Alkujaan tämän lähetti
kyprok
Itse olen päättänyt ostaa cyclocrossin työmatka-ajoon. Tämä olisi ensimmäinen kapearenkainen pyörä. Kaksi vahvinta vaihtoehtoa paperilla tällä hetkelä olisi Ridley X-Bow 10 disc sekä Merida Cyclo Cross 700. Meridan saisin samaan hintaan kuin Ridleyn. Ridleyssä merkki miellyttää itseäni paljon enemmän, Meridassa taas vaihteet, kiekot ja (jarrut?) ovat ainakin speksien mukaan paremmat. Mutta Merida on itselleni täysin tuntematon merkki ja se aiheuttaa hieman allergiaa (typerää, tiedän). Turhaanko? Molemmat ulkoasultaan (väritykseltään) yhtä rumia, joten estetiikkakaan ei auta.
Kokoasia on myös aivan sekaisin. Canyonin laskuri neuvoisi kokoon 56/M, mikä vastaa meridan 54 ja ridleyn L -kokoja. Olen koeajanut Cannondalen Caadx -pyörän jossa 54 -koko tuntui hyvältä / snadisti pieneltä mutta 56 vastaavasti hieman liian isolta. Tosin mulla ei ole hajuakaan miltä maantiepyörän / cyclocrossin pitäisi hyppysissä tuntua.
Pituutta minulla on 187cm, ja inseam on noin 86cm. Onko kenelläkään muita auttavia vinkkejä sen lisäksi että pitää mennä koeajamaan lisää ja jututtamaan lisää myyjiä? :)