Naljailut sikseen, tätä asiaa joskus itsekin mietin. Hiihto on kuitenkin niin pienen piirin puuhastelua vrt pyöräily, ettei osata ajatella asioita kaikilta kanteilta. Tai sitten he tietävät jotain, mitä me emme.
Printable View
Kenelläkään ei kyllä ole mitään todella pitkiä hiuksia tai lettejä :D ja aika useinhan on pipa. Kristalla on aika vahvat hiukset, mutta just kun katselin niin onhan Charlotte Kallallakin lihaksikkaat reidet, siis kun tosi paljon tuolla on ilkeilty että Kristan pitäisi laihduttaa 15kg.
Mä olin joskus juoksu-urallani sitä mieltä että pitää olla lyhyet hiukset ettei haittaa juoksua, ihan älytöntä. No ehkä oli vaan helppohoitoisempaa lyhyillä hiuksilla.
Mutta hiihdon suosio Norjassa. Mun veli on ollut reilu pari suotta Norjassa Stavangerissa töissä, kyselin silloin joskus kun vielä sieltä pääsi Suomeen ja tavattiin, että mitä norjalaislehdistö kirjoittaa Johannes Bööstä ja Therese Johaugista ....Jukka oli että öö...keitäs he ovat :D
ps. jäsen Jami2003, niinhän se on. Kerran anorektikko, aina anorektikko. Kerran douppari, aina douppari. Minä haluan ajatella toisin, että sitä tekee virheitä, mutta virheistä voi myös oppia ( joo...mutta ajattelin siten että korjaa tapansa). Kaikki ei sitä kumminkaan usko.
Onneksi internetissä voi keskustella, epäillä ja pohdiskella ilman tarkkaa tietoakin. Muuten olisi tälläkin palstalla aika hiljaista. Tuskin täällä Norjan antidoping-komitean lääkärit on asiasta kertomassa juniorien TUE-päätöksistä.
Norjan hiihtourheilun kova sisäinen kilpailu polttaa joitain nuoria urheilijoita aivan varmasti loppuun, enkä pidä mitenkään mahdottomana että seurat tai vanhemmat ovat valmiita riskeeraamaan lasten terveyttä nopean tuloksen hakemisella.
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Se nyt kuitenkin on varma, että tuollaista hoitopäätöstä ei tehdä yhden arvon perusteella kuten sinä koitat väittää, toisaalla muuten väitetään arvoksi 137.5cm, vaan pidemmän seurannan ja kehityksen perusteella.
https://www.is.fi/maastohiihto/art-2000007837600.html
Italian joukkue lähtemässä kisoista pois, Norjan mäkihypyn maailmancupia johtavalla Granerudilla myös positiivinen koronatesti. Saa nähdä, joudutaanko koko kisat keskeyttämään, toivottavasti ei.
Ylen jutussa Roposesta mainitaan et ovat muuttaneet harjoittelua että saisivat jaloista pois painoa. Varmaan tuota kohti on jokainen vanhemmista hiihtäjistä joutunut tekemään töitä. Laivaa ei vaan niin nopeasti käännetä eikä ruumiinnrakenetta ole helppo muuttaa väkisin.
Sama miehissä, niskanen on aika raskastekoinen varsinkin vapaalle tyylille verrattuna moneen muuhun.
https://yle.fi/urheilu/3-11817824
Iivolla hyvä alku, Mäki jo keskeytti
Jaa-a haastattelu oli ehkä vähån näytelty.
Doping testaajat kannoilla?
Heikolla hapella on kyllä suomalaiset
Yhyy norjalaiset douppaa, kun noin ylivoimaisia.
Jos jollekin norskille suo voiton niin 15km pitkän kirin Holundille. Yhteislähtöjen aikakaudella kaverin vaikea voittaa arvokisoissa alle 50km matkoja.
Miesten viestistä voi edelleen tulla pronssi. 50km ja 30km kisoista ei Suomeen tule kuin surua.
ritu on ihq <3
voipi olla, että mäki ja risto-matti pelastivat suomalaisen maastohiihdon. Suksetkaan ei yleisesti heikoin lenkki, eikö ne vaan jaksa rämpiä työmiehenkelissä? Suolle juoksemaan koko porukka!
Norjasta löytyy huippuja kyllä monessa urheilulajissa. Yksi kovimmista on Håland.
Juuri näin. Karsten Warholm on kans kova, 400m aidoissa kun lyö jenkkien parhaat ja juoksee toiseksi parhaan ajan kautta aikojen, on todella kova. Vain Kevin Youngin ME aika vuodelta 1992 on kestänyt.
Jenkit on enimmäkseen dominoinut 400m aitoja vuosikymmenet. Edwin Moses varmaan tunnetuin. Kuvitelkaa Warholm on jo nyt (24v) parempi kuin Edwin Moses tai kukaan muu, juossut eniten kovia aikoja.
https://en.wikipedia.org/wiki/400_metres_hurdles#Men
Mikä on Charlottella? Ruotsi feilas voitelun täysin?
:D no tulikin superjännittävä viesti, ja kyllä Krista hienosti hoiti ankkurin homman. Onnittelut. Kiva nähdä noin iloisia hiihtäjättäriä.
Niin ja Norja voitti vielä...
Ruåtsi oli viides.
ps. näyttää Fossesholm olevan Johaugia paljon lyhyempi, eli sitten se 151cm?
Hienoa Krista.
Olipas iloinen yllätys Suomen naisilta. Oli oikea tunnelman nostava suoritus.
^ Juu, Hyvä Suomi ! Pärmakoskelta mainio ankkuriosuus sekä loppu ja Diggins jäi taakse :-) Huoltokin onnistui
Norskit kilpailun jälkeisessä haastattelussa "Ruotsi oli ennakkosuosikki". Ruotsalaisten huolto epäonnistui, näytti suksi lipsuvan aika lailla.
Ruotsin mokailu auttoi, mutta oli kyllä draamaa. Kristakin vei kirin Digginsiltä. Ritulle mitali <3
Toivottavasti loppuu se tiettyjen lehtien yleisökommentointi että Kristan pitää laihduttaa 15kg.
Meni aikalailla tunteisiin viesti. Loistava suoritus naisilta!
Hieno oli naisten viesti!
Herolakin jaksoi laahautua kuudenneksi.
Näinköhän Vatabe jätti ihan kiusallaan hinaamatta Riiberiä kärkeen jos arveli jäävänsä pronssille joka tapauksessa.
Toki mahdolliset Tokion olympialaiset tulossa, mutta Kristan maaliintulo ja huudot on kyllä kohtuullisen korkealla vuoden sykähdyttävin urheiluhetki -äänestyksessä. Upea viesti!
^ no niin oli sykähdyttävä hetki, minulla meni iho "kananlihalle" ja äiteellä silmäkulmat kostui. Mä olen kans ollut että ei näistä suomalaisista naishiihtäjistä mihinkään ole...kiva että tämä ajatusmallini osoittautui vääräksi.
Siel on kovemman luokan sprintteri mukavasti peesissä pronssiporukassa...
Miten Kläbo hukkasi puolen minuutin eron? hetkeksi vaihdoin kanavaa ja tilanne oli muuttunut aika oleellisesti...aha, hän tiesi mitä tekee :D
Klääpö on samanlainen peluri kun esim yhdistetyn riiberi. Mitään töitä ei tehdä mutta maalissa tulos on niiden puolella