En tilaa heiltä enää mitään
Saksan putiikit toimii kaikin puolin paremmin. Tilaus 3.2, pari-kolme viikkoa venailua jotta puuttuva osa tulisi, lupailua ja siirtelyä jotta tulee, 19. päivä puuttuvan osan peruutus, vieläkään (27.2) ei mitään tietoa paketista, ei postitusilmoitusta eikä seurantakoodeja. Puhelimitse on melkein mahdoton päästä läpi, sitten kun pääsee puhutaan paskaa. Visaa on kyllä vingutettu - peruttujenkin osien puolesta.
Paketti saapui tänään - tracking code ongelma
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
banderol
Tilaus on parcelin kautta tehty? Jos, niin ensimmäisenä sen pitäisi näkyä parcelin seurannassa. Suomen postissa sen pitäisi näkyä vasta kun on suomessa asti, ja sittenkin näillä edellytyksillä (
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...&postcount=417).
http://www.picoodle.com/view.php?img....jpg&srv=img01
Ja siis ylläolevan kuvan mukainen numero toimi ainakin minulla lyhentämättömänä, sellaisenaan parcelin seurannassa, joka kyllä ilmoittaa myös vastaavasti toimivan EExxxxxxxxGB-muotoisen koodin paketille.
Tiedä sitten jos yo. ehdot täyttyy, eikä homma silti pelitä, niin paha mennä arvioimaan mistä johtuu. Kaupan itsensä tekemät kämmit (vitkuttelu, väärät laskutukset) sinällään on turhia ja niitä ei soisi sattuvan kenellekään!
Nythän pääsin tutkimaan paketin kulkua kun se oli jo tullut perille.
Lähetin mailia CRC:lle, kun en heti huomannut tracking codea.
Siellä asiakapalvelu lähetti harhaanjohtavan ohjeen: Jäljita 11 ekan numeron perusteella.
Kun laitoin kaikki 12 numeroa parcelforce.com tracking-hakuun,
niin paketti löytyi.
CRC:n ohjeessa oli vähän perääkin: Suomen JJFI-alkuisen koodin osana on lopussa tuo alkuperäisen Parcel Force:n koodin 11 ekaa numeroa.
Suomen postin sivuilla sitten pääsee jäljittämään Suomen postin käyttämällä CEN:in licence plate seurantakoodilla:
alku on JJFI, sitten 6-numeroinen sopimustunnus, sitten perään tämä Parcel Forcen koodin 11 ekaa numeroa.
POSTI.FI: Jäljityskoodin alkuna on JJFI613484. Sen perään ne 11 ekaa numeroa Parcel Forcen tracking-koodista. 613484 on luultavasti Parcel Forcen sopimustunnus Suomen Postin (eli Itellan) kanssa.
Posti oli kai yrittänyt tuoda minulle pakettia kotiin. Jäljityshistoriaa Suomessa on 11 riviä kolmelta päivältä! Niistä kahtena päivänä (2 jäljitystapahtumaa) on siis yritetty tavoittaa minua. Olisihan siinä kännykkänumeronikin ollut, mutta eihän siitä mitään apua olisi ollut kun kukaan ei ollut kotona. Minun olisi pitänyt tilata paketti töihin, kun kerran posti sen väkisin yrittää kantaa tilausosoitteeseen klo 10 jälkeen aamulla. Paketti olisi tullut perille pari päivää aikaisemmin.
Jäljityshistoria jäi aukolliseksi, koska en tiedä oliko siinä näiden kahden rahdinkuljettajan "välissä" vielä joku kolmas. Ei näistä kahdesta jäljityksestä ainakaan mitään Tanskan hubia löytynyt.
Siis tilaus tehty 18.2, paketti lähti 20.2, olisi ollut perillä 26.2. Helsingissä. Koska olin poissa (töissä), niin sain paketin pari päivää myöhemmin eli tänään 28.2. Aika äkkiä lähti paketti toimitukseen, vaikka joutuivat ensin kasaamaan takakiekon, jonka olin tilannut pikkutavaran lisäksi. Melko nopeaa. Jatkossa osaan toimia oikein, jotta saan paketin nopeammin käsiini.