Nopein ryhmä ajoi leppoisasti nautiskellen. Keskinopeus oli ja kaikki näytti viihtyvän. Kymmenkunta syysillan ritaria taisi jonossa olla.
Printable View
Nopein ryhmä ajoi leppoisasti nautiskellen. Keskinopeus oli ja kaikki näytti viihtyvän. Kymmenkunta syysillan ritaria taisi jonossa olla.
Melko aikaiseen ryhmä lähti liikkeelle. Olin itse bussien kääntöpaikalla 18:28, ja siellä ei ollut enää ketään, mutta soolona on myös hyvä harjoitella.
Tästä tosiaan oli puhetta sekä lenkeillä että täällä foorumilla, eli viime, tällä ja ensi viikolla ajetaan hämärtymisen takia jo 18.00.
HePon nettisivuille tieto ei ole ehtinyt (en tiedä kenellä on päivitysmahdollisuudet), enkä tiedä olisiko sekään kaikkia tavoittanut.
Fillarikalenterissa tieto keskiviikkolenkin lähtöajasta on ollut ainakin ennen 14.09. - tämä on tieto koska satuin itse katsomaan - ja mahdollisesti jo ennen 07.09. lenkkiä.
Valoporukkalenkkejä ei pysty suosittelemaan.
Eiköhän yllä tarkoitettu tiiviihköä ryhmäajoa eli sellaista jota Kuninkaanmäestäkin on keskiviikkoiltaisin harrastettu. Kun illat tästä vielä pimenevät eli kun valoja ei enää tarvita pelkästään huomiovaloina, kahdenkymmenen sentin peesiväli alkaa olla tyhmänrohkeaa. Jo hämärässä tienpinnan muotojen erottaminen vaikeutuu, mutta pimeämmässä valon ja varjojen muotojen ja määrän vaihtelu aiheuttaa ongelmia valaistuillakin osuuksilla ja turvallinen välimatka alkaa olla vähintään kaksi metriä.
Mutta yhdessä voi silti olla kivempi ajaa kuin yksin eikä mikään estä ajamasta täysin epävirallisia yhteislenkkejä klo 18.00 Mittatieltä. Ajotapa täytyy vain sovittaa olosuhteisiin sopivaksi.
No se selittää asian. Olen katsonut lähinnä fillarikalenterissa, ja siellä on muistaakseni ollut keväästä alkaen 18:00 lenkin lähtöaikana 18:30 sijaan, ja en huomannut enää tsekata HePo:n sivuilta, että nyt tuo pitääkin paikkansa. Pitääpä jatkossa cross-checkata molemmat lähteet syksyn tullessa.
Lauantaisin klo 10 Maunula kuulostaa suunnitelmalta! Mukana huomenna.
Tuo on kyllä ihan hyvä peruste. Toisaalta viime talvena oli puhetta että aikaisemminkin voisi lähteä.
Sovitaan niin että huomenna startataan perinteisesti klo 10:30 ja mietitään asiaa vielä lenkillä lisää.
Ehdottaisin reitiksi Luukki-Pirttimäki klassikkoa.
Tämä juuh kuulostaa hyvä.
Mukana. Reitti näyttää kulkevan melkein takapihan läpi, joten hyppään kyytiin matkan varrelta, viimeistään Petikon ulkoilualueen parkista. Teillä mennee sinne noin 20 min.
Maunulasta tänään 11 kuskia. Kierrettiin Luukki-Pirttimäki-Espoon keskuspuisto reitti suunnilleen reittikartan mukaisesti.
Kova kuntoista porukkaa... kotiin päästyäni oli pakko istua muutama minuutti portailla ja kerätä voimia ennen sisälle siirtymistä.
Ilman pieniä kalustomurheita (uusi ketju + vanha takapakka = ketju pomppi) olisin varmaan ajanut itseni hämärän rajamaille tuuppaamalla samaa kyytiä kuin muut.
Melkein jätettiin pari kuskia susien syötäväksi...mutta löysivät kuitenkin omin avuin pirttimäkeen.
kiitos, ensi viikolla uudestaan.
Hakunilasta startattiin 7 kuskin voimin. Nikkilä - Laukkoski - Hinthaara - Nikkilä - Sjöderkulla - Box - Hinsby - Immersby - Hakunila. 94 km keskari himpunverran yli 30.
Loistavaa yhteispeliä muun liikenteen kanssa. Autoilijat odottivat perässä hyvää näkyväisyyttä tai meiltä merkkiä ohitusmahdollisuudesta. Muutaman kerran siirryimme sujuvasti yhteen jonoon mahdollistaaksemme turvallisen ohituksen +++++. No tietysti aina mahtuu liikenteeseen yksi " Teuvo maanteiden kuningas naapurin sieralla". Mutta kokonaisuutena HYVÄ reissu.
Huomenna sunnuntaina ajellaan edelleen maantiellä ja suuntana Siippoon Neste!
Latailkaa reitit Garmineihin sillä vetomiehiä ei välttämättä monia ilmaannu.
Lyhyempi 80 km https://ridewithgps.com/routes/8438720
ja pidempi 120 km https://ridewithgps.com/routes/8327446
Pidempi reitti ladattu. Mukavasti on mäkiä laitettu reitin varrelle :)
Lyhyemmän 32-34 ryhmässä ajoi 7 kuskia ja kiitokset ajoseurasta heille! Ajo oli hyvin siistiä ja keskariksi muodostui lopulta 33,3km/h :)
Pidemmälle lähti vain neljä kuskia, mutta lenkki oli sitäkin mukavampi ja mäkeäkin oli riittävästi. Itse jouduin Bodomilta kääntymään pois reitiltä kotio päin kun aikataulu paino päälle. Keskari n. 31km/h
Kiitos ajoseuralle
Kiitokset myös mun puolesta! Neljän hengen porukassa oli yllättävän mukava ajaa. Välillä mentiin pari-"jonossa" jutustellen ja välillä sivuvastaiseen tyylikkäästi viuhkassa. Reitillä oli myös varsin upeat ruskaiset ja kumpuilevat maisemat. Toivottavasti näitä kuivia ajokelejä riittää vielä pidemmälle syksyyn.
28A ajoi 9 kuskin voimin. Siistiä ja tolkullista menoa, pari konahdusta mäkitehoista. Keskari karkasi jonnekin 29.8 seudulle, mutta se tuntui kaikille sopivan. Yksi rengasrikko. Mainio ajosää!
28B taisi olla myös 9 henkeä(?). 28Bajoi lopun kahdessa osassa.
Lähteeköhän huomenna porukkaa tiistailenkille? Sääennuste näyttää ainakin lupaavalta.
Voisihan sitä lähteä. Sääennuste näyttää tosiaan tänään paremmalta kuin huomenna. Aikaistetaanko lähtöä esim. 17.30 tai 17.45?
En taida ehtiä töistä ennen kuin klo 18, mutta siihen ehdin hyvin.
Huomenna lenkille lähtijöitä? Hakunilan maantie ja Maunulan cc käy minulle kumpi vaan...
T. Niko (ex-yogibiker)