Autoilla ajelee liikaa niitä, jotka ovat saaneet ajokorttinsa muropaketista.
Printable View
Autoilla ajelee liikaa niitä, jotka ovat saaneet ajokorttinsa muropaketista.
Selasin torin läpi jäykkäperäaihio mielessä. Jos hintapyyntö ei ole lähes sama kuin uudella niin ilmoitus on todella hämärä eli varastettua tavaraa tai sitten fillari on muuten loppu.
https://yle.fi/a/74-20107806
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b...b-27b183f76427
Että Suomussalmen raakkutuho ei ollut vahinko vaan ihan tietoinen välinpitämättömyys ja oman eduntavoittelu.
Trollin ruokinta.
Pyöräkaistoja väärään suuntaan ajavien määrä.
Mun mielestä tämä ei ole niinkään yksisuuntaisten vika, ainakaan yksinään, vaan lähinnä sen, että Helsingin pyöräilyinfra on karseeta sekameteliä aika heikolla jatkuvuudella. Yksisuuntaiset ovat kaikkien osapuolien kannalta mukavia silloin, kun niistä muodostuu toimiva kokonaisuus. Ehkä siihen vielä joskus päästään, ainakin pyöräilyinfran keskeneräisyyttä ja "siirtymävaihetta" on muistaakseni joku kaupungin ukko pitänyt perusteluna sekavalle nykytilanteelle.
Täällä Nurmijärvellä ei yksisuuntaisia pyöräteitä ole, mutta samat ongelmat on silti. Esimerkkinä kun ajaa moottoritien suunnasta Rajamäelle, pitää puolta vaihtaa neljästi (ensimmäinen alikulusta, toinen siltaa yli, kolmas alikulun kautta ja neljäs valoristeyksessä) ja seistä huonolla tuurilla neljissä liikennevaloissa, kolmet kutsunapilla ja yhdet ilman. Ketuttaahan se ensin jonottaa vihreää tien yli vain päästäkseen uudelleen jonottamaan risteävän tien yli, kuten tuossa keskustan risteyksessä usein käy.
(Kaksi noista puolenvaihdoista on seurausta tietöiden tilapäisjärjestelystä Myllykukkoa vastapäätä)
Täällä on yksisuuntaisia pyöräteitä, mutta ei niitä kellään kiinnosta noudattaa ja suurin osa ei edes tiedä niiden olevan yksisuuntaisia.
Tiedon puute on varmaan suurin syy. Eihän noita nyt kovin montaa vuotta vielä ole yksisuuntaisiksi merkittykään, ja aina ennenkin on ajettu mihin suuntaan halutaan. Kuinkahan moni osaa sitä lisäkilpeä tulkita oikein? Tai sen puuttumista.
Ei se mitään tiedonpuutetta ole.
Itse ainakin ajan esim viilarin tiellä viikistä itikseen mennessä sen lopun väärää puolta, koska muuten joutuuu seisomaan törkeän kauan pikaratikan vuoksi valoissa. Yleensä vielä kaksissa.
Autojenkin kannalta tuo alue on kyllä niin perseestä kuin vaan voi olla. No ehkä on ideanakin saada kaikille vitutus aikaan. Ratikkaan vaan ja auto himaan.
Mulla siis ainakin nämä yksisuuntaiset väylät saavat järkiään miettimään uusia reittejä. Asuinaluiden läpi pääsee katuja pitkin paljon sujuvammin.
Baanat kyllä toimii. Esim juuri pasilasta viilarintielle on makeaa reittiä, mutta se lopun yksisuuntainen närästää ja pahasti.
Hassua, että aloitte vängätä pyöräteistä kun itse puhuin pyöräkaistoista.
Pyöräkaista kulkee samassa tasossa kuin ajorata. Ainakin yleensä.
http://www.polkupyoraily.net/wiki/Li...C3%A4nn%C3%B6t
Ajoradasta voidaan myös tiemerkinnöillä erottaa pyöräilijöille ja mopoilijoille (TLL 2 §, kohta 12) yksisuuntainen pyöräkaista. Pyöräkaistalla pyöräilijän ja mopoilijan on noudatettava samoja sääntöjä kuin ajaessaan ajoradan reunassa.
Spora 15:n liikennevalojen varoajat on säädetty niin pitkiksi, ettei mitään järkeä. Fillarilla en enää edes noudata niiden liikennevaloja, ellei ole pikkuväkeä lähettyvillä (en halua antaa huonoa esimerkkiä).
Tänään äitiäni autolla kuskasin ja ihmettilin Nuijamiestentientien (mistä olin tulossa) ja Eliel Saarisen tien risteyksessä, että mikä maksaa, ei yhtään autoa liiku missään. Monen minuutin odottelun jälkeen spora sitten
tuli ja vihdoinkin päästiin jatkamaan matkaa.
Yksi pyöräni on myynnissä. Eräs kysyjä kovasti oli kiinnostunut ja kyseli, lopuksi ilmoitti, että ei hänellä kyllä ole rahaa.
Toinen tapaus: Olin itse reissussa, ja sovittiin että soitan sunnuntaina. No soitin ja oli kovin kiinnostunut, kunnes sanoi että hänelle tulee toinen puhelu, että voiko hän soittaa kohta takaisin. Sitä puhelua ei koskaan tullut.
En jaksa käsittää, mitä ihmisillä jää tuollaisesta käteen ja miksi ???
Tuommosta se on. Sovitaan jopa kaupat ilman aikomustakaan oikeasti ostaa ja ei sitten ilmestytä kauppapaikalle.
^^ Vaikkei vastaavaa suoranaisesti ei ole tapahtunutkaan niin ihmettelen miksei voida yksinkertaisesti kertoa ettei ota tai ollaan rahattomia ja renkaita potkimassa. Yksinkertainen viestin laittamisesta ei luulisi olla kovasti vaivaa?
Itsellä ollut viime aikoina pelkästään positiivisia kokemuksia kaikesta kaupankäynnistä, lähinnä ostajat kyselleet että onko varmasti myynnissä ja olenko paikalla jos hieman etuajassa tulee kuten viimeinen.
Ihan niinku oikeesti, mitä tuollaiset turhaan kyselijät niinku hakee ? Sosiaalista kanssakäymistä ? En ymmärrä.
Jotenkin tuntuu, että kyse on jonkinlaisesta näyteikkunashoppailusta eikä tajuta, että siinä tuhlataan muiden aikaa tai ei välitetä siitä.
Ärsyttäviä ne on nuokin, jotka luulee, että tarjouksen tekeminen sitoo myyjän myymään tavarat juuri hänelle. Pari kertaa käynyt, että joku tarjonnut asiallisen summan ja sitten ei kuitenkaan kuulu vuorokauteen pariin mitään ja siinä välissä joku on lyönyt rahat käteen niin vedetään itkupotkut kuinka oharit jne.
Eivät toki kaikki ostajat ole mulkvisteja. Muutamankin kerran on käynyt niin että ilmoitus julki, puhelin soi melkein heti, että onko vielä ja jos on niin tuun hakeen tunnin päästä, ja hakija kanssa tulee luvattuna aikana ja maksaa pyydetyn hinnan. Jotkut käyttävät hakuvahteja ja ovat valmiita toimimaan kun toivottu tuote ilmestyy tarjolle.