Kiitän kommenteista. Puntaroin Piikkisian ja Roudan välillä ja päädyin tilaamaan jälkimmäisen kaksi tuumaa leveänä. Tekee tällä iällä mieli painottaa rullaavuutta, kun viikon mittaan talvella tahtoo kokonaisrasitus nousta.
Printable View
Kiitän kommenteista. Puntaroin Piikkisian ja Roudan välillä ja päädyin tilaamaan jälkimmäisen kaksi tuumaa leveänä. Tekee tällä iällä mieli painottaa rullaavuutta, kun viikon mittaan talvella tahtoo kokonaisrasitus nousta.
Laufeyhin pitäisi pikkuhiljas katsella nastarenkaita, mitäs jengi suosittelee? 2.6" houkuttaisi, jotta voi mennä vähän lumisemmallekin polulle.
Lähetetty minun SM-G998B laitteesta Tapatalkilla
Jos käytät sisureita niin piikkisika, jos et niin sitten en suosittele.
Laufeyhin sopii loistavasti 2,8" Piikkisiat. Meinasin ostaa 2,6" mutta näyttivät niin pieniltä että otin leveemmät. Hyvä näin vaikka sisureita joutuukin käyttämään.
Olivat vissiin vähän mittoja muuttaneet tuotannossa viime vuonna, jääkö rungon ja renkaan väliin yhtään tilaa? Mulla on tossa bomberissa kiinni pieni kuraläppä, sekin olisi toiveena pitää kiinni talvikokoonpanossa [emoji848]
Lähetetty minun SM-G998B laitteesta Tapatalkilla
Ihan hyvin mahtuu, kuraläppä itselläkin. Sama rengas oli kai merkitty 2.6" ekoissa Piikkisioissa. Vähän jännitin onko vanne liian kapea mutta talviajossa toimi hyvin. Kesällä en laittais niin leveetä kun isommat väännöt mutkissa.
Mulla on sioista raapimisjälkiä takahaarukassa. Ei ajossa tulleita vaan asentaessa. Sen verran vähän on toleranssia ja terävät piikit että kannattaa olla tarkkana :D
Ja omat on ensimmäisen vuoden 2.6" joka on kai sama kuin nykyinen 2.8".
Pasteillaan tännekin, kun tuo 650b-lanka on hiljaisempi.
Mä sain survottua Routa TLR 54-584 -renkaat Rondooni (all-road fillari), johon virallisesti mahtuu vain 48mm renkaat: 25mm id vanteilla tubelessina nuo kumit venyivät vain n. 50-51mm leveiksi. Viime talven ajelin niillä.
Hyvää
- Hyvä pito jäällä ja pakatulla lumella: kumilamellit löytävät kaiken pidon mitä löydettävissä on
- Hyvät rullaamaan jäällä ja pakatulla lumella: keskuspuiston baanat olivat ihan nannaa pääkallokeleillä tai heti auraamisen jälkeen. Ajoin kovalla, tasaisella jääpinnalla myötätuuleen pari stravasegmenttiä talvella niin kovaa, etten ole saanut pohja-aikaa kesällä rikottua.
- Tubeless -asennus oli helppoa hiilikuitukiekoilleni (LightBicycle WR35-kehät)
Huonoa
- Huono pito tuoreessa lumihangessa: olin jatkuvasti turvallani kun keula lähti hangessa alta. Tajusin keväällä asentaneeni eturenkaan väärin päin, mikä saattoi toki vaikuttaa :D
- Todella huono rullaavuus paljaalla asfaltilla: lamellit tarraavat kuivaan alustaan kuin liisteriin. Sula tie on paljon raskaampaa polkea, kuin lumen tai jään peittämä.
- Tubeless-asennus oli toivotonta alumiinikiekoilleni (Rondo Superlight tms orkkikset).
Tänä talvena ajattelin laittaa maasturin käyttökuntoon ainakin niitä tuoreen lumen päiviä varten, ja alkutalven juupas-eipäs -vaiheeseen voi sitten aamulla valita hyppäänkö kesä- vai talvirenkailla liikenteeseen. Jos ISP on kehno lumirengas, niin oliko Piikkisika TLR SL se paras vaihtoehto?
Fiilistelee sitten et tekeekö mieli lähteä Routia virittelemään Rondon alle, kun talvi pääsee vauhtiin.
Piikkisika vie lumikelissä ispiä 6-0
+1, Piikkisika aivan ylivertainen ISP:iin verrattuna oikeastaan kaikkialla paitsi kovalla, sulalla alustalla.
Jokohan tulevalla kaudella Piikkisika olisi tubelessina luotettava? Ensimmäisiä raportteja odotellessa.
Tollaseen commuutteriin tartteis 28" esim 42-622 nastarenkaat. Onkohan routa vai contact spike parempi, conti on toki paljon edullisempi? Black ice 200 taitaa olla myös aika samalla levelillä?
Ridemorella muuten 29x2.25 piikkisiat alessa. Ostaisin mutta on jo :)
^ei viitsi tilata jos ovatkin kieroja, oma vaivansa palautuksessa.
Kyllä on erikoinen vetoketjuviritys. ReTyre Winter Combo 28 x 2.00 160 studs, pyöränrengas irtonastoilla - Musta - Nastarenkaat | XXL Arvelen, että tässä käy lopulta kuten myyjän/valmistajan kuvakin esittää:
https://img.aijaa.com/m/00721/15091113.jpg
Muutenkin aika oudossa asennossa pyörä tai sitten on aika loiva keulakulma tuossa.
Onko piikkisioissa ollut kuinka kauan kruununastoja? Onko käyttökokemusta? (lähinnä kulumista mietin)
TLR SL malli ja on kyllä lupaavan oloinen rengas... https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...f75bbe6e09.jpg
Lähetetty minun SM-G781B laitteesta Tapatalkilla
On kyllä tosi hyvännäköistä nastaa. Noitahan on käytetty kauan kalliimmissa 45nrth renkaissa. Mun mielestä kestää hyvin, koska tuo vain teroittuu kuluessaan. Ja pito jäällä on tolkuttoman hyvä.
45NRTH dillingeristä on kokemusta ja niissä nasta oli tasareunainen kuppi. Toimi kyllä loistavasti ja juuri noin että terottui reunasta ajan saatossa.
Näköjään Terrene triple traction on hyvin saman näköinen (sama?) nasta kuin Piikkisiassa... Näkyy hieman paremmin kuin aiemmassa suttuisessa kuvassani. Eli näissä tuo nastan reuna on myös muotoiltu kruunuksi.
On se vaan hienoa että myös pohjoisen talvipyöräilyynkin renkaat kehittyy "jatkuvasti"! :)
Ensin oli ISP:n teräväkärkiset, sitten kuppimallin concave nastat ja nyt kruununastat...
Nyt ei tarvi kuin odotella kelejä ja toivoa ilmanpitävää piikkisikaa.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...6179900466.jpg
Lähetetty minun SM-G781B laitteesta Tapatalkilla
XXL:ssä weekend dealinä Piikkisikaa hintaan 79,99€.
Viimevuotiset meni takuuseen, jospa tänä vuonna olisi ongelmat ratkottu eikä tarvitsisi palautella. Annoin sioille nyt vielä uuden mahdollisuuden.
Näkeekö Piikkisian jostain merkinnästä koska ne on valmistettu? Joku paistoleima tms. Ei viitsisi viimevuotisia ostaa :)
Kyllä niissä on paistoleima, mutta siitä ei maalikko tiedä ilman ohjeita valmistusaikaa. Toisella kyljellä on pieni ympyrä, missä on 3 numeroa, esim 220 ja sen alla ympyrän sisällä 1-5 pistettä. Noista se pitäs päätellä mutta valmistaja sen koodin purun vaan tietää.
220 voisi olla päivänumero jos vaihtelu olisi 000-366... pisteet kertoisi vuoden?
Noista nastoista sen varmaan tietää kun viime vuonna oli piikkinastat ja nyt kruunut?
Tässä on marraskuussa 2021 ostettu piikkisika.
https://pic.useful.fi/egrSREWfk.png
Mulla oli kevättalvella -21 hankituissa 29x2.6 Piikkisioissa tuo 220 ja kolme pistettä. Tammikuussa -22 takuuseen tulleissa sama 220 mutta viisi pistettä. Samalla Suomen lippu oli muuttunut suorakaiteen muotoisesta pyöreäksi. Ja nyt tosiaan tuo nastauudistus.