Ilmaisten kokeilujen kanssa olen pitänyt sääntönä, ettei silloin tarvi antaa luottokortin tms. numeroita. Kortin tiedot kun antaa, antaa samalla luvan laskuttaa. Varmaan on jotain ilmaista hyvää mennyt ohi, mutta eipä tullut yllätyslaskujakaan.
Printable View
Ilmaisten kokeilujen kanssa olen pitänyt sääntönä, ettei silloin tarvi antaa luottokortin tms. numeroita. Kortin tiedot kun antaa, antaa samalla luvan laskuttaa. Varmaan on jotain ilmaista hyvää mennyt ohi, mutta eipä tullut yllätyslaskujakaan.
Toimii toi testiavasti tai ilmanen ilman korttiakin
Sensijaan wintoosa on edelleen arsesta
Jos Mossadilla on sinun korttinumero valmiiksi tiedossa, niin sillon ei tarvitse antaa luottokortin numeroa.
Mulla on maksullinen Avast kaikissa tietokoneissa (5 kpl) ja avastia olen käyttänyt varmaan 10 vuotta.
En siitä juuri pahaa sanaa osaa sanoa, parempi se on kuin nää joskus käyttämäni F securet tai McAfeet jotka tulee puoliväkisin joidenkin latausten kylkiäisinä.
Mutta jos ilmaista avastia haluaa käyttää, niin silloin se tyrkyttää maksullista versiota turhan törkeästi.
^^ Avast on parasiitti, jonka olemassaolon olet hyväksynyt.
Yritäpä päästä eroon siitä, hämmästyt.
Hyväksyt siis myös Avast tavan toimia, jossa se estoista ja kielloista huolimatta suorittaa asennuksia koneellesi ja veloittaa luottokorttiasi? Wow!
Jotkut kutsuvat nuita myös viruksiksi.
Muistelin että olis hidastanu konetta muinoin, kauaa ei yleensä tollaser koneella ole mulla
Kyllä avast(kin) on lopettanut tilauksen ennen maksullista kautta jos olen jonkun kokeiluohjelman asentanut ja antanut kortin numeron. Ehkä se pitää katsoa huolella mihin sen rastin laittaa tai on laittamatta. Yleensähän noissa pitää muistaa itse lopettaa se tilaus ennen kokeilukauden loppua. Tämä koskee yleisesti aika montaa ohjelmaa, ei pelkkää avastia.
Käynnistin huvikseen ton Avast Freen kun puhetta tuli niin sanoo että
"Tietokone on käynnistettävä uudelleen"
"Avast suojaa yhä tietokonettasi mutta sinun kannattaa käynnistää se uudelleen mahdollisimman pian"
Kiasus, vastahan mä tän joskus viime viikolla boottasin
^^ Mutta kun mulla on sähköpostissa ilmo päiväyksellä 9.4.2018:
Olemme pysäyttäneet tilauksesi automaattisen uusimisen, kuten pyysit. Tämä tarkoittaa sitä, että tuotteesi Avast Cleanup Premium (60 päivän kokeilu) - 1 PC, 1 vuosi toimii vain 20. huhtikuuta 2018 saakka. Selvä petoshan tuossa on nyt vireillä.
No nyt meni taas oudommaksi.
Suomenkielinen asiakaspalvelu muuttuikin lontoon murteelle ja pahoittelevat etteivät ymmärrä suomenkieltä.
Laitoin heille sitten palautteen lontooksi ryyditettynä uhkauksella rikosilmoituksella petoksesta ja pyytämällä Visa yhtiötä ryhtymään tarvittaviin toimenpiteisiin, sekä pyyhkimään luottokorttitietoni pois tietokannastaan.
GDPR tulee ja siivoaa :D Itellä ei muuta kuin hyviä kokemuksia Avastin ilmaispalvelusta. Mutta noin yleensä jos jää johonkin "automaattisten luottokorttiveloitusten kierteeseen", kätevä tapa päästä noista on pyytää kortin uusimista. Tulloin vaihtuu myös kortin turvaluku eivätkä automaagiset veloitukset enää mene läpi. Pahimmillaan saattaa tietty maksaa pari kymppiä...
Nonni, kiristys ja uhkaus näköjään auttoivat :)
Tuli ilmo, että ovat käynnistäneet refund prosessin ja toimitusaika 5-7 pv.
Sen jälkeen myös suomenkielinen asiakaspalvelukin jälleen heräsi ja myös siltä tuli ilmoitus koko summan palauttamisesta.
Luottokorttitietojen pyyhkimisestä ei ollut mitään juttua, täytyy siitä vielä ahdistella heitä.
Vimeistään 25.5 kun tuo EU:n tietosuoja-asetus astuu voimaan, on jokaisella m.m oikeus pyytää poistettavaksi kaikkea itseään koskevaa tietoa. Sanktiot tuon asetuksen rikkomisesta ovat sitä luokkaa, että yrityksiä taatusti kiinnostaa olla joutumatta tikun nokkaan säädösten noudattajättämisen kanssa.
Tuo GDPR on saanut aikaan isoa kiroilua monen yrityksen aateekoo-organisaatioissa. Jos olisi muutama systeemi, mutta kun on satoja ja jopa tuhansia niin on niiden läpikäynti ja tuunaaminen yhtä helvettiä. Tuli ilmeisesti monelle ns puun takaa vaikka lain voimaanastumisesta on päätetty jo pari vuotta sitten.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Tarkennuksena GDPR siis tuli voimaan jo kaksi vuotta sitten, nyt 25.5. tulee voimaan sanktiot siirtymäajan jälkeen.
Kyllä tämä GDPR ihan tarpeeseen tuli, sen verran hällä väliä-asennetta löytyy erinäisten firmojen HR-osastoilta vaikkapa. Esim. Hetuja sisältäviä exceleitä lähetellään sen kummemmin miettimättä sähköpostilla ulos talosta. Eikä se ole pelkästään IT-osastojen asia, se miten organisaation prosessit toimivat ja minne tietoja siirretään on hyvin paljon koko organisaatiosta kiinni.
Suuressa osassa organisaatioita asiat toki ovat jo hyvin, olihan meillä henkilötietolaki jo ennen GDPR:ää. Nyt vain on sen kokoinen sanktiopelote, että kaikki hötkyilevät. Suurin osa ei halua olla se esimerkkitapaus :)
Se mikä koko homman lässäyttää on se, että koko muu maailma pyyhkii entistä syvemmältä ahteriaan yksityisyyden suojalla. Trumpin jenkit on täysin korporaatioiden vallassa, ja eipä jotain Kiinaa tai Venäjää paljoa kiinnosta seurannan rajoittaminen. Riittävästi sopivaa opetusmateriaalia tekoälylle ja seurantadataa tarpeeksi niin ollaan Minority Report-tyylisissä ajatusrikoksissa. Algoritmi kertoo ne jotka todennäköisesti ovat poliittisesti tai uskonnollisesti väärinajattelevat, veronkiertäjät, seksuaaliset vähemmistöt, aviorikkurit, päihteiden käyttäjät, töissä lorvijat, ja aina tietysti algoritmista riippumatta liian vähän lahjuksia maksavat.. ;)
Sen sijaan, että naiivisti sanoo ”I got nothing to hide” jatkossa pitäisi sanoa ”I can’t hide anything!” ;)
Olisivat ottaneet GDPR:n yhtä vakavasti kuin aikoinaan Y2K:n.
Poistin Avastin koneelta hoksittuani, että MS Defender onkin koneella (WIN10) jo valmiina. Sen mukaan mennään toistaiseksi.
Avastille kerroin syyksi uteluunsa: Luottokortin luvaton väärinkäyttö. Joskin tuskinpa asialle korviaan lotkauttavat, rutiininsahan toki tuntevat.
Mutta Avastpa se ei vaan hellitä, poistosta huolimatta pukkaa edelleen spämmiään. Toivon mukaan tällä kertaa pitävät edes lupauksensa ”viimeisestä tarjouksesta” ja lopettavat spämminsä, joskin en oikein usko.
Ihmettelen kuitenkin, että nuita ilmojaan ylipäätään pukkaa (käyttiksen kautta), vaikka ohjelman poistinkin. No, MS kytkyistähän se juurisyy löytyy, mutta silti. Jotain vakoilujämiä poistosta jätti jälkeensä.
Latailen ton Defenderin myös pöytäkoneen (WIN7) jahka käyntiä siellä päin.
Joskaan en luota nuihin MS tuotteisiin, troijalaisia siinä missä Google.
Itekki oon menny tovin ihan win10:n defenderin kans. Testien mukaan nykyään yhtä hyvä ku ilmaset virustorjunnat
Mutta mikä ihme tämäkin nyt on...Flickr muuttuu joksikin SmugMugiksi. Jos ei halua että omat Flickerin kuvat menee sinne, niin pitäisi se tili poistaa.
No mitä mä nyt teen? Annanko mennä SmugMugiin, vai poistanko koko Flickerin. Se oli vaan kokeilu, kuvat on kuvat.fi:ssä paljon paremmin.
^ Ilmeisesti SmugMug on vain toistaiseksi ostanut Flickrin (käyttäjäehdot sun muut muuttuvat). Mahdollisista käytännön muutoksista ei vielä tiedä mitään.
^Eikös se oo toisinpäin?
Itse sain sähköpostin, jossa kerrotaan että "Flickr agrees to be acquired by SmugMug" sekä "Nothing will change immediately with regard to your Flickr account."
^ niin, mikään ei muutu NYT, mutta jatkossa tulee olemaan maksullinen.
^ Niinhän se voi olla.. Googlen kuviin ei viitsisi enää palata, mitä siis teet; maksat vai .. ? Itket ja maksat :D
Seurataan tilannetta. Silleen hauskaa kun jotain fiiliskuvia ja kuvarastejakin tuolta linkannut muttei kovin vaarallista olisi jos katoaisi. Oli mulla kasa kuvia tuolla kuvat.fi ja sit ne tais kadota kun tuli maksulliseksi :) voishan tuosta maksaakkin tai perustaa vaikka oma serveri :D
Onkos sitten jotain suositusta pilvipalvelusta kuvien tallennukseen? Google Photos alkoi just tökkiä nyt kun 80 gigaa kuvia ja videoita ei kuulemma mahdu 120 gigan tallennustilaan.
Millähän saisi siivotuksi pois Avast haittaohjelman, kun edelleen pukkaa sitä "viimeinen tarjous" ilmoa. Joku vielä vahingossa tökkää sitä vihreätä ja sitten taas mentiin.
^
Eikö lähde avastin omalla poistajalla ja loput jämät vaikka crapcleanerillä? Pikaisella ankka-ankka- haulla tuli vastaan toi: https://www.avast.com/uninstall-utility
Itse olen pärjännyt win7 lähtien lähinnä winukan omalla muurilla ja defenderillä, XP-aikoihin oli zonealarmia ja avastkin joskus, melkein haittaohjelmina pidän niitä. :)
On nuita pulmia näköjään muillakin. Täytyy käydä vilasemassa linkkejäsi.
Douglas RatcliffAvast is garbage malware. If they weren't they would uninstall. In fact, they wouldn't have installed at all as I was updating flash. Not installing malware. Avast needs to cease to be. They are evil Just as bad as Facebook and Facebook is complete at utter garbage. And Avast is worse. I curse them.
Like · Reply · 2 · 32w
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net...88&oe=5B602CF9
Lavonda Reeves · Tool, Texas
I am having no luck getting rid of it. I get an option to upgrade, repair or modify, but it blocks being deleted. My moms computer. of course.
Like · Reply · 30w
Ei se kuvat.fi ole kovin kallis, ja kuvia mahtuu sinne vaikka miten. Tullut tuossa tarjous että kymmenkertaista kuvasivustosi tila samaan hintaan ( kun on jo maksettu) mutta en ole ottanu kun muutenkaan ei ole varmaan kun jokunen % käytetty. Tykkään suomenkielisestä, ja tämä on sopinut omiin tarkoituksiin tosi hyvin.
Tosin pientä ongelmaa oli kun tuli se Suuri Päivitys, ja piti etsiä itselle sopivat asetukset.
Nykyisin siellä on tukikin vastannut ihan asiallisesti jos jotain on ollut kysyttävää, alussa vastaukset oli "nuorisotyylisiä" ja hieman halveksuvaa sävyä ( josta huomautin).
hartsa69, maksan mielelläni jos tuote ja palvelu on hyvää, ja ne sopii mulle.
Joo, thx linkistä.
Ainakin Avast vakuutti putsanneensa kaikki jälkensä.
Mutta uskoisikohan kaiken tämän jälkeen, kun tuli ilmo hetki putsauksen jälkeen, tätä postatessa?
Avast on PAHA, PAHA, PAHA!
https://pic.useful.fi/BJoJ_mIaz.jpg
^ Koneellani asuu siis haitake ja on nimeltään Avast.
Nyt on haussa konstit, millä siitä eroon. Alkuun oli apuna Avast oma ohjelmanpoistaja, joka jo arvatusti osoittautui varsin selektiiviseksi ja jätti omat rippeensä, ties mitä kaikkia.
Suosittelen kokeilemaan googleen hakusanoja tyyliin ”avast manual removal” ehkä lisättynä hakusanalla ”regedit”. Käytännössä regeditillä lähtee mitä vain, mutta täsmällisiä ohjeita ei pysty antamaan käytännössä tekemättä koko työtä.
Vähän lukutaitoa, avast-merkkijononon etsintää ja rekisterin kohtien poistoa poistanee turhakkeen.
Koska regeditillä saa helposti osaamattoman käsissä tuhoakin aikaan, harva jaksaa mitään kädestä pitäen ohjeita kirjoittaa kun joka tapaus on vähän erilainen. Jos tarvitsee kädestä pitämistä, on ehkä joko parempi maksaa jollekin joka ei tarvitse, tai asentaa Windows uudelleen/resetoida Windows-asennus.
Mistäs läppärin akkuja kannattaa ostaa? Nykyinen ei vastaanota latausta enää joten uusi tarttis saada. Ei jaksais alkaa uutta konetta ostamaan vaikka muutaman vuoden vanha tää onkin.
Yksi kotimaine kauppa tässä
https://taitonetti.fi/uudet-tuotteet
^aika hyvä tsägä saa olla jos joku noista tarjolla olevasta 12:sta akusta on se mitä on hakusessa :rolleyes:
Kotimaasta saisi näköjään 70-80 €urolla. Ebay- ja Amazon -kauppiaat tarjoaa 50€ halvemmalla, mutta posti ei kuljeta. 80€ akusta panee jo miettimään josko kuitenkin uusi läppäri.
Eikös niissä ole 18650-kennoja. TI-mies vaihtaa kennot akun sisään, juutuupista ohjeita.
Kehitys kehittyy, vanhenee noissa muukin kuin akku.:) Tai siis uudet ovat parempia kuin vanhat, uutta valitsemaan!
Siis ei rupea lataamaan ollenkaan vaiko näyttää lataavan, mutta akkuun vain ei sähkö tartu? Jos ensimmäinen vaihtoehto, niin kokeile käyttää akku irti koneen ollessa verkkovirrassa. Minulla meni edellisessä koneessa kerran kolmen viikon reissun aikana kotona olleen koneen akku täysin tyhjäksi ja sen jälkeen ei alkanut lataamaan. Akkukuvakkeessa luki vaan "verkkovirrassa, ei latauksessa". Luulin akun menneen piloille ja ehdin jo tilata uuden ennen kuin huomasin, että em. konsti korjasi asian.