Ainakin mikä vain shimanon maastokymppivaihtaja toimii.
Printable View
Onko normaalia että mavicin id360 vapari antautuu ekalla lenkillä.. Ei kovin luottamusta herättävät kiekot.
No ei se nyt kyllä oo normaalia ja eikö tuo oo vielä ratchet-tyylinen vapari? Sellaisen jos jonkun pitäisi kestää. Mulla on kaikissa maastokiekoissa DtSwissin ratchet eikä ole ikinä mitään ongelmia ollut. Kynsivapareita sen sijaan on tullut paskottua, vaikka vinkuheinä luokkaan kuulunkin.
Onko noista yleismallisista boost-adaptereista mihinkään?
Siis niistä kun etuakselille laitetaan kummallekin puolelle 5 mm speisseri ja jarrulevyn alle samanlainen ja taakse vastaavasti 3-milliset.
Luulisi jotenkin epäkäytännölliseksi? Akselispeisserit putoaa (ja häviää kaseikkoon) kun läpiakselin vetää pois?
Niinku https://www.bike-components.de/en/Pr...er-Kit-p64443/
Mulla kesti kokonaista 400m DTSwissin 240 navassa tullut ratchet. Varmaan oli ollut alun alkaen jotenkin tahmea eikä painunut kunnolla kiinni. Takuuseen uudet ratchetit eikä mitään ongelmia sittemmin.
Kiva, minulla on tekeillä kiekkosetti jossa DT-swissin ratchet.
Otat lenkille mukaan pussillisen näitä niin pääset lenkiltä pois ilman potkuttelua https://www.bike24.com/p2178405.html
Tulee tosin parinlenkin jälkeen kalliimmaksi kuin uusi budjettivannesetti...
Jännä joo että jotku halpiskiekkojen navat toiminu paremmin. Mutta, jos tää ois mavicilla kovin yleinen juttu, luulis olevan netissä enempi tietoa, vai enkö osaa googlettaa.
En mä kyllä yhtään huolehtisi noista ratcheteista vaikka itseltä yhdet menikin. Kolmet DTswiss kiekot on itsellä missä on ratchetit ja noi yhdet oli vaan selvästi uutena tahmeat eikä painuneet kunnolla vastakkain.
Tällä foorumilla on sellainen ominaisuus, että kun yksi sanoo jostain tuotteesta jotain ja toinen sanoo että mulla kävi sama, niin kohta se on tulkittu totuudeksi mikä käy kaikille ;) Mutta kyllä, eiköhän tuo ratchet ole se kuluva osa, ehkä jouset niiden takana myös. Jos joutuu korvaamaan voi valita eri tasoisen mökän ja nopeamman kiinni nappaamisen 18/36/54 pykäläisen ratchetin välillä.
Mulla on DT:n ratchet kestänyt jo ~tonneja. 18-pykäläinen, jonka sanotaankin olevan kestävin ja vähiten huoltoa vaativa.
No foorumillahan totuus on, että jos joku on joskus jossain saanut jotain rikki tai edes kuullut, että jossain on joku jollakin mennyt rikki niin se on automaattisesti paskaa ja hajoaa kaikilla.
Ratchettiin ei pidä laittaa mitään vaseliinia tms. paksua rasvaa vaan ohutta rasvaa. Itselläkin on ratchetit kestäneet maastokäyttöä läskissä ja täpärissä jo pitkään. Huoletta saa runnoa jyrkkäänkin mäkeen sen mitä ukosta irtoaa eikä vaparista ole koskaan kuulunut mitään. Kynsivaparit on aina jossain vaiheessa alkaneet protestoida pl. Hope. i9 toimii varmaan myös, mutta siitä ei ole kokemusta.
On kokemusta Mavicin IT4 ja ID360 vapareista. Yhden olen molempia ajanut sileäksi. https://mtbengineer.blogspot.com/201...-wheelset.html
Edellinen ID360 kesti ~5000km, mutta olen myös huomannut, että tuo on erittäin kranttu voitelusta. DT:n vaparirasva toimii kesällä, mutta on talveksi liian paksua, joten talvella olen ajanut Dumonde Techin öljyllä.
Mulla kestänyt tähän mennessä Crossmaxeissa ID360 tonnin verran kakkos-/talvikiekoissa ja puksuttaa edelleen. Sanoisin kysymykseen, että ei normaalia ja takuuseen. En ole ottanut rasvoja pois. Dt:n 36 pykäläinen kestänyt tähän mennessä kolmisen tonnia moitteetta.
Mavicilla itsellähän ei ole tällä hetkellä takuuta corona takia.. :D Mä mietin kans et jos noissa on voitelussa vikaa, välillä pitää ja kevyemmässä poljennassa pitää, joten en tiedä onko mitään hajalla. Metässä tuli satunaisia lipsahduksia ja sit alkokin pettää huolella, mutta jossain määrin ainaki tuli nyt takas pito, enkä saanu kevyellä testillä uusimaan, enkä sit viittiny enää runttaillakkaan. Bikeworx kasas ja luovutti pyörän joten heidän kanssa asioin ja tänää pitäis kuulua mitä tehdään, alustavasti oli vähän puhetta vaparin vaihdosta jos niitä löytyy, mutta tuossahan riittäis vaa ratchetin vaihto varmaan. Ellei jopa rasvauksen parantelu. Mut tosiaan, jostain kuullu aikasemmin myös et tuo ratchetkehä ois aika heikkoa materiaalia ja jostain taas että systeemiin pääsee helposti vettä, jonka takia tulee vikaa. Mut tosiaan, aivan uudet ovat, ni vähän mietityttää. Pyörähän piti tulla DTswissin E1900 kiekoilla alunperin, tiedä sit oisko paremmat, itellä kynsinavat toiminu, ja dt:llä voinee vaihtaa ratchettiin sen. Pitäisköhän sit vaatia niitä dt kiekkoja tilalle vai kokeilla vielä onnea noilla..
Pyöräjä Jeffsy https://www.yt-industries.com/en/det.../sArticle/1924
Edessä olis pakan vaihto ja samalla mietin etuleivän vaihtoa. Lyhyin välitys samana (tai jopa lyhyempänä), mutta tiivistää voisin vähän pakkaa kun maastossa ei noita pisimpiä ole tarvinut. Tuossahan on ilmeisesti XD vapari, eli aina oltava XD pakka? Näyttäis olevan 10-42 tarjolla eli silloin voisin edestä vaihtaa 32 jopa 28 tai 30 ovaaliin. Kammet tuossa on vaihtuneet edellisen omistajan toimesta etuleivän ollessa sama niin mitä specsejä rattaalla pitäis olla että olis oikea?
Edit. Nythän pakkana e13 ja järkevän hintaiset ovat sramia kaikki. Vaihtajana XTR, toimiiko sram sujuvasti?
Päivien päivää! Surly straggler tai midnight hawk runkoa oon ostamassa ja pyörää kokoomassa. Stragglerissa kiekot kiinni quick releasella ja levyjarrut post mount. Midnight hawkissa läpiakseli ja flat mount. Onko stragglerin "vanhan aikaiset" kiinnitykset poistumassa mitenköhän nopeesti markkinoilta, eli voiks olla ettei muutaman vuoden päästä uusia post mount jarruja löydy? Stragglerin etuna ois parisataa € halvempi hinta. Muuten aikalail samat vekottimet.
Tuo Stragglerin jarrustandardi on käytössä maastureissa, eli ei ole häviämässä mihinkään. Eikä kyllä seuraavaan kahteenkymmeneen vuoteen ole katoamassa qr-kiekotkaan, väittäisin. Riippuu paljon minkä hintatason kiekot meinaa kasailla, mutta edullisemmassa päässä valikoima on laajempi qr-navoilla.
Jos ei ole vielä speksaillut pyörää muuten, niin kannattaa selvittää itelleen, tuleeko esim. hydrauliset vai mekaaniset jarrut ja droppi- vai flättitanko. Ihan lonkalta veikkaisin, että enemmän valikoimaa droppitanko+hydraulilevarit yhdistelmään pienemmällä mix'n'match jumpalla saa valitsemalla flatmountin.
Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla
Kuinkahan tämän vapaarattaan saa irti? Mitään merkintää ei missään ole jotta voisi etsiä ohjeita muuten kuin et alkuperäisenä pitäisi olla novatec eikä tarkempaa tietoa.
Isolla kuusiokololla jossain videolla näin ton tyyppisiä irrotettavan, utta niitäkin toiset avattiin jarrulevyn puolelta ja toiset tuosta pakan puolelta?
Kaikki lähti siitä kuin tuossa 10 lehtinen pakka heilui ja aloin tuhkailemaan asiaa ja epäilin että jos toi vaparatas on 11 lehtiselle sopiva nin siellä ilmeisesti pitäisi olla semmonen metallirengas välissä 10 lehtistä käyttäessä? Alenperin ja itselle tullessa tuo oli singlespeed.
Tuossa kuvat
https://i.imgur.com/knfDjMn.jpg
https://i.imgur.com/nrdrHdp.jpg
^Ei tuota vapaaratassysteemiä tarvitse kuvaamasi ongelman takia irrottaa. Se soviterengas pistetään vain ennen rattaita lähimmäs pinnoja. Tämmöinen (Shimanon pakka, oletan) https://www.bike-components.de/en/Sh...ssettes-p9904/
Omaa novatechin vaparis ei vissiin saanut edes irti, siihen myös tuli jota klapia ni meni sit kiekko vaihtoon.