Kevytretkeilijät faceryhmässä kysymys:
"Sytkärit. BIC mini on toki kevyt, mutta liian herkkä hajoomaan. Jos vähän grammoja ottaisi lisää niin onko suosituksia sytkästä."
On se aika tarkkaa puuhaa tuollakin, se painon kanssa taisteleminen...
Printable View
Kevytretkeilijät faceryhmässä kysymys:
"Sytkärit. BIC mini on toki kevyt, mutta liian herkkä hajoomaan. Jos vähän grammoja ottaisi lisää niin onko suosituksia sytkästä."
On se aika tarkkaa puuhaa tuollakin, se painon kanssa taisteleminen...
Pullea Alepa-pyörällä ajeleva poika tuli vastaan pimeässä (pusikkoa) mutkassa omaa vasenta reunaansa. No, lukkojarrutukseni pelasti meidät kummatkin.
Ei siis ollut ensimmäinen kerta, ajan kohdan varoen.
Se kuinka perseestä on myydä mitään internetissä. Laitoin loppuviikosta ylimääräiset kiekot Fillaritorille ja tähän mennessä on tullut kolme "hei, onko vapaana ostan nämä" ja suunnilleen yhtä monta pelkkää "hei, vieläkö myynnissä?" tyyppistä viestiä ja yksi "Ostan nämä, voitko varata?" viesti. Yhdestäkään näistä ei ole sen enempää sitten kuulunut. Taidan heittää nuo mereen tai olkoot tuolla varastossa, jos niille joskus käyttöä tulee.
Olen tuon saman kokenut. Aikoinaan vastasin jotain tämän tapaista: Varaan tuotteen sinulle ja sen jälkeen ei varaajasta kuulunut enää mitään, eikä vastannut mihinkään viestiin. Kaupanteko tavallaan pysähtyi kun olin varannut ja tuli sen jälkeen uusia kyselyitä, mutta en voinut myydä varattua tuotetta. Nykyään vastaan, että en pysty varaamaan ja myyn ensimmäiselle joka maksaa pyydetyn hinnan. Jos ostaja haluaa oikeasti tuotteen maksaa sen tai lähtee saman tien sitä noutamaan. Näissä nouto tapauksissa olen sen verran joustanut, että voin pitää tunnin myynnissä taukoa ja sen verran on aikaa ostajan tuote noutaa. Tämän myyntitauon hoidan siten, etten tuntiin vastaa kyselyihin.
^joo en mä ala varaileen sen enempää. Jos hinta sovittu niin sitten voi sen tunnin pari odotella ja samoin jos noutoaika sovittu niin siihen noutoaikaan.
Paras tapaus oli, kun olin vastannut kaverin tarjoukseen, että joo se käy niin sen jälkeen ei kuulunut mitään vuorokauteen paitsi, että sen vuorokauden jälkeen kusipääksi haukkuminen oharien takia. Samaan aikaan muita kiinnostuneita oli jonossa ja kamat ostanut maksoi 5 min sisään siitä kun oli päästy hinnasta sopuun.
^Välillä homma toimii tosi hyvin, ja toisaalta on sitten aikamoista säätöä. Plussan puolella kuitenkin itsellä, aina on saanut kaupat sumplittua ennemmin tai myöhemmin.
Juuri noin se menee. Onhan tuolla tullut paljon helppoja ja hyviä kauppojakin tehtyä, mutta sitten välillä on tätä. Tuntuu tää kyllä yleistyneen.
Laittakaa niitä palautteita niin tietää muutkin varautua.
Myyjä saa tietenkin tehdä mitä haluaa, mutta itse jättäisin tällaisella ehdolla suosiolla ostamatta jos ei suostu tätä enempää joustamaan kaupanteossa. En todellakaan maksaisi etukäteen mitään tällaiselle myyjälle joka vaatisi rahoja samantien, huijarivaroituskellot alkaisi soimaan. Tunnin varauskin noudossa aika kohtuuton jos muutakin elämää mitä pitää sovittaa aikatauluihin. Eli itse olisin todennäköisesti yksi näistä turhista varaajista.
100+ kauppaa tehnyt (enemmän myyntejä) pelkästään fillaritorilla ja yhden kerran myyjä feidannu sovitun varauksen ja myynyt toiselle. Ja lähes aina kaupat saatu suoritettua saman päivän aikana. Omasta mielestä hyvinkin helppoa kaupankäyntiä verrattuna siihen et tori.fi:ssä melkein puolet kaupoista kariutuu toisen osapuolen takia.
Tori.fi on "mainio" kauppapaikka. Tutun elektroniikka härvelin myin siellä. Melkein käyttämätön ja hinnoittelin alle muiden pyyntien niin "kivoja" tarjouksia tuli ja varaus ehdotuksia viikon päähän.
Fillaritori ihan ok. Varaan tilanteesta riippuen muutamaksikin päiväksi. Nytkin on yksi vaihtaja varattu täksi viikoksi kun vaikea myydä eikä isosta summasta ole kysymys. Soittaa ja tulee hakemaan jos tulee.
Että porukkaa sähkövaihteetkin alkaa rasittaa, vtuttaa ja kaduttaa.
Ylipäätään elämä taitaa olla tosi vaikeeta.
Se että jonkun pitää tulla inisemään muualla käydystä keskustelusta toisaalle.
Niin, sinähän se et ole moista harrastanut ikinäkoskaan.
Noo, siellä toisessa paikassa on asiakeskustelua asiasta, enpä halunnut sitä sössiä. Tuli vaan kevyesti mieleen ihmisten murheet, ettei yllätä.
Kun ite joskus alkukesästä viimeksi latasin sähkövaihteiden akun niin hämmennyin lataamisharmituksesta. Lie näin, että on erilaisia vempeleitä ja akunkestoja.
Ei kyllä enää naurata eikä yllätä, mutta klo 12 tavaroita noutamaan tulossa olleesta fillaritorilaisesta ei enää näy tai kuulu mitään.
Minua ei yllättänyt että viime viikolla fillaritorilla sovitut kaupat toteutuivat tänään.
Ei yllättänyt että Tori.fi myynnissä olevat Shimanon navoilla varustettujen kiekkojen myynti hyväksytyn tarjouksen jälkeen (sisältäen varmaan 10 viestiä ja lähettämiseen tarvittavan laatikon etsimisen yms.) kariutui siihen, että ostajalle selvisi etunavassa olevan kuppi- ja kartio -laakerit.
Että fillaritorilla napojen laakerien kuntoa kyselleestä ei kuulu enää mitään. Aina kun tulee tuollainen viesti, että
"Moi, missä kunnossa laakerit?" eikä mitään muuta niin tietää ettei kysyjästä kuulu enää koskaan mitään. Mitähän se tuollakin tiedolla teki...
Minulle on niin moni ostaja tehnyt tori.fi:ssä oharit, että myyn kamat nykyään vain em. mukaisesti. Itse asun Helsingissä ja potentiaalisia ostajia tietenkin paljon. Tunnin sisällä ainakin omalla autolla ajaa paikalle, vaikka asuisi toisella puolella kaupunkia. Hyvin on tosiostajat ymmärtäneet ja kaupat on yleensä tehty nopeasti.
Itse käytän noissa varauksissa harkintaa. Jos joku viestittelee tai jopa soittaa puhelimella (miten vanhanaikaista, mutta toimivaa), siten että tiedän kuka toisessa päässä on, voin suostua varaamaan tuotteen jopa puoleksi päiväksi. Anonyymeille nimimerkkien takaa huutelijoille sanotaan, että soittaja on voittaja ja ensimmäinen joka lyö rahat käteen/maksaa mobilepaylla saa tavaran.
Elektroniikan (televisio, tietokone, puhelin jne) myynti tori.fi:ssä on sitten oma lukunsa. Sellaista basaarikauppaa heikkoa suomea ja huonoa englantia puhuvilta yhteydenottajilta, että joskus kokeilleena olen päättänyt ettei ikinä.
Kauniaisissa on tappaja-autoilijoita. Tänään lähempänä kuin koskaan. Ajoin kusipään kiinni, koputin ikkunaan ja kehoitin opettelemaan liikennesäännöt.
Varokaa, musta farmari-Audi, A6 taisi olla ja reknro -544. Insinöörin näköinen kusimulkku ratissa.
^Löytyy niitä Helsingistä ja Vantaaltakin. Eilen ajoin Mäkitorpantietä ja Japanilainen pikkuauto odotti kolmion takana kiltisti ja ohitin risteyksen, vähän sen jälkeen auto tuli rinnalle ja vähän ohi. Seuraavassa risteyksessä oltiin suunnilleen yhtä aikaa ja tämä kuninkaaksi muuttunut autoilija kääntyy suoraan eteen, edes vilkku ei ollut päällä. Tänään Vantaalla taksin piti ehdottomasti päästä ennen minua kolmion takaa tullessaan. Monesti tuntuu ettei kolmiolla ole mitään vaikutusta kun etuajo-oikeutetulla tiellä kulkee fillari.
Foorumin moderointi
"Sähköpyöräilyn uutisointi" -ketjussa tulvahti - tai ehkä pikemmin nostettiin - taas vaihteeksi pinnalle se iänikuinen sähköpyöräilijöiden ja luomupyöräilijöiden vastakkainasettelu. Eihän se tälläkään kertaa juuri mitään uutta tuonut, mutta ei se toisaalta mitenkään erityisen kuumana käynyt eikä ainakaan minun silmiini osunut ainuttakaan sellaista jollain tapaa loukkaavaa tai sopimatonta kielenkäyttöä sisältävää viestiä, joka olisi voinut antaa jollekin aihetta raportoida moderaattorille.
Mutta niin siinä vain kävi että moderaattori ilmoitti tylysti ja sen kummemmin perustelematta että keskustelu ko. ketjussa oli käynyt semmoiseksi että hän katsoo parhaaksi poistaa sen. Minkä hän siis on nyt aamupäivän kuluessa tehnytkin.
Niin en tiedä. Olihan siellä täysin aiheeseen liittymätöntä sukuelimiin liittyvää tuubaa taas kerran samoilta foorumiloordeilta.
Moderointilinjan ihmettelyn sijaan nämä foorumiloordit ja ketä ne nyt ovatkaan, voisivat miettiä iahn tykönänsä että miten meni niinkun omasta mielestä. Saitte yhden ketjun taas poistoon ihan omalla epäasiallisella huutelulla.
Itse olen tyytyväinen tähän tiukentuneeseen moderointilinjaan. Pidetään keskustelu asiallisena, ei mennä ad hominem eikä herjata kanssaihmisiä. Tolkullista käyttäytymistä kaikin puolin. Keskustelua se ei tapa, mutta tekee sen miellyttävämmäksi lukea.
Nii-no... siinä poistetussa ketjussa itse asiassa ei edes herjattu (tällä kertaa) ketään. Enemmän oli sellaista nyrjähtänyttä amisläppää. Moderoinnin ongelma täällä on se, että siinä ei ole mitään (kerrottua) linjaa, vaan ketjuja poistuu ihan ihmeellisillä perusteilla. Tai mistäs sitä tietää, kun perusteluja ei kerrota.
Totta. Miten luonnehtisit tätä vastausta yhteen mun postaukseen:Lainaus:
Pidetään keskustelu asiallisena, ei mennä ad hominem eikä herjata kanssaihmisiä. Tolkullista käyttäytymistä kaikin puolin. Keskustelua se ei tapa, mutta tekee sen miellyttävämmäksi lukea.
^ Tuon tason läppää siinä ketjussa oli. Ihan harmitonta ja ei-henkilöön menevää amishuttua.
Ehkäpä näennäisesti sähköpyöräilyyn positiivisesti suhtautuvassa lehdessä taustalla asiat ovat toisin...
Mutta kuka jaksaa täällä lukea sellaista peruskoulu/amisläppää, nauttia siitä ja vielä pahastua kun se poistetaan? Varmaankin enemmän sellainen shaisse ja lällättely karkoittaa porukkaa kuin moden linja. Mut ilmeisesti aika moni kuitenkin nauttii siitä ja kaipaa lisää sellaista tuubaa.
Luulisi että on parempiakin paikkoja keskustella surkastuneista vehkeistään kuin tämä.