JTK, ainakin Nokonit käy, mulla on XX grippari ja se nokonin universaali vaijerisetti. Mun ymmärtääkseni se on 1,2mm kaapelia.
Printable View
JTK, ainakin Nokonit käy, mulla on XX grippari ja se nokonin universaali vaijerisetti. Mun ymmärtääkseni se on 1,2mm kaapelia.
Mikä idea noissa eri valmistajien tuotteiden käytössä on? Esimerkiksi etuvaihtaja Sram ja takavaihta Shimano. Kustannussyyt vai mikä?
Mulla on vanha 3x8-vaihteinen hybridi. Takavaiheen vaihdevipu alkaa laueta, joten uuden hankinta on edessä.
Ajattelin päivittää pyörän samalla kertaa 3x9-vaihteiseksi.
Pyörässä on Shimanon osat.
Käykö Shimanon 8-rattaisen takapakan tilalle myös 9-rattainen takapakka vai pitääkö vapaaratas vaihtaa samalla?
Ajattelin siis selvitä hankkimalla uuden takavaihdevivun, ketjut ja takapakan.
Ota takavaihtaja myös, niin saat kerralla toimivan ja 9-pakka sopii vapaarattaaseen.
Onko X9-navat konvertoitavissa? Www:n mukaan heikosti, mutta kysyn silti. Tarve olisi 15 mm -> 9 mm ja ei haittaisi vaikka saisi 142/12 mm -> 135/9 mm.
Saisi noiIle enskakiekoille jotain talvikäyttöä.
kyllä tuo etupää pitäis onnistuu minkä tahansa valmistajan adaptereilla kun jokasen valmistajan 15mm on varmaankin 15mm joten tuskin siinä mitään ongelmaa on..
Joo, niin tällaisella.
http://media.chainreactioncycles.com...id=500&hei=500
http://www.chainreactioncycles.com/f...r/rp-prod80192
Jotenkin itse ajattelin vain niitä napakohtasia päätykuppeja, eikä taas välähtänyt.
Mitkähän jarrupalat käyvät vaihdossa Avid Shorty 6:n kenkään? Avidin omat luonnollisesti, mutta saatavuus on vähän sitä sun tätä, joten mietiskelin, voisikohan niihin laittaa esim. Kool Stopin kumia. Tokihan sen kengänkin voi ostaa, jos ei muuten käy, mutta ei turhaan viitsisi.
Onko se jarrukenkä n. 70mm pitkä ja pala lukittu kiinni pinnillä? Jos näin on niin normaali 70mm (vai 72:ko se tarkalleen oli?) V-jarrupala, esim KoolStop käy.
Eli siis standardi V-jarrupala on ~71±1cm. Hyvä tietää. No, ei ne noin pitkät ole. Kiinnitys on ruuvilla.
Tuotesivuilla sanoo, että: "Standard Road Cartridge Pads", mutta olisi hauska tietää, mikä tämä kyseinen standardi on, ja mitkä jarrupalat ovat sen mukaisia. No, pitänee tilata nippu ja sovitella. :P
Kiitos eniveis.
Mchakalla samaa ongelmaa, mun tässä ekassa crossarissani on jarruina joskus halvalla saaneena Rosen 70 milliä pitkillä jarrupaloilla olevat cantit. Takana pelaa mutta edessä hiilarikeulassa oikian toe-in kulman aikaansaanto on pirullista. Tommosen tilaan kun loppuviikolla rahaa:http://www.chainreactioncycles.com/f...e/rp-prod62357 ainakin eteen. Rivalin maantiepalojen pituus on muuten luokkaa 52 mm....
Sun Mchakan jarrupalojen kenkiin käy kaikki maantiejarrujen palat joissa tuo sivulta tuleva ruuvinreikä on.
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:A...EGzteszv-jk_Gg
Tommosen tilaan, eipä ota pituussuuntaan röyhkeemmässäkään haarukassa jarrupalat keulaan kiinni.
Koret on tilattu ja maksettu.
http://www.bikeshop.fi/ABI_Enduro_la...900/&listpos=0
Kellään kokemusta? Muutamakin vapaaratas joissa teollisuuslaakerit joista yhdelle laakerienvaihto/huolto ei niin pahaa tekisi.
Ei jaksa enää etsiä tietoa Internetistä, joten nöösi-tila aktivoitu...
Kertokaa mulle, miten voin tunnistaan kaapista löytyvien takavaihtajien häkin koot? Ihan siis vaikka mittaamalla. Kuinka pitkiä medium-häkit ja long-häkit ovat. Onko näissä muuten valmistaja kohtaisia eroja? Mikäli on niin puhutaan nyt Shimanon vaihtajista.
Mulla on Inbredin kanssa sellainen ongelma, että vaihteet pomppii takana satunnaisesti. Voimasiirto on vaihtajia lukuunottamatta tuoretta tavaraa(uudet ketjut, rattaat, vaijerit ja kuoret) Voimansiirron kokoonpano on 2x9, en tähän hätään muista rattaiden kokoja, olisiko edessä 34/22 ja takana muistaakseni 11-34. Mulla on vahva epäilys, että mulla on tällä hetkeä pitkä häkkinen takavaihtaja, mutta haluaisin saada varmistuksen ennen kuin lähden tilaamaan medium-häkkistä vaihtajaa..
Karkeesti; pitkä=reilusti yli 10cm, meedio=n.10cm, lyhyt=alle 10cm
koita ny kuiteski ensin purkaa ja putsata vaihtajan rissat ja kattoo säädöt on takavaihtajassa kunnossa..
Kiitos Kemizti :)
Omistan sigman nopeusmittarin (8 toimintoa). Ihan perusmittari. Nyt pitäisi kolvata ironneet anturipiuhat kiinni mittarin telineeseen. Myt kysymyksenä on se, että onko anturipiuhoissa väliä, miten punainen ja musta piuha kolvataan kiinni telineeseen (tai no telakka sen oikea nimi taitaa olla). Mitään uros/naaras merkintöjä en telakassa huomaa. Piru kun kylmäkolvasivat tuon... Lähtee niin helposti irti..
Sent from my iPad using Tapatalk
Ööö, tuota... jos on Novatechin napa (Novatec SL) ja vapaaratas, niin voiko siihen vaihtaa Shimanon vapaarattaan? Kas kun muutama ratas lähtenyt pureutumaan vapaarattaaseen ja hyllystä löytyisi vanha Shimpan takanapa. Vai lähdenkö metsästämään Novatechin vapaaratasta?
Onkos tässä mittarissa sitten jotkut kontaktipinnat tuohon telineeseen? Vai miten tuo telakka/anturit keskustelee sitten mittarin kanssa, jos piuhat menee vain telakasta antureille. Johtojärjestyksellä on voipi hyvinkin olla väliä kun kerran eriväriset ovat.
Yleismittarilla tuota voisi tietysti mittailla. Mitättömällä patterijännitteellä tuo kuitenkin toimii, joten tuskin ko. vehje hajoaa vaikka kolvaa johdot väärinpäin.
Jos ei toimi, niin vaihtaa sitten johtojen paikkaa.
Ei käy sanottiin pankissakin. Nyt kun pakka on kuitenkin irronnut niin ensiapuna lattaviilalla vapaarattaasta nirhautumat pois ja kovaa ajoa. Kyse lienee maantienavasta? Poisonin lisäksi RCZ Bike Shop sitten löytää uuden.Lainaus:
Ööö, tuota... jos on Novatechin napa (Novatec SL) ja vapaaratas, niin voiko siihen vaihtaa Shimanon vapaarattaan? Kas kun muutama ratas lähtenyt pureutumaan vapaarattaaseen ja hyllystä löytyisi vanha Shimpan takanapa. Vai lähdenkö metsästämään Novatechin vapaaratasta?
Jos pakka on sitten jämähtynyt kiinni niin haullalöytynee opastusta.Lainaus:
removing jammed cassette
^ Kiitos, sitä minä vähän aattelin. Novatechiä siis metsästämään.
Moi!
Mä yritän vaihtaa Helkama Silver Wing-polkupyörään takakumia, mut en saa rengasta irti ollenkaan! Oon löystyttänyt kaksi mutteria ja ottanut jalkajarrun jo irti, mutta siinä on joku outo systeemi vielä, joka ei ole siis millään ruuvarilla eikä kuusiokoloavaimella eikä jakoavaimella avattavissa! Apua!
Fillari on siis aika vanha ja siinä on 7vaihdetta takana. Kiitti, jos joku osaa auttaa! Voin vaikka ottaa kuvan siitä metallipalasesta, joka mun edistymistä haittaa..
Vaikea hahmottaa mistä kiikastaa. Kappavaihteen vaihtaja irrottamatta? Kuva olisi hyvä ellet helpommalla keksi nettineuvoista itsekin?
^hyvät ohjeet grep! Itsekin pähkäilin aikani miten ton metallihärpäkkeen saa takas....irrottaa osasin kyllä :)
Tossa on taika:
http://sheldonbrown.com/images/nexchg6.gif
Sattuisiko kukaan tietämään pikaisesti, mistä tällä hetkellä löytyisi 28" levyjarrukiekkosettiä vajaan satasen hintaan, kun on päässyt Bike-Discountista loppumaan?
Trekking-setti olisi paras eli noin 32-42 rengas pitäisi saada vanteelle menemään.
Tuo discountin toinen setti ei kelpaa?
http://www.bike-discount.de/shop/k63...-wheelset.html
Jaa... Mitenkäs minä nyt tuon oikein ohitin ihan totaalisesti.
Tuolla sitten mennään, kiitos IncBuff.