Voit. Tsingis-Kaan (= LJL:n lanseeraama käytäntö).
Printable View
Voit. Tsingis-Kaan (= LJL:n lanseeraama käytäntö).
Millä nimellä kutsutaan cyclocrossarin cantilever jarrujen etuhaarukkaan kiinni tulevaa "problem solversia"? Eli kiinnostaisi ottaa paremman jarrutuntuman saavuttamiseksi stemmin alla olevan ongelman ratkaisijan pois ja laittaa tämä toinen "mikäsenniminyton" vaihtoehto kiinni.
^eikö se ole "cable hanger" eikä mikään "problem solver" :seko::)
Siis joku tuollainen:
http://www.retrobike.co.uk/forum/fil...hanger_191.jpg
Kiitos, juuri tuosta on kyse! Termit ja nimet hukassa, mutta nyt koitan löytää "cable hangerin" jostain ja kokeilla auttaako
Kuvanmukainen cable hanger tuli keväällä ostettua ja olen erittäin tyytyväinen. Keravan Lundberg myi hyvään hintaan.
https://qwfwna.bay.livefilestore.com...754.jpg?psid=1
Onko kokemusta kierrelukitteen käytöstä, että klossit pysyisi kengissä kiinni?
Ei ole, mutta eikö muka klossit pysy kiinni ilman? Itse olen aina vetänyt raivotiukkaan, eikä koskaan ole irronnut. Ekan lenkin jälkeen vielä tsekkaus ja mahdollinen kiristys. Muutaman kerran on kyllä sitten vanhoja klosseja poran kanssa irroiteltu klossien vaihdon yhteydessä...
Kesäkengistä irtosi loppu syksystä ja nyt oli talvikengistä just tippumassa pois. Enempää ei ainakaan uskalla kiristää, kun muutenkin tahtoo mutterit korkkailla, kun ranteen momenttiavain ei ole oikein kalibroituna. Ehkä pitäisi vaan muistaa kiristellä usemmin, mutta työkalujen kanssa puuhastelu ei ole mikään suurin intohimo...
"Fork cable hanger" -hakusanoilla löytynee lisää. Tektrolla on tarjolla tuollainen, löytyy ainakin muutamista brittikaupoista. Spessulta löytyy Tricross Fork Brake Hanger nimellä, paikallinen kauppias sai tuon hommattua pienen arpomisen jälkeen 22 euron hintaan.
Kiitos. Täytyy kokeilla tuota keinoa, jos löytyisi apua ongelmaan.
^klossiruuvi sopii ainakin omissa fillareissani pullotelineen ja tarakan kiinnityspisteiden kierteisiin joten olen laittanut jokaiseen pyörään yhden varaklossiruuvin irtoamisten varalle. On muuten kohtuullisen ikävä yrittää irrottaa polkimesta kenkää jonka klossi on kiinni yhdellä ruuvilla ja pyörii kuin...
Juonesta en tiedä mutta varsin yksinkertainén avata jotta pääsee laakerin putsaamaan ja uudestaan rasvaamaan. Sama pätee Sramin GXP-laakeriin. Se että jotkut väittää itse laakerin olevan kehineen `helposti" vaihdettavissa menee mun mielestä ellei huuhaalinjalle niin kuiten tarpeettoman monimutkaiseen ja kalliiseen hommaan. Itse avaan ja puhdistan omat Shimanon ja Sramin ulkoiset laakerini säännöllisesti, 2-3 kertaa vuoteen. Kummasti lisää käyttö-ikää!Lainaus:
Miksi keskiössä (tässä tapauksessa Shimano BB-7900) lukee, että "Do not disassemble"?
Virvelitehtaan juoni myydä niitä enemmän?
Tuon klossiruuvien asennuksen vaseliinin tarpeen opin ekojen klossieni irrotuksen yhteydessä.Lainaus:
Minä olen laittanut aina uusien klossien ruuveihin vaseliinia. .
Eturievän valitsin hajosi. Voiko 10 ja 9 sarjojen eturattaan valitsimia käyttää shimanolla ristiin? Kymppisarjan valitsimen kun saisi kätevämmin kiinni.
Juu voihan niitä, etuvaihtaja on aika lojaali kapistus.
Meneehän nämä 11 lehtiset maantiekasetit samalle vapaarattaalle kuin 10v? (shimano)
Sorry JF ei välttämättä. Jos vapaaratas kelpuuttaa 11lehtisen niin kympit saa asennettua 1,85 millisen prikan kanssa. Jos vapaaratas on perinteinen maksimissaan kymppipakalle niin ainoa keino on tutkailla Velonewsin Lennard Zinnin kälmiä ratkaisua. Ellei sitten takakiekkoon ole saatavilla 11spd;lle passelia vapaaratasta.
Suattaapi noilla kuukkelin hakusanoilla näin savolaisittain löytyä valaistusta asiaan! Ei, mullei ole noita , vain yksi kiekkosetti 11lehtiselle pakalle.Lainaus:
11 speed cog in 10 spd freehub
Mavicin kiekoilla 11pakan käyttö on helppoa
©Velonewsin Lennard ZinnLainaus:
Mavic freehub bodies have long come with a spacer required behind a Shimano or SRAM 10-speed cassette. And now in this day of 11-speed cogsets, simply removing the spacer makes it an 11-speed freehub body without further modifications. I don’t remember if this freehub body design goes back as far as your wheel, but I wouldn’t doubt it. You could borrow a friend’s 11-speed cogset and see if it will tighten onto your freehub and also provide dropout/chain clearance in the highest gear.
Kiitti. Löysin myös vastaavaa tietoa. Campagnolon vapaarattaisa ei myöskään ongelmaa koska 9-11 lehtiset käyttävät samaa vapaaratasta.
Sent from my Chromag Aperture using alien technology.
OS-tangot & -stemmit... kummin päin saattoikaan käyttää ristiin maantie- vs. maantiekamoja?
Maantiestongan kanssa mtb-stemmiä vai mtb-stemmin kanssa maantietankoa?
(on siis joutilaana mtb-stemmejä ja ajattelin jos sellainen kelpaisi projektiin vai pitääkö hankkia ihan road-stemmi)
No se ei ainakaan onnistu ;) Mutta ajattelisin, että jos millit täsmää eli jos stemmi on esim. 31,8mm OS-stongalle (Handlebar Clamp Ø), niin silloin siihen voi päähän törkätä sekä maasto- että maantietangon tai vaikka bullhornin, jos ko. tanko on kiinnityskohdasta 31,8mm.
Vai oliko tämä enemmän muotipoliisikysymys?
Öö voiko olla muotipoliisiulottuvuutta, kun monet stemmit (ainakin mitä itseltä löytyy, Syntace ja Ritchey WCS) on sekä maasto- että maantiekäyttöön.
VAI ONKO???
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...dsSgl5sU01jae5
Aivan, useat myydään kyllä kummallakin nimikkeellä.
Jos pituutta sopivasti ja millit sopii niin mikä ettei. (poislukien mahdolliset muotipoliisi issuet) :)
Sent from my Chromag Aperture using alien technology.
Äh, liiannopeestikirjoitettua. Korjasin :o
Mutta siis oikeesti? Miten mä muistelisin, että jomminkummin päin ei kävis. On joku pieni ero, inan ohuempi ei käy toisinpäin.
Vai muistelenko museokamaa, elikkä niitä ohuempia?
MIKSI niitä myydään eri nimillä jos ovat samoja, joku salaliitto :seko:
Jo kyllä ne käy ns ristiin ja kuten yllä todettukkin niin useat (useimmat?) myydään kummallakin nimikkeellä. Ja niitä 31,8mm stongia on kumpaankin lajiin. Niin kauan kun siinä koossa pysyy niin ei ongelmia. Sittenhän on jotain ohuempia. Mulla esim yks bullhorni joka oli pikkasen eri kokoinen kuin ns normaalit standardit 31,8 jamikäsekapeempinytoli.
Tuossa muuten luettelo eri standardeista: Nykyään kai tuo 31.8 on se tavallisin. Ei tämä tätä keskustelua edistä, päinvastoin, mutta aika monta eri paksuutta ollut aikojen saatossa.
22.2 mm 7/8" Steel bars. Mainly BMX, older Mountain bike bars. 23.8 mm 15/16" Obsolete British size for steel handlebars, common on older 3-speeds. This size was also used for steel drop bars. 25 mm Obsolete French size. 25.4 mm 1" Standard I.S.O. size, used on the vast majority of newer bicycles.
This is sometimes incorrectly called "mountain bike" size.25.8 mm Unofficial in-between size used by some Italian handlebar makers for handlebars designed to be usable in either ISO (25.4) or Italian (26.0) size stems. 26.0 mm Italian standard for drop bars, other bars made to fit Italian stems and some high-end aftermarket drop bars.
This is sometimes incorrectly called "road" size.26.4 mm Older Cinelli and Cinelli copies. Cinelli changed over to 26.0 in 1998. 27 mm Titan (obsolete). 31.8 mm 1 1/4" Road oversized.
Edit: Lähde: Sheldon Brown