Mä en oo kovin kyvykäs kuski, eikä mulla ole muista vastaavista pyöristä mitään kokemusta (toisena pyöränä mulla Ibis Ripley 4 1.5v takaa, sitä ennen 10v tauko maastopyöräilystä), et mun raportista ei taida paljon iloa olla..
Mutta, tilauksen ja toimituksen suhteen kaikki meni todella sujuvasti ja ajallaan, erittäin hyvä aspa ainakin tossa vaiheessa heillä. Ja samoin oli pyörän tultua, kun oli vahingossa väärän kokonen bash guardi vs tilaamani, nopeesti tuli toinen tilalle. En osannu päättää väriä, ni otin raakana. Runko on mun mielestä laadukkaan ja hyvin viimeistellyn olonen. Raw on todella raw, mut se oli tiedossa.
Mitoiks valitsin reach 480mm, satulaputki 420mm, emäputki 110mm. Ehkä ois voinu ottaa myös 125mm ihan hyvin, on mulla sen verran spacereita tossa ainaki nyt. Mut jo tol 110mm keulalla stack vastaa muiden merkkien vastaavan kokosia runkoja. Toki runko ois vähän pidentyny kans jos 125mm - mut lienee aika hienosäätöä mun hommiin. Eli oon tyytyväinen valintoihin, ajossa tuntuu just passelilta. Oon 177cm ja ehkä seminormaalit kehon dimensiot.
Osat nyt tuskin kiinnostaa, mut lyhyesti niin
- EXT ERA ja Storia Lok V3
- BikeYoke Divine tolppa 185mm.
- SLX kammet, Garbaruk custom offset -ratas ja vaihtaja
- XT pakka ja vaihdevipu
- XTR ketju
- Hayes Dominion A4 jarrut, 203mm levyt
- One Up tanko 780mm
- DMR Deathgripit
- Burgtec stemmi 42.5mm
- kiekkoja mul o parit noihin kahteen pyörään, toiset BTLOS 34mm ja toiset EIE Carbon 35mm. Molemissa DT350 SP navat ja cx-rayt. Molemmissa pyörissä samat jarrut ja Ripleyssäkin siis 203mm levy takana, et voin vaihdella kiekkoja helposti.
- Chainline 49mm tolla eturattaalla, eli optimoitu pienille vaihteille. Mut en oo huomannu ongelmaa 10 piikkiselläkään. Ja ite voi siis valita jos haluu 52mm mieluummin, idler pulleyn ja ketjuohjurin alle vaan spaceri, ne tulee mukana.
Polkiessa tasasesti perä ei notku yhtään. Siis vähemmän ku Ripleyssä, joka kaiketi on kuitenki varsin tehokas etenijä. Putkelta jos runttaa ni toki sit perä elää. Idler pulleyn tuntee erilaisena tuntumana polkiessa, mut en tiedä monta wattia se imee. Ei sitä tuu ajatelleeks ajaessa sen enempää. Tosin eniten oon vetäny parkkia tolla, ku polkuajot lähinnä ripleyllä.
EXT:n keulan säätöjä on saanu hakea, mut kyl ne lopulta löyty aika läheltä suosituksia, ++ kammioon vähän vähemmän painetta. Storiassa 425lbs jousi, mä painan jonku vajaa 90kg ajovarusteissa. Tolla setupilla tossa perässä on melkeen yhtä hyvä "pop" ku ripleyssä ilmapumpulla, varsin leikkisän tuntunen hypyissä siis. Mut kivikkojuurakko -alamäissä ei ehkä kuitenkaan niin magic carpet fiilis ku oisin odottanu vs Ripley, tilasin just 400lbs jousen, en oo sitä viel kokeillu (kavenzilta tulee vaan yks jousi ton kanssa, ei kahta niinku tulis jos ostais ton iskarin erikseen). Muutenkaan perää en oo säätäny, ku se on tuntunu ihan hyvältä ja oon keskittyny keulan säätöjen hakemiseen.
Mun mielestä tolla on hyvä hypätä mun säälittävän pieniä hyppyjä, ja se tuntuu sekä ketterältä että vakaalta ajaessa. Keula niiaa makeen vähän jarrutuksissa - mut tosiaan on ollu hakemista säädöissä, et sit toisaalta saa joustomatkan hyödynnettyä ees suunnilleen.
Eli, oon kaikenpuolin erittäin tyytyväinen, mutta en toisaalta tiedä paremmasta, ku en oo ikinä yhelläkään toisella vastaavalla pyörällä ajanu. Mun kaikki ajot moderneilla maastopyörillä on siis näillä mun kahella omalla pyörällä.