^hemmetti, ei tällä hetkellä riitä pihamökin nettiyhteyden speksit. Se kun vaihtelee 0,8-12 Mbps. Täytyy yrittää vahvistaa.
Printable View
^hemmetti, ei tällä hetkellä riitä pihamökin nettiyhteyden speksit. Se kun vaihtelee 0,8-12 Mbps. Täytyy yrittää vahvistaa.
Tuossa BigRingVR:ssä voi downloadata videot omalle koneelle paremman pyörimisen varmistamiseksi, jos on takkuinen nettiyhteys tai ainakin niin olen ymmärtänyt.
Tuota voisi kokeilla bkoolin kaverina jos bkool meinaa toimia heikosti. Ajoin zwiftin ilmaisen viikon ja totesin että ajan mieluummin tylsimmällä reaalimaailman ajovideolla kuin zwiftin pelimaailmassa.
Varsinkin videoiden downloadaus olisi iso plussa. Kymmenellä tunnin lenkkivideolla hoitaisi jo suuren osan sisäpyöräily tarpeesta :)
Kokeilin aamulla BigRingiä, mutta se ei saa yhteyttä Garmin Ant+ dongleen, vaikka käynnistin koneen uudelleen. Neuvoja?
https://i.imgur.com/AOT1FN1.png
No siinähän tuo lukee, toinen softa rosmoaa antin. Esimerkiksi garminin käynnissä oleva agentti tekee tuon.
Rajoitus tulee sieltä bluetooth tikun puolelta...käsittääkseni. Vähän sama kuin halvoissa bluetooth kaiuttimissa, eli uusi puhelin ei pysty ottamaan yhteyttä bluetoothiin ennen kuin jo yhdistetty puhelin kirjautuu ulos...käsittääkseni. Joku ingengor voi varmaan selittää oikean terminologian säestämänä.
Ei minulla ole mitään muuta yhdistettynä BT:n kautta kuin kaiutin, joka vahvistaa ohi kiitävien virtuaalisten korkeaprofiilivanteiden huminan.
Kun Zwiftin kirjautuminen ei hetkeen onnistunut, asensin Eliten MyETraining-softan. Se ei kuitenkaan auennut. Toimineeko muilla? Oma kone on vanha MacbookPro, OS 10.12.6
Onneksi Z sitten suostui yhteistyöhön. Samoin Qubo-digin kanssa on alkanut sujua paremmin ja paremmin. Kumia pinnassa ja hiukan soveltamista ajotekniikassa ja Z-asetuksissa.
Kuinka paljon porukalla kokemusta eliten diretosta?
Nykyinen traineri turbo muin. Mitä saisi lisää jos päivittäisi muinin diretoon?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Oli muini nyt on direto.
Road fiilinki on jonkin verran parempi ja erittäin mukava ajella erg moodissa noita reeniohjelmia kun ei tartte huolehtia itse tehojen seuraamisesta.
Jos on pinkka kunnossa eikä parempaakaan joululahjaa keksi niin suosittelen.
edit. tehot laski kun direto näyttää aikalailla oikein (stagesi on myös mutta en käyttänyt sitä muinin kanssa)
edit. Myin muinin tyypille jolla oli Garminin vectorit , varsin hyvä paketti jos käyttää noiden polkimien kanssa.
Juu, tuo vastuksen säätö kyllä houkuttaisi. Kumma että parempi pitäisi saada vaikka muinikin kyllä ajaa asiansa..
Mitenkäs tuossa Eliten muinissa sai säädettyä niitä trainerin omia watteja pienemmäksi? Näyttää 20w liikaa kun vertaa polkimilta tulevaan dataan.
Ei kai siinä mitään muuta konstia ole kuin yrittää löysätä sitä hihnaa, se voi onnistua sillälailla ettei hihna kumminkaan ala luistamaan.
Onko joku joskus kiristänyt tota hihnaa , meinaan kun mulla oli muini niin näytti 30-40w liikaa tehoja ja niin muuallakin lukemani perusteella.
Saako joku PC:n Elite My-e-trainingista dataa siirrettyä Stravaan?
Minulla tulee direct uploadissa "upload failed", samoin manuaalisesti ei siirry csv eikä tcx.
Mites kokemukset Wahoo Kickr Snapista? Onko äänekäs? Millainen aijaa?
Tulisi ensimmäiseksi traineriksi ja haluaisin varmaankin Zwiftin kanssa käyttää. Wahoo Elemnt Bolt löytyy jo pyörän tangosta ilmaa halkomasta, jos tuosta nyt mitään hyötyä on trainerin kanssa ajaessa.
Snap on tosi hiljainen jos rengas on sileä. Sainoisin jopa että täysin äänetön kun ketjut pitää rasvattunakin enemmän meteliä.
Ihan kunnollinen inertia ja hyvä ajotuntuma.
Kokonaisuudessaan ihan eri luokan peli kun perusmagneettitraineri.
Vääntö ei ihan kunnolla riitä zwiftin tornimäkeen mutta ei pahasti lipsu siinäkään.
Tehonsäädössä on parin sekunnin viive jonka huomaa lontoon rapuissa, ei oikein muualla.
Natinaa kuuluu yli 350W. Luulen että johtuu ihan tosta että kun pyörä on kiinni akselin päästä puristaen niin se ikinä ole kovin tiukka liitos.
Kiitokset vastauksista. Hyvältä vehkeeltä kuulostaa. Kickr taitaa olla jo liian kallis, vaikka normihintaan nähden halvalla lähtisikin.
Suositus myöskin Snapille, allekirjoitan Huolettoman kommentit. Lisätään vielä että rakenteeltaan todella jämäkkä, ja fillarin kiinnittäminen ja rullan kiristäminen helppoja. Zwift-iPad-yhdistelmällä oli keväällä ongelmia pätkimisen kanssa, mutta ohjelmistopäivitysten myötä ongelma on poistunut. Trainerroadin kanssa toiminut moitteetta. Teholukemat näyttävät minulla tasaisesti 15W enemmän kuin mitä Favero Assiomat antavat.
Minulla Eliten teholukemat ovat selkeästi liian korkeita, mutta kun ei tarvitse verrata muuhun kuin saman kuskin samalla trainerilla tehtyyn, se ei haittaa.
Vastuksen säätyminen tuo realismia ja pidempiä lenkkejä on kiva ajaa. Tosin realismilla on rajansa: oma traineri ei tunnu jarruttavan riittävästi. On kuin mäissä olisi vain puolet Zwiftin ilmoittamasta nousuprosentista, vaikka realismisäädin on nyt ääriasennossa.
Jos saan jonkin videopohjaisen treenisimun toimimaan, siinä tuo mäkien realistinen nousuprosentti olisi vielä olennaisempi.
Mun tulee ajeltua zwiftiä realismi 75% tuntumassa vaikka trainerin vääntö riittäisi kyllä. Ulkona kyllä tykkään ylämäistä mutta zwiftillä ne tuntuu jotenkin liian kovilta. Ehkä maasto on mäkisempää zwiftissä kun täällä tai sitten joku muu juttu puuttuu tosta. Voi olla että se kicr climb on puuttuva palanen tai sitten ei.
Itse ajan Bkoolin Smart Prolla 100% asetuksella Zwiftillä. Tuntuu että inertia toimii Zwiftillä jouhevammin kuin Bkoolin omalla simulaattorilla. Kun Bkoolin simulaattorilla tulee jyrkkä ylämäki vastaan niin vauhti tippuu jyrkemmin. Ilman kompaktikampiakin on jyrkimmät nousut menneet.
Kickr ja Zwiftissä 100% realismi. Mastomäelle kun nousee niin lopussa on pitkä pätkä jossa mennään 50 kadenssilla koko ajan yli 300 W. Hyvää voimatreeniä.
Mun traineri lakkaa ymmärtämästä mäen jyrkkenemistä jossain 8-9% tienoilla. Kyllähän Mastomäellä saa silti vääntää, 400 "W", kadenssi 60, vauhti 11 km/h, kuskin paino 82 kg. Joku osaisi ehkä tästä laskea minkä verran tuo "W" on poskellaan.
Wahoo KICKR SNAP tuli tilattua. Suositeltuja ohjelmia android tapletille tai pclle? MIelellään ilmaisia tai ainakin edullisia näin alkuun.
Houkuttelisi ensimmäinen traineri ja ~750€ hintaluokassa Flux ja Eliten Direto ainoat vaihtoehdot
Direto
+ oikea tehonmittaus ja tarkka
+ kaikki arvostelut kehuvat Diretoa erittäin hyväksi hinta-laatu huomioon ottaen
- aavistuksen kalliimpi, huono saatavuus ja tarvitsee tilata ulkomailta (takuuasiat)
- voi osua huono tuuria ja saada hieman äänekkäämmän kappaleen
Flux
+ helppo saatavuus ja ~50€ halvempi
- tarvitsee vissiin kaliproida joka kerta kun aloittaa treenin
- parin vuoden iän vissiin jo huomaa ja Elite ottaa paremmin huomioon ulkopuoliset ohjelmat
Melun puolesta useissa kattavammissa arvosteluissa ei löydy yhtenäistä linjaa äänekkyyden suhteen, mutta useammin Eliteä kuvailtiin miellyttävämmäksi. Youtubesta taas itse vertaamalla sanoisin Fluxia huomattavasti hiljaisemmaksi niin mitä tässä nyt pitäisi päätellä. Elitessä vissiin aavistuksen kovempi taustamelu, mutta Fluxissa ääni ei ole aivan tasainen minkä dcrainmaker sanoi haittaavampana. Shane Millerilla hyvä pätkä missä kaikki kiinnostavat trainerit vierekkäin missä Direto vaikuttaa huomattavasti äänekkäämmältä tästä combosta.
https://youtu.be/cNhwva_6Mss?t=811
Te joilla on jo Diretot käytössä niin mitä ootte tykänny ja mitä mieltä olette äänekkyydestä? Pystyykö samalla katsomaan ohjelmia ilman, että tarvitsee laittaa voluumia huomattavasti lisää?
Diretossa aika miellyttävä ääni kun polkee pikkurieskalla. Suurin ääni taitaa tulla fillarin voimansiirrosta. Ääni tietysti kasvaa jos käytät isoa rieskaa ja pistät laitteeseen kovia kierroksia.
Äsken tuli 130min. hinkattua PK:ta diretolla. Hyvä peli toi direto kun ei parempaa ole päässyt testaamaan, muini oli ennen diretoa.