Joku on varmaan vaihtanut Jopoon keskiön? Mikä mahtaa olla keskiön koko? 68mm / XXXmm.
Kyseessä siis uudempi Jopo, jossa nelikanttikeskiö.
Printable View
Joku on varmaan vaihtanut Jopoon keskiön? Mikä mahtaa olla keskiön koko? 68mm / XXXmm.
Kyseessä siis uudempi Jopo, jossa nelikanttikeskiö.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...icci-hakusessa
Banskun arvoinen yritys nostaa omaa häntää?
Voisi olla.. Vaan olisko kirjoittanut toista tuhatta viestiä sivunicillä. Toisaalta jos on tuottelias niin ei kait se mahdotonta ole
Tietääkö tk edes kuka on Ylva Hubatsa? En pysty uskomaan.
Sienet kiinnostaa
http://youtu.be/twRQg0jlQq4
Kyllä minä tiedän.
http://www.rosebikes.fi/tuote/topeak...4-5/aid:628576. Ja http://www.bike-discount.de/en/buy/t...675/wg_id-9195
Onko noilla käytännössä muuta eroa kuin nimi eli mun Lumialle katselen tankoon vettäkin kestävää kiinnitettä.
iPhone on aika sutjakka eli saattaa ahistaa Lumialla toi B-D:n versio. Leveyssuunnassa melkein sentin ero.
Kiitos Pate, se on siis vain koosta kiinni! Pirskatti, oisin tilannut -discountilta muun sälän ohessa. Siedettävän hintainen ja kunnen kännyä hirveesti tarvitse tangossa pitää. Nyt maastokarttoineen ois mettäprojektissa aivan kätevä. Lumia 635 on siis kyseessä.
Nyt kun elämäni ekaa oikeata älykännyä koitan hyödyntää niin näitä älyttömiä pähkäilyjä kuiten piisaa, http://www.bike-discount.de/en/buy/t...120/wg_id-9201 Eli tuo on vaan isommalle minua paljon viisaammalle puhelimelle tehty? Jos innostun isompinäyttösen ostamaan niinnen tarvii Tiimarin aivan vahvimpia laseja hommata, säästöä sekin! Jos nykyLumia hölskyy niin laitan solumuovia sitten tilkkeeksi.
ab, oletko harkinnut Finn-telinettä? Heillä tullut uusi versio isompia luureja ajatellen. Tosin siinä joutuu ottamaan minigrip-pussit käyttöön, jos haluaa puhelimelle roiskesuojausta.
Tää mun tarvis on ny puolukankukintaa kartoittaessani parikolme viikkoa enää. Sillai en mitään yltiöhinnakasta tarvitse. Koitampa kuukkeloida , kiitos Halloo. Btw crossarit lisääntyy, esikoinen tiukalla aikataululla, heti pitää saada, löysi isän pienellä ohjauksella Feltin 65x eikä ees pahaan hintaan.
Stevens Vapor meni pikkasen yli budjetin, uusin malli onkin osiltaan varsin ihqu. No Feltissä on jarrut melkein viimeisen päälle ja tankokin vaihtunee kunhan mun hellään hoivaan Felt pääsee.
^^ Finn:stä on jossain täällä enemmän puhetta, kaikki periaatteessa positiivista. Mulla paukahti ensimmäinen Noksun kanssa poikki, mutta korvasivat maanantaikappaleen lähettämällä kaksi uutta. Mun Finn ei ole se isommalle luurille tehty. Ihmeellinen kapistus, pitää otteen hyvin kiinni.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...chmentid=15810
(Juu, uudessa Vaporissa on paljon hyvää. Hyvin on palvellut minunkin, hyvin opastettu :) )
Miten tarkkoja Sramin GXP- kammet on kiinnitysmomentista? Oma momenttiavain ei asteikoltaan riitä (vaatii 48-54 Nm). Voiko nuo vääntää kiinni ilman momenttiavainta kokeilemalla välystä ja pyörimistä ja arvioida momentin näiden perusteella?
^ Kyllä oman kokemuksen mukaan on syytä olla momenttiavain ja tarkasti sillä kiristää. Se kammenpultti on alumiinia ja kyrvähtää todella helposti ylikiristämisestä (viime kesänä just ennen tahkoa katkaisin pultin ja se oli hirveä homma saada löydettyä pk-seudulta se pultti, hi5stä löytyi onneksi - oranssi). Toisaalta jos jää liian löysälle, kammet voi löystyä ajossa.
Käy suosiolla Biltemasta tai Motonetistä ostamassa momenttiavain. Itse ostin hi5stä pultin yhteydessä parktoolin, se oli vähän hintava mutta ei ole kaduttanut. Halvempiakin kuitenkin varmaan löytyy
Ps. Missä päin Espoota asustelet? Oon lomalla niin voin toki tulla täältä Kivenlahdesta käymään momenttiavaimen kanssa.
Yhden GXP:n pultin olen vääntänyt määrättyyn momenttiin ja en sitä enää toista kertaa tehnyt, voi sitä alumiinin rutinaa. Jälkeenpäin sitä pulttia katsellessa (uuden vaihdon yhteydessä) näkyi hyvin että kierteet oli hyvää vauhtia pakenemassa kannasta. Isolla räikällä vedin sittemmin vaan niin kireälle että tuntui "riittävältä", varmaan joku 30-40 Nm ja hyvin kesti kiinni.
Ei tuore ja ehjä pultti rutise yhtään 48nm kireydessä jos on vaseliinit kierteessä. Sen sijaan rikkinäinen pultti pitää ensin ties millaisia nirs-narsk-ääniä, ja lopulta pyörähtää tyhjää terävän napsauksen saattelemana. Jos kiristäessä on kuulunut jotain ylimääräisiä ääniä, suosittelen lämpimästi pultin vaihtamista uuteen. Muutenkin niitä kannattaa olla miljoonalaatikossa, koska kuten sanottua, niitä ei meinaa löytää mistään jos kyrvähdys osuu kohdalle ja olisi kiire
Kahdet GXP-kammet on ajossa, toiset 5 ja toiset reilun 2 vuotta. Kun pari kertaan vuoteen keskiölaakerit huollan niin onhan noita tullut kiinnikin väännettyä ja ilman momenttiavainta tai tää kalibroitu ranne. On mulla kyllä vasittu 6kolo tuohon hommaan:)
Mun appiukko ei kanssa koskaan käytä momenttiavaimia.. Käsi on kuulemma kalibroitu. Mutta se onkin rakentanut lentokoneita. Itse kun en ole, niin momenttiavain on hyvä kaveri :) (varsinkin missä insinööri on päättänyt laittaa 50nm momenttiin kiristettävän alupultin)
Itse kanssa vaihdoin ilman momenttiavainta, tosin sellainen on ostoslistalla. Avatessa se alumiinipultti oli melkein irti, eli kannattaa sitä välillä kiristellä vaikka olisikin momentissa. Tosin vaihdoin laakerit vasta 3v ajon jälkeen. Aikamoinen oravanpesä sieltä keskiöstä löytyikin. Nyt otin kaapelinohjurin keskiön alta pois ja jätin sen ruuvin reiän avoimeksi, jos vähän hillitsisi ruskean muodostumista teräsrunkoon.
Kiitos vaan LJL tarjouksesta, ei ole akuutti tarve. Kartoitan vielä ostoslistaa. Joudun kuitenkin käyttämään rungon liikkeessä keskiölaakeripressissä, laittakoot samalla kammet momenttiin.
Jep. Itsellä on tosiaan pari kertaa ollut todella kylmä hiki otsalla noiden vehkeiden kanssa, niin tietää että apu voi joskus olla tarpeen
Tottakai itse tarkistanut aikas usein ettei mikään ole väljällä ja hölsky suorastaan. Lentokoneitten rakennus on tuntematon homma mutta muuten rannemomenttiin olen vääntänyt monenlaista. LJl ei kuiten huonoja ohjeita anna, on mulla noita pultteja jemmassa tottakai, takavaihtajan kannattamia pitää tilata, mennä syksynä maasturi tuhosi yhen ihan ilman pilikallaan, pikkanen oksa!
Joo on mulla momenttiavaimia kaksikin tottakai ja nykyään ihan laadukas ainakin hinnaltaan. Siinä vaan käy aktiivikäytössä sillai että aikansa testaa ja huomaa että ranteella saa saman aikaan. Hmm, koitan päteä.
Ööö, tenkkapoo - Ovatko sopivatko Sramin pakat kiekkoihin, joissa olen Shimanon pakkoja käyttänyt?
Sopivat, jos kymppi tai ysi jne. pakoista kyse.
Je, kiitos. 10-pakka.
Halloo, sullon 10pakka, kaikki Shimanon ja Sramin käy ja passaa.
Juu, 10. Puntaroin Sramin ja Shimpan välillä.
Jotta jollekin muulle olisi tästä joskus apua:
Jos vähän perustelen ja heitän uuden kysymyksen. CC alla, edessä 46-34 (toisinaan 36, mutta ei anneta sen häiritä) ja metsäpolkujen (sekä retkipainoja - hah, painojahan ne ovat ne retkelle otettavat kamat) ylämäkiä varten tarvitsen vähän lisää keveyttä, ettei joudu talutushommiin syksyn kisoissa, kun muut polkevat ylös asti.
Takavaihtajana Ultegra medium häkillä.
Shimano sanoo, että 28 olisi isoin taakse, mutta kans.väl. keskustelupalstoilta ongin tiedon eräältä mekaanikolta, että kyllä se jaksaa 32-hampaisenkin vaihtaa ihan hyvin. Shimanon toleranssit ovat konservatiiviset.
Joten laskutoimitus:
46-34= 12
32-12= 20
12+20= 32 eli maksimissaan 32-hampainen takapakka.
Kysymys: Kun en kuitenkaan koskaan käytä pieni edessä pieni takana yhdistelmää, niin pähkäilin, että voisin ottaa 12-32 pakan sijaan 11-32 pakan. Olenko metsäpolulta pusikon puolella?
edit. No mutta taas taidan kysyä turhia, sillä tämä sanoo "11-30 teeth compatible"
http://www.bike-discount.de/en/buy/s...-gs-grey-31003
Olen laiska ja pihi harrastelijapyöräilijä.
Olen käyttänyt sykemittauksessa ja ajettujen matkojen seurannassa Class Ohlssonin sykevyötä yhdistettynä puhelimeen ja Endomondoon. Tovi sitten tuo sykevyö sanoi sopimuksensa irti, ja pitäisi hankkia uutta. Toisaalta olen totaalisen kyllästynyt laahaaviin tuloksiin, joten treenejä olisi parannettava. Kehitysohjelmaa tukemaan pitäisi hankkia kunnollinen sykemittari, joka olisi samalla myös ns. ajotietokone, eli ei tarvitsisi käyttää useita laitteita.
Olisi useampikin kysymys:
- Miten esimerkiksi Polar V800 toimii tässä? Saako tuon kellon tankoon jotenkin kiinni, vai tarvitaanko erillisiä aparaatteja?
- Millaiset kadenssi- ja nopeusanturit kannattaa hankkia?
- Vai saisiko tähän tarkoitukseen halvemmalla jonkun vastaavan tai hieman huonomman/paremman laitteen?
Ihan pelkkä mittauskin periaatteessa riittäisi, mutta ilmeisesti tuossa Polarissa on jotain palautumista approksimoivia toimintoja ja kaikkea muuta hankalaa. Mahtaako niistä olla hyötyä?
Oliskos kellään kokemusta Sidin Eagle 5:sta?
Olen vähän tässä tuumaillut seuraajaa Shimanon M180:lle ja nuo sidit olis ainakin esteettisesti hirmuinen harppaus eteenpäin. Se kuitenkin vähän huolettaa että miten jäykkä pohja noissa Sideissä on. Noissa Shimanoissa oli kuituvahvistetut pohjat jotka omassa milliwattipolkemisessa ainakin olivat yksinkertaisesti loistavat ja en nyt ainakaan mitään löperöitä kumipohjaisia kenkiä halua tilalle.
Genius 5:ssä, mitkä on kait noiden sisarmalli, on mainonnan mukaan hiilaripohjat mutta Eagleissa ei mainita mitään tuosta niin niissähän voi olla sitten se pohja ihan mitä tahansa...
Santerius, laita kysymyksesi Polar / Suunto / sykemittariaiheeseen, niin saanet vastauksia.
Vasta Genius 6:ssa on hiilikuitupohjat eli 5:een saakka ne ovat erinumeroisia Millenium-pohjia jotka ovat kompossiittimateriaalia eli hiilikuidulla vahvistettua nailonia. (FWIW koska en paremmasta tiedä, komposiittikin on hintelälle keski-ikäiselle lenkkeilijälle tarpeeksi jäykkä.)
Maastokenkien pohjista kerrotaan seuraavaa:
All SiDi Triathlon shoes and all MTB shoes except the Dragon 2 and the Eagle 6.
The MTB Competition Sole is designed for SiDi MTB and SiDi Triathlon shoes.
Sidi MTB Competition sole (carbon fibre reinforced nylon sole)
PS Mulla on Dominatorit, joita olen pitänyt Geniuksien sisarmallina ja joiden pohjia pidän (yllämainitulla varauksella) riittävän jäykkinä.
Mitäs sitten tehdään kun 50 sallittua yksityisviestiä on tullut täyteen? Tuo laskee näköjään tulleet ja menneet, niin äkkiäkös tuo täyteen tulee jos muutamallakin on asiaa.
Olisi hyvä, että olisi jonkunverran viestejä jos jollakulla tärkeätä asiaa. Onko se ainoa mahdollisuus sitten tehdä tili Nana2? :)
Poistetaan vanhat viestit jotta uusia mahtuu lisää. Ei kai tämä foorumi ole kenenkään ainoa viestintäväline?
Sinänsä hassu rajoite toki.
^
Ah, minä olin ymmärtänyt, että ne käytettävät viestit olisivat 50 jlk loppu, vaikka poistelisinkin noita vanhoja viestejä. Ei tämä toki ole muuten ainoa viestintäväline, mutta toki se on sitä niille, joilla ei ole meiliäni tai puh.nroani, joita en kuitenkaan viitsisi julkaista :D Ja jos on jotakin lyhyttä asiaa niin harvemmin kannattaa suoraan vaihdella numeroita tai emaileja.
Okei, no sehän kuulostaa sitten lupaavalta. Ja joo, tuli moka tuolla kun sanoin että Genius 5:ssä olis hiilaripohjat. Tarkemmin kun tavasin niin mainittiin että hiilikuitukomposiittipohjat, ei kokohiilariset, mutta Eagleissa ei mainittu sitten tuolla kaupan sivuilla hiilikuidusta mitään. Mutta tämä selvä. Eiköhän nuo liene sitten ne seuraajat :)