu- ja pysäköintipaikka? Onko Marsu kuulolla?
Sw:llä mahtipläänit. Hyvää matkaa hänelle.
On turtles-polvarit. Hankin ne reilu vuosi sitten kun totesin et mm. POCit (vanhempi v1) istuu melkein hyvin ja tahtoo
välillä olla aikas kuumat. Mullon muistaakseni M-koko, kuitenkin niin että sen mittataulukon perusteella tilasin suoraan
G-formilta nuo ekat. Tuon ekan sovituksen jälkeen ajoa on tullut kai 700h ja mitään muita suojia en oo käyttäny.
Ekan puolen vuoden jälkeen totesin et jokunen lanka on purkautunu ja revin irtonaiset pätkät irti, tilasin jo varastoon
pari lisäparia et kun ekoista henki lähtee, on samanmoiset. Mut nuo mihinkään oo kuolleet - samoilla mennään vielä.
Olen konepessyt noita approx viikottain (+40c) ja eivät tunnu pahaa tuosta tykkäävän.
Istuvuus on 0 - 100 asteikolla 105. Noilla saap ajaa itteltään jalat alta ilman suojien asettelua. Ne on siinä mihin ne
laittaa - ei valu, ei kierry, ei pakkaannu taipeeseen sylttyyn.
Suojaavuus on yllättäny joka kerta kun sitä oon mitannu. Normikoluamisten lisäksi olen pari kertaa tullu vauhdilla lumpio
edellä kallioon, siihen asti ovat venyneet. Terävän kanttiin en vielä polvi eellä noilla kaatunu sillai isosti, sen saa joku
muu testata. Ei nuo järeemmille suojille tietysti vertoja vedä, mut pitkälle noilla pärjää.
Nuo toimii vaan suoraan nahkaa vasten - reunusten silikonikumi ei pidä ainakaan niissä kankaissa joiden päälle noita olen
sovitellut. Mut noinkin soukkina istuvat passelisti taas minkä tahansa pöksyn alle, ml. tiukemmat windstopperitrikoot jne.
Pelittää hjuvin myös lököshortsien kanssa, pinta on niin liukasta ettei tiukempikaan lahkeesuu tarraa kiinni.
Marco1 kai kartoitti taannoin noiden saatavuutta ja saattaa tietää mistä muualta niitä saa kun sylttytehtaalta.
Sulla taitaa olla samanmoiset narujalat kun mulla, joten jos noita haluut testiin (tai vaikka omiks) niin mulla on
tuota mun kokoa vielä 2 paria jemmassa, mustina. Toiset joutaa.
Itse olen yleensä lähtenyt Pikkalan uimakuopalta, kiertänyt ensin Timalabergenin ja siirtynyt sitten kohti etelää.
Jos on vähemmän aikaa niin ajaa auton niemen kärkeen esim. Kallioniemen parkkiin.
Puhdistamon P-paikka golffin syrjässä on pieni, voi olla täynnä marjastajia.
Oppaaksi ei viikolla ehdi kuin iltalähtöihin.
Just tilasin G-vormin polvarit, XL-kokoa. 50€ rahteineen. Alvista ei vielä hajua.
Setäman can't jump... vajaa kolmituntinen alamäkisetti vuokrapyörällä riitti. En oppinut mitään mutta en myöskään rikkonut mitään joten tämä kelpuutetaan onnistuneeksi päiväksi. Jatkamme harjoituksia.
@Mutis
Mistä? Minulle tarjoaa halvimmillaan $140.80...
Ebay.com
Onkohan mua siten kuusetettu. Noi on siis vaan lyhkäset.
Eikainy sentään. Joku roti.
Mä bongasin tämmösen G-formia myyvän firman.
Ja tämäkin löytyi, vaikuttaa heidän omalta UK lafkalta. Hinta huonompi kuin tuossa Laren linkissä.
Eivät myy kuin tiettyihin maihin tuossa Uk-storessa. Laren linkki taitaa olla paras, mutta noilla ei ollut kaikkia kokoja toukokuussa ja ostin sitten Pocit. Tuolla olis kans http://www.cyclesuperstore.ie/shop/p...=6&IDBrand=304 tarjolla.
Enduroukkoja pitäis olla tunturi täynnä tänään, kai se on vuokrattava joku pyörä että pääsee itsekin vähän ajamaan. Ei muuten kirosanat riitä kun miettii tuota omaa tössimistä pyörän ja auton kanssa. Tavaroille nyt tieten se ja sama mutta hölmöily on perseestä.
Hauskana nippeliongelmana se että uudet takapäät tulee läpiakselilla eikä kumpaakaan nykyistä kiekkosettiä pysty konvertoimaan. No kattellaan, voipi olla että saapuminen kestää vielä hetkisen aikaa ja pitää laittaa Tiu ajokuntoon.
Ootko varma ettei 9mm sitten käy?
^^ pikalinkkukiekko + 12x142-perä on semmottinen yhdistelmä et tarttee insinööriä rakentamaan käyvät adapterit.
Ei oo nougou jos haluaa haaskata tarpeiks yhden x12 läpipultin;
- sorvauttaa +3,5 mm ylileveet pikalinkkupäädyt kummallekin puolelle semmosella ulkohalkaisijalla et istuvat
dropauttien uriin
- katkoo läpipultin niin että pakan puolelle jää se vaan kierreosuus ja toiselle puolelle se kartiollinen pätkä
- poraa kummankin auki niin et (ylilevee) pikalinkkuakseli menee lävitte
- pukee päälle kaikki kaapista löytyvät suojat ja lähtee testilenkille
Muoks: jahka ehtii niin aion tuota testata itsekin (nyt) virattomalla haaven-kiekolla
^Kiitos mutta tarvis ingen gör, all tittar -miestä myös tuon sinänsä hyvän vinkin ymmärtämiseen. En nimittäin ole koskaan koskenut tuommoiseen läpiakselihärveliin joten mielikuvitus ei oikein tässä riitä.
Kattellaan miten hommat etenee tässä, kaikennäköistä viritystä jo käynnissä.
Tänää Zipolla vaihdettiin tuohon mun 160mm van r ob foxiin pöly tiivarit ja öljyt. Ni vai semmosia taikoja Mckollaa sille tehnyt :) Vaimennus puolella olikin fitti patruuna eikä ob :D Olipa hyvä, että tuli katottua. Nyt tietää et siel vaimennus puolel ei ole sitä 155mm öljyä et jos ne öljyt valuu pitkin alajalkoja ni sitä ei välttis ole siel enää hirveesti jäljel. Kiteytettynä on tämä itse huoltaminen opettavaa ja aivan per*eleen mielen kiintoista hommaa.
Joku pidempi maastolenkki viikonloppuna, anyone?
Myyty. Minne mennään?
ajoin tänään 57km. :D
Jos mentäisiin vaikka metsään... odotellaanko vaikka huomisiltaan ja sovitaan sitten?
Skåg on hjyvä optio. Sovitaan vaan.
Hautajaisviikonloppu, katotaan sitten viikon päästä.
voisin lähteä ajeleen
Muo vois pitkästä aikaa kiinnostaa lähteä Laajalahti - Espoon keskuspuisto akselille eksymään.
Äääh, pakko se on tänään tuosta pyyhkäistä jonneki. Jos sitä vaikka ylästössä sitten kävis. Tiileri 19:30, tunti ajoa ja siirtymä himaan. Eiköhän se riitä tälle päivälle.
Tiilerillä nähdään!