Korjattu
Printable View
Ei ois tarvinnu korjata :D
Tykkään itsekin lukea tekstiä joka on oikein kiroitettu, se on helpompaa, kun ei tarvitse arvaill mistä on kysmys. Edellisessä lauseessa on muutama virhe, jotka on varmaan aika helppoa ymmärtää, mutta ainakin minua häiritsee lukea tuollaista.
Nyt kyllä lähti ihan väärille raiteille, sori.
Mun mielestä tollanen on "kielipoliisien saivartelua." Munkin kirjoitusta varmaan vaikea lukea koska en osaa laittaa pilkkua oikeaan kohtaan.
PS. Joku tehnyt tutkimuksen, ehkä useammankin että luetun kyllä ymmärtää vaikka siinä ois muutama virhekkin. Aivot tai mikä lie kyllä tunnistaa tekstistä useimmiten mikä sen tarkoitus on vaikka muutama kirjain puuttuisikin. Toki jos se häiritsee joitain niin sit se häiritsee :)
Mulle kauan sitten opetti eräs vanha mies pilkkuohjeen, jota sitten omissani oon noudattanut; joka kolmannen sanan jälkeen tulee pilkku.
Pilkun viilausta edelleen, tekstiä josta puuttuu välilyönti välimerkin jälkeen en edes yritä lukea. Siinä on jotain hyvän tuulen vastaista.
Jatketaan OT:llä
Tekstia, erityisti pitkää, jossa ei ole kappalejako on raskasta lukea.
Ja edelleen ärsyttää: juna-asema.
Tosi kiva että eilisen aamun sadesää selkiintyi ja saatiin talkoilla mukavasti. Se on helpompi paistella talkooevästäkin kun ei sada....mitää katosta tai suojaa ole.
Ja että jaksoin loppuun asti, vasen olkapää kyllä kipeytyi mutta kehitin sopivan lapioimistyylin.
Koko viikon lenkkeilyistä aika väsyny, joten nyt tuo kaatosade on ihan hyvä - ei tartte lähteä ajeleen, ja mikä parasta nahkiaiset tykkää juuri tällaisesta säästä, hyvä mahdollisuus että maanantaina olisi Nakkilassa paistopäivä....
Tämä nahkiaiskauden eka päivä myös :) oli kiva päivä. Yksi nahkiainen tarrasi käteen niin että tuli verinen purujälki, ja siittähän olin ihan innoissani.
Samoin tuli sähköpostia että viinitilaukseni on käsitelty ja tulee pian > koska mukana on viini juurikin nahkiaiselle, tietää uutta käyntiä Nakkilassa pian. Sanoinkin siellä että tulen kohtapuoliin uudelleen.
Olen ajanut pyörälenkkiäkin niin paljo että oikeastaan hyvä että tulee sadepäiviä eikä tartte pakertaa satasen lenkkejä, tekee ihan hyvää vähän levätä lenkkeilystä.
No kiirettä ja aktiviteettejä pukkaa!! Toimittaja Yle Porin radiosta soitti ( arvasin mikä aihe...) ja josko voisin tulla haastatteluun vähä lähemmäs Satakuntaa. No kun aihe on nahkiainen, niin kyllä voin.
Huomenna sitten kahden maissa Yle Pori kuulolle :D en yhtään tiedä mitä kyselee mutta luotan että osaan jutustella nahkiaisesta.
Eihän tässä ole yhtään joutenolopäivää, maanantaina Nakkilassa, tänään töissä, huomena haastattelua, torstai ja perjantai töissä ja lauantaina Orivedellä talkoot....niin ja huomenna on myös viinitilaukseni haku, mukana on siis tämä erityinen viini Enate Uno.
^ eek! kiitos, jännitti ihan älyttömästi, ja sitten huomasin että joku ilmaus tuli kahteen kertaan, ja jotain mitä piti sanoa unohtui... Tuotanto tykkäsi ja jutustelua jatkettiin pitempään.
Kiva että kuitenkin menin.
Naapuri toi 30 kiloa eilen nostettuja perunoita. Viime vuonna kestivät hienosti viileässä puoli vuotta, toivottavasti nämäkin.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Pyörän vaihteisto toimii viimeinkin niin kuin pitää. Ei ylimääräistä ääntä missään vaiheessa ja vaihtaa hyvin. Ratched vapari kaipasi hoivaa ja alkoi "kovemmassa" vedossa aina ääntämään ja syyllinen meinasi haettaa.
Nyt on uusittu jockeywheelsit, ketju, vaparin laakerit, takapakka ja isompi eturissa, rissat ja ketju oli lopussa mutta syyttömät ylimääräiseen meteliin.
Lähetetty minun LYA-L09 laitteesta Tapatalkilla
Kevyt työpäivä onneksi ja sain varattu itelle ttl`n suositteleman tutkimuksen :)
Toka päivä duunissa loman jälkeen.
Kääk, pisin työpäivä....sitten jotain alkuaikojen ( 15 vuotta sitten) ja kun pääsi kotiin, suihkuun ja syömään paistettua nieriää, ai että tunsi ansainneensa aterian, kun lenkkiäkin kertyi 115km. Jo heti työpäivän alussa tuli iloista palautetta että nopeesti sai ajan ja asia hoitui, kiva käydä....Rouva on myös alkanut tervehtiä ja viime perjantaina toivotti hyvää viikonloppua!! nyt on maailmankirjat sekaisin...mä iloitsen tästä niin kauan kun voi :)
( heräilin tässä ja menen jatkaan unia, tänään on lenkkeilystä lepopäivä ja sekin on hyvä juttu...)
Tays Hatanpään sairaanhoitaja soitti! Kertoi jotta olkaleikkausaikaa voi aikaistaa viikolla :)
^^ tsemiä olkapääleikkaukseen jäsen "callahan", leikkauksen jälkeinen kipu on ihan infernaalista ja kuntoutus on pitkä projekti.
Mutta aina se on itsensä voittamista kun lähtee talkoisiin. Jännittää tilanteet joissa on paljon muita ihmisiä, ja että löydänkö paikalle. Olisi helpopmpaa vaan jäädä kotiin tai lähteä fillaroimaan.
Yhden harhakääntymisen jälkeen hoksasin mikä se Haihunkoskelle menevä risteys on, muistin lenkkireitiltä sen kohdan väärin. Reippaasti sitten vaan porukkaan, ja ihan hyvin sai lapioida vaikka sitä porukkaa oli paljon. Oli mukava kelikin. Jos en olisi voittanut jännittämistäni, olisi kyllä jäänyt ilman näitä kututalkoita todella paljon hienoa kokematta ja oppimatta ja jos siinä saa myös vähän auttaa luontoa ja kaloja, niin hyvä mieli tulee.
Kyllähän se oli tämä Matin video https://vimeo.com/593692337
Mattin viidjon lisäksi se rauhallisesti tepasteltu haukuttelulenkki ja samalla suoritettu sienijahti. Tatteja on ihan *piip* tusti.
Ei yhtään kusipäistä autoilijaa maantiellä tänään. Hallelujaa...
^ Taisit ajella vaan metsässä:)
Kiva päivä Nakkilassa :) päätin sitten kuitenkin käydä tänään ja se oli hyvä päätös.
Kauppareissulla näkemäni virtavesiaktiivit talkoissa. Mustapurosta nostettiin kaikennäköistä romua ja törkyä ja laitettiin tilalle kunnonkokoisia kiviä.
Ja tietysti se että Kathleen McDowell kaukaa Scottsdalesta, Arizonasta asti oli antanut viimeksi ajamalleni lenkille kudosia, vaikkei se kovin kummoinen ollutkaan, ei pitkä, ei kovavauhtinen, eikä millään lailla eeppinen, Kivoja kuvia kahvitauolta olin kyllä Stravaan laittanut...
^ no just sitä tänään, oltu virtavesien kunnostustalkoissa. Kutusoraikkoja taimenille, ja ehkäpä myös pikkunahkiaisille? Hyvällä säällä talkoilu on aina kivaa. Ja se että saan lähdettyä mukaan porukkaan, kun se porukassa oleminen on se vaikea osuus mulle. :) nyt jo tapaa "tuttuja" ja ei-tuttujenkin kanssa tulee jutusteltua...
No tämä että nyt olen saanut kaksi chippiä https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...lies/smile.png Maanantainen kakkospiikin aika piti vaihtaa samalle päivälle osuneen yhtiökokouksen vuoksi torstaille ja oli toi iltapäivän aika muutenkin vähäsen höh. Eilen oli vähän lämpöä ja siihen taisi jäädä sivuvaikutukset kun tänään ei ole ollut yhtään mitään.
https://i.imgur.com/yMdaGNt.jpg
Kohti yhteiskunnan avautumista. :)
Ajoin kahden tunnin lenkin. Jälkiruoaksi Vuokatin nousu ilman pysähtymistä, maastohinuuttimella. Tuli hiki wanhalle ????
Kyllähän se oli tuo Ukrainalaisen laulu-ja soitinyhtyeen uusi levy, joka oli jäänyt huomaamatta. Jinjer ei tälläkään kertaa pettänyt.
https://www.youtube.com/watch?v=DYZrO7qcLhU
:D Säästötavoite 4 täyttyi ( täyttyi jo kuun vaihteessa) on melkein epätodellinen olo...
Aurinko ja lämpö [emoji3508][emoji3508][emoji3508][emoji120]
Koronarajoitukset siirtyy historiaan ja yhteiskunta avataan. Täähän on hieno juttu. Tiedotusvälineetkin on kääntynyt kulkutautimyönteisten kannalle eli Korona loppuu silloin kun ihmiset lakkaa pelkäämästä sitä.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008243137.html
Nyt vaan luomuna vielä kaikille halukkaille Korona-tartunta jotka sen pystyy sairastamaan ja jotka ei halua ottaa rokotetta niin saadaan laumaimmuniteettikin. Sehän on ihan parasta dopingia ihmisten immuunijärjestelmälle - luomuna saatu tartunta ja Koronan sairastaminen.Lainaus:
"Ylhäältä annetun luvan sijasta jokaisen pitää itse päättää, että nyt on turvallista elää enemmän. Korona loppuu siinä vaiheessa, kun kukin meistä itse päättää lakata pelkäämästä", kirjoittaa HS:n toimituspäällikkö Esa Mäkinen.
Vaikka on olemassa ryhmä ihmisiä, jotka ovat kehittäneet ajatusrakennelman että rokote on suurinpiirtein Jumalan lahja jonka täydellisyyttä ei sovi kyseenalaistaa ja jotka suurinpiirtein vaativat koko kansan rokottamista niin ei heidän ehdoillaan voi alkaa elää. Jokainen tartuntatautien yleistiedon tunteva tietää: luonnollisesti hankittu immuniteetti on pääsääntöisesti rokotteita parempi.
Tässähän saattaa käydä ihan hyvin vaikka olinkin vielä muutama viikko sitten vähän pessimistinen.
Koronasta tuli lopulta ihmisille enemmän mielentila kuin sairaus ja eihän se silloin ole ohi ennenkuin lakkaamme pelkäämästä sitä. Toivottavasti pelkopandemia päättyy.
Pfizerkin on tajunnut että rokotteillakaan ei enää tee hilloa ja alkaa valmistaa tabletteja Koronan oireiden hoitoon.
Ampparit eivät enää ahdistelleet Haltialassa munkkia syödessä
https://db3pap007files.storage.live....&cropmode=none
Spesiaalitapauksena tykkään spesiaalitapauksista. Enemmän tämä oikeastaan ilahduttaa kuin ne random fillariaiheiset kahvipöytäkirjat, joita olen joskus saanut lahjaksi.
Vapaapäivä ja kesäisen lämmintä. Laiska lenkki lyhyissä ja post-ride beer Pehtoorissa.
^^ korona pelasti mun elämän, sain - ja saan - tehdä töitä ja säästettyä rahaa.
Pomon mukaan kaikki on sujunut hyvin - myös Rouvan mielestä!! joten jatketaan samaan malliin, eli tämä tilanne jatkuu :) olen kyllä tosi iloinen ja kiitollinen. Sitä lähtee töihin ihan eri mielellä ja voi kaupassa ostaa ruokaa miettimättä että raskiskohan...
Jees! Vielä olisi muutama topic.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Janne Lehti
Sekopäisten lintubongareiden ahdinko.
https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000008254748.html
Lentokoneella Helsingistä Ouluun ja kentältä edelleen autolla. Kunnon luontoväkeä.
Rouvan reaktio Ismo Alanko & Oulun Sinfonian yhteislevytykseen, joka kotiutuu hääpäivälahjukseksi. Konsertti olisi viikon päästä, satun olemaan yövuorossa, vähän harmi sinällään.