Erittäin onnistunut keulanvaihtoprojekti ja kesäkumien tubelointi pyörään ja päälle mukava testilenkki ex suursaimaan lomakylään. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...d3bba37c97.jpg
Printable View
Erittäin onnistunut keulanvaihtoprojekti ja kesäkumien tubelointi pyörään ja päälle mukava testilenkki ex suursaimaan lomakylään. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...d3bba37c97.jpg
Foxcompilta tuli paketti tänään.:)
Laitoin graveliin suvikumit ja kävin lenkillä. 25km matkalla ehkä 10m lunta/jäätä.
^^ Vai suursaimaan ex lomakylään? Kai se Saimaa on edelleen suuri.
Se kun löytää hyvän tohtorin. Niin monta paskanjauhajaa ja mitääntietämätöntä sattunut kohdalle vuosien saatossa niin sit kun sattuu asiallinen ja jämpti mikä tekee eikä meinaa niin hienoo.
Lumi ja pakkanen.
Sadepäivän sauna ja eiliset luistelut Kerityn ja Onkimaan ympäri. Sit vielä iltapalan grillaus.
Laukusta löytynyt (varmaan jo X vuotta sitten parasta ennen päivän ohittanut) Duact pilleri. Toivottavasti kohta se sai hyvälle tuulelle. Otin vielä kaupanpäälle 04/2018 vanhentuneen allergiatabletin (ei kovatabletti vaan semmosta suussasulavaa mössöä (Kestine Lyo), ei varmaan niin hyvin kestä aikaa mitä kovat pillerit).
Eijumalautatätäräänlentoavittuperkele.
Täytynee laittaa laukkuun uusia vastaavia jemmaan.
^ Ota Duactia kerralla kolme :D taannoin oli korvat lukossa ja kaikki tietää miten kammottava tunne se on. Korvat "aukesi" mutta oli toi valokuvaaminen aika hankalaa kun käsi vapisi. Joo on Duactissa pseudoefedriiniä, mutta ei se oikein mitään tuntemuksia ( ainakaan näin vanhalla tekijällä) aikaansaa.
80-luvulla oli vielä olemassa sellainen pilleri kun Dolorin. Sekä Ipesandrin-yskänlääke. Niillä lähti kyllä vaiva kun vaiva ja kaikki sujui ja tuntui ihan mahtavalta. Sain nimittäin em. rohtoja edesmenneeltä Pekka Peltokalliolta. Peltsi se vaan kirjoitti noita 17-vuotiaalle noin 40-kiloiselle tytölle :D mutta kiitos, oli se kiva että migreeni oli tiessään, lenkki sujui kuin lentäen ja tunsin itseni maailmanmestariksi, hölkätessäni 20km lenkkiä talviaamuna vain täysikuun valaistessa tietäni...
Mutta asiaan:
"Onko vaiva vatsassasi, pahanlainen pakotus? Hetken täällä oltuasi tulee sulo helpotus!" on se vaan kiva kun XX toimii. ( tuo värssy oli aikoinaan mummolan puuceen ovessa )
Kotiapäin ajellessa tuli nää tampereenkiäliset uutiset. Joo, siinä oli joku tyyppi kyllästyny terveyskeksuksen jonotteluun ja jahkailuun, että oli sitten ite tehny diaknoosit ja kirjoittanu itelleen reseptit. On niinkun ittensä omalääkäri. Ja omaishoitaja. ( miten tää ny uutisiinkin jo päätyi....) KuluttajaLiiton lyhenne on nykysin kuulkaa KulLi.
Eikös codeiini ollut topakkaa yskänmikstuuran joukossa, mutta sitä eivät nykyisin enää anna, kun sillä paranneltiin muutakin? Sai hyvälle tuulelle :D
^ kyllä vain, Codesan compissa oli kodeiinihemihydraatti sekä joku morfiinijohdannainen ja korkea alkoholipitoisuus. Lisäksi hyvän makuista. Mutta Ipesandrin oli vieläkin paremman makuista, sellaista vaaleanpunaista linnunmaitoa, ja oli paljon Codesan comppia vahvempaa. Codesan comppiakaan ei enää apteekeista saa. Vahvin yskänlääke on Cocillana, mutta se on niin pahan makuista että tuskin kukaan sitä liikaa ottaa.
Kyllä sitä Codesan comppia kyseltiin, kirjoitin sitä vain jos oli tosi hankala keuhkoputkentulehdus. Ei se niin vahvaa ole että mitään erityisen hyvää oloa tule, senverta makeaakin että ei oikein janojuomana käy.
Pöllön puputus illansuussa ja muut metelöivät tirpit. On se syksy kääntymässä kevääksi täällä etelän vesijättömailla :)
Toi mun ihka oma Rouvani (Jee!)
Se ei enää haise kalmalta ja on siirtynyt takaisin ihka eläväisten joukkoon :)
Pihalla loikkiva jänis
.. voi pahus, unohdin laittaa herätyskellon "soittaa"-asentoon....mutta oikea kappale voitti UMK:n eli Suomen euroviisut. Heräsin kun Ruåtsin kisa oli menossa, kaikki ruotsalaiset viisut oli kamalia.
Miten niin jättiyllätys? ( iltalehtien otsikot ) no joo siinä mielessä että paras kappale voitti. Näin ei ole käynyt sitten Lordin.
edit. olen tosi iloinen, nyt vielä iloisempi Aksel´n viisuvoitosta. Symppis kaveri ja tyylikäs esitys. Ja kappaleen sanoma. Kiva seurata nyt Isojakin Viisuja, Aksel on ihan varmasti finaalissa.
https://www.is.fi/euroviisut/art-2000006432127.html
HS: Öljyn hinta romahti 30 prosenttia, Saudi-Arabia aloitti hintasodan.
Aivan mahtavaa ja ihanaa, taas pääsemme tankkailemaan bensaa roimalla alennuksella.
Onkohan alennukset jo siirretty tänään täysimääräisesti pumpuille?
^ ai sä luulet että bensan hinta laskee :p sitä saat odotella ....
^^ Juu, johan nuo taitavat olla! :D :D :D
Olen niin iloinen että mun nahkee pussukka ja tyyny ensinnäkin löytyivät postin seurannasta, ja näemmä etenivät tullista ilman tullausmaksuja. Lisäksi että mä olen nyt siis "vesistösankari" on kyllä semmoinen kunnianosoitus että :cool:
^Pitäskö ylläpidon muuttaa tuo vanha, mutta toki arvon palstapersoonaa hyvin kuvaava, "#1 Palstanahkiainen" uuteen kiiltävään "Vesistösankari" titteliin?
Kannatetaan!
PS Ei meillä koskaan ole liikaa ihmisiä jotka tekevät pieniä suuria tekoja (eivätkä vain ajattele että voisi tai ehkä pitäisikin).
Vesistösankari:
https://www.ymparisto.fi/fi-FI/Vesis...esistosankarit
Tuonneko meidän ikioma Tempokisu listataan?
Siinä lisää sankareita:
https://wwf.fi/uutiset/2019/12/vesis...nnon-puolesta/
^ juurikin sama sivusto josta sain linkin että tuonne. No todellakin kelpaisi...mitä mä muka oon tehny, osallistunu aktiivisesti kututalkoisiin 11 kertaa, ja levittäny parhaani mukaan tietoa noista kututalkoista ja sitten nahkiaistietoutta. Mutta mikä tässä on ketäkin auttanu...
Kyseltiin mista sain innostuksen....ja vastasin että alunperin nahkiaisista ja sitä kautta...mutta katsotaan nyt miten mun käy, olen kyllä tosi iloinen tästä "palstanahkiainen"-tittelistänikin.
Jos he joskus tekevät poikkeuksen sääntöihin ja nahkiaisparonitar voi olla myös ei-nakkilalainen niin sitten kyllä...
Ja heti kun tapaan kyseisen, minusta ilmoittaneen, henkilön talkoissa niin meen halaamaan, Iso kiitos.
ps. ei inspiroitunutta työntekijää tarvittais...
...voi että, tuli kaamee jännitys että mitä se ympäristöhenkilö nyt aattelee mun vastauksistani eikä mulla ole kun fillarinkanssa-kuvia. Jännittää töihinkin meno ja nuku siinä nyt sitten ( viime yö) kun jännittää. Jos ne kysyy ammattia, mitä mä sanon että työtön suurimmaksi osaksi...
Mutta hei mä pääsen Vesistösankari-juttuun, just tuli positiivista palautetta. Nahkiaisetkin voisi ehkä päästä julkaisuun mukaan. Fillarinkanssa-kuvakin oli ok.
:) mahtavaa, mahtavaa. Tuli mielettömän hieno tunne, kun on tehny hommaa ja kiinnostunut jostain ja opiskellu sitä ihan itsensä takia vaan - ja sitten on joku joka arvostaa sitä. Nitoutuu yhteen hienolla tavalla kaikki tämä nahkiainen-virtavedet-innostus, ja se että pienen ihmisen tekemisellä on ollu merkitys.
Aamun vaakalukema :)
^ Itseironinen naurunpyrskäys - oma vaakalukemani aamulla aiheutti täysin päinvastaisen reaktion.
Monen tunnin polun raivaus ja rannan siivous -työmaa. Kyllä toi Fiskarsin retkisaha osaa olla kätsy.
Yks vanha juttu. Meinasin perustaa sen pohjalta: erikoinen tapaus -ketjun, mutta sitten vietin tovin etsimässä vastaavia jo aloitettuja. Mutta päädyin siihen, että tänne se tapaus sopii hyvin. Olin töissä, minne oli vapaa pääsy kellä vaan. Yks nuori tyttö tuli suoraan mun luo ja sanoi asiansa: "Saanko laulaa sulle omatekemäni laulun?" Hän sai luvan. Oli hyvä laulu, en kyllä muista enää säveltä enkä sanoja. Harvinaista. Olispa kiva, jos tämä pakkoerakoituminen ihmisissä vähän lisäisi spontaania toisten ilostuttamista viimeistään sitten kun on elo taas normaalimpaa.
Miten sen nyt ottaa. Oikeesti jos järjellä ajattelisi niin hienoa että lukema ei enää asetu lähemmäs 40, mutta kun se oma mieli ei vaan ole niin...eipä hymyilyttänyt, heti tuli päätös että lähden sittenkin ajelemaan lenkkiä vaikka pientäkin ja saa nyt suklaat ja munkit jäädä Lidlin hyllyyn....
t. 160cm / 45kg.
Pullollinen punaviiniä.
Foorumin hemmo kantoi mulle valikoiman olutta kotiin. Ihan suunmukaisia vieläpä, yhden jo maistoin.
Toinen kerta jo kun minulle käy näin! Paitsi että edellinen lasti tuotiin työpaikalle.
Brevettimitalit tuli maanantaina. On se hassua että tollaset läpyskät, joilla ei sinänsä arvoa ole saa hyvälle tuulelle. Saa nähä joutuuko tänä vuonna yksin ajelemaan jos aikoo ajella.
Tuontikoira pysähtyi (hiljaisesta) käskystä paikalleen omalla pihalla niin että takajalat nousi ylös.
Portti oli auki ja rekku oli menossa paria ohi tepsuttavaa naapurin rekkua kohti.
Tästä on hyvä jatkaa vaikka kuka superphoorumilainen sanois mitä :)
Sain siirrettyä työt kotitoimistolle! 🙌🏻 Ai että! Mikäs tässä puita uuniin laittaessa ja Exceliä sorvatessa. Tosin mun tuurilla sairastun kuitenkin koronaan heti huomenissa.
Sain siirrettyä maasturin eteisestä ulkosäilytykseen terassille, niin tuli taas enemmän tilaa torppaan ja harkitsen josko sitä terassikauden avaisi tänään ja pitäisi lounastauon auringossa terdellä.
Halkosavotta tältä vuodelta ohi. Koskaan ollu näin aikaisin.
Tämän vuoden ensimmäinen pyöräily tänään.
Maanantain iltakävelyllä lähietäisyydeltä näkemäni metsäkauriit.
Kovasti kaipaamani Cambridgen opus saapui :D :D odotellessani kun pakettiani haetaan hyllystä, mielessäni että kirja vai mukit....ja voi että ilahduin kun sieltä tuli kirjan muotoinen paketti. Pakko ottaa pari iloista hyppyaskelta.
Päätin mielessäni että kyllä kaikki selviää jos....kaikki selviää ajallaan.
lisäys. Luonnolleen ei voi mitään; otin muutaman päivän että syön vähempi ja pyöräilen enemmän ( 2 x 75km) ja heti oli kilo lähtenyt. Hyvä juttu siinä mielessä että jaksan kuitenkin ajaa aika pitkää lenkkiä cyclollakin, ja jos sikseen tulee niin ei se ole vaikeeta saada se kilo pois. Kun toisaalta tykkään pullasta/munkeista ja suklaastakin ainakin työeväänä..
Stravan ilmoitus: "Uh oh! You just lost your KOM on mumblemumble by 44s."
Osoittautui että olin ajanut kyseisen KOMin maantielenkillä - tietenkin peesaamalla itseäni kovempia ajajia - vuonna 2016 ja että nyt sitten näköjään Joonas Henttala tuli minulta sen vieneeksi gravel-lenkillään.
Jos olit samalla lenkillä kovempien ajajien kanssa silloin 2016 miten se KOM tuli juuri sinulle?
Mieletön munkki jos 1) ne toiset eivät (vielä tuolloin?) olleet Stravassa tai 2) heidän tekemisensä ovat yksityisiä tai vaikkapa 3) juuri sinun gps-laitteesi sijainti vaelteli sopivasti tai ehkäpä 4) teit henkilökohtaisen spurtin yhteislenkillä jostain syystä, pääjoukko karussa vaikka... 5) jotain muuta...
Ihan vain tälläi filosofisena pohdintana. Vertauksena vaikka tilanne kun viisi kokkia valmistaa munakkaan asiakkaalle kenen munakas tulee syödyksi. Siihen on aina jokin syy.