Eilen sai se, että lekuri antoi luvan ajaa ulkona! Ja kävin maantielenkillä upeassa säässä (ja seurassa). Elämä voittaa. (Mursin siis nilkkani helmikuun puolivälissä, ja jalkaan tuli vähän titaania ja kevlaria yms.)
Printable View
Eilen sai se, että lekuri antoi luvan ajaa ulkona! Ja kävin maantielenkillä upeassa säässä (ja seurassa). Elämä voittaa. (Mursin siis nilkkani helmikuun puolivälissä, ja jalkaan tuli vähän titaania ja kevlaria yms.)
M. Ouvisen hyvät uutiset tietenkin - aina on mukava tuntea "myötäiloa"! Ja mainio "social ride" tänään.
PS Vielä sekin että onnistuin väistämään kaksi selvää "päälleajoyritystä" lenkin paluusiirtymällä.
Polkupyörämatkailun paras puoli: Voi hyvällä omatunnolla syödä kaiken vastaan tulevan.
Todella reilulla kaarella kierretty "maantiekollega";
vastareaktiona miljoona peukkua ja lentopusu:)
Letkeä GG-lenkki upeassa kelissä, sauna ja kesän eka vihta.
Päivän startti ja itse kisa! Juuria, droppeja, otb, hyväntuuliset kanssakisailjat, oman tavoiteajan saavuttaminen jne. :o Ja keli tietenkin.
Mieltä virkistävä lenkki seudulla, jossa ei ole montaa kertaa aiemmin pyöräillyt. Useammin pitäisi lähteä pois vakioreiteiltä.
Kirjoitan myöhässä mutta se ei haitanne koska olo on jatkunut tuosta tapahtuma hetkestä alkaen.
Eli kuun alusta T&T:lta SLR03. <3
Puuhastelut telakalla viikonloppuna, yleensä on sitä hattumaisia pakkopullaa, mutta nyt poikkeuksellisesti kivaa puuhastelua, kun ei mitään hosua.
Ehkä se johtuu näistä keleistä :)
Maantie-mamil ajeli tien laitaa muutaman vuoden takaisessa Skyn tiimiasussa. Hymähdin, sillä eilen päättyneen Giron takia ajoitus tuntui "silleen sopivalta." Vaikka eipä siinä mitään, jos on aidot kamppeet niin varmasti ovat hyvät jne. On minullakin erään potkupalloseuran verkkopuljusta hankittu pelipaita, mutta minulle se on kyllä enemmänkin sisustuselementti kuin käyttövaate.
Keskuspuistonraitilla iltapäiväruuhkassa täysillä sprinttaava nelivuotias:
Äiti takaa: ”Elias, sinä olet nyt väärässä reunassa”
Välittömästi oikeaan laitaan palaava pyöräilijä: ”Anteeksi äiti, minä poljen liian lujaa”
Myötätuuli töistä tullessa. Ohikiitävän hetken mukava kuvitella olevansa kovempikin kuski.
^Myötätuuli sai lisäämään 20km sakkolenkin normaaliin kotimatkaan. Sai nautiskella tuosta samasta tunteesta :)
Puuhastelu punasen Auto glym vahan ja valkoisen 22 vuotiaan kanssa.
Kotterosta tuli parempi kuin uusi. :)
Sain frendin ylipuhuttua fillarikaupoille. Oli käynyt koeajolla ja ilmoitti että massit meni :)
Huomisen aamiaisen esivalmistelu http://www.kofeiinikomppania.fi/ kautta.
Myös muu huominen kotoisa evästarjonta jo ennakkoon.
Upea regaining-yö takana. Nopeata kuivaa polkua ja upeaa suomalaista maalaismaisemaa. Lämmin keli. Hyttysiä hieman liikaa, mutta who cares, kun pääsi tämmöiseen ajamaan.
Kattomiehet saivat hommansa valmiiksi.
https://lh3.googleusercontent.com/q2...=w1610-h946-no
Sukulaisen yllärisoitto
OH-LCH kotimaisemissa.
Ystävän soittama puhelu, joka ratkaisi lähestyvän ongelmatilanteen jo ennakkoon.
Eihän näin voi edes tapahtua oikeassa elämässä:)
Sulattava hymy. Ja eilen löysin leiri-nuotio-uimapaikan mökin läheltä josta olen ollut autuaan tietämätön vaikka polkenut läheltä ohi kymmeniä kertoja. Saattanut olla puolustusvoimien puomit kyllä ennen.
Verkkojen lasku, Fergusonin rassaus, nikkarointihommelit ja saunan lämmitys noin alkuun. Kyllä elämä voikin olla ihanaa :)
Se kun esikoinen 4v oli lähtenyt pappansa kanssa pyöräilemään (olin itse samaan aikaan lenkillä), ja kuulemma todennut ennen lähtöä että lenkillä pitää olla urheilujuomaa. Pappa oli todennut ettei nyt ole urheilujuomaa. Poika oli kuitenkin reippaasti mennyt isin pyöräkamojen luo, kaivanut sieltä High5:n juomatablettituubin ja heittänyt yhden tabletin tottunein ottein juomapulloonsa :) Lenkillä sitä oli ryystetty ahkerasti ja kun tulin kotiin, poika kertoi innoissaan "ei tullut ollenkaan kakkahätä".. :D Joskus oli jotain mistä meni vähän maha sekaisin. Olin vaan silleen että hieno homma :)
Onnistunut pienimuotoinen valaistusremppa mökillä.
Korvasin pirttipöydän yläpuolisen ikivanhan 2-polttimoisen plafondin Alipapan lähettämillä 2 kpl 30 x 30 cm kokkosa LED valaisimia.
Värilämpö on kai jotain 5000-6000 K opaalin takaa (cool white), juuri sitä mitä haluttiin.
Päivällä kun pitää valoja päällä, niin koko pirttipöytä valaistuu näyttämään ikkunasta tulevalta luonnon valolta tavoitellun mukaisesti ja nyt pöydän ääressä näkee taas lukeakin! Tuota voisi kuvata myös sanoilla "hyvän mielen valo". :)
Olen jo joitain vuosia sitten aiemmin tykästynyt näihin korkeisiin värilämpöihin hommissa erään vastuulleni tulleen valoprojektin myötä, jonka yhteydessä jouduin mitään tietämättömänä perehtymään asiaan perin juurin.
Korkean värilämmön alla alkavat objektit itsessään näkyä, toisin kuin perinteisessä värilämmössä valo näkyy kellertävänä sävynä, tai kuviona objektin pinnassa. Puhunkin tässä yhteydessä mielelläni ”näkymättömästä” valosta.
Mainitun valoprojektin myötä uusin myös kotosalla valaistuksen 4000 K, mutta se oli turhan varovainen liike, 5000 K ollut parempi.
Silloin kun mennään kohti korkeampia värilämpöjä, myös valaistuksen tehoa on syytä lisätä, muuten tulee pettymystä.
Katsastusmiekkosen "Tervetuloa ensi vuonna" -toivotus.
Se käsijarrukin palautti - kerran - kunnolla, kotipihalla
myöhemmin kokeillessa jumitti jälleen:)
Kaksi toisiinsa liittyvää asiaa: 1) emännän tupakkilakko pitänyt jo viikon, ja 2) en ole joutunut siitä kohtuuttomasti kärsimään.
Vain kaksi päälleajoyritystä tilanteissa, joissa olin etuajo-oikeutettu Espoossa tänään.
Lukkojarrutus pelasti.
Päättynyt myöhä/yötyöviikko ja päivämäärällä 6 vuotta tupakoinnin loppumisesta:)