Mullon nuo aerot , hieman vanhempaa versiota ja jos lupauksista ottaa puolet pois niin hyvä noin. Ei ny aivan potaskaa, imho.
Printable View
Mullon nuo aerot , hieman vanhempaa versiota ja jos lupauksista ottaa puolet pois niin hyvä noin. Ei ny aivan potaskaa, imho.
Onko noilla aerogelpohjallisilla merkittävää eroa mxz303 tai Wölvhammerin alkuperäisiin pohjallisiin? Vielä tekisi mieli kokeilla jotain ennen luovuttamista ja sähköpohjallisten ostoa.
Wölvhammereiden originaalit ovat muistini mukaan ja vielä tarkistuksenkin jälkeen nimenomaan aerogelpohjalliset. Tosin niissäkin voi olla eroa aerogelkerroksen paksuudessa.
Mitä tulee aerogelipohjalisiin yleensä, minä olen ollut tyytyväinen omiin Toasty Feeteihin, mutta mulla ei varsinaisesti ole ollut lenkin katkaisevia paleltumisongelmia enkä ole juurikaan ajanut miinus viittätoista kylmemmässä. Toinen käyttäjä (joka suosituksestani sellaiset hankki) ei kokenut niitä omassa talvipyöräilyssään käänteentekeviksi; ne antoivat toki lenkeille lisäpituutta ja kengille käyttökelpoisuuden muutaman asteen kylmemmässä kuin aikaisemmin.
Pitänee ottaa harkintaan. Tai vaikka aluksi kokeilla sopisiko Wölvin pohjallinen Lakeen, joka muutoin on miellyttävämpi kenkä kipuurasarvella ajaessa. Maastossa tarkenee kummallakin, kun jalkautumisia tulee riittävän usein ajotaidoista johtuen.
https://www.merlincycles.com/spatz-p...es-104357.html
Siinä uutta jatsarinsuojaa. Noihan on kun Bas Ruttenin painibuutsit pancrasesta.
^^Kovemmilla pakkasilla, mulla noin kymmenessä, olen vetäissyt Sportfiren teddykarvalliset suojat päälle.
En ole mikään kengänsuojien ylin ystävä lähinnä käytettävyyden takia, mutta kiitos vinkistä, pitää käydä tuo Goren suoja katsomassa.
Vauden Termatic II haukun nyt pahasti. Pohja erittäin liukas ja kerää kiitos korkeitten nappuloitten nuoskaa tosi hyvin. Kymmenen metriä tallilta mökille niin kasvoin mittaa ainaskin 10 senttiä. Eikä ne oo ees kovin lämpimät.
Unohtakaa moiset , itte kärsin noilla vielä syyskauden.
Taas aloitin talvikauden työmatkapolkaisut Diadora Polarex Plussilla. Varpailla lämmin (ohut ”pukusukka” työmatkalla jalassa), loska irtoaa pohjista ja pysyy muutenkin vedet kengän ulkopuolella. Kiristysmekanismiin olen erityisen tykästynyt.
https://www.partioaitta.fi/yoko-yob-2-overboot
Itellä käytössä yokot Laken 303 kanssa.
Northwaven Yetit oli tänään testissä. Näillä keleillä (-1) ainakaan ei ollu kylmästä tietoakaan.
Uskon että noilla pärjäilee talven ajot.
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Eilen ajoin vajaan kolmen tunnin läskipyörälenkin -9C:ssa näillä Raptoreilla eikä varpaat vielä jäätyneet. Sukkana jotkin vanhat laskettelusukat. Pieni kylmän tuntu varpaissa tosin oli mutta niitä liikuttelemalla pysyi hallinnassa. Hankkimalla paremmat sukat (merinovilla?) näillä voi ajaa vielä reilussa -10C pakkasessakin.
Ei näissä taida olla isoa eroa noihin Polaris 1 kenkiin varpaiden jäätymisen suhteen.
Tuli hommattua Shimanon SH-MW7 Gore-Tex kenkä ja eilen oli Savon suunnalla n -10 astetta pakkasen puolella ja yhdellä hieman paksummalla sukalla omat jalat tarkeni mainiosti vajaan kahden tunnin lenkin. Myös syksyn hieman nollan yläpuolella olleet kosteat/sadekelit meni kuivin ja lämpimin varpain.
Jos ei jalat ole kylmälle herkät, niin ainakin sellaisille koiville nuo kengät varmaan toimivat ihan hyvin.
Northwave Yeti koot 42-45 XXL:ssä 99,90€ supersunnuntain tarjouksessa. Ilmeisesti aika ison köntin ostaneet noita nw:n kenkiä, kun voivat myydä normaalihintaisenakin(159€) reilusti alle saksan tarjousten. Yhtä kaikki ja tilasin yhden parin testiin.
Sama täällä päätin antaa vielä yhdelle klossikengälle mahdollisuuden 5-20 pakkasessa minun jaloissa, kun Yetin hinta oli ihan ok xxl:n alessa. Roskiin menee 10 vuotta vanhat Shimanon talvikengät , joilla ajettu rospuuttu kelit. Rospuutto ja pikkupakkasessa ajetaan Laken 303:lla, jotka minulla ei kyllä toimi yli viiden asteen pakkasessa klv:llä parin tunnin lenkeillä eikä edes oikein metsässä kun pakkasta on yli viisi astetta.
Kiitos. Tikkana klo11 ovella ja 44 pari mukaan. Lesti kapea, mutta istuu omaan jalkaan tosi hyvin. Kantapää ei nouse. Laadukkaan oloinen ja lämmin kenkä. Pohja oikeaa kumia.
Edit: Näissäkin on erillinen sisäkenkä, mutta se on ommeltu kiinni muutamasta kohtaa. Kuivuu varmasti noinkin hieman paremmin, mitä yhtenäinen rakenne. Pohjallinen onneksi irtonaista mallia. Eikä tuo lesti ole mitenkään erityisen kapea. Tajusin vaan ottaa kauppaan paksun sukan mukaan.
^ Samoin piti heti tarttua tarjoukseen ja Yetit tilaukseen.
Kerrankin kävi hyvä tuuri, kun kerkesin tilata 42 koon. Saa nähdä onko liian iso, kun monesti 41 on oikea koko.
Näköjään jo kaikki koot loppuunmyyty.
Ai juma, onko toi lesti tosiaan kapea. Yhdet NW kengät,olleet ja ne oli reilua kokoa. Luottavaisena tilasin 44 koon, kun Shimanon gorella olen mennyt 45 koolla....
Täällä kanssa Nortiti tilauksen. Olisikin kapea lesti kun jalka muistuttaa muodoltaan sukkapuikkoa. Tilasin koon 43 kengät, normaalisti siviilissä käytän kokoa 43, en halua yhtään ylimääräistä tilaa kenkään. Muistaakseni nuo on kuitenkin "normi"-kokoa, eli ei italialaisen ahtaat.
Celsius articit olikin 44.5 kokoa, eli tuo selittää naftiuden lestin osalta. Yetit siis 44. Istuvat tosi hyvin jalkaan paksujen sealskinzin sukkien kanssa. Olikohan niin, että nw:llä olivat nämä välikoot nimenomaan lestiltään hivenen leveämmät.
Pitkä varsi, mutta sekin on sellaista neopreenia, eli näillä voi ehkä ajaa cyclollakin kohtuullisen hyvin.
Pohja on muuten yllättävän tasainen, eli voisi toimia flattienkin kanssa. Paikallaanhan noissa onkin klossien paikalla tulpat.
Haa. Celsius articcien pohjallinen irtosikin kunnon likoamisen jälkeen repimällä. Noihin täytytkin etsiä kunnolliset eristävät pohjalliset. Ovat kuitenkin yetiä vauhdikkaammat popot pienille pakkasille, jos kylmä ei vaan hohkaisi pohjan kautta kenkään
Kävin Lahden XXL arpomassa 45 itselle aika sama leveydeltää, kuin 45 wide Lake 303. Ehkä inasen pidemmät ja hitusen kapeammat on Yetit. Kärkikupin eristävyyteen en luota omallakohdallani näissäkään aika sama, kuin 303 sormikopelolla, mutta ei ole piikkejä varpaiden alla niin, kuin Lakeissa.
Helposti meni sama laskettelu sukka 44, niin kuin Shimanon gore MV-7 koossa 45.
Itselle oli vaan pakko ottaa vara paksulle merino sukalle tai sähköpohjalliselle. 303 jääty taas varpaat jo -6 vaikka oli 2 merinosukat laskettelu ja paksummat villasukka tyyliset.
Orkkis pohjallisessa folio sisällä joten sitä ei passaa poistaa. Yeti on kyllä todella kivantuntuinen kenkä eli 100 riski oli pakko ottaa tosin Lakenikin on jo aika loppuun ajettu.
Lahteen jäi. 42,43,46,47 kokoja muistaakseni.
Niin joo, minustakin tuo yeti näytti eristävyydeltään suunnilleen laken 303:sta vastaavalta. Elän uskossa, että tulen pärjäämään näillä ne kelit, millä pyörällä yleensäkkin ulos lähden. Tosi helpot vetää jalkaan, koska iso takalenkki johon saa monta sormea ja aukko aukeaa riittävän isoksi. Samoin minusta tuo NW:n käyttämä vetokiristys systeemi toimii hyvin talvikengissä, joissa eteen tulee aina se eristävä läppä. Ja tosiaan se ulkoinen laatu on näissä taas ihan kohdillaan verrattuna raptoreihin.
Tuo yetien foliopohjallinen jäikin huomaamatta. Minähän nappaan noista pohjalliset celsiuksiin. Harvemmin tarvitsee kaksia kenkiä samaan aikaan.
Kaverin Wölhammereita hipelsin viimetalvena ja totesin kärjen eristyksen myös aika olemattomaksi tälläiselle kylmä varpaalle. Eli aika sama, kuin Yetissä ja Laken 303. Yetiin on speksattu 400g thinsulatea ja noissa em mainitussa 200g, mutta eipä noissa varmaan kellään muuten jalat jäädy, kuin varpaista sen verran on muualla eristettä. 45 airogeeli pohjallisista ja eristyksistä ei havaintoa, että lunastaako mainos lauseet.
NW Yetin kaikki koot olivat netistä loppuneet jo ennen puolta päivää, mutta onneksi myymälästä vielä löytyi. Vaikutti kyllä erinomaiselta kengältä ainakin myymälässä tänään kävellessä. Ison oloinen kenkä kaikkiin edellisiin kenkiin verrattuna ja ostinkin yhtä kokoa pienemmät, mitä aiemmat Laken ja 45NRTH talvikengät ovat olleet.
NW tosiaan aika reilu koon puolesta. Itsellä 47 ja just passeli. Esmes Shimpalta ja Lakelta ollut 48 ja justjajust mahtunu. Ja tähän 47 mahtuu ohut ja paksu sukkakin vielä!
Talvipyöräilykeskusteluun laitoin kysymyksen kampiin hankaavista kengistä. Onko tuo yleinen vaiva talvella ja onko ratkaisuna joko polkimien vaihto tai jatkopalat? Esim. Shimano kovin niukasti julkaisee tietoa akselin pituudesta.
Tälle akselijutulle on mun aloittama vanha topikki täällä: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...l%E4-akselilla
Laiton aikanaan Cranck Brothersille mailiankin tuosta akseli-ideasta, mutta en saanut vastausta. Nykyisin markkinoivat pitkiä akseleita laakerisetin kera, että kiitos vaan idean anastamisesta.