:) Näin ei sentään käynyt.
Nyt odottelen jonkin aikaa ja ostan sitten vielä kalliimman. Ja lohdutukseksi tilasin eilen illalla vanhaa pyörään uudet Shimano Zeen jarrut.
Printable View
:) Näin ei sentään käynyt.
Nyt odottelen jonkin aikaa ja ostan sitten vielä kalliimman. Ja lohdutukseksi tilasin eilen illalla vanhaa pyörään uudet Shimano Zeen jarrut.
Saiskos apua, Tampere-Valkeakoski-Hämeenlinna akselilla Jeffsyä koe istuttavaksi? 178 ja inseam 84... M vai L koko mietinnässä..
Kyl mää sanoisin että L noilla mitoilla. Ite oon 175 ja 82. Ajan M kokosella jeffsyllä ja välillä kaipais isompaa alle.
Tampereelta löytyis 29" L. Suosittelisin sitä noilla mitoilla, inseam on tosin aika siinä rajalla, mutta pitäis mennä.
Okei, laitan yv:n sulle!
Täällä samat mitat Kuken kanssa ja sama runkokoko. Aikalailla rajatapaus olen mielestäni. CaptainE:n mitoilla kyllä selkeästi jo L. Jos siis 29 Jeffsystä puhutaan. 27,5:ssä on hieman eri geometria.
82inseam täällä ja L alla, hyvin sopii.
29 jeffsyä on kiikarissa.
Mutta koko on vielä hakusessa. pituutta löytyy 177/83cm eli joko M tai L.
Voisiko joku mitata L kokoisen minimi etäisyys bb ja sataln kiskojen väliin silloin kun hissitolppa on täysin ulkona. Katsoin pinbiken foorumia ja olin tulkitsevani sen mitan 69 cm, voiko pitää paikkaansa?
Mulla on satula omassa pyörässä noin 67-68cm korkeudella.
Mä oon 177cm ja L koko 150mm tolpalla on liian korkea, M koossakaan ei jää kuin cm putkea näkyviin [emoji23] monen about mun mittaisen kanssa puhunut, niin sama ongelma tuntuu olevan. Muuten ei ole väliä, että ottaako M vai L:n. L on lähempänä normaalia 17-18" ajoasentoa ku M on lyhyt, todella aggressiivinen asento. 120-125mm tolppa ja L koko ois bueno.
Mulla mitat 175cm/82cm ja M-kokoinen Jeffsy 29 alla. Tasan 4cm on putkea ulkona 150mm Reverbissä, joten pystyisin juuri ja juuri ajamaan myös L-kokoisella tuo 150mm Reverb slämmättynä se tolpan kaulus ihan pohjaan asti runkoon, koska L-kokoisessa on juurikin 4cm korkeampi seat tube.
Kiitos mitoista.
Pääsin kokeilemaan spesssun camberia M kokoisena. sillä on geometriat hyvin lähellä jeffsyn M kokoa. Ja totesin sen olevan turhan ahdas. Olihan se kiva silloin kuin päästi menemään, mutta jos haluaisi viihtyä satulassa pidempää aikaa niin turhan ahtaan oloinen. joet L kokointn lähtee Tilaukseen, jos alumiinisenä enää löytyy. olishan cf one ja two ihan hyvissä hinnoissa tällä hetkellä. En vain näe sen kilon takia tapeelliseksi maksaa siitä.
Aika lailla 69 cm näyttäisin saavan itse tuolle mitalle L-koon Jeffsyssä. Muutama milli sinne tänne. Tällä hetkellä keskiöstä satulan kiskojen puoliväliin 72,5 cm ja tolppaa ulkona n. 3,5 cm.
Jaha, onkohan uudet mallit tulossa julkaisuun, kun Yt:n nettisivut ovat poissa huoltokatkon takia.
Kuluvan vuoden mallithan ovat olleet alessa viime kuukaudet ja mm. enduro-pyörien testissä hiljattain erinomaisesti pärjännyt Jeffsyn 27 cf pro race mallia sai hetken esim L koossa ihan hyvään hintaan. No toki pari päivää testin ilmestymisen jälkeen oli loppuunmyyty sekin mutta itseäni mm. hieman kutkutti. http://enduro-mtb.com/en/10-fastest-...bikes-in-test/
Uusien mallien myötä etuna tullee olemaan ainakin Sramin 12-pykäisten Eagle-sarjojen tulo. Hinnatkin luultavasti taas vähän nousee.
Mutta mitä muuta tulee (plussaa, pidempijoustoista kaksysiä, boostia myös etupäähän, pidempää reachiä?)? vai tuleeko mitään tuollaista ja miten uudet värit. Löytyisikö vähän rohkeampiakin vaihtoehtoja.
Jeffsy cf one 29 pistetty tilaukseen pitkän harkinnan jälkeen. Pyörän hinta laatu suhde tarjousessa aikalailla kohdallaan.
Ainoa mikä jäi mietityttämään on e13 trs 29 kiekot, mistä ei itsellä ole mitään tietoa ja käyttökokemuksia ei meinaa oikein löytyä
netistäkään. Tubeless konversio pitää tehdä tietysti heti alkuun, ovatko vanteet jo valmiiksi teipatut vai ei?
Nyt näyttäs olevan Jeffsy AL1 1999€. Taitaa tämä hinnan notkahdus aiheuttaa sen että pitää alkaa visaa vinguttaa..
^27,5” L ja XL jäljellä. 29”:lla hinta pomppaa heti 2400€.
Itte en enää 27,5”-kelkkaan lähde vuoden 29” omistuksen jälkeen.
Uudet mallit julkaistu. Ei suuria uudistuksia, paitsi Jeffsyssä ilmeisesti viimein siirrytty Boost-keulaan. Nyt on siis Boost-akseli sekä edessä että takana.
Hyvin näyttäisi saavan rahalle vastinetta uudessakin mallistossa.
Caproissa on satulatolppa vaihtunut e*thirteen RST+ malliin mitä nopeasti katsoin.
Jeffssy:tä on saatavilla kaikkia kokoja mutta capraa ei ole kuin M:ää tällä hetkellä.
Eikö noi Caprat ole viime vuoden malleja? Näyttäisi vain Jeffsyt uudistuneen
Mietein ihan samaa että onko viime vuoden malleja.
Mutta rupesin katsomaan al comp revikoita niin niissä mainittiin kyllä reverb.
Caprat mielestäny vielä vanhoja malleja. Kun ne myyty loppuunkin 😁. Jeffsy tiedoissa vielä virheitä esim kwulojen pituuden suhteen.
Ja kiekkoina 29 malleissa muka 27.5x30mm kehät.
Huomenna julkaistaan uusi Capra?
https://www.youtube.com/watch?v=HScr_Y9kLFA
Ulkomaisilla palstoilla on ihmetelty miksi tuossa videossa vilahteleva pyörä on kuulemma selvästi Ibis.
No ei kai ne nyt voi sitä tulevaakaan pyörää siihen laittaa, kun se pilaisi koko yllätyksen?
EDIT: Sitä tosin en tiedä miksi siinä on pitänyt Ibis Mojo HD4:sta käyttää, kun varmasti omastakin talosta olisi joku fillari löytynyt.
EDIT2: Aika vähän siinä kyllä sitä pyörää näkyy, että sen puolesta varmaan voisi valmista tuotostakin käyttää ja voi olla, että olisi käytettykin, mutta näyttää vain Ibikseltä? Ehkä olemme huomenna taas hieman viisaampia.
Meneeköhän tohon 29 alu jefsyyn 27.5x2.8 rengas, nyt kun on boost päät?
Itsellä pyörinyt 27.5x2.6" isp talven ajan 29-Jeffsyn takahaarukassa. En usko että 2.8" kumi mahtuisi siihen ongelmitta.
Runkohan ei ole muuttunut, ja taakse ei ilmeisesti mene. Joku oli pinkbiken foorumilla sovittanut ja teoriassa mahtui, mutta liian vähän jäi tilaa pyöriä. Lisäksi laskisi keskiötä melko paljon. 2.6” 29” Nobby Nic ilmeisesti mahtuu, ja lienee aika lailla suurin kumi jonka Jeffsyyn saa mahtumaan.
Ps. Nyt on uuden Capran mainosvideo julkaistu, huomenna tullee mallit nettiin. Leffasta paljastuu myös syy miksi trailerissa ei näy YT:n pyöriä ;)
https://youtu.be/u4ehyHxaGWk
Hieno video! Mukavaa, että tekevät Caprastakin 29" version. Moni tuntuu tykkäävän isommasta kiekosta, mutta ajavat sen verran isosti, että on pitänyt Jeffsyä viritellä vähän järeämpään suuntaan. Itse tosin ajelen edelleen tyytyväisenä Jeffsyllä, koska mun meno on vähän rauhallisempaa.