Laitahan mulle vaikka privana tietoa tosta ylivuotisesta. :)
Kenelläkään kiinnostusta lähtee ajelemaan parin tunnin sisällä? mulla on vähän erikoisia nää ajankohdat. :D
Printable View
Jokos Timberin olkapää on iskussa :seko:
Mukava lenkki taas oli, joskin juuret ovat melko liukkaita. Reilu kolme tuntia tehtiin matkaa ja remonttia metässä. Sunnuntaina sitten taas.
Joo oli aikas liukasta sekä kalliot että juurakot, mutta hieno lenkki ja pituutta melkein 30 km. sunnuntai lenkki jää väliin jos mennään landelle. Elikkä jos Petteri ja Ertsi luovuttaa omat valot nyt, niin silloin Heksula ja Setä sais ne! Laitan privaattina yhteistiedot vois sunnuntaina palata asiaan kun tullaan landelta!
Muutaman viikon takaisen viikonloppulenkin hiekkamonttu, jonka Petteri paineli alas kuin Ahonen Lahden betonimäestä. Kuvat on käyty jälkeenpäin ottamassa Fourtourin kanssa. On siinä jollekin joskus näköjään käynyt pahastikin...
http://www.aijaa.com/img/t/00931/5125764.t.jpg http://www.aijaa.com/img/t/00942/5125792.t.jpg http://www.aijaa.com/img/t/00801/5125803.t.jpg
Pyrin pääsemään sunnuntaina lenkille, mutta huomenna tulee saunaan laude ja panelitarpeet. Joten voi olla, että menee viikonloppu niitä väsätessä. Yritän kumminkin päästä.
Lauantaina olisi lenkkiseuraa tarjolla. Kaverin kanssa lähdettäisi kahden aikoihin lenkille. Siinä 14:30 voisi koukata varastomaalin poikki.
Minä lähden jo klo 10 lauantaina Varastomaalilta ajelemaan.
Älkää nyt ainakaan minun takiani kiirehtikö lamppujen kanssa! Mullakin on jo heikommat valot. Mutta koska ne kumminkin kiinnostaa, niin pari kysymystä. Nuo Fourtourin kasaamat rc-akut laturin kanssa tulevat maksamaan sellaiset 120 e.
Itse sanoit muistaakseni, että sulla on ollut akkuporan akku valoissa. Itsellänikin näkyy olevan Bosch, jossa on Nimh 12 V -akut, mutta vain 1,5 ah. Ilmeisesti tällaisella akulla valo sitten palaa vain noin puolitoista tuntia:seko:
Bauhausista ja muualtakin saa halvalla kahden akun, laturin ja poran settejä. Mullakin oli aiemmin Bauhausin 18 V -systeemi, mutta lopulta Ni-Cd-akut meni loppuun eikä uusia kannattanut ostaa. Niissä ei edes kerrottu akun ah-määrää.
Samoilla akuilla voisi sitten ruuvailla pyörää kasaan ja ajaa pimeässä;)
Noita bauhaus poria kattelin ittekin, mutta niissä on sama ongelma: akut on vaan 1.5Ah ja lisäksi noi painaa "tonnin" kpl. :) Saa tohon mun Aeg:hen jotain tehoakkua, mutta sekin maksaa 130 euroa. Makitan akut on kaiketi hiukan pienempiä fyysisesti, mutta jos ei ole makitan konetta valmiina, niin milläs niitä latailee. Hyrylässä on joku Rc kauppa, mistä sai jtn 7.4V 4500mAh akkuja 29 euroa kpl, mutta latureineen tais olla 100 euron paketti tuokin. Mielellään otan kanssa tietoa vastaan jos jollain on edukkaampaa ideaa akuksi. :cool:
Kuulostaa vähän turhan hankalalta tuo akkumietintä. Se on toki aina hankalampaa, jos yhden Li-Ion -kennon jännite ei jostain syystä riitä. Mut kamoon mitään poran akkuja kannata alkaa keinottelemaan fillarilampun kaveriksi. Viime kaudellahan oli muotia ostaa dealextremestä yhden 18650:n nielevä ssc p7 -lamppu. TJSP. Ja vetästä se stongaan tai kypärään. Akku kestää jonkun aikaa ja niitä voi ottaa pari täyttä varalle pykälään. En muista kovin montaa kertaa vaihtaneeni useammin kuin kerran lenkin aikana. Enkä aina ole edes vaihtanut.
Valmiin laturin saa kympillä. Tai parilla eurolla, jos ei tarvitse muuta kuin elektroniikan. Jälkimmäinen sure-electronicsista ja etummainen jo aiemmin mainitusta moraalittoman shoppailijan kiinakaupasta. Foorumilta löytyy se tieto siitä mikä niistä latureista kannattaa ostaa. Jos kannattaa ensinkään.
Emmätiiä. Kyllähän te nyt nämä tiesittekin. Tulin vaan avautumaan kun kuulosti niin oudolta. Tämän kauden moraalittomien mulkkujen muotilamppuhan on muuten parempi kypärään (piuhaa kun pidentää), mutta viime kauden lamppuun on mukavampi vaihtaa akkua kesken kaiken. Kun niitä akkuja voi käyttää muihinkin projekteihin, jos väkertelyyn on joku ihmeellinen sisäinen pakko. Noi irralliset 18650:t tarjoavat niinq modulaarisuutta. Ja maksavat suojapiirillä varustettuna jotain 3-5e kappale, jos oikein muistan. Jotain 7-8 Wh uskottelevat.
edit: jaa toi teitin konsepti tarvitsee vähintään 10 V. Ja hetkinen, tehoa ottaa kymmenisen wattia? Tai ainakin tuolla jollain oli yli 50 Wh akku ja poltteli sen neljässä tunnissa valmiiksi. Jos hyötysuhde on yhtään kohdallaan, niin kyllä ns. lähtee. Menen kyykkyyn (jos se hyötysuhde oikealla tontilla).
Mulla on Bilteman 4Ah:n geeliprätkäakku, Sillä koepoltto näytti toimivan OK ja meitin ledit palaa sillä varmaan 4-5h, jos akku on tikissä. On jo pari v. vanha, muttei juuri käytetty. Biltsu laatu taas testissä. En ole vielä koittanut käytössä. Laturi ja akku Biltsusta muistaakseni n. 50€. Painava on vähän, mutta repussa kulkee hyvin, mutta pienempi ja kevyempikin riittää.
Käviskö sunnuntaina vähän pidempi, vaikka 3-4:n tunnin lenksu rauhallisella tahdilla. Ajattelin vihdoinkin pyhälenkille keritä. Toivottavasti ei sada ihan kamalasti. Olihan se aika 10.00?
Rami
mä voisin lähteä koluamaan hiihtomajan polkuja kyllä. 10 maalikaupalla sunnuntaina, muita tulossa?
Moi! Mulla on kanssa tämä itsetehty tuikku nokilla. Hain laatua biltemasta, harvinaista sinänsä mutta asiaan kuitenkin, ostin sieltä kaks 7,2 V rc auton akkua makso 44 €
laturiks kävi boschin akkuporan laturi missä on latausjännite laaja 7,2-14,4 V
Akut kytketty sarjaan mutta pulma oli kun laturi ei ladannutkaan pakettia, laturin nro3 pinni "t" mietitytti siispä kolvasin akkupakettiin lisäksi 7,6 KOhmin vastuksen jolloin laturi kelpuutti uuden akun ladattavaksi.
Mulla on 1 kpl wurthin akkuporan latureita ylimääräisenä jos joku tarvii laturia ja tarvittaessa löytyy yks vastuskin valvontaan, halvalla saa jos tarvii.
Lataus toimii suht nopeesti ja on helppoo ku voi lataa kerralla ne kaks akkua.
Sunnuntaina klo 10 kuulostaa hyvältä!
Joo sunnuntaina alkulämmöt maastosta klo 10.
Jou! Kun on kerta pyöräkin taas kasassa eikä muita harrasteita niin kyllähän sitä täytyy...
Multa jää sunnuntain 10.00 lenkki väliin, saunaremppa pahasti kesken :seko:
Taidan tulla tutustumaan vauhtiin. Jos tällänen rapkuntoinen ei jaksa mukana niin poistun takavasemmalle.
Töihin joutuu lähtemään, lenkki jää väliin..:(
Minulla on Tarjoustalosta noin 30 €:lla ostettu akkuporakone, jossa on kaksi 14,4 V akkua (NiCd). Tein koepolton ja lamppu paloi täydellä akulla 2 h 10 min. Valo oli lähes loppuun asti erittäin kirkas. Periaatteessa kahdella akulla selviäisi pitkänkin lenkin. Painoahan tuossa akussa on hiukan enemmän kuin noissa RC-akuissa, mutta ei se haitanne, kun ei kisaa ajeta. Latausaika tyhjästä täyteen on näillä akuilla noin tunti.
On kyllä uskomaton valoteho tuossa lampussa. Kiinnitin sen Silvan otsalampun pääosaan, jolloin se toimii myös normaalina otsalamppuna. Vanhan halogeenin voi heittää pois.
Kiitos lenkkiseurasta! Mukavaa oli ja taas tuli opittua paljon. Josko taas ensiviikolla sitten uudestaan!
Jep, samoin. Melken jaksoin loppuun asti. Mukavaa oli, voittaa melkein foorumipyöräilyn:)
Hyvät oli setit tänään! Vemalle kiitokset hienosta polusta. Ens viikolla joutuu ajeleen aamupäivä lenkkejä. Jos on muita joutilaita niin lenkkiseura kelpaa kyl!
Mä voin lähtee aamupäivisin kyllä! No problem. 1-2 tunnin lenkit saadaan kyllä aikatauluun sopimaan.
Huomenna klo 9 aamujumppaa tiedossa. Lähtö normaaliin tapaan maalikaupalta! :D
Ohhoh, onpa aikaisin :seko: .
Mun täytyy olla fyssarilla klo 10, joten joudun jättämään väliin. Klo 13 eteenpäin olisi käynyt kyllä.
Olisko ke tai to mitään? Ke käy koko päivä, to 8-10:30. Ja tietty perjantaina
näillä näkymin myös koko päivä.
Keskiviikkona on vakioaika eli 17:30 varastomaalilta.