No niinpä näkyy olevan edullisempi malli myos. P2Max on vähän tuntemattomampi brändi näillä pituusasteilla, niin ei ole ihan päällimmäisenä mielessä.
Printable View
Aika ihmeellistä että Garmin rally:e on annettu miinus siitä, että poljinrunkojen vaihto vaivalloista ja hidasta. Muissa se ei ole edes mahdollista, niin miksei niissä ole miinuksena että vaihto ei ole mahdollista?
Ja tuon vaihtaa varttiin.
Mutta siis nämä cyclingweeklyt on muutenkin ihan turhia. "best wireless speker 2025" pelkkää mainosroskaa. Itse en edes avaa tuollaisia juttuja.
Garmin ei ole maksanut Cycling Weekille tarpeeksi.
Eikö tuo onnistu Faveroonkin?
"It seems like a small detail, but it's not.
The pedal body has absolutely no electronics in it, which makes it easily replaceable on your own, as you already do with any common pedal.
A new pedal body whenever you want a fresher look, but the same reliable power sensor."
Ei mun tietääkseni MX pro ja duo oo yhteensopivia poljinrunkojen osalta. Ja siis mä tarkotin että voi vaihtaa maantie ja spd:n välillä runkoja.
Muutenkin tuo on kyllä ajantasainen mainos, kun uusi road favero on juuri tulossa. Enkä ihmettelisi, vaikka ne poljinrungot vaihtuvat päittäin mx kanssa ja helposti.
https://pic.useful.fi/2P9BaWUSN.jpg
Tuo tulee myymään kuin häkä. Paino, stack, akku, ei podia.
123.5g/kpl
Stack 10.5
q-factor 53mm
Nyt julkaistu.
https://cycling.favero.com/en/assiomaprors
Aika kätevästi saa rungot vaihdettua.
Nää taisi olla neulalaakereilla. Eli nyt ei voi enää vaihdella pelkkiä laakereita. Menee runko vaihtoon aina.
Itse en nää tuota ongelmana, koska poljinosa on kulunut minulla aina laakereita nopeammin. Esim dura-acen polkimia en osta enää koskaan paremman laakeroinnin vuoksi. Se poljin kuluu luvattoman nopeasti pskaksi noin kalliiksi kamppeeksi.
Keväällä tuli hankittua Pro MX 2:t ja olen ollut varsin tyytyväinen niihin. Ainoa kysymys koskee PCO:ta, joka mulla on nätisti sanoen aika suuri. Niin onko siitä varsinaisesti haittaa tai pitäisikö asialle tehdä jotain? L/R tasapaino on 49/51.
Ja 50 grammaa on sheivattu. Se on melko paljon kakspuoleisesta mittaripolkimista. Mielestäni, kun muistaakseni nuo podiversioit tais olla jotain 300g/pari. Tätä uudistusta osasi kyllä odottaa.
Laaman revikka youtubessa: https://youtu.be/L7YhClY_mAw?si=N1Bw6Qmvy-VBOD60
Kuten arvata saattaa niin Favero asettaa näillä uuden kultaisen standardin.
Ja netissä meille jotka ei jaksa katsoa vidoita…
https://www.dcrainmaker.com/2025/06/...ls-review.html
Nii-no… teknisestihän nämä ovat samt kuin Pro MX:t, eli standardit oli asetettu jo vuosi sitten. Meille lökäpöksyille :DLainaus:
Kuten arvata saattaa niin Favero asettaa näillä uuden kultaisen standardin.
Niissä on aina vähän klappia. Neulalaakeri kannattaa tietysti rasvata, sitä ei oikein voi vaihtaa.
Sen pienemmän kuulalaakerin voi kyllä vaihtaa itsekkin, vaikkei sitä ole tarkoitettu vaihdettavaksi. Tilasin noita jostain hobby liikkeestä halvalla ja vaihdoin. Tosin ne laakerit olivat kyllä luokattoman huonoja. Tämä siis maantie vectoreista, mutta olen lähes varma että rallyissa vastaava laakerointi.
Siis siellä on toinen neula ja toinen kuula.
Tämä oli se vectoreiden laakeri. Rallyissä ei tosiaan välttämättä sama.
4 kpl BEA7145 - 7x14x5 Kuulalaakeri a.hinta 1,98 EUR Yht. 7,92 EUR
Hobbylinna kauppana, suosittelen laadukkaampia laakereita.
Kiits infosta. Pitääpä aukoa, puhdistella ja rasvailla. Tutkasta samalla mikä se toinen laakeri on.
Otin kanssa myyntiin faveron maastomallit, ja pakkohan se oli perinteisesti käyttää itseään koekaniinina.
Asennus ja käyttöönotto:
Polkusimet lataukseen, appi kännykkään. Yhdistin kun alko ledit vilkkumaan, ja ruuvasin paikalleen. Kalibrointi ja eka testi. Polarin asetukset auki, lisää laite, ja laite lisätty.
Puolen tunnin testilenkillä kännykästä katto sen mitä ymmärsi, ja huomas että vasuria kun vaan ajatteli, niin koipien tasapaino parani.
Muuta ei sitten tämmönen diginuori oikein vielä sisäistänyt, mutta taas tuli stravaan peeärrää. Tosin vaan wattien osalta...
Onko kukaan saanut Polarin V3:een dataa talteen Faverosta, näyttää watit ja prosentit hienosti ajossa, mutta dataa ei tule talteen.
Eikö tässä tarkoitettu ettei kello tallenna mitään power dataa vaikka näyttää ne ajon aikana?
Pitää vähän korjata, eli tallentaa yhteiswatit ja kadenssin joka sekunnille, keskiarvon prosenteista per jalka koko lenkille. Mutta näyttää ajossa myös jalat erikseen prosentteina, vaikka siinä on vain BLE.
Polarin tuki vastasi näin:
"However, we have not yet tested the newest Favero Assioma power sensor with our latest releases. We have reported these issues to our product management and they are investigating. We have a team now that will test some 3rd party power sensors also with Vantage V3. Unfortunately we don't have a schedule when possible implementations / fixes will be released."
Hyvä toi 3rd party niinku polar tekis jotain pyörän voimamittareita....Muutenki ois hyvä tukea faveroa kun se on se paras voimamittari polkimien osalta mitä planeetalta löytyy.
On joo unohtunut moinen tekele