Yhdyn mielipiteeseen, hinta oli suurin syy ehdotukseen. Oma valinta olisi Slown mainitsema Pirelli Cinturato Velo, jolla ajelin pari kesää varsin tyytyväisenä. Hinta ei tosin halvimmasta päästä.
Printable View
Toi on pomminkestävä rengas, mutta toki hitaimpia mahdollisia. Itse ottaisin Contin GP5000 5000 All Season TR 35 tai Pirellin P Zero Race TLR SpeedCore 35:n, jotka voittaa veloon verrattuna melkein 10w per rengas ja pistosuojaus on kuitenkin keskivertorengasta parempi. Mutta jos pomminkestävää kaipaa, niin Cinturato Velon voittanutta ei ole.
Yritin olla sarkastinen, siinä onnistumatta. Pahoittelut.
Ja mitä värikylkisiin tulee, omasta tallista löytyy ruskeaa, valkeaa, keltaista ja johonkin väliin jotain noiden väliltä. Omat rengasvalinnat etenee hyvin pitkälti rullaavuus edellä muut ominaisuudet seuraa perässä. Musta taitaa silti olla pienoisena enemmistönä jos nyt oikein muistelen noista reilusta kymmenestä rengasparista. Värikylkisillä yleensä tavoittelen tuo edellämainittu rullaavuus seikka ensimmäisenä. Värillä haetaan sitten se viimeinen bling jonka kuvittelee omasta mielestä sopivan yleiseen lookiin. Nyt ei taida olla kuin yhdessä pyörässä mustat kumit.
Ainakin rullaa hyvin. Muuten on vaikea tai mahdoton ottaa kantaa, koska niin retkiä kuin retkeilijöitäkin on niin monelaisia tuurista puhumattakaan :)
Mikään erityisen pistonkestävä rengas se ei ole mun kokemuksen mukaan. Swamperot rullaa melkein yhtä hyvin ja korkeamman nappulansa takia ei ole ihan niin herkkiä pistoille uutena. Kun nappulat kuluu, niin aika nopeasti niihinkin alkaa tulla litkulaikkuja kulutuspintaan.
(Me oltiin viime kesänä viikko retkeilemässä Gotlannin rantakivikoissa ja kalkkikivisorateillä vaimon kanssa niin, että molempien pyörissä oli Steilacoomit, jotka kestää nappulan kohdalta pistoja tosi hyvin, mutta nappuloiden välistä melkolailla huonosti ja joissa on Tufoja ohuemmat kyljet. Ei ollut minkäänlaista hässäkkää renkaiden kanssa.)
Gravel on gotlanniksi ”aur” ja joskus se voi näyttää vaikka tältä:
https://live.staticflickr.com/65535/...c687f048_k.jpg
^ Väri voi olla joskus ihan kynnyskysymys. Oli sitte kyse mistä tahansa tilanteesta. Esim mulla on kaveri jolla pitää olla mustaa tummaa tai tummanharmaata. Autot, vaatteet jne. Muutamin olohuoneen musta seinä oli sillekin liikaa. :)
Itselle sellainen olo että Pinturato 35millisenä mainio yleis rengas jos ei kummemmin kuitenkaan poluille ja puskiin mennä, jotkin TPU sisuri niin aika turvassa ollaan.
Myyjä sanoi että ne toimis varmaan ihan hyvin *viheltelyä* :)
No aika pienimuotoista toi on, fifty-sixty hiekkatie-asvaltti-kärrypolku-polut. 10kg fillari, 10 kg tavaraa ja 70kg kuskia.
On jo aikaa edellisestä kerrasta, silloin cyclolla mökiltä extempore, edessä Contin 35mm Cyclocross race ja takana 37mm Contact sliksi.
Eiköhän ne oo ihan loistavat ellei taakse jotain Speederoa tms ala virittämään, nyt oli kyllä kesän harvoissa hiekkatieajeluissa hassu kombo edessä 50mm GK ja takana 40mm Thundero.
Varmaan ihan kelvollisesti. Mä olen huomannut, että on melko sejasama millä ajelee. Kunhan ei liian kapeilla eikä millään marathoneilla.
Ja kauhea itseohjaavuus, tarttui pelottavan herkästi valkoiseen viivaan.
Oon kans kuullut tuollaista legendaa.Lainaus:
Tiettävästi tällä foorumilla noita on jaettu eteenpäin aina seuraavalle kokeilijalle kun edellinen on todennut ne kelvottomaksi.
Mitens tämä
Continental Grand Prix Urban Folding Tire 35-622 - black / black
https://www.bike24.com/p2312794.html
Rautalanka versio on hyvin pistosuojattu ja rullaa hyvin. Tästä ei pistosuojauksesta tietoa mutta kevyt.
https://www.bicyclerollingresistance...-contact-urban
Nämä 35mm touring-renkaat nyt eivät enää ole otsikon materiaalia?
Ehkä ennenmmin ohuet sorarenkaat-, leveät maantierenkaat- tai retkirenkaat assulle ketjujen kamaa?
Aro, tuo Urban kyllä ollut listalla Gatorin ja 4Seasonin kanssa. Lisäksi on suht kevytkin ja omassa hiekkatie ajelussa tuo 35millinen ihan passeli.
Ja eikös se ole gravel rengas millä gravelia ajetaan?
^Toisaaltaan useiden keskustelujen kuten tämän nimeksi voisi muuttaa "jaaritteluksi". 70luvulla homman aloittaneena tuollainen 35millinen on tosi paksu ja jopa leveämmin.
Toisaaltaan nyt kuitenkin tullut harvinaisen paljon hyviä vastauksia ja sinä eka joka milleihin takertuu ;-)
Neljän viimeisen vuoden aikana on tullut testattua n. 16 eri rengasparia eri sisäleveyksisillä ja korkeuksesilla kiekoilla. Levykiekkoa en omista joten tuo lainakampe menee viehätyksen piikkiin. En väitä tietävinäni yleisesti että rinnastavissa olevaan dataan mitään yhtäläisyyksiä mutta väitän tietäväni mitkä minun lemppareita on. Ristiin tetsaaminen on helevetin vaivalloista eikä maksa vaivaa muiden kokeilla. Minäkin teen sitä ainoastaan koska vain minun omalla kokemuksella on merkitystä. Silkasta mielenkiinnosta.
Renkaiden kohdalla vuodet vierivät nopeampaan kuin ne oikeat vuodet.
Jack, saanko taas banniin jos ihmettelen kuinka (oletettavasti) aikuinen mies voi olla noin herkkä tarttumaan epäolennaisiin seikkoihin?
Mielestäni en ole jämähtänyt mihinkään kun teknisesti aloitin maastopyöräilyn renkailla joita nykyään sanotaan trendin mukaisesti "gravel" renkaiksi ja nuo tuubikumitkin hylkäsin kun ekat kunnolliset renkaat avovanteelle ilmestyi? Itse en vaan koe tarvivani mitään karkeakuvioista mutarengasta koska nykyisessä elämän tilanteessa pystyn täysin valitsemaan missä ja milloin ajelen. Jo aikaisemmin kerroin referenssit mitä renkaalta haen mutta joillekin se tuntuu että tekee kysymästä vanhanaikaisen jos ei kehu joitakin trendirenkaita.
Föhn, veikkaan että reilu kymmenen paria käyty läpi viime vuosina sekä kapeammissa ja leveämmissä ja selkeä kuva kumpaankin kategoriaan muodostunut myös.
Mulla oli gravelissa viime kauden contin terraspeed 622-40 renkaat litkuilla. Nyt renkaat ollut hyllyllä kiekkoineen talven ja huomasin että kuluspinnassa on monta märkää kohtaa, josta ilmeisti litku tihkuu läpi. Olen ollut renkaisiin erittäin tyytyväinen, mutta kysynkin onko mitää vastaavalla ominaisuudella olevaa rengasta joka olisi paremmin suojatulla kulutus pinnalla?
Ei tuon vuoksi. Minulla ihan samaa talven jälkeen. Molemmat myös suht vaihtokunnossa.
Terroilla meinasin edelleen jatkaa.
#78, millaine tuo TerraSpeed on yleisajossa? Kestävyys, rullaavuus? Litkuista viis kun kuitenkin TPU:t käytössä...