Täytyy sitä suolaista kalian kanssa olla?
Printable View
Täytyy sitä suolaista kalian kanssa olla?
Oli oikein mukava hiihtoretki Juhan kanssa.
https://lh6.googleusercontent.com/-w...0/IMG_2251.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-n...0/IMG_2268.jpg
Mukavaa oli myös xsyksolenkillä. Mukavan vaihtelevaa alustaa oli tarjolla, sulasta asfaltista umpihankeen.
Eh. eh.
Edessä oli Larry ja takana Endo. Ei upottanut. :)
Tässä tulikin tuhti lisätietopaketti, kiitos. Pitää laittaa harkintaan tuo 3 l pussukka. Nykyinen on vain 1,5l. Silläkin pärjäilee kahdella 0,75 juomapullolla terästettynä aika pitkälle. Tosin viimekesänä painava kärry perässä lämpöisenä päivän rengastiellä meni yli 10l ja yhtään pisaraa ei tullut toisesta päästä ja painokin tippui hetkellisesti kohtuullisesti, joten tuskin ylitankkauksestakaan oli kyse. Mut jos lenkillä voidaan kiekaista jossain välissä siwan tms. kautta, niin ei ongelmaa. Muuten menu näyttää kyllä pääpiirteissään aika tutulta ja hyväksi koetulta. Patukkoina mulla tosin usein pelkkiä lidlin muropatukoita. Ostin GO-exposta kokeeksi muutaman bullet meal patukan. Yhden sellaisen ajattelin ottaa kokeeksi mukaan. Pystynee popsimaan siirtymällä vaikka ajossa. Asfaltilla täysvaihteisella on tuskin isoja ongelmia pysyä sinkulan tahdissa mukana. Polkujen ylämäet onkin sitten haastavampia.
En minä rasitusta pelkää, mutta rajansa pystymisellä. Tosiaan tuo katuja pitkin hitaasti 0-energialla kotiin mahdollisuus tekee tästä houkuttelevan. Tässä ei ole kenenkään lenkki pilalla, vaikka voimat loppuu kesken. Mulla on yksin ajaessa pientä ongelmaa motivaation kanssa, tahtoo motivaatio loppua väsyn tullessa ja tulee helposti kurvattua kotiin turhan ajoissa, vaikka todellisuudessa jaksaisi ajaa vielä tunteja. On sitten mukavampi miettiä noita kesän retkiä, kun tietää vähän mihin pystyy.
Viime vuonna Matin ympäriajelulla ei tarvittu paljoakaan juomahuoltoa - riitti kun ajeli suu auki. Melko kosteaa keliä piteli. ;)
Kolmen litran juomareppu on oikeasti hyvä varuste hiukankin pidemmille lenkeille. Itse kun aloittelin, niin muiden juomareput tuntuivat melkoiselta varustetouhulta. Mutta kun pyörässä ei ollut pullotelineelle edes paikkaa, niin juomareppu oli luonteva hankinta. Taisi olla 2-litrainen ekaksi, mutta eihän se oikein riittänyt. Nykyisin käytössä 3-litrainen, joka jo riittää useimmille lähialueen porukkalenkeille.
Mainostan taas Kullaanvuoren lähdettä yhtenä mahdollisena nestetäydennyspaikkana - jos sinne asti ehditään polkea. Olkoonkin että kun ainoan kerran ollaan menty porukalla sinne joutavaa hakemaan, niin eihän me sieltä mitään saatu. Sieltä on _aina_ muulloin virrannut vettä ihan reippaasti - niin kuivimpina kesähetkinä kuin kylmimmillä pakkasillakin.
Ja tosiaan... Itsekin pitää koittaa raahautua Matin lenkille, jos vaan ei satu muuta ohjelmaa samalle kohtaa. Tarvis nimittäin pikku hiljaa alkaa tekemään jotain liikunnallista, ettei jäis ihan viime tippaan Tahkolle treenaaminen. Niin joo - odotellaan nyt kaikessa rauhassa ensin että lumet sulaa ja metsä kuivuu. :) Kireitä ketjuja niille joilla riittää intoa ja/tai aikaa.
Itsellä tekee pidemmillä lenkeillä vaikeaa tuo suolaisen syöminen, joten olen hakenut apteekista suolatabletteja. Juoksuhommissa nuo on pelastaneet mut pari kertaa, kun juostessa ei kiinteän ravinnon nauttiminen onnistu muutenkaan. Nuuksion maastomaralla iski samaan aikaan heikotus, vatsakramppi ja takareisikramppi. Heitin kertalaakista huiviin Burana 600:n, energiageelin ja suolatabletin, pidättelin pari minuuttia oksennusta, kunnes olo koheni ja taas mentiin.
Mutta joo. 18.5. voisi sopia oikeinkin hyvin.
Itse on tullut syötyä Alpen-yliannostus, siksi flapjackit. Taitaa jokaisella olla omat luottosapuskat. Mulla oli kokeeksi hankittuna yksi bullet meal, enkä kyllä oikein tykännyt. Jauhelihasisältöinen patukka oli jotenkin keinotekoisen makuinen ja autoa ajaessa rasvaan sotkeutui sekä kojelauta että ukko. Vika saattaa silti hyvinkin olla mussa eikä tuotteessa.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti marmar
Sinkulavauhti ei ole nopeaa vaan tasaista. Mennään samaa vauhtia ylä- ja alamäet sekä tasaisetkin. Vaihteilla voi tasoittaa rasitusta. :D
Tottakai sää tulet, kuinka muuten ne Raision parhaat polut löytyy. Enkä määkään mitään ajanu ole. Sippaan vielä omalla lenkillä.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Aki
Aika pitkälti kesäajan lenkkeihin tuo suolainen itsellä rajoittuu. Talvella nauttii sitten sipsejä palautusjuoman kera kotona. Juoksuhommissa toi syöminen on kyllä hankalampaa, aika helposti alkaa kuplimaan. Olen koittanut reenata vauhdissa syömistä, ja banaani tuntuu olevan siihen paras vaihtoehto. Kokonaisuudessa olen pitänyt juostessa sellaista linjaa, että syön lenkin aikana vähemmän kuin luulen tarvitsevani, mutta taasen tasaisin välein jotain. Koittaa sitten kuunnella roppaa sillä kokemuksella mitä löytyy.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Teemu
Alkaa kuulostaa koko lenkki pelkältä syömiseltä...
"Matti Hoon 12 tunnin picnic vaihtelevassa maastossa."
On se sitten hyvä, ettei kaikki mene päin persettä. Vaikka mulle tulikin pari uutta perseenalustaa.
Seikkailun sääntöihin kuului, ettei tauolta saanut lähteä liikkeelle ennen kuin viimeisen miehen jalka on koskettanut maata. Tästä seurasi, että viimeinen mies ehti ottaa ja avata patukan kääreen, mutta syödä piti ajaessa. Hyvä systeemi, heikkokuntoisin sai kovimman treenin.
Ja mun, kun tykkään syömisestä, piti ajaa sen verran kovaa että ehti pitää piknikkiä. :D
Oleks mää käsittäny oikein, että olisit JJ tulossa ajamaan tänne laitakaupunkien ryteikköihin?
Latailin muutaman kuvan Vaskijärven j.. hiihtoretkeltä tonne.
Määki haluan syömään! Alustavasti mukana 18.5.
Eipä ole tullut tämäkään mieleen, vaikka olenhan minäkin haudan kukkia kastellut hautausmaan hanasta. Näillä vinkeillä alkaa nuo 2x0,75 pullot tuntumaan moneen urbaanikäyttöön riittäviltä. Taidan silti laittaa tuon isomman juomarepun tai pussin tilaukseen. Sillä saa 1,5 litraiseen verattuna tunnin tai pari lisää täydennyspaikan hakuaikaa pidemmällä lenkillä.
Eikös nuo speksatut eväät ole melkein kaikki sellaisia, mitä voi vauhdissakin popsia pieninä annoksina :D
Noita Bullet Meal patukoita sai maistella GO-expossa ja ei ne niin kamalilta vaikuttaneet, että sorruin ostamaan 3 kpl tarjoussetin. Kun nuo on syöty, niin sitten pitää miettiä tuleeko lisää.
Tuossa sinkulavauhdissa varmasti ylämäet on mulle pahimmat. Jos mulla olisi sinkula alla, niin menisi aika varmasti taluttamiseksi, ei riitä voimat, mutta ei ne vaihteetkaan itsestään pyörää mäen päälle nosta.
Olen kyllä koittanut työmatkoillakin treenata ylämäkispurttia ajamalla kotimatkalla Kuusiston sillan jälkeisen mäen välillä täysillä. Alkuun oli mittarina, että mihin asti mäkeä jaksan vetää 15 km/h nopeutta. Viime keväänä pääsin vain 1/3 mäestä. Nyt loppuu jo mäki kesken ja pitää alkaa nostamaan testinopeutta. Jotenkin tuollainen mittaaminen lisää motivaatiota, kun näkee että edes jotain pientä kehitystä tapahtuu.
Kummasti keho tottuu siihen miten ajaa: Olen ajanut talvella aika pitkälti yksivaihteisella, jossa on aika tiukka välitys. Nyt ei saa vaihdepyörällä kevyellä välityksellä millään kierroksia ylös. Menee heti hapoille.
Näinhän se on. Tarttis opetella vaihteilla ajo. Etenkin maantiellä tuntuu väkisin hakevan liian pientä pykälää vaikka vääntöä olisi isompaankin välitykseen.
Ei kulje vaihdepyörä senkään vertaa mitä sinkula.
Turkuosaston urheilujuomia?
Mitä eikö sinulla ole omaa? :)
Edit: hassunhauska yhteensattuma. Ensimmäisten joukossa ko kuvissa on tämmönen:
http://greenmanbeerfestival.co.uk/wp...98_466x548.jpg
No eipä ole tullut vielä maistettua...
http://res.cloudinary.com/ratebeer/i...beer_14993.jpg
Kerrankin saatu puhuttelunimi oikein!
http://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphoto...96593294_n.jpg
Huikeeta! Tahkolla sitten kaikilla oman brändin kaljat mukana.
Tänään muuten kuulemma torstailenkkiä Impparista klo 18.00, ja Hannun vetämä aloittelijaopastus klo 17.00