No joo mut se oli se aito samooja se.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Jambo
Yksin kun ajan, liitää pikitien yllä tuima ja armoton. eli kohta puoleen jälleen...
Printable View
No joo mut se oli se aito samooja se.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Jambo
Yksin kun ajan, liitää pikitien yllä tuima ja armoton. eli kohta puoleen jälleen...
Luin joskus alkukesästä tätä keskustelua ja päätin siinä samassa alkaa moikkailemaan kaikkia ns. "harrastajapyöräilijän näkösiä" ketkä tulee vastaan (ja muitakin välillä, eli ei nyt ihan keskustassa, mutta jos on hiljaista jossain metsätiellä jne.)
Oma hupaisa kokemukseni on, että yksikään vastaan tullut maantiepyöräilijä ei ole moikannut takaisin! :seko:
Tämä siis pääkaupunkiseudulla, laajasti ottaen.
Itse ajelen yleensä suht järeällä traili/free pyörällä, polkuja metsässä, mutta usein tulee myös tehtyä kohtuu pitkiä siirtymiä. Luccikset on useimmiten jalassa ja satulakin ns. järkevillä korkeuksilla. Keväämmällä tuli myös sinkulalla suhailtua aika paljon.
En omista oikeastaan juuri pyöräilyasuja, kun rahaa menee (yllätys) ihan tarpeeks jo muutenkin osiin. Päällä on siis yleensä jotain sekalaista ns. normaalia vaatetta, tyyliin lökäsortsit ja t-paita. (Voisko tuollainen seikka tosiaan vaikuttaa jengin asenteisiin noin paljon?)
Poluilla sen sijaan jos törmää ihmisiin ihan millä kalustolla vaan, niin kaikki ovat moikanneet...usein on juteltukin ja jopa pari kertaa ajettu joku pätkä yhdessä. Suomalainen on ilmeisesti sosiaalisimmillaan metsässä? :D
No, jatketaan moikkailua silti...ei se mitään maksakaan
[ps. en jaksanut lukea koko ketjua läpi, eli voi olla, että muitakin vastaavia kokemuksia löytyy...]
Sanoisin mieluumin että ainakin tampereen lähiseudulla asiat on juuri päinvastoin. Tosin on kyllä maantifillarillakin tullut vastaan niitä joilla käsi ei nouse. Minä moikkaan aina :)Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Zei
Eilisellä lenkillä täällä Turun suunnalla tuli vastaan noin viisi ajoasuista maantiekuskia, joista yksikään ei tervehtinyt takaisin. Hävetkää!
Tosin osa heistä oli h-hetkellä tiukassa kurvissa, joten käsiä ja muuta huomiokykyä tarvittiin ilmeisesti kipeämmin muualla kuin käsien heilutteluun jollekin amatöörille... :)
Minä en koskaan itse tervehdi maastopellejä. Hiton puuhelmipellet! Ajaisitte oikeilla pyörillä ja kunnon ajovehkeissä ettekä missään t-paidassa. PELLET! Kuka teitä nyt haluaisi tervehtiä!
Ilmeisesti KaisaTheKissa, kun ehdottelee:Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti KaisaTheKissa
Lainaus:
Ajaisitte oikeilla pyörillä ja kunnon ajovehkeissä ettekä missään t-paidassa.
Omien havaintojen mukaan maasturilla ajavaa ei maantiepyöräilijä moikkaa. Kierosarvisella ajaessa taas joku maantiekiituri ehtii silloin tällöin nostamaan hanskaa. Joskus olen ristiin erehtynyt yrittämään tervehtimistä... kauheta rasismia puolin toisin. Maastossa taas ei usein tule tervehdittäviä vastaan, vain selkä edellä :D
Pyöräilijän tyypistä riippumatta voisi "harrastajan näköisiä" pyrkiä moikkaamaan. Tusinatyömatkamatelijaa ei kyllä jaksa tervehtiä :rolleyes:
Muutaman viimelenkin otannalla ehkä noin 70% maantiekuskeista morjestanut takaisin kun olen kaikille vastaantulijoille itse ensin huitonut käpälääni. Se hienoin morjestusfiilis on kun ohittaa jonkun ja saa huitaista kädellä siinä ohimennessä että "moi, jääpä haistelemaan sinne pölyjäni" :D Tosin muutamaan kertaan olen itsekin jäänyt pölyjä haistelemaan, kun olisko aina sama(?) Liquigas Bianchin ajopaidalla ajava sälli vetää ohi tuhatta ja sataa... Kuka tunnustaa olevansa moinen raketti...:seko:
Tänä kesänä on yllättävän moni tervehtinyt! Kehitys on positiivista :) :) :)
Laji ylpeys kunniaan:DLainaus:
Itte maasturilla ajaessa, kyllä morjestan kaikki kellä on "ajokamppeet" päällä...Takaisin tulee sitten vaihtelevalla prosentilla...
Täällä ei. Joka arkipäivä sama reitti töihin ja takas. Matkan varrella tulee usein succiksia ja vitjamunia vastaan. Yhdelläkään ei käsi nouse. En sitten tiedä mistä se on kiinni; jarrujen puutteesta (tuijottavat usein mun stongaa) vai siitä, että Campan paita, lukkiskengät, jne. jättävät liikaa erehtymisen varaa ei-harrastajaan. ;)
Toisaalta, aivan sama. :D
Liquigas Bianchin ajopaidalla ajava sälli vetää ohi tuhatta ja sataa... Kuka tunnustaa olevansa moinen raketti...:seko:[/quote]
Jos se ajaa Bianchilla niin se on varmaan Carlström, sehän ajaa lujaa
No huh, ton vois melkein ottaa loukkaavasti. (Tosin myönnän että joskus ysiysi oli pari kertaa puuhelmet kaulassa...mutta tuo menköön nuoruuden tyhmyyden piikkiin:p)Lainaus:
Hiton puuhelmipellet!
Oikeat pyörät? Kunnon ajoVEHKEET? --> onneks ei tiedä moisista, niin on yks huolehtimisen aihe vähemmän...
(joo ja oikeesti maantiepyörä tai cc on himottanut jo pitkään, että ei siinä mitään...)
Nimenomaan. Ihme ruikutusta kun ei ventovieraat ihmiset vilkuta. En mä ainakaan jaksa jokaiselle vastaantulijalle huitoa. Joku nyökkäys ehkä on joskus paikallaan.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti fleGsuz
Tutuissakin on jo ihan tarpeeksi bongaamista ja moikkailua. Sitten voi huolestua kun tututkaan ei ole huomaavinaan.
Arvasin oikein, että Jarski on stadista :D Täällähän tunnetusti muut ihmiset ovat vihollisia ja esteenä MINUN tielläni. Muita ihmisiä tulee vihata ja väheksyä. Ehdottomasti vähin mitä kuuluu tehdä on olla huomioimatta heitä mitenkään! Ja jos se muu ihminen on vielä pyöräilijä niin sehän on mun kilpailija! Häiritsee MUN harjottelua, varmasti ihan tahallaan! Koittaa vaan tervehtimällä hämätä voidakseen tehdä jotain konnuuksia!
Tänä kesänä en olekaan tervehtinyt ensimmäistäkään pyöräilijää! Hah! Siitäs saivat mokomat ruikuttajat! Ja lisää on tulossa! En aio tervehtiä jatkossakaan, ainakaan ennen syksyä!
...sanoo insinööri-sairaanhoitaja. Ei saatana...Lainaus:
maastopyörä on paras pyörä joka käyttöön ja sillä sipuli!!!!Lainaus:
semmonen nuori mies joka taitaa ajaa Rabobank tallissa niin se kyllä vastaan tullessaan tervehtii vaikka tulisin maasturilla vastaan:)
Mullekin morjestaa rabobank-ukko, mutta ei se varmaan oo sama. Tämä on nimittäin kaakana.
ja morjestaa. Saa mielellään morjestaa myös takaisin. Eli ei kannata jurottaa, ei kai tää niin vakavaa touhua ole.
Itse ajelen maasturilla ja moikkailen kyllä kaikille jos edes harrastajan näköinen .. Jos ei moikkaa takaisin niin ei se ole tehnyt kauhean kipeää yleensä. Kova umpi luupääni kestää kyllä.
Parempi vielä jos saa suupielet vielä vääntymään ylöspäin = hymyilee. Tosin siinä on jo kaksi samanaikaista asiaa tehtävänä :)
kutakuinkin näin täälläkin ... tänään jopa yksi nätti nainen maantiefillarilla moikkas takaisin niin että käsi nousi oikeen reippaasti ylös.... Kyllä lämmitti mieltä :DLainaus:
Alkujaan tämän lähetti KMH
Aika hyvin on tervehdyksiin tänä kesänä vastattukkin .. ei kovin montaa vastaatulijaa ole ollut joka ei olisi vastannut kädennostoon tai nyökkäykseen. Tosin on enenpi tullut vietettyä aikaakin tuolla maantiellä joten kohtaamisiakin on reilusti enenmpi kuin maastossa kierrellessä, mutta silti.
Tänään recumbenttilenkillä tuli kesän ensimmäinen "vapaaehtoinen" (siis minä en tehnyt aloitetta) tervehdys yllättävältä taholta eli vastaantulleelta nuorelta mopedistilta. Mieltä lämmitti ja usko nuorisoon vahvistui...:D
Päivän saldona yksi vastaantullut harrastaja / yks vastattu tervehdys .. Vähän empien tämä vastaantullut maantiefillarilla liikkunut herra nosti kättä, mutta silti :D
Ehkä seuraavalla kerralla jo osaa paremmin :)
Äh.
Aina vaan kättä ylös kun fillaristi vastaantulee, koskaan ei voi tietää etttä onko tuo se kamu jolta apuasaa kun tarvii paikkaa/vararengasta/muuta että ite pääsee haverin jälkeen kotiin. NinQ edellä totesin, vaikka olisin maasturilla liikkeellä ni maantievesselitkii vastaa,kun tarpeeks huomattavasti heiluttelloo lappaa.
Kaikki me hävitään päälleajavalle avtolle.
Tänään tuli harmaantunut vanhempi herrasmies succiksissa ilman kypärää käyriksellä vastaa pyöräteiden kulmauksessa jossa voi maastiksella oikaista vähän soran puolelta.Minä luulin ensiksi että hän tervehtii mutta siitä muodostuikin hänen osaltaan upea suuntamerkin näyttö jotta tiedän hänen kääntyvän.Ihmetteli varmaan että miksi tuo ei voi pysyä pyörätiellä vaan on pakko oikaista.
mä morjestan kaikille ja jos kuski ei tervehdi ja omistaa sukkikset niin päästän ilmoille niin ihanan "succis" huudon ja sit kun omistan maantiepyörän korvaan tervehdyksen (keski)sormen ojennuksella.
Tossa on asennetta :DLainaus:
Alkujaan tämän lähetti bartagma
Itse olen ottanut tavaksi vastata succis-huutoihin huutamalla takaisi "HOMO!"Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti bartagma
Aivan. Väärää.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Fin-76
Joo ole ylpeä ittestäs vaan. Tällane käyttäytyminen luo pyöräilijöistä hyvän yleiskuvan ja auttaa täten vastedes pyöräilijöiden edun ajamista esim. kun tarvitaan lupia harrastuspaikoille jne.Lainaus:
metsä vastaa rumennin takas kun sinne huudetaan:)Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti westside
Rumennin? Joku uus laite?Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti izmo
Miten tämä lupien saantiin vaikuttaa? Tämä on vähän sama asia, jos tummaihoista kaveria sanoo neekeriksi. Eihän siinä mitään jos itse on sitä mieltä jos se on ok, mutta se tummaihoinen kaveri määrittelee, onko sana neekeri loukkaava vai ei. Tätä samaamieltä minä olen näistä jotka huutavat "succis". Ja siihen vastataan sitten samalla mitalla. Vituttaa tyypit jotka muutenkin huutelevat muille. "Läski", "Rillipää", "Vammanen" ja muuta niinkusta tuntemattomille ihmisille. Joku roti. Tosin en suuta, jos joku tuttu huutaa "succis" koska se on nyt sitten sellaista normaalia ihmisten välistä kommunikaatiota.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti westside
Itse olen muuten tehnyt aivan riittävästi pyöräilyn yleiskuvan ja näkyvyyden parantamiseksi ja olen kuule tullut siihen tulokseet, että ei se kuule ketään kiinnosta.
Ei suinkaa Kaisalla vain kiuas käy kuumana. Tehräänkö silleen, että se on fiksumpi joka morjestaa ja se joka ei morjesta takas väärän ajoasun tai -pyörän tai -lajin vuoksi voi jatkaa matkaansa minne lystää kummankaan perään huutelematta.
Ja minä puolestani lupaan itekseni lenkkeillessä morjestaa kaikkia konkelien kuljettajia, jotka vähänkään näyttävät lajiin vihkiytyneeltä, koskee myös sinua Kaisa, vaikka tuskin samoilla baanoilla ajellaan. En pahastu, vaikka et viitsisi lapasta liikauttaa löysien ajoshortsinien tai 2.3 tuumaisten traktorin kumieni vuoksi, sehän on sinun asiasi, vai mitä. :)
Kotona kerran muakin opetettiin olemaan kohtelias. No eräs hieman asioista kanssani erimielinen henkilö soitti ja sanoi ystävällismielisen keskustelun päätteksi, että haista v..tu. Sanoin hänelle ystävällisesti ja kohteliaasti, että "Kiitos samoin, kuulemiin." Toiminko siis hyvien tapojen mukaisesti?
Itse vastaisin tuohon, että tavoitteena vielä tänään. Olenko itsekäs kun en toivota mitn takaisin?Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Fin-76
Se on jännää, että ollessani ajamassa jonkun miespuolisen kaverin kanssa (naispuoliset kaverini ei aja..) niin kyllä sillon vastaantulevien fillaroitsijoiden käpälät irtoaa stongasta tervehdykseen. Mut tänään kävin ajamassa itekseni ja vastaan tulevat succistelijoista (about 5) yksikään ei morottanut, vaikka kovin sievästi niitä tervehdin. Mut sit ne vaan toljotti ku sonnit uutta porttia.
Joten ei oo pakko, jos ei taho, en minä moisella päivääni pilaa :)
Olikohan viime keskiviikkona palailin omalta lenkiltäni raviradan harjulta, alkoi siinä valumaan vastaan ilmeisesti yhteislenkille menossa olevaa porukkaa. Tuli siinä sitten mieleen alkaa tervehtimään porukoita pienellä pään nyökkäyksellä, jopa jotkut vastasivat hölmistyneen ilmeen kera :)
En tiä, jotenkin ei tunnu yhtä luontevalta kuin liikkuessa moottoripyörällä, lapanen lentää sivuun joka kerta kun toinen motoristi tulee vastaan. Tottumiskysymys kait...
Viime perjantaina 9 pyörää tuki vastaan . 1 maasto,ei vastannut tervehdykseen. 3 hybridiä,ei vastausta. 5 maantie pyörää,1 vastasi.
Tänään tuli meidän kahden miehen letkaa (:D :D ) vastaan vaikka kuinka monta maantiefiilaristia. Kaikki joita tervehdittiin vastasi iloisesti käpälää heiluttamalla. Kypärättömiä tää ei tervehdi.
Mix et tervehdi kypärättömiä?Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Shimaani