^ Melko samanlainen kokemus, tosin minulle L-koon keltainen vaikutti sopivalta ja samassa koossa sininen vähän isolta. Hihoissa on melko hyvin pituutta, mikä on hyvä asia. Monesti pyöräilyvaatteissakin isommat koot ovat vain leveämpiä.
Printable View
^ Melko samanlainen kokemus, tosin minulle L-koon keltainen vaikutti sopivalta ja samassa koossa sininen vähän isolta. Hihoissa on melko hyvin pituutta, mikä on hyvä asia. Monesti pyöräilyvaatteissakin isommat koot ovat vain leveämpiä.
Kävin Kuopion Lidissä eukolle ostamassa karjalanpiirakoita. Siinä ohimennen huomasin että täydet laarit oli pyöräilykamaa kaiken värisiä. Kuopiossa varmaan se että vieressä on oikea pyöräliike vaikuttaa asiaan.
Kukapa sitä lidin kamaa ostaa jos on huippu pyörä, olisi vähän kornia.
Saksalaiset on kyllä tehokkaita kun pystyvät myymään Saksalaista tavaraa noilla hinnoilla.
Monet liikkeet ottaa kiinan räteistäkin kymmenkertaisen hinnan.
^ ootko sää nyt tosissasi? No miksi kysyn, et ole.
^ Nykyään sitä suhtautuu kaikkeen trollaukseen niin ilkeämielisenä, että tuollaista (Esulin viestin) hassuttelua ei oikein osaa arvostaa. Ehkä pitäisi.
Kun savolainen tarttuu näppäimistöön, niin vastuu siirtyy lukijalle...
Mutta varsinaiseen aiheeseen: postiluukusta löytyneen katalogin mukaan jo huomenna tulee laareihin lisää ulkoiluvaatetta. Virallisesti näyttävät olevan juoksuhenkisiä, mutta esimerkiksi lyhythihaiselle tekniselle paidalle (5.99 euroa) saattaa syksyllä löytyä käyttöä pyöräilytakin alta. Tuon lisäksi on olemassa sitten mm. housuja, urheilutakkeja, juoksusukkia ja teknisiä käsineitä ("kosketusnäyttötoiminto etusormessa ja peukalossa").
Väritys näyttää olevan useimmissa vaatteissa jo syksyisen tummaa, joskin miesten urheilutakkia näyttää olevan myös kirkkaankeltaisena. Aika monien vaatteiden ilmoitetaan myös sisältävän heijastavia osia, poikkeuksena mahdollisesti naisten urheilutrikoot, jotka tosin maksavat euron vähemmän kuin (selvästi heijastavilla osilla varustetut) miesten tekniset housut.
Crivit valmistettu kiinassa
^^^^^En tiedä, onko itsellä huippupyörä mutta täydellisesti itselle sopiva hiilikuituinen maantiepyörä. Olen tilannut toisinaan vaatteita myös eBaystä siksi, että vaate oli hyvän näköinen. Aika monen vaatteet valmistetaan nykyään halvoissa maissa kuten Kiinassa, olkoot brändi mikä tahansa.
Lidlistä olen muutaman pyörälyvaatteen ostanut ja ne on usein ok vaatteita, ei hyviä eikä huonoja
crivit laatu kuulemma OK. jopa hyvä. vaan ei löydy Miesten kokoja
Jaa-a vai ei miesten kokoja. Ihan normaali mitotus ainaki itelle sattu. Niinku ois vetäny craftin paidan päälle.
Ei varmaan mene kovin isoille miehille ku on ihonmyötänen istuvuus ja ei mikään älyttömän elastinen ole.
Mutta on niitä väljiäkin malleja ollu myynnissä jotka ei kyllä maantielle sovi ku lepattaa. Maastossa toimii
Sekä juoksu-, että pyöräilypipojen isotkin koot olivat ns. normipäisille. Jäivät ostamatta. Muuten Lidl kyllä toimii itselle vaatekauppana, optikkona, lelukauppana, ruokakauppana, elektroniikkakauppana (kuitti talteen)....
Aika osuva vertaus minun mielestä. Ei paljon tarvitse puntilla käydä, että muuten sopivan kokoinen Craftin paita alkaa ahdistaa hauisten ja olkapäiden seudulta. Samalla lailla hankalan tuntuinen mitoitus oli tuossa Lidlin pitkähihaisessa paidassa. Harmi sinänsä, kun paita oli muuten ihan asiallisen tuntuinen.
Crivit-takki on sittenkin minulle sen verran väljä että alkaa pikitiellä alamäessä lepattamaan. Alla on siis vara kasvatella rintalihaksia.
Diadoran ajopaita koossa 3xl menee. Koko merkinnät ja sopivuus on niin kummallista
Saumat ok ja muutenkin ihan kelvollista laatua Crivit-pusakka. Ei paha 15€ rätiksi.
Ostin pitkähihaisen paidan ja takin. Molemmat kokoa M ja tuntuvat sopivilta. Omat mitat 175cm ja 70kg. Kroppa mallia pyöräilijä eli yläkropassa ei mitään. Jalat taas on sellaiset, että usein tarvii L-kokoa olla, että perse, reidet ja pohkeet mahtuu housuihin.
Maanantaina 21.9. näyttäisi tulevan myyntiin teknistä t-paitaa (5.99) sekä hieman persoonallisempana vaihtoehtona perinteiset saksalaiset lederhosenit eli nahkaiset polvihousut henkseleillä (59.99).
Jälkimmäisen asusteen käytännöllisyydestä pyöräilyssä ei kyllä ole omakohtaista kokemusta.
Saksan alpeilla kyllä ehdoton ajoasuste
Hmm miten en löytäny moisia tarjouslehdestä
Lidlin akkukäyttöinen painepesuri tuli kokeiltua. Oikeastaan aika mainio kapistus paikkaan jossa ei ole sähköä ja vesiliitäntää. Pesuri osaa imeä astiasta veden ja 30l kanisteri riitti 14 fattipyörän pesuun joka on ollut PITA työ aiemmin. Nyt melkein nauratti kun sai ajaa kurat pois pyöristä paineella. 2Ah akku piti vaihtaa mutta hyytynyt ei ilmeisesti ollut alunperinkään täydessä latingissa. Vesi loppui ennen kuin toinen akku joten akkukesto on kuitenkin ihan ok
Pesurin paine on hieman yli 20bar ja vettä menee pari litraa minuutissa. Suihkun muotoa voi säätää, käytin itse kapeaa viuhkaa. Hitaahko veden kulutus on oikeastaan vaan hyvä niin ei tule ongelmaa veden loppumisesta. Pienehköllä paineella ei saa aikaan vahinkoa (suoraan laakereihin ei silti kannata posottaa). Yhden pyörän pesuun puhti ei varmasti lopu kesken ja ämpärillinen vettä riittää enemmän kuin hyvin.
Painepeleihin liittyen, uusimmassa lehdykässä (sivu 19) esiintyy pienoiskompressori, jolle luvataan paineeksi max. 10 bar, ja mukana tulee 4 adapteria "esim. palloille, ilmapatjoille tai polkupyörän renkaille". Saattaa kyllä sopia Schrader-venttiiliin ilman adpateriakin. Tullut kauppoihin jo torstaina.
Itse taidan kyllä pumppailla renkaani edelleen ihan käsipelillä.
Parkside ruuvari ei ollut kovin kestävä. Piti avata soittokellon ruuveja, mitkä eivät olleet kireällä. Piti vaihtaa Parkside ruuvari toiseen.
https://i.postimg.cc/Zn2rxV3H/DSCN0295.jpg
Ostin Liiteristä pari v sitten ylläpito/älylaturin, hinta n, 18 €. Tarkoitettu autolla ja mp:lle. Teho 12 V 3,8 A, 6 V 0,8 A. Motonetin hinta vastaavalle alkaa 60:stä. Nyt näkyy hyllyssä olevan hieman isompi ja kalliimpi 6 A älylaturi hinta n. 35 €.
Torstaina taas saa pyöräilysälää:
https://www.lidl.fi/fi/c/polkaise-py...ntiin/c2072/w1
^Työkalupakki menee varmaan heti
Lidlin ostoksista kannattaa säästää kuitti. Olen ostanut fiilaritavaraa ja joutunut palauttamaan sitä kun on kulunut tai hajonnut nopeasti. Olen aina saanut rahat takaisin.
Olen aina liittänyt selostuksen ongelmasta. Myymälänhoitaja yleensä lukee sen ja kysyy: et varmaankaan halua vaihtaa samanlaisen vaan haluat rahat takaisin, vai kuinka?
Osa tavarasta on edullista ja toimivaa.
Nyt tyrkyllä olevista tavaroista minulla pienin varauksin hyviä kokemuksia jalkapumpusta (ainoa varaus se, että edellyttäen on sama kuin minulla) ja led-valosetti. Jälkimmäinen sillä varauksella, että ei tarvitse kovin merkittävää valotehoa eikä odota kymmenien tuntien akunkestoa. Mutta jo pelkkä takavalo haukkuu hintansa. Crivitin lasitkin löytyvät ja kun en ole optiikan asiantuntija, niin totean että kelpaavat minulle. Kai se on tänne maaseudulle hommattava tuo työkalusetti, jos vielä löytyy paikallisesta huomenaamulla.
Itse ajattelin ostaa kokeiluun tuon Wittkoppin Medicus air satulan, kun ei ole itsellä vielä kokemusta noista satuloista, joissa on keskellä reikä.
Tuo kaarilukko sormenjälkitunnistimella epäilyttää kyllä. Veikkaisin että kun puukolla kuorii napin irti niin laitteen saa oikkariin. Toivottavasti ei mutta en lähtisi kokeilemaan onneani tuon kanssa.
Voisikin ostaa noi kympin pehmustetut pyöräilypökät vaikka varakappaleeksi lyhyille lenkeille :)