RC-autojen akkujen paketoimiseen on 2.5" sukkaa ainakin saatavana halvalla, mutta en tiedä riittääkö?
Printable View
RC-autojen akkujen paketoimiseen on 2.5" sukkaa ainakin saatavana halvalla, mutta en tiedä riittääkö?
Onhan sitä, partcossa on ohutta kutisukkaa akkujen ympärille puoli-ilmaiseksi (pari €/metri). Liimasukkaa en suosittele, ohkasen sukan voi sitten teipata tiiviiksi, jos on tarve
Mitä nopeasti katoin puhelimella tuota sivua niin vaikuttaa ihan hyvältä. Ainakin Tk11:sta vaikutti täsmäävän omaani, mutta tuolla oli kaksi eri versiota siitä ns. Valkoinen tai normaali(kellertävä). En edes tiennyt, että Tk11:sta on sellaista versiota. Tk20:tä oli mielestäni ensimmäinen(mitä Suomeen tuli) mikä tuli normaalilla valolla. Tuon kellertävän valokeilan hyöty on siinä, että värisävyt näkyvät huomattavasti paremmin.
Onkos kokemuksia fenixin tk40 ja tk11 r2 tehovertailusta livenä.
Kuvista kun kattelee niin tuo uusi tk11 näyttää lähes yhtähyvältä ,mut on
huomattavasti edullisempi.
Oli täs meinaan haaveilussa ostaa tuo tk40...( ei välttämäti siis fillariin..)
Jep, pitääpä käväistä ensin paikallisessa ryöstöliikkeessä kysäisemässä. Saisi tuon melko tiiviiksi ihan pelkällä sähköteipilläkin, mutta ei se vettä pidä kovin pitkään.
Kannattanee muidenkin harkita vakioakkupaketin suojauksen uusimista. Se alkuperäinen on tehty lähinnä kannuksi, johon vesi pääsee johdon juuresta hyvin sisään, muttei niinkään hyvin ulos. Varmasti kestää märkänä pitkään.
Edit: mitenhän hyvin tuo paketti kestää kutistesukan lämmittämisen? Ettei räjähdä silmille.
-Mikko-
Ihan mielenkiintoinen tuo TK40:tä myös, mutta aika iso kokoinen(20,83 cm x 3,81 cm) verrattuna Tk11:sta, mutta eipä noita toisiinsa voi verrata. Pyöräkäyttöön tuota en ostaisi, mutta ehkä töihin.
Mä olen akkupaketit tehnyt kutistesukalla johon jättänyt päihin n.5mm ylimääräistä. Akkujen keskelle pikkusen superlonia täytteeksi ja sitten olen kaatanut liimaa päälle. Tuolla konstilla saa akkupaketista vesitiiviin, kannataa varmistaa että käytetty liima ei johda sähköä ja on riittävän tanakkaa ettei valu vaan täyttää koko päädyn helposti.
Homma hoidettu. Tuli varmuudella "parempi ku uus"! Kutistesukka taipui hienosti päiden yli, mutta en lähtenyt liimaamaan. Käytin reilusti sähköteippiä ja yritin tilkitä varsinkin johdon läpiviennin huolella.
http://www.imukuppi.org/mikko/IMG_6603.jpg
Oli muuten vaikea saada akkua takasin tuohon pussukkaan. Ilmeisesti pussi oli kutistunut kastuessaan. Ehkä akkukin vähän kasvoi pituutta sähköteipin myötä.
Tän siitä saa, kun yrittää säästää näillä DX:n tuotteilla. Muuten olen kyllä ollut tyytyväinen lamppuun!
Edit: Kiitoksia kaikille hyvistä vinkeistä!
Harrastusta tämäkin. Ittellekin tulossa, toivottavasti jossainvaiheessa, tuo DX:n ihmelamppu. Ajattelin kans kattoo varmuuden vuoks tuon akkupaketin vedensuojauksen kuntoon. Samoin itse lampun lämmönjohtumisen paranteluun meinasin käyttää aikaa.
On toi vieläkin huomattavasti edukkaampi kuin Lupinen tuotteet. Ei silti, kyllä ne varmasti ovat huomattavasti laadukkaampia. On vaan pirun vaikee kenellekään (ml itselleen) perusteella niin kovan summan käyttämistä fillarilamppuun. Siis muita fillarointiin liittyviä rahareikiä löytyy paljon helpommin.
Katoin netistä ennen kapistuksen ostoa jotain purkukuvia ja niissä ei näkynyt mitään lämpötahnaa olevan. Tästä oli myös purkaja maininnut. Omani purin heti uutuuttaan, putsasin ylimääräiset koneistuksen jäljiltä jääneet alumiinihöytyvät pois ja kyllä siellä ainakin lampun "kannan" ja rungon eli ulkokuoren välissä oli valkoista lämpötahnaa. En tiedä pitäisikö tahnaa lisäillä vielä johonkin kohtaan? Olisikohan DX parantanut tätä puolta?
Tähän mennessä ei ole ollut mitään lämpöongelmia, mutta ehkäpä ne ilmeneekin vain lampun iän lyhenemisenä?
Minkäs kokoinen tuo DX:n johdon liitin on? Mulle on lamppu vasta tulossa, mutta voisin hommata jo valmiiksi joko pidemmän piuhan tai sit välijohdon samalla kun hommaan muutakin roinaa. Eikös noita DC liittimiä tai valmiita välijohtoja saa suht helposti elektroniikka-alan liikkeistä? Esmes tossa on valmiita johtoja, tosin turhan pitkiä: http://www.vekoy.com/index.php?cPath=59_112_512
Mites akun ensilataus. Varmaan riittää, että on yön yli? Katselin tuossa äsken tilaustietoja DX:stä ja siellä luki plugin kohdalla "shipped" ja teslakopion kohdalla "ready". Outoa kun olivat samassa tilauksessa, mutta katsotaan mitä sieltä nyt tulee :D
Uusimmassa kuluttajalehdessä on NiMh-akkujen ja laturien testitulokset. Varauksen pitkään säilyttävistä akuista paras on testin mukaan GP ReCyco+.
Testatut tuotteet:
Ansmann Digital 2850 5035212
Ansmann MaxE 5030992
Duracell Active Charge DX1500
Duracell CEF 80
Duracell Supreme DC1500
GP 270AAHC
GP Powerbank M520
GP ReCyko+ 210AAHCB
Hama Delta Bravo (74028)
Hähnel 2700 mAh
Hähnel Powerstation Ventra
Hähnel Synergy
Panasonic BQ-392
Panasonic Infinium P6I / 4BC2100
Panasonic P6P / 4BP2600
Philips R6NM Multilife
Sanyo Eneloop
Sanyo HR-3U
Sony CycleEnergy NH-AA-B4F
Sony CycleEnergy NH-AA-B4K
Varta Power Accu 56766
Varta Professional Digital USB Charger 57048
Varta Ready2Use 56706
http://www.kuluttaja.fi/tuote/valint...e7&referer=%2f
Uskoisin, että hyvin varustetuista kirjastoista tuon lehden saa luettavaksi.
Joskus sieltä tulee tavaraa paketti kerrallaan vaikka päivän välein ja kerran jäi osa tulemattakin. Viimeksi kaikki oli kivasti samassa paketissa. Paketti kerrallaan tietty pienentää tullaushaasteita, jos menee tilaamaan tolkuttomia satseja. Ikinä -kopkop, ei kyllä ole DX:n lähetystä tarvinnut tullipostista hakea. Tullin oletus varmaan on ettei sieltä kai kukaan mitään kallista mene tilaamaan.
DX laittaa yleensä osatoimitusten mukaan semmoisen pienen lapun, jossa kertovat loppujen kamojen olevan mahdollisesti jo tulossa. Ainakin minä olen kaiken tilaamani saanut. Joskus on kestänyt kauemman ja joskus vielä kauemman.
DX ja Kaidomain on kauppoja, joista tilaaminen on eräänlaista urheilua. Vaan mitäpä rahoistaan tarkka urheilija ei pienen säästön eteen tekisi. :cool: Koska postikuluja ei peritä, eikä bulkrate toimi isoissakaan tilauksissa, joissa ei samaa artikkelia ole montaa kappaletta, kannattaa tilaukset aina pilkkoa itse.
- Yhteen tilaukseen vain yhtä tuotetta
- Bulkrate enabloidaan, jos tuotetta on yli 3kpl
- Backorderd-tavaraa kannattaa etsiä siitä toisesta kaupasta
- Kirjekuoreen mahtuvat tavarat ei jää tulliin
- Paketitkaan ei yleensä jää tulliin? Onko kellään koskaan jäänyt?
- Jos paketti menee tulliin, on helpompaa, jos siellä on vain yhtä nimikettä
- Jos asioit tullissa, printtaa kaupan sivu. Paketissa ei ole kuittia
- Jos haluat maksaa tullit kuten rehellisen veronmaksajan tulee maksaa, tilaa jostain muualta. Se voi olla muuten vaikeaa.
Säännöt saattavat päteä myös Swanghobbyyn, mutta Hobbycity:n kanssa joudut miettimään postikulujen talousmekaniikka. Hobbycityssä joudut tilatessa itse valitsemaan, mitä tullipapereihin laitetaan. Huhujen mukaan, vaikka heitä pyytäisi laittamaan 100% arvon ja other/gift-valikosta ottaa tuon Other, niin suoraan postiin se paketti tulee. Jos moraali taipuu, voi prosentit laittaa pienemmiksikin, mutta tuota "Gift" leimaa ei kukaan usko. Ei sillä mitään merkitystä tunnu olevankaan.
Jos ette halua urheilla, jännittää ja odottaa, on pari vaihtoehtoa: Tyytyä kohtaloon, tai ostaa EU-alueelta. Ensinmainittu vaatii kyvyn olla välittämättä ja jälkimmäinen yleensä vähän enemmän rahaa.
Täytyy seuraavaksi kokeilla tuota Kaidomainia, koska en ole aikaisemmin kuullut siitä.
Ai ne saa pyytämällä lähemmäs? :eek: Hups! :D Mä olen yleensä yhdistänyt lenkin tullipostin keikkoihin, mutta kaipa sitä vois jatkossa pyytää tuohon lähemmäs jos se kerta on mahdollista.
Lisäys: nyt lähti tilaukseen lampputeline ohjaintankoon Kaidomainista. Halvempaa kuin saippua :D
On. Tilauksen arvo oli noin 100 euroa (yksittäinen tavara). Tullia ei mennyt, mutta alvia piti maksaa.
Tullia menee vasta kun ostoksen arvo on yli 150 euroa, joten tilaamalla kolme noita lamppuja pääsee jo maksamaan tullin. :D
Onko kenelläkään kokemusta Hope Vision 4:sta tai Lupine Tesla 5:sta? kumpikohan noista olisi parempi. Tesla 5 taitaa tosin olla päivitetty versio 4:sta. Näiden kahden välillä olen itse arponut. Tietty pienellä vaivalla ja säädöllä saisi tuon DX -valon halvemmalla.
Virittelin Sigmoista tämmöisen hässäkän:
http://www.elisanet.fi/tonilund/08092009_resize.jpg
Eli tangossa 2 X 5W+10W ja kypärässä 10W. Umpipimeillä metsäpoluilla näkee nyt edes joten kuten mutta valoteho on edelleen yllättävän huono.
Joten päätin tilata Lumicycleltä nämä, luulisi 2240 lumenia riittävän. Varmaan jo viimeistään ensi viikolla pääsee testaamaan ja laitan silloin raporttia.