Kesän kokemus Ultegra 6800 kiekoista, tulivat bd:ltä, ja ovat erittäin neutraalit, on voinut unohtaa, ajaa vaan. Renkaan laitto vanteelle on vähän tiukempi kuin tavallisissa kiekoissa.
Hyvät peruskiekot normaalilla sisäleveydellä.
Printable View
Kesän kokemus Ultegra 6800 kiekoista, tulivat bd:ltä, ja ovat erittäin neutraalit, on voinut unohtaa, ajaa vaan. Renkaan laitto vanteelle on vähän tiukempi kuin tavallisissa kiekoissa.
Hyvät peruskiekot normaalilla sisäleveydellä.
Ettei olis tubeless kiekot, jos on vähän työläät vääntää renkaita? Samat kiekot oli alla Malliksella vuokrapyörässä ja hyvä kuva niistä jäi itsellekin. Hinta/laatusuhde varmasti kohdallaan.
Edit:
No mä oon kyllä tykänny tuubeista. Kai se on makuasia. Sanotaan näin, että en antaisi rengasvaihtoehdon häiritä valintaa, jos on muuten jotain hyvää sattunut sopivasti silmän alle.Lainaus:
Tuubit vai avot?
[QUOTE][Itse kuitenkin lähtisin hakemaan tuoreemman sukupolven kiekkoa, ts. leveitä ja tubeless -valmiita vaihtoehtoja. Yo. kiekkojen kanssa samassa hinta- ja painoluokassa esim. DT Swiss R23 Spline (http://www.bike-discount.de/en/buy/d...lset-qr-406756).huotah/QUOTE]
Nuo kertaalleen tilasin, ikäväkseni paketista löytyi edellisen sukupolven kiekot, kapeat ja vielä Campan vaparilla. Oisin pitänyt jos päittäin Shimanon oisin saanut vaihettua .Heti kun rahani saan niin tilaan uusiksi. Järkihintaan, passeli vanteen sisäleveys niin crossarille ja ehken mahtuu maantiepyörään ja DTSwissit. Toivon että laatukin on vaikka halpistavaraa niin aitoa, huomaan että Puolassa tehtyä!
Huom. jos jollain on Ultegra -kiekkosetti hankintalistalla niin Toni&Toni Helsingissä myy vielä huomenna 5.12. -21% alella. Heidän normaalihinta on muistaakseni 325,- eli setti lähtee asialliseen hintaan (eikä tuo normihintakaan ole paha).
Mainitsemisen arvoista lienee Cycle Centerin hinta Shimanon WH-9000-C24-CL-kiekoille: 549 € http://www.cyclecenter.fi/tuote/shim...likuitukiekot/
Kyseessä on arvatenkin vanhempi eli kapeavanteisempi malli, mutta onhan se kelvannut sellaisenakin useiden vuosien ajan (ja kysymällähän se selviää).
No kyllä minä seuraan muotioikkuja ja jätän kapiat kehät kauppaan, eikä shimano jostain syystä herätä intohimoja. Viime kesänä ajelin Dura-Aceilla Italiassa, ja silti muinoin omistamani American Classic Sprrintit tuntuivat paitsi rullaavan paremmin niin myös olevan jotenkin herkemmät. En tosin tiedä vuokrapyörän huoltoukon moraalista.
Mutta tuubit on tässä elämässä vielä kokeilematta. Mitäs sanoisitte näistä? https://www.salden.nl/nl/tufo-carbon...te-162470.html
Nuo Tufon renkaat eivät kyllä ole testeissä nauttineet ihan parhaasta menestyksestä. Budjetti taitaisi ylittyä "vähän", mutta olisihan noissa kumit ja jarrupalat jo hinnassa mukana.
Tilasin lopulta Wigglestä, kiitos vain. Vajaa 330 e toimituksineen. Kyselin kyllä Suomestakin, olisi ollut kiva ajatus. Mutta mm. Velosportista saisi joskus keväällä, ehkä, ja hintatasokin jäi epäselväksi.
Ensiajatus paketista nostaessa oli: onpas kevyet. Toisaalta oli ensimmäiset koskaan paketista nostamani kiekot, joten...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mulla on Eastonin SL70, siis tää uusin halvempipinnattu versio ja jotain jäänyt mieleen.näistä leveimmistä, maksoin just tään http://www.bike-discount.de/en/buy/d...6756/wg_id-511 Tuossa on minusta
paaljon kiekkoa järkihintaan eikä painokaan, siis ilmoitettu, ole paha. Veikkaan että 1650g omalla puntarilla.
Kyllä, tuleeko nuo Felttiin vai krossareihin vai sekä että? Onko noissa sisäleveys 17 mm? Onko rullaluistinlaakerit? Tartteeko nuo vannenauhat?
Hyvältä näyttävät!
Kyllä/kyllä ja sekä että. 18milliä vanteen sisäleveys ja kyllä lienee tommoiset laakerit joitten nimeä uskalla enää sanoa ettei taas mee väärin. Vannenauhat luulen olevan tarpeeseen. Toissavuotisen marjanostajani lahjoittamaa sidontateippiä on vielä runsaasti.
Ja meinas unohtua, ovatten tubelesskelpoiset, niinkuin olivatten palauttamani kiekotkin, ainakin päätellen tubelessventtiileistä jotka jotenkin unohdin pakata matkaan.
Aikani arvottuani tilasin Fulcrumin Quattrot (alumiiniset). Vaikka nuo menee monien luokittelussa kategoriaan "ankkurit" niin itse tykkäsin edellisistä Quattroista niin paljon että päätin pelata varman päälle. Markkinoilta löytyy monia parempia, mutta harvempi niistä on alle 250e hintaluokassa.
1668g (709g/959g) näytti Ultegra 6800 pari, kun vaakailin. Shimanon räikällä. Jos jotakuta kiinnostaa.
6800 kannattaa muistaa, että ovat vieläpä tubeless readyt. Ei ollenkaan pöllömmät siis kun hinta otetaan huomioon.
Ei nuo minustakaan huonot ole, omien Sciroccojen takakiekko oottaa yhtä pientä mutteria jonka hävetäkseni ihan kotimaiselta tilasin , saanen tammikuussa. Ei tuo paino ole itteäni haitannut.
Tallin kepoisimmat on täällä RCZ Race SL tuolta Luxemburgista. Kevyet ja halvat silloin ostaessani. Ainu vaan etten tietäny ja silloin tajunnutkaan
mitä tilasin. Vanteen sisäleveys on noissa 13,5mm , noilla kun ajaa 25mm Misukoilla niin kepoisa kuskikin vaikka kuin pappavauhtia cruisailee hoksaa miten rengas nuljuaa sivusuuntaan. Noo jemmassa on 23mm rengasta ja onhan nuo ny neljä kautta hyvin pelanneet. Yksi pinna ja kaikki laakerit uusittuna näillä kilsoilla eli ei paha.
Nuo Wigglen 32mm alumiinikiekot on suht kiinnostavat. Alle 1500g, tubeless readyt ja moderni muotoilu(en tosin tiedä onko tällä itselle mitään väliä). Zondat ois tietty varma valinta, mut pitää seurata millaisia arvosteluja Cosinet saa kesään mennessä. Hintakin about 300€ Wigglen platinum-asiakkaalle.
Esimerkiksi eteen 60mm ja taakse 88mm korkuiset aero-kehät, tubeless yhteensopivat ja Zippin patenttia rikkovalla profiililla eli keskeltä leveämpi U-malli (renkaan kohdalla 25mm). Kehät Kiinasta tulleineen ja muineen noin 400e. Siihen Saksasta 48kpl CX-Ray pinnoja 125e. Navat sitten oman maun mukaan 200e ylöspäin. Kasaus itse. Aika edullista... Ei ihme, että näitä "omia" "edullisia" kiekkomerkkejä putkahtelee vähän jokaiselta kaupalta.
edit. En siis ole näin tehnyt. Kunhan spekuloin.
Omaan hommasin dura acen wh9000-24 setin. Etunen 607 ja taka 826g.+ Linkut 127g yhteensä.
Tupelesreadyt ja euron alle 500 Suomesta tilattuna, toki toimituskulut vielä tuohon :-).
Contin Force & Attack pari vielä tulossa (401g) ja micheliinin ultralight sisurit oottaa asennusta
Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
Alle 600€ kiekkojen testi: http://www.roadbike.de/test/parts/im....1204850.9.htm
Tilasin nuo Cosinet. Renkaiksi Schwalbe One Prot, tubelessina tottakai. On muuten kevyet kumit, 235g 23mm leveänä tubelessina. Ei noissa kovin pahasti voi vikaan mennä...luulisin 😁.
No nyt kiekot tulivat. Olivat viisi grammaa kevyemmät kuin spekseissä. Pikalinkut olivat myös oikein sirot, en hoksannut puntaroida. Parasta oli kuitenkin vapaaratas, jonka runkoon on istutettu teräksinen insertti estämään pakan leikkautumista alumiiniin. Erittäin laadukas vaikutelma noista kyllä jää. Täytyy vielä tarkistaa pinnojen kierys ja vilkaista vapaarattaan rasvaus.
Oon tässä vähän pähkäillyt toista kiekkoparia (koska onhan noita hyvä olla :) ) ja budjetti olisi max. 400€. Pohdintaa aiheuttaa lähinnä se että kannattaisiko omalla kohdalla satsata kevyisiin matalempikehäisiin (esim. Fulcrum Racing 3) vaiko korkeammalla profiililla (50-60mm?) oleviin? Jotka pitäisi tosin harrastuksen vuoksi kasata itse koska valmiit merkkikiekot menee noissa jo yli budjetin.
Lenkit ajan soolona, 40-70km ~32km/h ja 70-140km ~30km/h, eli ei mitään tuulennopeaa kyytiä mutta kuitenkin. Ympäristönä itä-Suomen kumpuilevat tiet ja tämän hetkinen ajaja+pyörä paino on noin 69kg Mavic Aksiumeilla.
Itse katsoisin ehdottomasti jotakin keskitason alukiekkoa tuolla budjetilla. Nuo Racing 3/Zondat on ihan perushyvät kiekot alle 350€ hintaryhmässä ja ei pahasti voi mennä pieleen. Kannattaa käytettyjäkin kytätä.
Tuolla 400€ et saa kiinankuitusiakaan uutena, mutta käytettynä saattaa lähelle tuohon päästä. Varsinkaan hinnat alkaen Kiinan hubeista vaikea sanoa mitä saat.
Olisiko nuo cyclecenter.fi n Shimano RS81 C24 ok? 399€ hintaa nyt. Omaan sain satasta kalliimmalla Dura-acet, mutta niiden hinta näkyy nousseen paljon.
Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
Juu kokemusta on halvemmista Fulcrumeista ja olen ollut tyytyväinen, vaikka ovatkin painavahkot (tai no kuten muutkin hintaluokassaan). Takanavan laakerit väljistyivät vaan suht pienellä kilometrimäärällä.
Tuo on kyllä ihan totta että kokonaishinnaltaan menee kyllä yli, varsinkaan jos yhtään satsaa napoihin. Lähinnä saisi jaettua kuluja kun hankkisi osia pikkuhiljaa, ei olisi niin iso kertainvestointi.
Tuohon hintaan varmaan ihan harkinnan arvoiset. Muista ominaisuuksista en osaa sanoa mutta kehän leveys taitaa olla sama kuin Fulcrumissa, ilmoitettu paino jopa pienempi. Laadullisesti nuo sijoittuvat johonkin Ultegran ja Dura-Acen välimaastoon?
Sanoisin kuitenkin että huomattavasti lähemmäksi Ultegraa kuin Dura-Acea eli vain vähän kärjistettynä Ultegra on hivenen painavampi, kestävämpi ja Tubeless Ready. Jos ei aio siirtyä sisurittomiin renkaisiin eikä harrastaa cyclocrosstyyppisempää tiestöä tai maastoa eikä ajaa asfalttiteilläkään suoraan kuoppiin, RS81 lienee sopivampi valinta.
PS Jos käytetyt kiekot ovat harkittavissa, joku taisi kaupata vähän ajettuja RS81 C35:ia juuri budjetoidulla hinnalla.Ne ovat joko juuri sopivat edes hieman aerot yleiskiekot joilla kevyemmänkään kuskin ei tarvitse pelätä tuulenpuuskia - tai kenties hyvännäköiset mutta tarpeettoman painavat kiekot jotka eivät kuitenkaan ole merkittävästi aerommat kuin C24:t.
Toi tuulihomma on vähän semmonen juttu, että toisia se häiritsee enemmän ja toisia vähemmän. Oon ajellut kaikki lenkkini 50mm tai 50/85mm kiekkosetillä viimeisen kolmen vuoden ajan ja kaikenlaista keliä on osunut kohdalle. Mitään suurempaa ongelmaa en niiden käytössä tuulta ajatellen ole nähnyt. Toki se tuntuu vähän ohjauksessa, mutta tarinat "purjehtimisesta" tuulen mukana eivät ole toteutuneet. Olen kylläkin ajellut yksin, en ryhmässä, että semmonen varaus tähän mielipiteeseen sisältyy. Jollain 35mm profiililla en kyllä kantaisi hetkeäkään murhetta tuulijutuista. Tuuli ottaa varmaan enemmän kiinni vaikka löysään ajopaitaan, kuin 35mm kiekkoihin.
No sehän oli nimenomaan mainittu syynä valita 35-milliset oikeasti aerompien 40+ tai 50-millisten sijaan. Eli vasta jälkimmäisten arvosteluissa yms aletaan mainita tietty sivutuuliherkkyys tai huomauttaa etteivät ne välttämättä ole kaikilta osin parhaimmillaan kevyen kuskin alla. Niin tai kokemuksissa alkaa olla eroa eli toiset kertovat että mitään ei tunnu, toiset että siihen kyllä tottuu ja toiset että vähänkin puuskaisemmalla tuulella valitsee mielummin ne 24-milliset.
PS Itse olen paitsi kevyt myös hintelä kuski ja pari kertaa olen sopivassa esim. metsänreunan, kallioleikkauksen ja peltoaukeaman muodostamassa tuulisuppilossa tullut siirtyneeni sivusuunnassa hyvinkin puoli metriä. Soololenkillä siitä on selvinnyt säikähdyksellä, mutta porukkalenkillä olisi voinut tulla ns. tilanne.