Mennänkö sunnuntaina kello 10? :confused:
Printable View
Mennänkö sunnuntaina kello 10? :confused:
Olen luultavasti mökillä.Mutta voisin ajaa vastaan ja tulisitte 'kylään' meille!Edestakaisin sellaiset 135km.Ei varmaankaan liian pitkä matka.Grillataan ja kahvit päälle,niin eiköhän jo olut alakin maistua...
tai jos kuitenkin kahvin jattäis pois! :D
Ja onhan meillä patjoja.
Laitoin Michelinin eteen,on tiukempi kuin Conti.Hyvän tuntuinen rengas,ainakin näin lomalaisen arvosanoin!
Esko ja Jussi. Lähdettäisiinkö muistomerkiltä kello 10 ajamaan rauhallisesti kohti Pielavettä. Käännytään vaikka sitten pois päätieltä Ahkiolahden jälkeen Viannasta. Aloitetaan paluumatka tasan 51 kilometriä Siilistä. Kari voi tulla kumirattaalla Ahkiolahteen. Toinen mahdollisuus on, että mennään kaikki autolla Ahkiolahteen ja lähdetään sieltä. Muitakin mahdollisuuksia on varmaan, mutta näin ehdotan.
Tuo autovaihtoehto kiehtoo kyllä eniten. Pääsisi pois vilkkaalta väylältä. Jussi esitti, että satanen näin aluksi olisi riittävä ponnistus. :D
Käytäisiin vaikka mutkin Peltosalmella tai Iisalmessa lounaalla. Onkos Pörsänmäentie päällystetty?
Vastailkaa pian!
Lähdetään autolla muistomerkiltä klo 10.01, voidaan mennä minun autolla, pyörät mahtuu kyytiin. Kari tulee autolla Ahkiolahteen.
Jussi soitti Kuhmosta, jossa oli suunnistuskilpailuissa. Kertoi, että jää sinne yöksi ja konsertteihin. Joten ei tule mukaan.
Voidaan siis mennä munkin mukiinmenevällä Pösöllä.
Tietämättömilletietietoutta:
Pörsänmäen tie on pörsänmäestä lähelle sinistä tietä hiekkatietä, ei kannattane maantievitkuttimella mennä. Maaningalta martikkalan/kotikylän/peltosalmen kautta iisalmeen pääsee pikitietä. Tie kaikenlisäksi käsittääkseni hyväkuntoista. Martikkala-Lapinlahti välillä on joitain kilometrejä hyväkuntoista hiekkatietä, olen sen välin maantiepyörällä ajanut.Voisiskin joskus kotio sitä kautta ajaa.
Ajoimme Ahkiolahdelta Iisalmeen,Martikkalan ja Peltosalmen kautta.Tie on hyvä ja hiljainen,kuin huopatossutehdas kesällä!Toinen vastaavanlainen tien pätkä on Laukkala-Kiuruvesi.Kiuruvesi-Pielavesi osittain uutta päällystettä.
Ajellaanko tänään?
Mitekäs olisi iltapuolella joskus kello 15.00 joku vajaa satanen?
Minulle passaa.
Joo lähetäänkö muistomerkiltä? Ajetaan vastatuuleen tunti 40 minuuttia ja takaisin 1 tunti 20 minuuttia? [img]smile.gif[/img]
Esko ja Jussi mukaan!!!
Käykääpäs pahuuttanne mittaamassa mitä teoria sanoo satulan korkeudesta täällä:
http://www.wrenchscience.com/WS1/Sec...ing/Height.asp
Lupasin liikoja!Tulin juuri lyhyeltä lenkiltä,eikä minusta taida olla enää illaksi seuraa.Tuulee puuskittaisesti ja vaikkakin lämpimästi,niin tuntuu hieman väkinäiselle ajo.
Ehkä laiturilla löhöily - kera aina niin himoittavan huurteisen - on vienyt 'mehut' kropasta!
Pitääpä testata satulan korkeus!
Sunnuntaina Puijolle!
Hannu ja Juhani mukaan!Ajellaan rauhallisesti.
onko klo.12.00 sopiva?
Lähetäänkö sauvojen kanssa Patakukkulalle?
Pyöräilläänkö?
Menee rakennushommissa tämä viikonloppu. Sunnuntaina käyn pienen lenkin, mutta vasta iltapäivällä. Alkaa nämä työt ja harrastukset rajoittaa tätä liikuntaa liikaa. Enis viikolla lämpenee kuulemma niin täytyy sitten ottaa itseänsä niskasta kiinni.
Hep,
Mikälaisia kierroksia olette ajelleet ja missä päin? Ja tietysti minkälaista vauhtia?
Onko suunnitelmissa lähteä polkemaan lähiaikoina?
-Tommi-
Juu katellaan jos voisi lähteä mukaan.
Poljeskelin tuossa sunnuntaina 216km ja nyt tuntuu siltä, että ei metriäkään ;) .
Katellaan miten tästä alkaa palautumaan.
-Tommi-
Hep vaan.
Varmaan viikonloppuna ajellaan jos sää sallii.
Tämä kesä on mennyt melko huonosti. Vain muutama yli satasen yhteislenkki. Olis taas kyllä aika.
Näitä lähikuntien keskuksia ollaan käyty ihailemassa.
Keskinopeus on jossain 26-28 km/h ja opetellaan ajamaan lyhyillä vedoilla. Pulssi roikkuu siellä jossain aerobisen ja anaerobisen kynnyksen välillä.
Muuten jos mennään niin mulla on joko lauantaina tai sunnuntaina pienet viinijuhlat, joten ennen niitä. Vaikka kuinka vähän ottaisi niin se haittaa. [img]redface.gif[/img]
Olen keskiviikon ja torstain vapaalla,elleivät hälytä töihin.Olen ilomielin mukana,jos vain joku kelpuuttaa tällaisen ikälopun 'jalkarattailijan'!Ajeltiin sunnuntaina Eskon kanssa Kehvo-Kinnulanlahti-Alapitkä- (pullakahvit)Santalannotko.
Viikonlopuksi on luvassa kuuroja,joten jos mahdollista,niin ajellaan ennen sitä!
Suunnistuskausi on minulta ohi, joten voin vähitellen lähteä mukaan. Viikonvaihde vain näyttää sateiselta. Mutta kaipa niitä kelejä riittää.
Jussi
Haloo!!!
Ajaako kukaan teistä maastossa? Ajateltiin lähteä jossain vaiheessa siilinjärven kangasmaastoihin ajelemaan, olis seudun polut tunteva opas tervetullut joukkoon ajamaan.
Mistä löytyy sen seudun suunnistuskarttoja/muita tarkkoja karttoja, että vois vähäsen tsiigailla itsekkin reittilöisiä. :rolleyes:
Eipä taida meidän porukasta löytyä maastossa-ajajia.Patakukkulan parkkipaikalla on jonkunlainen kartasto ja netistä voi yrittää etsiä lisää.Latupohjia seuraillen voi ajaa aina Käärmelahteen asti.Polkujahan siellä riittää,osa on vain turhan vaativaa fillareille!
Sunnuntaina jos ei maantielle,niin sauvojen kanssa metsään!
Kävin Railin kanssa tänään sauvakävelyllä Pataskin maastossa.Puolitoista tuntia,keskisyke jossain päälle 130!Tekee tosi hyvää pyöräilyn lomassa.Pitäis vain käydä säännöllisesti kävelemässä/hölkkäämässä ja salitreenit siihen lisäksi.
Oon minä maastopyörällä ajanut jokaisen polun Patakukkulan ja Käärmelahden välissä.
Aika tasaista maastoa Patakukkulan ulkopuolella.
Nyt sitä ollaan selkäsairaita, mutta ajelin Tampereella sunnuntaina kuitenkin 2,5 tunnin lenkin.
Paranis pian selkä niin pääsis taas tekemään jotain. Nyrjäytin sen kun laitoin huopia kodan katolle.
Saksasta ovat lähetteet kamat viikko sitten.
Soittelin. Elokuussa sieltä ei kannata tilata mitään kun siellä on kesälomakuukausi.Jos eivät tule pian niin täyty soittaa uudestaan.
Kyllä niitä suunnistuskarttoja lähialueilta on. Ongelmana on vain, että ne ovat niin pieneltä alueelta pyöräilyä ajatellen. Mutta ehkä vähän yhdistelemällä saa kokonaisuuden. Peruskartallakin uskoisin pärjäävän. Ilmoita Jonttaxtr, jos kiinnostaa niin hankin. Itselläni ei ole pyörää ja sen myötä laji on koskematon.
Eikö siirrytä vähitellen sauvakävelyyn? Olen itse käynyt pari lyhyttä lenkkiä.
Nyt tuli Saksasta kamaa. Ei kaikkea. Damentrikot ja sukat sekä minun hanskani puuttuivat.
Kustannukset:
Hannu 65 + 1.30
Kari 137 + 2.74
Esko 60 + 1.20
Jälkimmäinen on rahti, joka tällä kertaa oli tosi halpa.
Tulipa yksi asia mieleeni. Eskon pyörässä on muistaakseni 8-pakka ja nämä ovat ysejä.
En ole varma sopiiko shimanon 9 pakka 8 napaan.
Mitäs tehdään jos ei sovi. Joka tapauksessa on käytössä vain 8 lehteä, mutta se ei kai ole ongelma.
Haetteko?
Pitelee ilmoja, mentäisikö kuitenkin vielä sunnuntaina pitkälle pyörittelylle?
Lähetäänkö jo klo.10.00?Vehmeri,Muuruvesi vaiko Varpaisjärvi?Sadan hujakoilla kaikki.
Vehmeri kiinnostaisi, mutta eikös kello 11 niikuin oli puhe. Eskokin olis siinä luulossa.
Mulla on kyllä selkä aika pipi, mutta eiköhän sitä pääse, jos pitää silloin pientä taukoa kun jalat alkavat puutua.
Lähetään 11.00. [img]smile.gif[/img]
Kiitos lenkistä!Mittaa tuli 127,7km.Ajoaika.4.55.40. Keskinopeus 26 km/h.Maksiminopeus 55.67. Kaikkiaan aikaa meni 5.19 + ruokailu kun pizzalla ei ollut mittari mukana.Keskipulssi 128, mutta siinä on taukojenkin pulssi mukana. Alle pk kynnyksen oli tunti 6 min. Kynnysten välissä 3h 35 min.ja yli anaerobisen kynnyksen 38 minuuttia.
Vaikka keskipulssi oli alhainen, niin ylämäet tuli siis ajettua liian kovaa. Pitäisi vain malttaa. Pari viikkoa kai tästä palautumiseen menee :D Nyt vueltaa vahtaamaan, että ei jää liian vähäiseksi tämä pyöräilytouhu tältä päivältä.