Eilen tuli meikäläisellekin DX:stä "HA-III SSC P7-C (SXO) 3-Mode 900-Lumen LED Bike Light Set".
Onko joku tilannut tuohon lisäakkuja? Mulla olisi tarvetta lisäakulle, mutten ole DX:n sivuilta itse vielä sopivaa löytänyt.
Printable View
Eilen tuli meikäläisellekin DX:stä "HA-III SSC P7-C (SXO) 3-Mode 900-Lumen LED Bike Light Set".
Onko joku tilannut tuohon lisäakkuja? Mulla olisi tarvetta lisäakulle, mutten ole DX:n sivuilta itse vielä sopivaa löytänyt.
Miten se voi olla piraatti, kun se ei väitä olevansa Led Lenser?
Ihme itkua täällä jostain ihmeen kiinapiraateista....
Eihän ne mitään piraatteja ole, vaan kiinalamppuja.
Esim. tuo kuuluisaksi muodostunut FillariLamppu rakennetaan Seoul Semiconductorin P7-ledistä (joku eri bineistä eli kirkkausluokituksista, mitä kirkkaampi bin sitä kalliimpi, tuo lamppu käyttää C-biniä),
http://www.seoulsemicon.com/en/produ...powerLEDp7.asp
http://img514.imageshack.us/img514/4103/fluxxb0.jpg
alumiinikuorista ja ajurista eli driverista.
Voi rakentaa itse noista samoista osista, tai antaa jonkun muun rakentaa.
Ei se kiinalaisen tehtaan lamppu muutu piraatiksi, vaikka käyttävät samoja eteläkorealaisia tai jenkkivakio-osia kuin saksalaiset tai uusi-seelantilaiset lamppuvalmistajat.
http://www.lupine.de/web/en/
http://www.nightlightning.co.nz/index.htm
Kukaan ei liene patentoinut ajatusta, että ostetaan SSC P7-ledi ledivalmistajalta tai 3*Cree-Q5/R2(jenkkiledivalmistajalta) ja laitetaan ne itse tehtyihin alumiinikuoriin.
Eipä taida olla vielä DX:n sivuilla, mutta Geomanilla on jo:
http://www.geomangear.com/index.php?...roducts_id=141
Tietääkö joku pystyiskö tommoisen dx-teslan rungon hommaamaan jostain? Akut ja laturi on jo olemassa sekä ajurin vois tehdä taas ite.
No ei nyt sentään.
Tuolla oli kyllä hauska linkki, jossa erehdyttävästi Lupinea muistuttavan lampun akunostajat olivat useatkin ostaneet Lupinen pääpannan: http://www.geomangear.com/index.php?...roducts_id=141
Jos löydät Viipurin torilta Katri helenan levyn, joka ei ole piraatti, niin se on jo maailmanluokan ihme.
Mutta olet sinä ihan jäljillä. Jos siitä KH:n aidon levyn kopiosta saksii kansilehteen muutaman loven, niin fillari-lehden keskustelupalstalla se tulkitaan jo ihan viralliseksi ja aidoksi tuotteeksi ;-)
Piti ihan verrata noita lamppuja, Teslaa ja magishinea toisiinsa. Tuota tuota, kiinnitys stongaan on samanlainen, mutta mikään muu ei samaa olekaan. Kuori on erinäköinen, jopa lampun johto on toisenlainen. Samaa ideaa ja tyyliä kyllä, mutta ei missään tapauksessa kopio, eikä ainakaan piraatti. Jos sä et erota noita lamppuja toisistaan, niin osta piruuttas alkuperäinen ja aito Magishine. Pistä se kopion (tesla) kanssa vierekkäin ja tee ihan oikea vertailu.
Tämähän on mielenkiintoinen keskustelu. Kiinassa olin taannoin ja Rolexin, TagHeuerin tms. sai n20€. Selkeitä piraatteja ja kun yrittävät vielä aitoina myydä. En minäkään tuota DX:n valoa piraattina pidä, ehkä "inspired by Lupine." "Maailma tarvitsee esikuvia" toteaa Mercedes-Benz, niin mihin esikuvia ylipäätään tarvitaan, matkimiseen, apinointiin, esikuvien seuraamiseen? Mercedes ei ole onneksi apinoinut ikinä mitään.
Lopuksi : Kaikki jotka käyttää tietokoneessa graafista käyttöliittymää on riistäjiä :
http://fi.wikipedia.org/wiki/Graafinen_käyttöliittymä
ps. Oma riistolamppu saapui tänään ja ensivaikutelma on todella hyvä, toivottavasti parempi kuin loppuvaikutelma Suunto T4 joka pimeni 8kk käytön jälkeen. 2 laite vasta takuuseen ja 3 tulossa... Laatu maksaa vai miten se menikään:seko:
edit : Et ole riistäjä jos käytät Xerox Alto - tietokonetta
edit2. "kotimaista" suuntoa en enää ikinä osta. Ja todettakoon että tämä postaus on tarkoitettu viihteeksi jos ei muuten ymmärrä;)
En edelleenkään ymmärrä tuota piraatti/kopio-keskustelua.
Jos miettii, minkä näköinen esim. taskulamppu on, you know, a flashlight, pitkä varsi, johon paristot sisään ja pyöreähkö valopää, niin eikös kaikki taskulamput ole olleet samannäköisiä 100 vuotta, sama konstruktio. Vai ovatko kaikki muut taskulamput Maglight-kopioita/piraatteja?
Ja kuinka monella tapaa voi rakentaa järkevästi valopään SSC P7-ledin ympärille?
Se ledihän sen ratkaisee, minkälainen runko siihen kannattaa työstää.
Puolipyöreä alumiinimötikkä, sillä siihen sopii järkevimmin heijastin ja linssi. Vai pitäisikö ne tehdä Kiinassa neliöiksi, että saataisiin typerä, huonompi valonsäde?
http://www.ktronik.com/
Keneltäkö ktronik ja kiivit ovat kopioineet muodon, vai kopioko Lupine heiltä?
Molemmat ovat kuitenkin valmistaneet valopäitään jo vuosikausia, ja esim. Tesla on ollut markkinoilla vasta noin vuoden päivät.
Muistuttaa ? Millä tavalla ? Muistuttaminen ei ole rikos.
Pitäisikö tuo Seat kieltää EU kauppa-alueella ? Tai volkkari, kun käyttää samaa runkoalustaa Mazdan kanssa !
Piraatti on kopio joka yritetty samannäköiseksi ja oloiseksi kuin alkuperäinen ja on käytetty alkuperäismallin nimeä ja mallitunnusta. Matkien alkuperäistä niin että ne sekoittaisi.
Hmmmm... Eli mielestäsi se Lupine tekee piraatteja, koska ei ollut ensimmäinen joka teki tuolla runkomallilla lampun.
Oletko muuten varma että muistutti tuota mallia, ettei vain olisi ollut tämä :
http://www.lupine.de/web/en/products/lightsets/tesla/5/
Miksi ?
Jos se maahantuojan tuomana jäisi tulliin, niin pitäisi jäädä myös yksittäisten tilaajien tilaamana. Tiedätkö miksi ei jää ? Siksi kun se ei ole piraatti.
Sen pitäisi jäädä saksankin tulliin, mutta...
Kaikissa ihmisen valmistamissa laitteissa on välillä vikaa, myös niissä Lupinen valoissa. Ne sitten korjataan ja jos ei niin sitten on aihetta valittaa enemmän.
Jotkut valittaa ensin ja kysyy sitten.
Koska lamppua on myyty paljon, niin muutama oikeakin valitus varmasti löytyy. Myyntimäärän perusteella pitäisi löytyä tuhansia kunnon valituksia lampusta, jos se olisi huono.
Voisitko laittaa linkit vaikka ensimmäiseen tuhanteen (1000) valitukseen.
Juu, kannattaa välttää kaikkia lyijyttömiä kiinassa valmistettuja tuotteita, että voisivat valmistaa enemmän noita lapsia lyijylle altistavia.
Itse kylläkin mielummin ostan niitä lyijyttömiä. Ja se kiinalainen tarvitsee minun senttejä ja euroja enemmän kuin saksalainen. Sitten kun niitä (euroja) on tarpeeksi, niin lasten ei tarvitse mennä enää töihin vanhempien lisäksi. Voivat opiskella.
Totta. Nyt kun vertaa "CE" merkkejä niin toinen on selkeästi "CE" (DX laturi) ja toinen "C_E" (Nokia kännyläturi, toki ilman tuota alaviivaa).
Ehkä on siis parempi hankkia jostain palon kestävä latauspussi vaikka jonkinsortin automagiikkaa tuossa laturissa ehkä on.
Tää piraatti sana oli kylläkin puoliksi huumorilla vedetty.:D
Mutta ihan sama.:(
Lamppu kuitenkin on Led Lenserin kanssa lähes identtinen. Ainoana vaan ettei nimi ole sama.
Sä niinkun tosissas väität että lupine on ensimmäisenä keksinyt sorvata kartion alumiinista ja tehdä siitä valon rungon. Yeeah right.. Nyt pää pois sieltä..
DX:n lamppua saa ostettua saksasta hintaan 139€. Mikäli lamppua saa myydä saksassa, niin eiköhän sitä saa myydä muuallakin EU alueella..?
Ebaysta löyty jollain 8€:lla lipo-safe merkkinen pussi kotiinkuljetettuna, vajaan A4:en kokoinen. Materiaali on tukevampaa kuin kotimaisissa sammutuspeitteissä. On toki mahdollista että toi lipo-safe on kopio, ellei jopa pahamaineinen piraatti :seko: Varmempaa ja toki kansantaloudellisesti järkevämpää on ostaa suomesta vastaava lipo-safe pussi n. 20€:lla + toimitus.
Jahas toisen DX lampun toimituksessa kesti 4 viikkoa, ensimmäinen vain 3. Muutkin taitaa ostella tuota lamppua :)
Tilasin DX:n kypärälampun 24. syyskuuta ja tänä aamuna oli tullut maili toimituksesta. Eli 4 viikossa näyttäisi tulevan, jos ei jää jonnekin jumiin.
Tuossa aiemmin olikin juttua Blackburnin Fleasta, mutta onko kellään siitä käyttökokemuksia?
1) Toimiiko USB-ladattavan version lataus vielä kun laitetta on uitettu loskassa talven yli?
2) Miten kauan akku kestää yhdellä latauksella?
3) Onko kätevä kiinnitys/irroitus (eli tarrahihnalla taitaa mennä??)
BLACKBURN FLEA
HA-III Cree SSC P7-C (SXO) 3-Mode 900-Lumen LED Headlamp Set (4*18650 included)
Noita taitaa olla jo muutamia foorumilaisilla koekäytössä?
Mikä on otsapannan kohtalo? Suunnistuksessa ei varmaan :eek:, mutta miten esimerkiksi hiihtäessä? tai vaeltaessa? voisikohan sitä tuunata parilla lisä kuminauhalla? vai onko koko ajatus kiinalaishärpäkkeen toimimisestä pelkkää haaveilua :o
Kaveri tuommoisen meni tilaamaan, ja onhan se vähän lerpake mutta lamppu ei paljon petzlin tikkaa enempää paina joten ajaa asiansa jopa suunnistaessa. Lupinen panta jos oikeasti haluaa että on hyvä.Lainaus:
Mikä on otsapannan kohtalo? Suunnistuksessa ei varmaan :eek:, mutta miten esimerkiksi hiihtäessä? tai vaeltaessa?
edit_ siis se lupinen musta silva-kopio
Itsellä on Silvan 480-pääosa, jonka on mielestäni todella hyvä. Tuo Lupinen Pro-pääosa näyttäisi olevan juuri tuosta kopio ja se tuntukin yhtähyvältä.
Sillon kun minulle ostettiin lamppua, niin testasin myös 478 mallia, joka olisi saanut kiinnitettyä kypäräänkin, mutta se tuntui huonolta. Joten tota 480 ei saa kiinni kypärään, mutta vanhan muovisen otsalampun olen viritellyt kypärään kiinni. Keila ihan hyvä, koska sisällä vain yksi polttimo, voisi vaihtaa senkin 10W->20W.
Kiinanlamppu tuli tänään, 3 viikkoa tilauksesta. Hyvin toimii.:)
Jups. se on paras mitä markkinoilta on ikinä löytynyt. Mulla se on tuossa käytössä...KLIKS ja KLIKSLainaus:
Itsellä on Silvan 480-pääosa, jonka on mielestäni todella hyvä
edit_ eli siis kestää vähän järeämmänkin lampun painon heilumatta ja huojumatta. jotain 200-300g varmaan tuo lamppu sisältöineen. en muistanut punnita.
Mihinkäs tuon dx-lampun akku kannattaisi kiinnittää ja millä?
Omat kokemukset:
-Lamppu kypärään, akkupaketti paketin omalla tarranauhalla repun olkahihnaan tai repun sisälle, jos johto riittää.
-Lamppu tankoon, akkupaketti stemmiin paketin omalla tarranauhalla.
Jos ei luota tuohon omaan tarranauhaan, niin vaikka toinen tarranauha päälle. Itsellä pysyy ihan hyvin tuolla lampun omalla.
Mä tilasin kanssa kiinalaisen version. Viikko sitten. Ilmeisesti pari menee vielä että saapuu kotiin....
Ensimmäinen lamppu tuli muistaakseni kolme viikkoa tilauksesta ja uusi tilaus ollut nyt viikon sisällä ja näköjään paketointi vaiheessa.. pikkuhiljaa :)