Näillä meidän tasangoilla takapakan lehtien määrä ei kovin merkityksellien asia ole. Sopivat pitää lehdet olla, omissani vielä ysiä (mantiepyörässä kymppiä).
Valinta on vapaa, kunhan se on järkiperäinen, kun järkevisä mekaanisista asioista jorina.
Printable View
Näillä meidän tasangoilla takapakan lehtien määrä ei kovin merkityksellien asia ole. Sopivat pitää lehdet olla, omissani vielä ysiä (mantiepyörässä kymppiä).
Valinta on vapaa, kunhan se on järkiperäinen, kun järkevisä mekaanisista asioista jorina.
11-46 riittää kyllä, vaikka tuo pyörä ei ole Oulun tasankoja nähnyt kohta pariin vuoteen.
Ääripäät kaukana mutta eihän tuossa keskivaiheilla kahta isompaa porrasta. Kun jos maasto ympärillä kotimaista kumpuilevaa enimmäkseen, niin ajaa tuolla siirtymiäkin.
Liminganlahden tasangoille en tuota hyväksyisi.😊
Maastopyörä on maastopyörä. Ei sitä siirtymiä varten speksata.
^ jos on varaa antaa tasoitusta muille...
En aja kilpaa.
Samoin täällä, ei edes viimeisin harkinta liity kisailuun, ikinä ei ole ollut numerolappua runnassa, kun olen huono häviäjä enkä osaa voittaakaan, nähtävästi omat rajat tunnen...
Näyttääkö Simppa pääsevän voitolle osakisassa?
Joo. Mennyt fiilis koko pyörästä kun voimansiirtoon ei voi luottaa.
Pystyisinkö voittamaan ajopelkoni kaupunkiajoa kohtaan, vai voittaako ahdistus.
Yksi entinen rekkakuski sanoi hyvin, liikenne vähenee, kun menee sekaan.
Ymmärrän tuon siten ettei pidäkään yrittää seurata ihan kaikkea vaan ainoastaan sitä miten oma liikkuminen liikenteessä toimii. Pelot lievenee?
Olen parin viime vuoden aikana totutellut ajamaan täällä landella ja parissa lähitaajamassa, mutta kaupunkiajoa olen vihannut siitä asti kun reputin ekan inssiajoni paniikkihäiriön vuoksi. Silloin sille ei ollut oikein nimeä, enkä tiennyt mikä minua vaivasi. Parikytvuotta jo mennyt edellisestä kerrasta, kun olen kaupungissa ajanut.
^rennolla otteella, keskittyen.
--
Ehtiskö kipaisemaan kyläkaupassa ennen sadetta, pienen mutkan kautta.
Noo tänään sain vielä pummattua kyydin. Sitten kun lähden syndematkalle Kolille (mikäli auto on kondiksessa), niin voin sitten seikkailla yssikseni Google Mapsin kanssa. Siiitä tulee mielenkiintoista. 🙂
^Ota kaupunkiin mukaan kaveri joka ymmärtää vähän liikenteen päälle apusilmiksi lupauksella että huutaa saa jos menee väärin. Kiirehtimättä nuo menee hyvin, jos joku tööttäilee niin siinähän vaahtoaa. Ja jos olet turisti niin lupa on ajella maltillisemmin - joskus aikoinaan tuli ulkomailla ajettua saman kiinteistökompleksin ympäri kolmesti ennen kuin oikea liittymäkaista löytyi, mutta ajattelin että parempi ajella rauhassa niin monta kertaa että pääsee turvallisesti perille.
Mokasin kans ekan yrityksen jännittämisen ja liikavarovaisuuden takia. Voi elämä sitä häpeää kun olen aina tykänny autoista. Nyt kuitenkin on elämänkokemusta ja sujuu Helsingissäkin ajo. Tosin ei se mitää mieluista ole. Tsemiä.
^ just, olin edellisenä päivänä saanu uuden auton, isomazdan, ja kävin Porissa veljeni konsertissa - en ollu ikinä aikasemmin käyny Porissa kaupungissa asti...no sitten Porista takastullessani ajoin liikenneympyrää pari kertaa ...ai tosta käännytään, oli pimeää ja alkoi vielä sataa joten ajoin hieman varovaisemmin - poliisiauto perässä, jaha annetaan tilaa...ai mua ne..Joku oli tehny ilmoituksen "epävarmasta ajosta" mutta eipä siinä sitten onneksi mitään, kerroin poliisille tilanteen ja kuulemma hienon auton olin valinnu :D
Niin se harkinta. Mietin tuossa että jos saan säästettyä tietyn summan rahaa niin ostan jotain mukavaa ihan itselleni ( ei siis harrastus-asiaa vaan itelle jotain).
Tiedän tunteen. Olin valmis maanpakoon, kun hävetti niin paljon. :D Varsinkin kun opettajan kanssa en tehnyt virheitä ja jännittänyt pahemmin, velipoikakin oli opettanut teininä ajamaan autoa pellolla sekä jäällä, mutta sitten koetilanteessa meninkin aivan lukkoon. Abivuosi menikin sen jälkeen panikoidessa kaikkia mahdollisia stressitilanteita lakkiaisia myöten.
^Porissa on paljon muusikoita, jopa minun tuttuja yhden käden sormet ainakin.
--
Pitäskö sitä oikeesti ottaa sadetakki mukaan kauppamatkalle mökkikylille vai kuivaako kesä .. kun ei meinaa edes liikkeelle päästä kun sadetta tulee päälle.
Minkälaisen kuljetusratkaisun hommaa retkituolille? Joku snadi etutarakka?
Ajaisinko tänäänkin sateessa maantiellä vai lähtisinkö kuraisille ulkoilupoluille maastopyörällä?
Olisiko lauantai hyvä päivä rikkoa eka satku - nyt kun pyörä on vihdoin kondiksessa ja sunnuntain lenkistä sain huimasti itseluottamusta?
Ja mihinkäs sitä sitten ajaisi. Tällä seudulla loppuvat nuo asvalttireitit nopsaan.
^ edestakaisin ja pientä kiemuraa, mun mielestä kilometrit kertyy nopeemmin kuin joku isompi lenkura tyylin "sinne ja takaisin. Ja JOS jotain tulee, pientä kiemuraa ajaen ei ole kovin kaukana kotoa.
Mutta harkitsen uutta kameraa, ja sitä silmälläpitäen tarvii sitten säästää. Tai siis onhan se raha tuossa, mutta katsoa raha/työtilannetta pitemmällä tähtäimellä.
Puksu vai Tinbred haukutteluun?
Lämmin yö ja tuli nukuttua aika huonosti, siinä sitten valvoessa päässä pyöri kaikenlaista mm. nykyisten pyörien myynti ja yhden yleispyörän hankkiminen kaksilla kiekoilla, tulisi parvekkeelle tilaa.
Suora tankoinen maasturin ja maantiepyörän yhdistelmä, toivottavasti jää harkinnan puolelle.
Se on totta, mutta tykkään lähteä seikkailulle uusille reiteille ja uusiin maisemiin, ja lenkissä on hyvä olla joku juju: kiinnostava taukopaikka tms. Eilisen lenkin juju oli ylittää Keski-Suomen raja ja seuraavana voisi olla listalla käydä Etelä-Savossa.
Kuten Smo ehdotti niin yön yli reissuja olen miettinyt, vihaan vaan sitä miten maantiepyörällä reppu selässä hartiat menee aina jumiin.