Hyvä tietää. 375 gramman alumiinivanne vaan vaikuttaa paperilla aika heikolta.
Printable View
Kokemuksia vanteen vaihdosta. Omassa maasturissa oli takakiekko joka jäi kahden pitkospuun väliin ja vääntyi melkoisesti. Kuitenkin sain kiekon rihdattua välttäväksi, mutta siihen jäi muutama aika löysä pinna. Ajelin tuolla kokoonpanolla loppusyksyn, ja tuossa ennen joulua vaihdoin sitten uuden suoran vanteen kiekkoon. Purin kaikki pinnat pois ja siinä mittailin niitä Parktoolin pinnaviivottimella. Alkujaan kiekko oli rakennettu kaksilla eripituisilla pinnoilla. Löin kaikki pinnat yhteen nippuun ja ajattelin sitten tarkan mittaamisen jälkeen jaotella ne kahteen nippuun pituuden mukaan. Alunperin oli pituusmitassa eroa 2mm, Nyt oli suurta vaikeutta jakaa pinnat kahteen eripituiseen nippuun. Navan pinnanreijätkin olivat kuluneet melkoisesti. Kiekon kasaamisessa ei ollut ongelmia, mutta kun piti alkaa kiristämään pinnoja ja rihtaamaan kiekkoa alkoi melkoinen ketutus. Olin joskus lukenut Sheldonin sivuilta, että älkää kasatko kiekkoja vanhoilla pinnoilla. Kantapään kautta opittuna tiedän mitä sillä tarkoitettiin. Valehtelematta meni 10h tuohon takakiekkoon, eikä siitä tullut vieläkään hyvää vaikka sillä nyt ajeleekin. No onhan koettu tämäkin, mutta vanhoista osista en enää koskaan kasaa kiekkoa.
Tomi
Onko jossain laskureita puolauksen kestävyydelle? Takakiekkoa olisin rakentamassa alusta. Aikaisemmin on tullut vaihdettua vanne vanhaan kiekkoon ja nyt houkuttelisi tehdä homma alusta asti. Vanhat ovat olleet perinteisiä 36 puolaa x3 kiekkoja.
Kuski painaa 90kg (jos ei paino putoa pyöräilemällä). Taakse olen tekemässä keikkoa ja ensimmäisenä tulee vastaan puolauksen valinta. 36 olisi varmasti riittävä, mutta kannattaako lähteä keventämään ja laittaa 32 tai 28 puolaa ja ne 2.0/1.8mm. DT revolution puolat taitaa olla turhan vaativia laittaa (2.0/1.5mm) ja ainakaan niitä en suunnittele vetopuolelle (kovempaan rasitukseen). Vanteeksi olen aikonut käyttää joko Mavicin Open Pro tai CXP33. Meneeköhän CXP33:nen hivenen vähemmillä puolilla ja onkohan noviisin puolaajan syytä käyttää messinkinippeleitä -- helpompi rihtailla myöhemmin.
Etukiekkoon voisi käyttää 2.0/1.5mm puolia ja niitä ehkä 28 kpl. Sen teen joskus myöhemmin. Tiedä sitten kuinka herkästi ne puolat menee asennusvirheen takia poikki -- enemmän huolellisuutta vaativat asennuksessa kuin paksummat. Takakiekolle on ensin tarvetta ja teen ensin.
Navat kanssa on valittavina. Jos hommaan innostuu, niin parempi myöhemmin hankkia ne kalliimmat navat version 2 kiekkoihin ja nyt harjoitella? Nämä tulee maantiepyörään. Maastopyörä myös kaipaa uutta kiekkoa taakse (vanne on kulunut), mutta se ehkä joutaa odottaan vuoroaan. Ensimmäiseksi pitänee ostaa Park toolin jännitysmittari ja rihtailla vanhat kiekot aikaisempaa tarkemmin ;)
32 pinnaa riittää varmuudella vannejarrulliseen kun pinna on 2,0/1,8. Levyjarrullisessa kiekossakin tuo määrä riittää.
Tästä se lähtee. Navat ja kehät mitattu ja pinnat tilattu. Saas nähdä, kuin äijän käy.
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...85428130_n.jpg
Morjes vaan. mulla noin 5 rakennettua kiekkoa alusta saakka + useita kymmeniä rihtausprojekteja takana, eli aivan alussa ollaan vielä. Nauratti viestisi siinä mielessä että JUURI samalla tavalla alkoi minullakin. Ostin pinnat alan liikkeestä että oli varmasti oikean mittaiset projektiin. Piti tehdä 3 ristiin ja meinasinkin mennä valittamaan liian pitkistä pinnoista kun kiristettäessä ei kerta kaikkiaan tullut hommasta mitään ja jäivät pullolleen. noh, olin laittanut 2 ristiin sitten mahdottomalla tohinalla. Kyllä se siitä jos mäkin pääsin alkuun ja nyt onnistuu jo melko hyvin. Ostan tosin kireysmittarin, vaikkei yhtään ole vielä pamahdellut, pikemminkin bruukaa jäädä löysälle kun en raaski mahdottomasti väännellä alkujäykkyyksiä pois, vaan sisäänajan kiekon aina + jälkirihtailen sitten... Omasta kokemuksesta voi sanoa, että paras opettaja oli valmis kiekko vieressä, jollainen oli tarkoitus siis tehdä. Siitä kun katsoo mallia niin huolellisuudella ja ajan kanssa tulee hyvä. Muista myös että erittäin helposti menee 4:n jaksoissa vähän eri syvyydelle nippelit pinnaan, jos et tee alkukiristelyä huolellisesti...
Edit:
Tähän piti siis kommentoida :"Itsellä kanssa kiekkojen kasausprojekti käsillä ja käsilleenhän se eka yritys menikin. Onneks on aikaa yrittää uusiks.
Ohjeita on tosiaan tajuttoman vaikea jaksaa lukea kun alun jälkeen on sellanen "kyllä mä tän nyt osaan" -fiilis."
Itse otin mallia yhdestä kiekosta ja kun sain sen valmiiksi vertailin sitä kolmanteen kiekkoon. Niin se olikin erilainen.
Meni aikaa selvitellessä, että kuka on virheen tehnyt. No kukaan ei virhettä tehnyt, sattui vain mallikiekko olleen Shimanon ohjeiden vastainen ja kolmas kiekko Shimanon mukaan pinnattu.
http://www.peterverdone.com/archive/...sk-pattern.gif
Yleinen mielipide näytti olevan, että ongelma on lähinnä akateeminen. Yhtä kestävä kiekko tulee riippumatta siitä, mihin suuntaan ulkopuoliset pinnat sojottavat.
Mitäs raati sanoo kannattaako yrittää tehdä kiekkoa hieman kierosta vanteesta? Kierous on luokkaa 2 mm ja tarkoitus on tehdä työmatkakiekot.
En ole tehnyt kuin yhden kiekon ja senkin ensin väärin. Eikä sillä ole ajettu kuin vasta kymmenisen kilsaa. No sentään vielä kasassa. Että siinä seevee, mut en olis ensinkään huolissani noin pienestä heitosta. Vaikka jättäisit millin heittoa lopputuotteeseen, niin tuntuuko tuo nyt missään...
ZTR Olympic kyseessä.
Mistä nettikaupasta löytyy paras valikoima vanteen kehiä maantiepyörään? Ajatuksenani oli kasata oppimistarkoituksena itselle uudet kevyet kiekot maantiepyörään mutta nopean nettiselailun jälkeen totesin että kehiä oli tarjolla melko kaponen valikoima verrattuna valmiskiekkoihin? Mistä siis kannattaa etsiä?
Valtamerkit ovat Mavic ja DT Swiss. Starbikella on tässä sellainen keskimääräinen valikoima. Sellaista kauppaa missä olisi kymmenittäin eri vaihtoehtoja, ei taida olla
http://www.starbike.com/php/product_...filter_submit=
Velocityn kehiä on tullut tilattua tuolta. Fusion taitaa olla uusi malli, 475g
http://www.singlespeedshop.com/singl...8___-_700c.htm
Bike-discount on edullinen postimaksujen suhteen. Oma tilaus on sieltä http://www.bike-discount.de/shop/k452/rims.html?lg=en
Kun saan kiekot ja navat, niin on osien mittaamisen vuoro ja tilattavien puolien pituuksien määrittäminen.
Toisena tulee kysymys 2,0/1,5 puolien edut 2,0/1,8:iin nähden etukiekossa. Huomaakohan sitä missään tavallinen polkija. Eniten taitaa huomata kiekon kokoamisessa -- pitää olla tarkempi ja poistaa kiertojännitykset.
Olen tullut siihen tulokseen että vanne ensin mahdollisimman suoraksi sitten vasta kiekonrakenteluun. Mutta jos ei ole kovin jyrkkä kiero kohta vanteessa joko venttiilireijän kohdalla tai vanteen mahdollisen liitoskohdan lähettyvillä niin toimii kyllä aika hyvin tällaisen lievästi kieron vanteen uusiokäyttö. Joskus saattaa kylläkin pettyä tulokseen kun huomaa että vanne on ollut myös soikea kierouden lisäksi.
Lainaan itseäni toisaalta:
Nyt on kiekko kestänyt talvella maastoajoa ihan hyvin. Pari kertaa rihtailin ajamisen välissä ja nyt alkaa olemaan sellainen, että pysyy pinnat tiukalla. Kannattaa orientoitua siihen, että tasakireys ennen täydellistä suoruutta, kun on kerran kieroutta jo lähdössä.Lainaus:
Tämäkin asia on ollut varmaan monta kertaa esillä, mutta laitetaan vielä, jos sattuu kohdalle, kun rakentaa ensimmäistä kiekkoa. Joskus vika voi olla siis kehässä.
Kuten on usein mainittu, saumakohdassa voi olla pieni heitto, jota ei saa pois. Mutta itselleni tuli vastaan ongelma Mavicin Tn719 -kehän kanssa, kun siitä ei saanut heittoa pois millään. Kyseinen kehä on ollut maastokäytössä jokin aikaa. Kesällä kasasin sen uusilla pinnoilla uudestaan vaimon työmatkakulkineeseen. Jo silloin siihen tuli epätasaista kireyttä pinnoihin, jos sen halusi suoraksi. Annoin asia silloin olla, kun kiekko tuli vain väliaikaiseen käyttöön. Joulun aikaan hankin Kingin sinkulanavan ja ajettelin käyttää tuota samaa kehää uuteen kiekkoon. Kasasin sen taas uudelleen (tosin kesällä käytetyillä pinnoilla, kun olivat juuri oikean pituisia). Ensimmäinen yritys johti kummalisiin eroihin kireyksissä. Otin pinnat uudelleen löysälle ja lähdin hakemaan tasakireyttä, jonka jälkeen oikaisu. Taas suorassa vanteessa oli löysiä ja todella kireitä pinnoja. Joka kerta heitto ja epätasainen kireys tuli venttiilinaukon molemminpuolin. Kyseessä ei ollut terävä heitto vaan loiva s-mutka n. 40 cm matkalla. Tutkin kehää suoralla pöydällä pinnat löysällä ja kyllä siinä näkyi silloinkin sama mutka.
Taas uusi löysäys ja tasakireyden hakeminen, mutta nyt vuorotellen oikaisten ja kiristäen. Näin sain parhaan tasakireyden ja suoruuden kompromissin. Nyt painoa oli enemmän tasakireydellä kuin suoruudella. Venttiilin lähellä heitto on 1-2 mm puolelleen. Muuten vanne on suora.
Kolmena iltana tätä vannetta rakentelin ja välillä ihmettelin kunnes uskoin, että kai kehässä on sitten jotain kieroa itsessään. Näyttäsi jopa siltä, että kehässä radan suuntaista kieroutta, t.s. kehä olisi hieman kiertynyt oman keskilinjansa suhteen.
Tämä ei ollut ensimmäinen kiekko omalla kohdallani ja luulen osaavani kiekon kasausta kohtuullisesti, kun omassa ja toisten käytössä tekemäni kiekot toimiva. Katsotaan miten toimii käytännössä. Vastaavassa kehässä ei ole ongelmaa etukiekossa, eli kehä on kokenut joskus kovaa käyttöä tai sitten se on ollut jo uudesta asti tuollainen. Tosin itse olen sen kasannut uutenakin, mutta siitä ei ole mielikuvaa oliko tuolloin jotain ongelmaa. Silloin ongelmat oli hajoavissa XT:n navoissa.
Jos tuollainen venkura tulee eteen ensimmäisellä kasauskerralla, niin saattaa siinä usko omaan osaamiseen olla koetuksella.
Ensimmäisen kiekon kokoaminen alkaa ihan just. Teoriaopinnot vielä meneillään, osat odottavat jo kaapissa.
Ensin kuitenkin kaksi kysymystä, kenties tyhmiä, jos sallitte;
-Tulisiko nippeleitä rasvata (öljytä)? Siis ulkopuolelta. Kun kerran pinnojen kierteet on ehdottoman tärkeä rasvailla myöhempiä aikoja ajatellen, niin päteekö sama nippeleihin jotta ne eivät jumittaisi vannetta vasten.
-Rasva/öljy? Kuinka spesiaalia tavaraa sen tulisi olla, tai onko jotakin mitä sen ei tulisi olla? Varastosta löytyy perusvaseliinia, hydrauliöljyä, ketjurasvaa ohutta ja paksua... Mitäs sinne kierteisiin (ja nippeleihin?) siis sivellään?
-h
Mussonin kiekonrakennuskirjassa suositellaan vanteen reikien öljyämistä sieltä sisäpuolelta, juuri tuon jumittamisen estämiseksi.
www.wheelpro.co.uk
Mä oon tunkenu nippelinjuureen ja kierteisiin bilteman laakerirasvaa ohennettuna teflonöljyllä. seos tulee läpi isosta injektioneulasta, ja annostelu ruiskulla on aika siistiä ja vaivatonta.
Siinä se nyt on, ensimmäinen itse kasaamani kiekkopari. Mavic XM 719 Disc 26" kehät, Shimano Alfine 8 ja SLX navat.
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...63606261_n.jpg
Ei maksa vaivaa. Etukiekon tapauksessa tuskin on mitään merkitystä? Sheldon Brownin sivulla on muutama peruste sille, miksi on parempi rakentaa takakiekko siten, että ns. vetävät pinnat (navasta taaksepäin osoittavat) puolataan lähtemään laipan sisäpuolelta. Tuollakin todetaan kuitenkin selkeästi, että "this is not an important issue! There is a sizable minority of good wheelbuilders who prefer to go the other way around, and good wheels can be built either way."
Joo, eihän tuolla mitään käytännön merkitystä ole. Makuasioita.
Asiaa liipaten, oon nähnyt kuvia etukiekoista, joissa on radiaalipuolaus ja pinnat lähtee laippojen ulkopuolelta.
Noh, saadaanhan siihen pinnaan entistä loivempi kulma noin ja lisää jäykkyyttä ainakin teoriassa.
Mutta hitto että on törkeen näköinen!
Etukiekko nyt muutenkin on yleensä riittävän sivuttaisjäykkä.
Tämän langan innoittamana tuli sitten kiinanihmeet rakennettua ArchTeksin kehistä ja bikehubstoren superlight-navoista. Saa nähdä miten toimii ajossa.
https://dl.dropbox.com/s/99gv1fi2ah7...iekot.jpg?dl=1
Heissan tietäjät. Olen ostanut pinnat ilman pinnan palamista tähän mennessä Roselta kun hinta on ollut sietoisa. Nyt sitten tarttis 248mm mustaa DT Comppia ja heillä ei ou varastossa. Tuntuu olevan helposti kallis tikki ostaa 37 kappaletta moisia nippeleineen. Edes iipeistä ei vielä tärpännyt, Amazon vielä tsekkaamatta ja iipeikin minuutin haulla. Ideoita? Kohtuuhintahan on se Rosen hinta, jotain 53c / kappale ja 2 eurua nippeleihin tommoseen satsiin. Posti ei toki kulu, vaan kuluttaa ja cerse ei muistaakseni natsannut pituuksissa eikä ehkä muutenkaan. Helvata! Lähikauppiaalta vois kysästä kun sinne joskus ehtii.
Tuli ostettua X-FD ja en521 (vakiokehä näissä - painava, mutta kivan näkönen...).
Edit: näköjään Rosella on 20 kpl satseissa tuo listoilla, vaikkei hyllyssä olekaan. Täytynee vielä tarkistaa mitta ja laittaa tilaus vetämään. Ellei joku vinkkaa lähikauppaa Helsingissä, joka myy noita nippeleineen vajaan euron kipale.
Hienot... Olen pohtinut itsekin kiinanihmeprojektia, mutta pysynyt vaan varmuuden maksimoimiseksi riittävällä pinnamäärällä varustetuissa alukehissä ja kunnon pinnoissa ja navoissa... Nyt taas nousi kuume kuitukehään. Saako tiedustella mille kuskin painolle settisi tulee. Itsellä tuota massaa vaan on sitkeästi se 95, maha on jo lähtenyt mutta reidet vastaavasti turvonneet... Paino ei vaan tipu.. Voitteko kuitutietäjät antaa vinkkiä mistä ja mitä hommata 95kg painoiselle kiekkokahelille ekaksi kuituprojektiksi? Miten koeajo meni joamaki?
BIKE24 näyttää saavan nopeasti noita varastoonsa (ainakin mulla pitänyt 1-2 päivää paikkansa kaikkien tuotteiden kohdalla). Pyörätohtorilta kannattaa myös kysyä. Ilmeisesti lyhentelee tilauksen mukaan.
Joo, molemmissa ovat vaan kalliita. Tai siis eivät ehkä ole, mutta siltä tuntuu. Koklaan ehkä 246mm pinnoilla, josko vaekka onnistuis kun ainakin viimeksi tuntui, että kalkulattori antoi millin turhankin pitkät. Toki naben oli eri, mutta kehä sama ja navan mittailut samalla tönärillä ja miehellä. Tai enhän mä tiedä mikä on liian pitkä, eihän ne olleet kun sai kasaan. Ehkä toi 2mm on liika paljon liian vähän.
Hieno tuo X-FD. Pakkohan ne on jotkut pinnat suaha nyt kohta kun en521:nenkin tuli jo päiviä sitten.
Osat:
- Mavic ex823, en tiedä ikää, muttei ihan viimeisintä huutoa (toisessa on pystyheittoa varmaan milli tai kaks. En ajatellut sitä edes yrittää korjata, vaan saada vaan kasaan ja käyttää edessä. On yllättäen ollut takana. Fiksumpaa olis laittaa vaikka Flowt, mutta kun ei lähes ehjiä kehtais pois viskata, vaikka ovatkin tommoset Mavicin ihmetuotokset. Sitä paitsi Flowt maksavat rahaa.
- DT Comp, kirkkaat (halavemmat)
- DT messinkinippelit 16mm
- Superstar Switch EVO (saa kelvata) etu taka
- ruuvilukitetta silmäkkeiden (eyelet) kiinnitykseen
Wheelpro Spocalc:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...2&d=1339313699
DT:n laskuri:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...3&d=1339313699
Nonnii. Noista Wheelpron Spocalcin numeroista ei vielä ole vähennetty yhtä tai kahta milliä tuossa. Alla sitten on:
16mm nibbel:
etuvasen (255,7 - 2) mm = 253,7 mm (dt: 253 mm) -> laitan 253 mm
etuoikea (259,6 - 2) mm = 257,6 mm (dt: 257 mm) -> laitan 258 mm
takavasen (257,4 - 2) mm = 255,4 mm (dt: 255 mm) -> laitan 255 mm
takaoikea (256,4 - 2) mm = 254,4 mm (dt: 254 mm) -> laitan 255mm
14mm nibbel:
etuvasen (255,7 - 1) mm = 254,7 mm -> laitan 254 tai 255 mm
etuoikea (259,6 - 1) mm = 258,6 mm -> laitan 258 tai 259 mm
Spocalc antoi ERDiksi 532 ja DT 534. DT:llä oli vielä eri vaihtoehtoja, joten olin paniikissa, painelin nappuloita ja otin sen mikä silmät kiinni valitsemalla tuli. Spocalc käski vähentää 2mm, jos ei käytä 12mm vaan 16mm nippeliä. Kuten aion tehdä, joten vähensin 2mm. Ihmeen samat tuli molemmilla, mutta löytäskö joku ne 5-6 virhettä tästä?
Oli muuten nuo kasattu aiemmin 12mm nippeleillä.
Nyt tarttisi heti 12 kpl mustaa 268mm CX-Rayta.
Löytyykö Suomesta? Kuka tietää?
Moi ja sori myöhäisestä vastauksesta, tullut vähemmän fillarifoorumeiltua viime aikoina.Kuskin paino on n. 70kg ja kiekoilla on ajettu nyt joku ~300km. Esim. pirkan pyöräily meni näillä oikein mainiosti! Eli tyytyväinen olen ollut ja suorassaovat pysyneet. Ensi viikolla tsekkailen varmaan vielä pinnojen kireydet ja suoruuden, mutta päällisin puolin näyttäisi kestäneen hyvin.
No niin. Menin sitten googlailemaan ja päädyin planet x:n sivuille... Tohkeissani tilasin Gravity zero takanavan, "hyvä" tarjous kun oli... Tilauksen jälkeen jo sitten tutustuin tuotteeseen syöttämällä sen googleen ja täytyy sanoa että aika tyrmäävää kommenttia lontoonkielisiltä sivuilta löytyi. Napa lyö kuulemma ketjut myttyyn takahaarukan putkien päälle jos lopettaa polkemisen yht'äkkiä. Ja toinen vika on että kovassa ylämäessä vapaaratas saattaa luistaa... Johan tuli lupaava tuote tilattua. Yritin perua kaupat, mutta veloitus näkyy jo visapuolella että tulossa taitaa olla... Mitä mieltä olette, kannattaako tuota edes kasata minkään kiekon sydämeksi vai heittää roskiin vaan. Myydä en kehtaa enää mihinkään, jos napa on tuollainen kuin sen väitetään olevan. Onko kenelläkään Gravity zeron takanapaa ja toimiiko se vai onko susi? nimim. teen itse enkä säästä :)
Toivotaan että kyse on tästä, jos kaupan peruminen ei onnistu. Ottaa kyllä ihan himppusen verran päähän hopeIII pro napoihin tottuneena lähteä nylkyttämään navalla joka syöttää ketjua putkien päälle ja luistaa ylämäkeen runtatessa. Pitää varmaan kokeilla mielenkiinnosta jos kauppa ei nyt jostain syystä peruunnukaan. Saahan ne purettua puoli kierrosta löysäämällä pikkuhiljaa niinkuin kiristelykin. Ilmeisesti Triathlonväki käyttää tota gravity zeroa. Onko kellään heittää tähän kokemuksia. Miten se auttaa kuolleen kulman ylitykseen? Onko siellä joku jousi vapaarattaan sisäpuolella, joka kelaa esijännitystä ? :)
Ja sitten seuraava kysymys. Planet x:n hiilikuitukehät. Ei taida olla vikaa? Pinnat päätin jo ja Sapim cx-rayt tulee. 20/24. Kukaan ei ole vielä heittänyt infoa miten hiilarikiekot käyttäytyy +90 kg ukon alla. Mä aion kokeilla, heitän loppukesästä viestiä miten menee. Pekka L vastasi pinnankireyskyselyyni aikanaan ja park toolin vekotin tulossa. hiilarin kanssa ei viitti mutulla vetää. Nyt on kyllä rohkeutta ja tuntumaa vetää jo pinnat riittävän kireelle heti kärkeen. Pitää mittarilla katsoa ettei mene överiksi. On tää rakentelu koukuttavaa, mutta itse kasatuilla koneilla on vaan jotenkin hienoa huristella kesäillan maanteillä.
^ Olisin ehkä Suomen teille laittanut muutaman pinnan lisää, kun 70 kg:kin on pari kertaa rusahtanut aika ikävän kuuloisesti. Mutta, kertoile miltä tuntuu!
Voiskos joku vähän antaa neuvoa? Edellisen kiekon kasaamisesta taitaa olla 10 vuotta niin vähän unohtunut tiedot/taidot:p Ajattelin treenailla unohtuneita taitoja ja kasailla retro maasturiin uuden takakiekon. Napa on 32reikäinen LX(FH-M570) ja vanteeksi ajattelin Mavic XM317 tai XM117. Mutta mutta mitenkäs se pinnojen ja nippelien pituus määritetään, siis kolme ristiin tyylillä ois tarkotus pistää kasaan?:)
No niin. DT:n sivuilla olevan laskurin perusteella sain tällaiset lukemat
http://desmond.imageshack.us/Himg85/...pg&res=landing
Pystyisikö joku kertomaan että pitääköhän nämä paikkaansa ennen kun painelen tilaus namiskaa nettikaupassa vai onko tullut laitettua jotkut luvut väärin?:D
Jos navan mitat ovat oikein, niin ei mitään ongelmaa