Tämä, mun suosikkieläin. Nahkiainen on so last season:
https://www.hs.fi/tiede/art-2000007990524.html
Jos ton saisi kloonattua koiran kokoiseksi, niin tuohon nokkaan varmasti sopisi pölynimurin letku. Vähänkö näppärä imuri. Ja kestävä.
Printable View
Tämä, mun suosikkieläin. Nahkiainen on so last season:
https://www.hs.fi/tiede/art-2000007990524.html
Jos ton saisi kloonattua koiran kokoiseksi, niin tuohon nokkaan varmasti sopisi pölynimurin letku. Vähänkö näppärä imuri. Ja kestävä.
Nightwishin virtuaalikeikka. Toimi teknisesti hyvin ja on se hieno bändi!
^ Uusi basisti ilmeisesti toimi? Sinitiaisten pöntössä on alkanut perhetapahtuma, liikenteen lisääntyminen on varma merkki. Parin viikon kuluttua ruusujen kirvat pääsevät poikasparven ruokalistalle.
^^^ uusi kausi alkaa 16.8. :D nahkiainen pelasti mun elämäni, tässä on kyse loppuelämän ystävyydestä ja uutta inspiraatiota on pukannut koko ajan ( kalaruoka, lukeminen..)
^^ tosi mielenkiintoista miten toi uusi basisti pärjäilee, mä pidin Markon lauluosuuksista ja roolista yhtyeessä tosi paljon, ja Islander oli yksi suosikkikappaleistani...ai joo tämän piti olla hyvän mielen ketju. No tsemiä Nightwishille..
Elokuva. Tuli pitkästä aikaa katsottua uudestaan Calendar Girls, varsinainen hyvän mielen leffa.
^ ja mä katsoin kutoessani "Happy Feet" ja itku tuli siitä ilosta kun pingviinit sai yhden sankarin ponnistelujen jälkeen - taas kalaa syödäkseen!
Ja mun kuvaprojektinikin onnistui, hei enää kesä/syksy 5 projektia ja tulevalle talvelle ehkä 2....
Kesähessut vaikuttivat olevan tyytyväisiä päivän antiin vaikka oli kuumaa ja pusikkoa ja ryynäystä. Kyllä niistä vielä ammattilaisia tullee, olivathan toki gurun opissa.
Ahas, nyt pitääkin olla varovainen puheissaan :eek:
Eikai ny sentään :rolleyes::D
Ollut joissain asioissa Ojan kanssa eri mieltä, mutta jos opastaa nuorisoa maastotöihin, ei voi olla paha ihminen:)
Auringonpimennys, josta en ollut tietoinen etukäteen ja jota näemmä saattoi tosiaan havainnoida puun lehtien siilatessa varjokuvia paperille. Ei niistä nyt järin tarkkoja kuvia tullut mutta kuitenkin [emoji3526].
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Sade/ukkoskuuro meni ohitte ja pääsin kuivana kotiin, sain myös samantien huutonettiin laitettuani yhden virheostos-nuken myytyä.
Katsoin em-jalkapalloa, aina yhtä surkuhupaisaa tuo filmaaminen. ;) :D
Pojan koronatestiin nega. 7 tunnissa, hämmästys.
Ilmalämpöpumppu asennettiin tänään vihdoin. Etätyö oli toki hieman hankalaa, kun timanttiporalla tehdään kiviseinään reikää. Mutta nyt on parempaan päin, sisälämpötila laskee...
Juniorille tullut kutsu maajoukkueen katsastusleirille.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Onnistunut toimenpide, kohta pääsee kotiin ja seuraava työpäivä vasta perjantaina :) ja tänään tuli palkkaa.
Juuri sopiva päivä ei liian kuuma mutta mukava istuskella ulkoterassilla - ja nauttia Haikan Grillin kuha-taco-annokset sekä raikkaat juotavat. Kuha oli todella maukasta ja todella kivaa vaihtelua itepaistettuun kalaan.
Jännitti tämäkin, juotavineen kaikkineen tuli hieman kalliiksi, mutta ehdottomasti kannatti kiva kokemus. Saattoi olla tämän kesän ainut käynti Haikan grillillä.
Voi vitsit, pomon mielestä kaikki on sujunut niin hyvin että - jatketaan näin, mun voimillani ( mä olin ihan että kiitos että sain tehdä töitä mutta tämä loppuu varmaan, toivottavasti saan jatkaa...). Saan vielä ainakin jonkin aikaa tehdä yksin hommia, ja se tietää sitä että saan todennäköisesti yhden kivan jutun toteutettua ( ostettua, liittyy nahkiaiseen).
Olen tosi iloinen että mun työpanokseni on huomioitu, on tässä raskaitakin päiviä ollut mutta heti tuntuu mukavammalta kun työstään on saanu kiitosta :)
Parituntinen droppijumppaa. Taas sai mennä himpan kovempaa ja korkeemmalta, woo. On se vaan kivaa kun on hyvä pyörä ja seura.
Tänään ei ole vielä ehtinyt tulla hyvälle tuulelle kuin siitä ettei herännyt niska jäykkänä nukuttuaan pahassa asennossa ja siitä aamukahvia juodessa syntyneestä ajatuksesta että voisi vaikka lähteä kaverien kanssa lenkille vain pudotakseen jossain vaiheessa hyvässä järjestyksessä kyydistä.
Eilen minut sai hyvälle tuulelle useampikin pieni asia:
Kauppareissulla bussipysäkin ohi kulkiessani silmäni eivät välttyneet osumasta maahan heitettyyn koronamaskiin enkä tapani mukaan ymmärtänyt olla puhumatta tuntemattomille eli tässä tapauksessa kommentoin bussia odottavalle eläkeläispariskunnalle jotain siitä miten kumma on ettei maskeja osata laittaa roskalaatikkoon vaikka sellainen on metrin päässä.
Potkaisin samalla vähän kiukuspäissänikin maskia roskiksen suuntaan ja potkuni lennätti - tietenkin tuulenpuuskan avustamana - suoraan roskiksen aukosta sisään!
Samaisella kauppareissulla osuin takaisin tullessani kohdalle juuri kun kaksi läheisellä ruoka-avun jakopaikalla käynyttä mieshenkilöä tutkiskeli saamiaan elintarvikkeita. Huomasin että jotain vihreää laitettiin sivuun eli ihan kaikki ei kelvannut, joten - jälleen tapani mukaan - tokaisin että mulle kyllä kelpaa kaikki. En saanut kehotusta painua sinne mistä olin tullutkin vaan minulle tarjottiin näkemäni varsisellerin ja lehtikaalin lisäksi vielä kaksi rasiaa herkkusieniä!
Vaikka itse kehunkin, ei tarvittu kuin sipuli, vähän öljyä, suolaa ja pippuria, niin loihdin aineksista mainion lisukkeen hyvän maalaisleivän kanssa syötäväksi.
Ja tietenkin eilen sai hyvälle tuulelle se että pääsi taas ajamaan reilun satasen lenkin pienessä mukavassa porukassa. Eikä sekään että pääsi puhumaan joutavia pitkästä aikaa kahvila Roosan terassilla haitannut.
Last but not least: jos ei nyt mitenkään saanut enää yhtään paremmalle tuulelle - mikä ei olisikaan ollut helppoa - niin vahvistihan se vielä jollain tapaa hyvää tuulta että lenkin lopuksi ajoin KOMin - segmentillä jonka tein joskus useampi vuosi sitten enemmän kuin puoliksi huvikseni ja jokseenkin tietoisena siitä ettei segmenttiä tule kovin moni ajaneeksi sillä se on käytännössä kierros pisteestä A takaisin pisteeseen A.
Strava tiesikin kertoa (kun ensin olin klikannut "View full leaderboard") että olen ainoa joka on segmentin ajanut eikä minullekaan ole efforteja kertynyt kuin 12. Mutta kuten hyvin tiedämme, KOM on aina KOM!
Ui, osanottoni eläinystävän menetyksen vuoksi, saman koin vuosia sitten, monta lenkkiä jäänyt tekemättä, monta uutta tuttavuutta syntymättä, uusi lemmikki ei meille tule, mitenkäs tommin lauma, olisko saumaa uudelle sopivan hiljaisen hetken jälkeen?
^ osanottoni myös koirakaverin menetyksen johdosta, tsemiä.
Mutta eilisen tapaamisen jälkeen töihin on nyt kivempi mennä. Vaikka tänään mitään kummempaa saanu aikaseksi niin kuitenkin siivosin palan lenkkireittiäni, ja mietin että on elämässä "elämykset" myös tärkeitä.
Vielä tää työpäivä ja sitten 5 viikkoa lomaa. Heti töistä pyöriin fätillä kalliobaanoille. :)
Käyttötarkoitukseensa täydellisen kokoiset perunat.
Boksuille hankitut kylmäalustat toimii. Alkoi jo kiukuttaa nää kutun helleyöt.
Juttu Aapo Heikkilästä, ortotopologian dosentista: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008026016.html
Aamukahvi, olin 2 viikkoa ilman.
Minulla alkoi nyt Juhannus, vähän tynkämallinen, mutta silti.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008097082.html
Jeff Bezos vie avaruuslennolle 82-vuotiaan rouvan joka 60-luvulla jätettiin lentokeikoista ns. "rannalle" Project Mercuryssa.
Aamuhölkkä.
Voi että kun sai rakkaan autonsa takaisin, lommo korjattu ja tuli "edullisemmaksi" kuin mitä alunperin piti. Se vaan että takarontin suojakankaan joku jousi oli katkennut, ei voinu korjata. Korjaamon ukko ei siltä istumalta tilannu uutta sillä se olisi maksanu - 800euroa. Kääk! löytyi tosin ylijäämäosa mutta harmaana 200e, laitetaan tilaukseen. Pakko siinä takarontin päällä on se suojus olla, muuten näyttää pahalta.
Hienoa että korjaamon ukko alkoi hoitaa tätä asiaa, olen tosi tyytyväinen tällaiseen palveluun :)
En kirjoita tästä Aamulehden yleisönosastoon, mutta suosittelen Partolan kolarikorjaamoa, ukkeli ottaa autot ja autojen omistajan asiakseen.
Mieliala nousi useamman pykälän, kun sulki työpaikan oven takanaan näin perjantaina. Ei työssä tai työpaikassa mitään vikaa sinänsä ole, tänään oli vaan sellainen päivä...
^ Tuttu tunne, emme taida olla aivan yksinämme...
Hotlahuoneen päivitys "Presidential suite"ksi.
Sain hiottua pöydän ja penkin jalat. Puolen vuosisatainen maali ja päällä lisäks joku uudempi viritelmä. Olipahan homma, mutta ei voi tulla kuin hyvä. Liimat oli sopivasti jo pettäneet niin irrottelu kävi helposti.