Pööräillessä tulee nälkä.
Salaatteja oon ruukannu ottaa ruokaillessa ja
kyllä toi kaffekin menee konjakin kanssa.
Eli menu kuulostaa suorastaan herkulliselta
Printable View
Pööräillessä tulee nälkä.
Salaatteja oon ruukannu ottaa ruokaillessa ja
kyllä toi kaffekin menee konjakin kanssa.
Eli menu kuulostaa suorastaan herkulliselta
Kävin katsomassa Mustosentien lähellä polun paikan, kun viimeksi ei näkynyt kunnolla http://www.sports-tracker.com/#/work...qmfhjod1mlttm9
eli tässä ehkä oli veman etsimä polku http://www.openstreetmap.org/browse/way/134871059 ja laajemmin http://www.openstreetmap.org/?lat=60...om=16&layers=M
Ruokalista ok vaikka en juurikaan makkarasta välitäkkään.
Safkatarjonta ok minun puolestani. Tuo HYLA-homma muuten kiinnostaa minua. Jos minut poistetaan kemuista kesken kaiken, toivon sen johtuvan paskamaisuudestani, en paskan hajuisuudestani...
Ruokalista kuulostaa hyvälle :D
Lähden tossa viiden-kuuden välillä tunniksi pyörimän iltahien päälle. Halukkaat voi nopsasti ilmoittautua, jos halajaa mukaan.
millonoot menossa? kävin äsken viikon lunssatauon jälkeen vähän ajelemassa. näillänäkymin vois kyllä lähtee harrastaa rauhallista pyörään nojailua.
onse kumma kun tässäiässä parinviikon sellibaatti ei tunnu missään mutta viikko ilman pyörää vaatii jo jos jonkinnäköistä lääkitystä :eek::D.
Terrisuontien itäpäästä ajattelin lähteä ja klo 13 olisi sopiva aika (siis sopii muihin tekemisiin). Lähtöpaikka: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...388813&lang=fi
Alueena tätä ajattelin http://www.openstreetmap.org/?box=ye...24.99%2C60.495
Sinne piirtelin ilmakuvasta polkuja (tai metsäautoteitä) ja saisi katsoa maastosta oikeasti löytyy. Kun se lähtö (ainakin oma) on keskeltä aluetta, niin voi käydä ensin pohjoisemman puolikkaan polut ja tulla uudelleen Terrisuontielle, vaikka tunnin päästä. Sinne menen autolla, kun ehtii siinä samassa pyöräilyajassa olla enemmän metsässä ja vähemmän asfaltilla. Kellokosken suunnalla on vähemmän kierrettävää?? ja tuokin alue on kesken...
Jos itse pääsen aikaisemmin liikkeelle, niin kierrän lähellä olevia hiekkakuopan(?) polkuja ja klo 13 takaisin lähtöpaikan kautta. Oma ajatus oli kiertää vähintään sekä Terrikuja että Terrikalliontie + eteläpuolelta. Saisi yhden GPS-jäljen lisää (tilastollinen virhe pienenee...), vaikka riittävän hyvin se vanha palikka seurailee uraa edestakaisilla matkoilla.
Terrisuo on meikäläisen vanhaa kotimaastoa, joten voin auttaa sen kartoituksessa. Tämä viikonloppu tosin menee Muuramen polkuja kartoittaessa.
Ruoka vääpelille tiedoksi että Kode ottaa sen salde homman..
Ehdotukset uusille reiteille ehdotukset kelpaa ja niitä polun alkupaikkoja voi merkata & joskus käydä tutkimassa mille maisema näyttää.
Tämän päiväisistä jäi katsomatta http://www.openstreetmap.org/browse/way/135179126 ehkä siitä olisi päässyt hyvin etelään, joskaan ei näyttänyt yhtä kuluneelta kuin ajamani reitti.
Kuvat reitiltä (alku puuttuu) http://www.sports-tracker.com/#/work...aiscj3jr59spd2
Siinä näkyy lyhyehkö harharetki räjähdevarastojen lähellä. Tuli samalla merkattu polulta "eksymispaikka" ja se huonompi vaihtoehto. Terrikujan eteläpuolella on avohakkuu ja polku lyhyeltä matkalta hukassa.
Siinä pikkujouluaterioinnissa olisi tavoitteena se että se sama setti olisi kaikille, uskon että illan aikana se koko ruoka kyllä kuluu.
Toki enemmistön päätös ratkaisee, ei minun mieltymykset. Otan vastaan ehdotuksia.
Olin tänään juoksemassa Kaarinan syysmarathonin (siis puolikkaan maran). Nyt ei ollut kovia naisjuoksijoita joten ne ei nyt päässeet keulille:)
Peesailin aluksi yhdesä daamiporukassa, mutta totesin vauhdin liian hitaaksi. Loistava oli sää (+10 ja aurinko paistoi) Hieno kisa.
Aika oli 1.37.01 ja sija 29. Niin juoksijoitahan tuolla matkalla oli 197. Aikatavoite oli kova 1.30 tasan. Puoleen väliin saakka olin aikatavoitteessa vahvasti kiinni, mutta se viimeinen kolme kilometriä otti tosi lujille jossa kello meni liian lujaa. No kyllä tuo 1.30 vuonna 2012 menee rikki.
Huomenna ajelen maastossa, mutta ajelen vain säätölenkin hybridillä. On meinaan kauhee värkkäys jä säätö siinä ketjuohjurissa. Ei sitä meinaa saada kulkemaan linjassa ei sitten millään. Mutta huomenna minä sen säädän. Menipä siihen sitten vaikka koko päivä.
Hän syö FillaRillaan mitä vaan. Tosin tämmöttes lotrausyhteydessä makkara uppoo sillain helpommin, kun ei taida muutenkaan olla mikään hienosteluillallinen. Mut jos muut on vetämässä pikkurilli pydessä salaattia, niin käyp miullekkiin.
Paitsi että salaatti ja sauvakävely lihottaa. (Vai onko joku joskus nähnyt laihan sauvistelijan tai salaatin syöjän?) Vanha vitsi. Tiedän:o.
Leipäkoneen arvoinen suoritus! Jokos leipäkonekomitea on kasassa?
Minäkin skippaan metsälenkuran tänään, jos vaikka kippurasarvista kävisi ulkoiluttamassa. Onkos kukaan muu jo hereillä? Miten olisi tunti-pari hissukseen hiekkateillä? Lähden jahka saan silmät kunnolla auki, eli varmaan tossa noin tunnin päästä.
Nähty yksi maratoonarin näköinen rimpula fixailemassa jotain jäykkärunkosta...
Ja melkein aina kun siitä ajelee ohi, niin näkee erikoisia reenimuotoja - tänään oli menossa "rullilla pyörittely"; kirveen kanssakin on tavattu.
Sellaiset, jotka uskaltaa ihan maastoonkiin, ajelivat tänään mm. näin (osa jatkoi vielä tästäkin):
http://www.sports-tracker.com/#/work...v9tfgbrinhtee7
Mukava oli nähdä, että uusia ajajia on vauhdilla kasvamassa Jäkessä; tänäänkin yksi juniori päästeli mukana pitkän pätkän.
Ei ole sitä komiteaa vielä kasassa. Se on vastuullinen tehtävä joten tämän toimikunnan kasaaminen jäänee Fourtourille ja Ertsille:). Tosin sekin leipäkone on siinä teransilla vielä vähän vaiheessa. Mutta se leipäkoneen allusta on jo saatu puusepältä mitallistettuna tasakanttisena valmiiksi. Kullanvärisen leipäkoneen liimaan tuulilasiliimalla siihen puualustaan kiinni. Kestää atomipomminkin aivan varmasti. Takuu sille on ikuinen, mutta jos joku alkaa sillä väsäämään jotain takuu raukeaa välittömästi.
Siihen ruoka-asiaan palatakseni niin salaatilla ei elä pirukaan joten kyytipojaksi huitastaan ne makkarasysteemit huiviin, vai. ja sumpit päälle. Jos joku on erimieltä niin ilimoota. Koahta varaan sapuskat ja sitten kirjootan osallistujille laskun.
Fourtourille varaan jotain tofua tai muuta mitä muut ei syö.
Juu ja hybridi on koeponnistettu. Litkutukset pelaa hienosti ja ohjuri toimii myös. Keskiviikkona 1,5 tuntiselle lenkille.
Olen menossa lauantaina (säävarauksella) harrastamaan opastettua retkeilyä Espoo-Vantaa akselille, tarkasta ajasta en vielä tiedä mutta varmaankin puolenpäivän tienoilla, ilmoittelen tuonnempana. Huhun mukaan kuivia reittejä ja kallioita olisi luvassa. Ihan vaan jos kiinnostaa ei niin tutut polut.
Meinasin ajella (aamu)päivälenkin johonkin aikaan. Semmonen parituntinen
leppoisaa vauhtia. Laittakaa viestiä jos kiinnostusta mukaan !
Valopäälenkillekin olisi ollut mukava lähtee, muttei taaskaan pääse. Ens viikolla
toivottavasti...
Hämärästä hämärään kurvailin eilen jo jonkun aikaa mielessä olleen pitemmän T-järven ympäriajelun, tuollaisen : http://www.sports-tracker.com/#/work...qfunqn82btt8pb. Suht hyvin meni, evästauon jälkeen(50-70 km) oli nihkeetä (aika paljon teknistä jumppapätkääkin). Unkan munkkikahvien jälkeeen meni jo taas vähän helpommin ja loppupää olikin jo hämärää vastaan kisaamista.
Tulevan viikonlopun lenkit.
Sää näyttää aivan loistavalle. Lämpöä ja kuivaa keliä. Mitenkäs viikonlopun lenkit?
Onko Heccu ja Jukka maisemissa? Meinaan sitä Tuusulajärven länsipuolta kohti ilolaa voisi lähteä könyämään ja kartoittamaan.
Jos joku muu tuntee nämä seudut niin ilimoottaudu mukaan, sillä minulle nämä seudut on vielä hieman uusia.
Vauhti olisi sellainen rauhallinen syksyn haahuiluvauhti, mutta kokoajan mentäsiin.
Ei nämä sortsikelit voi enään kauaa kestää, kohtahan on pikkujoulutkin :)
^^ töitä pukkaa vkl:ksi, eipä kerkee ajelee
^No tulipa ajettua. Pari polunpätkää ois voinu valita toisinkin ni ois tunkkaamiset jääny pois mut muuten ok myös polkujen suhteen. Terrisuon pätkä on kivempi kyl vastapäivään, no joku toinen sit taas toistepäin , tiiä sitten.
Huomenna vmtl-jaos pyrkii lähtemään aamupäivälenkille. Mukaan mahtuu.
^jaos- ja porukkalenkit jää nyt väliin, sen verran vielä tautinen olo, harmitus :(.
voi olla että käyn kevyellä tielenkillä.
^ Ok, mä lähden n. 9.30 maastolenkille suuntana frisbergetin seutu. Itelläkin on toisena päivänä edessä maantieajo.
Uudet nastagummit pitäisi ajaa sisälle, muttei vielä tänään.
Vinkki :) Jos joku miettii kengänsuojia niin bilteman yosemitejä voin suositella. Pitänyt veden ulkopuolella ja pysyy jalassa ilman
teippiä. Toisinkuin viime kauden shimanot. Eiköhän nuolla biltemoilla ajeta talvikausi läpi. En nyt näe tarvetta hommata
lakeja tms. kun jalat pysyy lämpöisinä villasukilla, kesäkengillä ja biltemoilla :D
edit. Suosittelen suojia omalla vastuulla. Kolmen lenkin jälkeen suojissa on reikiä pohjassa, koska glossin ympärille tuleva aukko on liian pieni.
Hinkkaantuu kengän ja polkimen välissä. Ehkä biltema on suunnitellut ne maantiekäyttöön....
Biltema on tehnyt se suojat sellasiksi ja sen hintasiksi, että ne ajetaan niin rikki kuin vielä kengässä pysyy ja sitten haetaan uudet.