Kumpikin päivä käy minulle ja mukaan tullaan mielellään. Eikä tämä mikään vieras pöytä ole, kyllä mekin ajellaan Keinukalliossa ja Mätiksellä:)
Printable View
Viimeinen kuulutus Tahkolle.
Eli seuraavat urhoolliset on lähdossä kierrokselle tai kahdelle:
Kode, Teemu Kalvas,Tom1, Petteriii, Kasari, Fourtour, Ertsi, DT, Rami Fillarillaan ja Minä.
DT:n vastauksesta en ottanut selvää että oletko lähdössä vai et, mutta tulkitsin niin että olet lähdössä, mutta sinne kannattaa ottaa maastopyörä mukaan ja
jättää se madone (vai mika lie) naulaan roikkumaan :)
Olen tilannut jo laskun tulemaan joten tulen kohta lähestymään Teitä tilinumerolla ja summalla.
Liinavaatteet kuuluu pakettiin eli omia pyyhkeitä ja lakanoita ei tarvitse lähteä hilaamaan mukana.
Ruokahuolto hoidetaan samaan malliin kuin viimevuonnakin eli yhteen pottiin ja sapuskat jakoon tai jotain sinne päin.
Yritän saada yhden pakun tai retkeilyauton mukaan jotta saisimme logistiikan kohilleen. Mutta mitään en lupaa.
Todennäköisesti pitää olla kolme autoa tälle porukalle.
Jos tulee sairastuminen niin jokainen maksaa oman osuutensa sille joka on estynyt ettei käy niin kuin viimevuonna.
Jos ei huvita tai jaksa rahoja ei palauteta.
Lähtö Perjantaina Nummenkylästä meidän pihasta 29.6 kello 9:00 (kahvitaukoja ja ruokataukoja pidetään riittävästi)
Paluu alkaa Rinnepellolta sunnuntaina 1.7 aamusta. Rauhallisesti ajetaan ilman kiirettä. (siis autolla ajetaan rauhallisesti)
Jos nämä yksinkertaiset säännöt kohtaa oman arvomailmasi niin näillä mennään.
Olehan Kode varovainen, kävin itte viimeviikolla parin vuoden tauon jälkeen "lämmittelemässä" 500cc Husabergiä, olo on kuin olis pesis mailalla hakattu, selkä ja nivuset ihan romuna, mutta hauskaa oli! Onko kukaan Android puhelimen omistava ladannut marketista ilmasen karttaselain ohjelman, on vaan pätevä ohjelma maastopyöräilyyn, saa zoomattua aina 1:5000 maastokarttaan ja gps näyttää tarkan sijainnin!
Jep KTM 450 SX.. Kyllä muuten ranteet venyy:-D
Mistään druideista en tiedä mitään, mutta menestyneen kotimaisen puhelinvalmistajan luurissa olen tuota ohjelmaa muutaman vuoden jo käyttänyt. Se on kyllä oivallinen, kun kartta päästä hukkuu... Lähikulmillahan sitä ei tarvi, kun täältä alkaa kaikki metsätkin olla hakattu asuinalueiksi, mutta pohjoisemmassa olen pelkästään tuon avulla vaellellut ja pyöräillytkin. Siinä on muuten kätevä toiminto se ulkoisen GPS -paikantimen käyttö - ulkoinen GPS -paikannin on tässä tapauksessa toinen puhelin; näkee omasta luurista missä kaveri menee.
Morjens ! Olen suht tuore järvenpääläinen ja hiljattain Kipinän pyöräilyyn saanut. Eilen tuotiin kotiovelle 29" canyon jäykkäperä ja sitä olis tarkoitus lähtee ulkoiluttaa ja siksipä tiedustelen että minkälaista polkuverkostoo lähialueilta löytyypi? :)
T. Markus
Lenkit lähtee Varastomaalin edestä. Keskiviikkona 17:30 ja Sunnuntaina 10:00..
Ja toki täältä voi huudella muina aikoinakin ajoseuraa.
Väärin. Polkuja löytyy jopa enemmän kuin jaksaa ajaa. Kolme vuotta sitten en tiennyt yhtään polkua ja nyt tiedän jo ainakin kaksi.
Kyllä ne kaikki polut jaksaa ajaa. Sulla ARJ on vain huono kunto. Ja niin on minullakin, siksi Markuksen kannattaa tulla sunnuntaina huoletta kimppalenkille. Minä omistan sen polven parantelulle, joten vauhti on minun puolestani maltillinen.
Jonkun polun löytää myös tältä kartalta http://www.openstreetmap.org/?lat=60...om=13&layers=M
Maastopyöräkelpoisia reittejä tuosta ei näe suoraan. Osaan poluista on luokitus lisättynä. http://openmtbmap.org/ olisi hyvä tai GpsMid myös ne näyttää kännykässä.
Aikas paljon on Juhe saanu ajettua polkuja kartalle (peukku)
Hiljaista oli tänään kimppalenkillä. Kaikki muut olivat vissiin kisoissa? ...No Kellokosken alajaoston Tuusulan puolen alajaoston alajaosto teki 3h lenkin kunnes DTSwissin EX500 vanne antautui vaikka päällä oli Contin MK II 2,4" Protection hyvillä paineilla. Pitääkö lenkillä olla varakehä mukana ;)
^ Kelliksen yläjaoston Mäntsälän alajaosto kävi Korson raparallissa ajelemassa kauden avaus kisan. 12,5 minsaa viime vuoden ajasta sain naapistettua pois, rata aavistuksen eri ku v-11,+ silloin oli kuivaa.
Hyvät fiilikset jäi kisasta kyllä.
Tänään tulossa ihan puoleksi ei ehdi. Paikalla yritän olla 17:35..
Onkos kukaan harkinnut lähtevänsä JätteCruisille? Minä rekrysin paliksen naapurista matkaan. En kyllä palikselta kysynyt, mutta tarvittaessa varmaan voisimme mennä kahdella autolla, jolloin voisimme tarjota kyydin kahdelle... Emme tosin välttämättä aja koko matkaa.
Minä varmaankin lähden ja jos lähden niin lähden omalla autolla tai asvalttia kevyesti pyörällä rullaillen, jotta olen vapaa lopettamaan homman milloin haluan, ehkä vähän aikaisemmin.
Tulossa olen, kyytikin kelpaisi..
Tässä maailman hienoin maastoreitti
http://connect.garmin.com/activity/187147452
Vettä oli aivan liikaa. Suot tulvi ja vettä tuli taivaalta ihan riittävästi.
Paikka oli Ruunaa eli Lieksasta noin 30 km itään "rajanpinnassa". Kun katsoo sateliittikuvaa tarkemmin niin huomaa että suota oli aika mukavasti joka tarkoittaa pitkospuita. Pitkospuut oli paikoin vedenalla ja metsäosuuksilla ne oli perhanan liukkaat. Kun pari kertaa oli turvallaan niin ajaminen alkoi onnistumaan ihan automaattisesti:). Piiiiiitkiillä suosuuksilla pitkospuut oli aivan törkeän hyvässä kunnossa. Paikoin singlelankku oli suon pinnasta noin puolimetriä koholla joten työasiat unohtui automaattisesti kun lankulla taiteili pystyssä. Oli aivan törkeen makeeta painaa menemään.
Maastöpyöräilijän muut maastossalikkujat ottivat lämmöllä vastaan (siis ihan oikeasti) kaikki tervehtivät iloisesti ja oli mukavaa jäädä juttelemaan patikoijien ja kalastajien kanssa. Kaikki sopi elämään sulassa sovussa. Lieksassa on myös se kuuluisa karhunpolku jota en nyt pystynyt ajamaan randomina päästä päähän. Tuttuhan tuo polku on jo minulle sillä se tuli ajettua jo vuonna 1998.
Kyseessä oli täysin A- luokan reissu. Olimme reissussa kolmistaan eli minä, ibis ja nikolai :)
Ruunaalta suuntasin Tahkolle tahkoamaan (raportti toisaalla). Tahkon reitti oli hyvässä kunnossa. Tosin se tuntui nopeammalta kuin vuosiin.
Tämän Tahkon kierroksen luonne on muuttunut miten sen nyt sanois Tour De France suuntaan. Nilsiän keskustaan saakka ei voi kyllä puhua maastopyöräilystä ollenkaan vaan enemminkin jostain CC reitistä. Mutta kun ajetaan numerolappu stongassa tuntuu se aina pahalle kun räkäposkella veivataan menemään.
Löysin muuten aivan upean Tahko Afterbike mestan. Yritän varata sinne pöytävarauksen jotta saamme tapahtumalle arvoisen loppusilauksen:)
Mitään en kuitenkaan lupaa, mutta jos se kaikille sopii niin kattellaan mitä tapahtuu. Sapuskat siellä on kohillaan, hintataso eihan jees ja paikan ilmapiiri rento. En paljasta paikan nimeä tässä sillä muuten on suurena riskinä se että kaikki muutkin 1953 maastopyöräilijää on siellä mukana.
MTB Järvenpääläiset vierailivat Mätäkiven polkijoiden JätteCruisissa. Kiitos lenkin vetäjille. Hienoa polkua oli:
http://www.sports-tracker.com/#/work...lksnhbqgvsbl0f
Tänään keskiviikkona peruslenkilä luvassa reipasta menoa jos joku haluaa lähteä mukaan. Mutta vauhdissa pitää pysyä mukana. jaetaan porukka kahteen osaan. Tarvittaessa voin ajaa yksinkin, niin muut voi nautiskella.
Tahkolle varattu yksi paku (retkeilyauto) johon mahtuu yhteensä 6 henkilöä, mutta fillarit mahtuu pienellä sovittelulla kyytiin.
Mutta lisäkapasiteettia tarvitaan.
100% lupaus tämä ei kuitenkaan ole
Lähden lauantaina Tahkon ajelun jälkeen siirtymään kohti Kauhajokea, jossa on maantiekinkerit. Joten mun tahko menee hieman lenkkitunnelmissa.
Tulen tuulen nopeaan ryhmään. Tahko autoa voin myös ajaa, tuttuun tapaan:-)
Kiitos mannin porukalle lenkistä, super hyvä lenkki:) Sykkeet vaan jäi melko alas AVG 136 tavoite oli ajaa vk. No ens kerralla sitten..
Ajelin duunista himaan polkuja kerraten/tsekaten, osin uusiakin koluten. Ennen lähestymislinjan kallioo oli enskaprätkät vähän murjonu muuten hyvää polkua, vielä kun vähän kuivuu ni paranee. Nyt taas polut paremmin muistissa jos(kun) lenkit tuonne asti ylttää.
Moi! Olikos täällä keskiviikkoisin ja lauantaisin viikkolenkit ja mihin aikaan lähdöt? Joskus käynyt mutta siitä on aikaa mutta nyt olen Järvenpääläistynyt niin voisi alkaa täällä ajeleen:)
Keskiviikkona 17:30 ja sunnuntaina 10:00 paikka Varastomaalin edestä. Kyllä muutenkin ajellaan, joten viesti tänne foorumin vaan..
Täältä vois tulla juuri harrastuksen aloittaneena kevyelle lenkille mukaan keräilemään pudonneet juomapullot...
-Jussi-
Sunnuntaina ajetaan kevyesti,silloin mukaan vaan.
Onko Juhannuksena halukkaita ajelemaan tosipitkää lenkkiä. Startti heti aamusta vaikka 8:00 ja sitten mennäään. Vauhti on sellainen ettei kaaduta mutta kokoajan mennään. Ajetaan silleen että jos joku haluaa lähteä aikaisemmin niin rohkeesti käsi pystyyn, mutta paikkakunnan polut pitää tuntea niin että osaa kotio. Jos kelit on kohillaan niin ainakin 6-10 tuntia pitäis jaksaa ajaa ja tauot päälle, onko riittävä lenkki :)
Ai mikä tospitkälenkki?? No se on yli 100 km mutta alle 200 km. Haetaan vauhtia jokelasta ja painutaan kohti etelää. Kunnon kahvitauot pidetään. Lenkin luonne on vaativa joten ihan aloittelijoille se ei ole sopiva.
kettään ei oo koskkaan mettään jätetty joten rohkeasti mukaan vaan :).
kävin tänään korkkaamassa BAANAN, komiahan se oli:
http://www.sports-tracker.com/#/work...icaqv7nmb8t94o
Olihan se juhannuksen lenkki perjantaina?