Ootko Petteri kokeillut vielä sitä X-kingiä? Muistaakseni ostit myös niitä, onko toi Mountain king 2,2 yhtä "pullea" kuin Race king saman kokoisena?
Printable View
Ootko Petteri kokeillut vielä sitä X-kingiä? Muistaakseni ostit myös niitä, onko toi Mountain king 2,2 yhtä "pullea" kuin Race king saman kokoisena?
Joo, olen ajellut muutaman lenkin ja Nuuksion XCM:n 2.2 RS X-Kingillä ja ihan loistorengas on. Rullaavuudessa en persetestillä huomannut mitään eroa, mutta pitoa löytyy enemmän. Varsinkin pehmeällä alustalla. 2.2 RaceKing oli 56 mm leveä vanteella ja x-king suoraan paketista 54-55 milliä, joten suurta eroa ei ole. Tuo X-kingi voi vielä hieman paisua ajan kanssa tuosta. Tykkäsin siitä niin paljon, että taidan ajella ensi kesänä suurimman osan kisoista X-king keulilla ja taakse Race King sitten. Parit marat jotka on vielä jäljellä menee täysin X-King regastuksella. Litkutuskin oli helppoa, kun laittoi vaan oikean määrän nestettä sisään.
Nyt tarvii apuu. Eli tarjontaa on liikaa, siis CC-hakusessa. Mutta alumiini vai hiilari, useita on käyty katsomassa. Melkein joka liikkeessä on eri laulu. Sitten vielä toi koko, paikallisessa sais mittojen mukaan. Muilta vaan sitten arvotaan, kun on tilaus tavaraa. Ketä tässä nyt uskoa, hyvä pitäs hommata..
Ei alumiini eikä hiilari, vaan TERÄS, jos sellaisen jostakin löytäisit.:)
Ei se "mittojen mukaan" sen kummenpaa tosiasiassa tarkoita kuin rungon ja ohjainkannattimen pituutta. Siinä tärkeimmät mitat. Sitten lisätään vaan satulan korkeus ja taakse-eteen-sijoitus, ohjaustangon asennuskorkeus ja leveys, kampien pituus. Siihen ne mitat sitten loppuikin. Netistä löytyy maantiepyörän mitoituslaskureita.
Tuu kokeilemaan tuota mun Spessun Cruxia. On lähellä ja koeajo onnistuu. :)
Edit: jos multa kysyttäis, mitä harvemmin tehdään, niin ostaisin halvemman cyclon heikommilla osilla talvi ja kurakurjisteluun. Talven säästäisin ylijäävien rahojen kaveriksi hieman lisää ja ostaisin ylivuotisen maantiepyörän kesäksi. Hiilarilla ei tee mitään talvella ja kesällä on kivempaa vedellä lenkkiä kuidulla.
Voipi olla että päivitän vaan kahvat ja voimansiirron tohon TERÄS runkoon. Tolla kun ajelee niin ei kurat ja naarmut paljon harmita. Petteri tiedätkö millainen se Keinarin rata tulee olemaan?
Jos uuden cyclon, oikean kokoisella rungolla ja cycloiluun tehdyllä geolla saa reiluun 900 euroon (Ridley X-Bow) niin enpä kyllä siihen Niskahikeen laittais latiakaan kiinni. :) Ostaisin tuon Ridleyn pois ja säästäisin talven aikana kunnon maantiefiloon.
Tuolla CC-SM topikissa on ratakuvaus ja reittikartta.
^Jos Kode Nishikisi on mielestäsi oikean kokoinen, niin mittaa satulaputkesta ohjainkannattimeen rungon pituus, vaakasuoraan center to center, missä vatupassi on avuksi. Siinä on rungon pituus, mistä voisit ottaa muutaman sentin pois, että saat normaalimittaisen ohjainkannattimen, esim. 10 cm. Sitä mittaa voit sitten katsoa uusista pyöristä. Runkokokohan ilmoitetaan korkeuden mukaan (joka on epämääräinen mitta), mutta pituus on tärkeämpi. Jos haluat, niin minunkin pyöriäni saa lainata koeajoon, et taida olla montaa senttiä minua pidempi. Sitten voisit fiilistellä, olisiko mitoitus oikea.
^Yli 40:n keskivauhtia kun kärki ajaa niin mitähän siitä tulis?
Onkos huomenna muita aikataulurajoitteisia liikkeellä? Minun pitää olla öpaut puolilta päivin kotona, joten ajattelin lähteä liikenteeseen jo yhdeksältä. Suuntana joko Hiihtomaja tai Frisberget.
Koetan keretä kympiksi paikalle. Ajatuksissa on Jpään polkujen kautta ja radan vartta pitkin keinukallioon, jossa Bianchi-cupin reitti x2 + palanut talo. Täältä sitten taistelukoulun paikkeille, josta kolopallokentän takaa takaisin Jpäähän. Aikaa noin 3,5-4h ja kilsoja arviolta +60 km. Vauhti on mitä on.
Fourtourin kanssa ajeltiin tämmönen "maantielenkki": http://connect.garmin.com/activity/111708145
Kovaa olette menneet Petterii ja Fourtour. Ihan palaneelle talolle ette näköjään edes menneet eli ne hyvät tekniikkapätkät jäi nykäisemättä:o
Kyllä huomaa että isännät on hyvässä syyskunnossa. Ei kyllä moni meistä tuohon vauhtiin pysty kertakaikkiaan. Hirveetä meininkiä.
Olisin lähtenyt ankkuriksi, mutta tämä saamarin räkätauti ei hellitä, jo 8:s päivä kippeenä. Fiksailin ibiksenkin huippuiskuun Tampereelle uusilla Maxxixen gummeilla ja takajarrupaloilla, mutta ei vaan pystynyt ei. Kuntokin alkaa jo entisestään rapistumaan. Ihmekkös tuo.
Loppukauden suunnitelmissa nyt vain marakapin lopetus 25.9 tre ja niin tietysti kalakukkokruisinki kuopiossa joskus lokakuun puolenvälinkieppeillä.
Tiistaina ehken kevyelle lenkille tai sitten Torstaina mutta kuisteskin viikonlopuksi vai josko sittenkin alkaisi jo katsomaan M40 sarjan kahinoita vuonna 2012. Miten petteri, joko sinun sarja vaihtuu M16 jo M18:sta vai miten se nyt oli.
Taisi ollakin hyvä, ettei minulla ollut aikaa lähteä völjyyseen. Kuolo olisi korjannut... Mutta mistä tulee VL? Vauhtia Liikaa?
Retkeilyjaos ajeli tämmöisen: http://www.sports-tracker.com/#/work...4853fvr0gh6nou
Suurin osa porukasta jatkoi vielä Haarajoen asemalta etiäpäin.
^ No niinpä tietenkin *lyöitseäänotsaanlärviö*
Onko jollakin tämmöiset Specializedin Defrosterit käytössä??
Vanhat Laket on tulleet tiensä päähän joten uudet monot pitäis tulevaksi talveksi hommata.
Kannattaako näihin pakastimiin sotkeentua vai pitäiskö suosiolla hommata Laken MXZ302:t
Mulla on pari talvea ollut tuommoiset - ei mun jalat ainakaan niissä tarkene! Syys-, ja kevätkeleillä menettelee, koska pitävät kosteutta; niin ulkona kuin sisällä. Sen takia niissä kylmä tuleekin. Eka tunti menee hyvin, mutta kun jalat alkavat kostua, niin vilu iskee.
Shimano MT 90 suosittelen. Pitää lämmön -25. Varsi on ainoa miinus, tarvii olla säärystimet.
Kiitos kommentista. Taidan päätyä Laken kenkiin. Vanhat Laket olikin käytössä noin kolme vuotta. Ongelmanahan minulla on se että varpaat jäätyy jo jossain nollan kieppeillä ilman virityksiä. Vaikka hommaan ylikoon kengät ja laitan sinne lämmittimet niin ajonautinto ei ole vielä taattu ainakaan varpaiden osalta.
Koden shimanot on varmaan kenkänä suht ookoo, mutta ne varret on liian lyhyet ja avoimet "tötteröt"
Onko muilla kommentteja talvikengistä???
Juu ei flättejä
Jotain outoa on mun varpajaisissa, koska defrostereissa menee ihan hyvin paksulla vaellussukalla sinne -10 sati, jos ajellaan lumipolkua eli joutuu välillä tunkkaamaan. Cycloilussa tulee kyllä kylmä.