Mistä (pk-seudulta) nastoja Contin Spike Claw 120 -renkaaseen?
Printable View
Mistä (pk-seudulta) nastoja Contin Spike Claw 120 -renkaaseen?
Onkohan nuo niin tähellisiä? Tänään sain Windstopperihousuihini polveen komean repeämän. Ihan perusmarketista saatavalla paikkakankaalla olen noita enempi vähemmän hengittäviä kuorikamppeita vuosien mittaan korjaillut. Ainakin muutaman pesukonekerran nuo pysyy ihan hyvin paikallaan.
Juu nyt on tosiaan tuo liimautuva peruspaikka testissä. Windstopperiin tuo minullakin tuli, joten vedenkestolla ei ole väliä. Lähinnä tuossa etsityssä paikkasarjassa houkutti kuitenkin yleinen laatuvaikutelma. Katsotaan nyt miten tuo nykyinen paikka kestää.
Onko talviajoon Windstopperi pöksyt tarpeen vai riittääkö sellaiset Windstopper shortsit ja muutama vaatekerta alle koville pakkasille?
Kyllä se kylmempää tulee hiihtäessä alussa.
Michelin-ukko efekti ei ole kovin mukava joten sitä parempi mitä vähemmillä vaatekerroksilla pärjää joten windstopper-housut on ihan pop talvella ja syksyllä.
Ehkä nuo windstopper alushousut ja kertaa sitten vaan päälle.
Pitääkö ketju vaihtaa sen jälkeen, kun on kunnolla rusauttanut ylämäessä ketjun yli pakan suurimmalta lehdeltä pinnojen ja pakan väliin? Yritän edelleen ymmärtää miksi 2tkm moitteettoman toiminnan jälkeen takavaihtaja päätti tehdä tämän tempauksen.
Jos sä oisit minä niin sanoisin että sen takia kun olet ensin kaatunut oikealle kyljellesi ja vääntänyt vaihtajan korvakkeen; sen jälkeenhän rajoitinruuvinkin säätö on mikä sattuu olemaan. Niin ja sen takia kun et katsomatta tiedä millä rattaalla ketju on ja napautat vielä kerran...
Jep, jotain korvakkeen vääntymiseen liittyvää se varmasti.. Mites se ketjunvaihto? En oo kyllä vielä jaksanut kaivaa tota jumiutunutta pois, niin ei tiedä onko ne linkit kuinka itseensä ottaneita, että faktat ei oo ihan kunnossa
Epäilen kovasti, että pinnoja joudut ennemminkin vaihtaan kun ketjua..
ja Dude kerkes ensin.
Vaihdan maantiefiluun Tiagran takapakan hieman tiheämpään 105- pakkaan. Mulla on ketjuruoska sekä joku tarvikeavain lukitusrenkaalle. Shimano ohjeistaa irroittamaan pakan hylsyllä, jossa on keskellä navan sisään menevä "piikki". Mulla ei sellaista omassa hylsyssäni ole, onko tuolla mitään merkitystä?
Piikillinen:
http://www.huh.fi/cat/images/tyokalu13/TL-LR15zoom.jpg
Se pysyy paremmin paikallaan, nuljahtamatta.
Ei ole välttämätön.
Piikitön toimii aivan yhtä hyvin.
Edit. JackOja jo vastasikin.
Kiitos vastauksista.
EI kysymystä vaan vinkkiä tyrkyl ; kel on Boa-räikkäkiristys kengissään saattaa avun saada vika/vaurio tilanteissa Sievin turvajalkineita myyviltä.Sievil pari kenkämallia,matala/korkeampi vartinen tuolla Boa-nauhoituksella.Tuota Boa-räikkää/nauhoja saanee varaosina.Onko sit ihan samanlainen...kysymäl se selviää,ken tarvii.
Luultavasti siinä pakka-avaimessa on reikä, jolloin voi pikalukolla lukita paikalleen, ainakin maasturin takakiekon pikalukossa pitäisi pituuden riittää.Lainaus:
Shimano ohjeistaa irroittamaan pakan hylsyllä, jossa on keskellä navan sisään menevä "piikki". Mulla ei sellaista omassa hylsyssäni ole, onko tuolla mitään merkitystä?
Mistä ootte hakenu shimanon jarruihin sopivaa letkua ilmaukseen? Claes Ohlson, Biltema ja K-rauta möivät eioota kun kävin kyselemässä ohutta läpinäkyvää muoviletkua.
Kannatti säästää kymppi eikä tilata shimanon ilmauskittiä! :)
Motonetistä. Pari metriä maksoi muistaakseni pikkasen reilun euron.
Mää koitin ihan väärät firmat sit. Biltema ja K-rauta tuli käytyä, ei niissä ollu. Eikä vaimoke löytänyt klasultakaan (tai ei osannut etsiä, naisista tiedä...).
Minkäkokoinen letku tohon menee? Sisähalkaisija joku pari milliä?
Onko satulan rutinaan ja paukkumiseen mitään lääkettä, vai pitääkö ostaa uusi?
Kyseessä on Bontragerin Evoke -satula, joka kyllä istuu hyvin, mutta se ääni on jotain aivan karmivaa. Porukkalenkeillä vielä hävettää melko paljon, jos satula päättää alkaa rutisemaan ja monet kyselevätkin, mikä tuommoista ääntä pitää :) Ääni ilmeisesti lähtee kiskojen päistä, jotka menevät satulan sisälle. Jotenkin tuo tuntuu antavan hieman periksi painelemalla.
Tähän mennessä olen koittanut vaseliinia, kolmea erilaista ketjuöljyä ja silikoonia, eikä mikään noista pidä edes yhtä lenkkiä satulaa hiljaisena.
Kuulostaa samalta kun mun Fattyn mukana tulleessa On-Onen satulassa. Mulla tuntuu myös sellanen pieni naksuminen kun satulan takaosassa istuu. Todennäköisesti kiskot irronnut kiinnityksistään satulan runkoon. Itse ajattelin korjata ongelman uudella satulalla.
Bike planetista (Varisto) ostin lusikallisen ISP:hen sopivia nastoja. Saattaa sopia Contiinkin.
Markku Lehikoinen
Oliko niin, että xo:n grippareihin pitää olla 1.1mm vaijeri? Että 1.2mm ei passaa?
Oiskoon , tää on mutua, myös vaijerinkuorista johtuvaa? Jotenkin muistan että Shimanon ja Jagwirenkin kuorimetritavara on 1.2 milliselle mitoitettua. No noista paremmin tiedä mutta perusmetritavarana Shimanoa tai vastaavia olen kuoret kuin vaijerit hommannut niin Sramin X9 kuin Shimanon ja Microshiftersin kahvoihin. Kuravehkeisiin 2xvuosi ja maantierukkiin aina keväällä uudet kuoret ja piuhat. Halvinta mahdollista:) Onhan noita varsin arvokkaitakin vaijeri/kuori-yhdistelmiä olemassa. Oon laskenut että mun kilometreillä on järkevämpää ynnä halvempaa vaihtaa useammin. Kummasti vaikka luulen etten ole kovin paskonut vaihteensiirtosysteemiäni niin somasti se herkistyy ja muuttuu tarkemmaksi kuoren/vaijerin vaihdon jälkeen. Kohta onkin aika tilata iso kieppi kuorta, piuhoja nyt pitää ollakin jokunen jemmassa. Ja nyt kun on vannejarrucrossarikin tallissa niin sekin vaatii jarrukuorta. Onneksi kepoisana miehenä en tiedä, ainakaan vielä, kaipaavani mitään erityisen venymätöntä vannejarruvaijeri/kuori-yhdistelmää.
edit. heti kun painoin jotain namiskaa niin tajusin että grippareissahan se vaijeri viettää myös kahvan sisäistä elämäänsä. Sorry JTK eli en tiedä mutten kuiten viiti postaustani poistaakaan.