Minkälaisella vehkeella aattelit lähteä, itsellä joko cyclo tai katupyörä
Printable View
Löytyykö Hämeenlinnasta pyöräilijää, joka voisi lainata maastopyörää 170cm pitkälle polkijalle joskus kesällä. Korvaan kivun ja vaivan setelirahalla.
Olen ostamassa cyclocrossin kaveriksi ensimmäistä maastopyörää.
Olisko vaikka klo 13 jäähallin edestä?
13:00 sopii hyvin jäähallilta
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2
Ok, nähdään siellä.
Polkekaa hyvä lenkki. Mä olen koko viikonlopun töissä enkä pääse nauttimaan hienosta pyöräilysäästä. Ja on muuten ensimmäinen kerta pariin viikkoon kun sain foorumin auki.
Tiistaina saattaisi olla pieni mahdollisuus ehtiä pienelle fillarilenkille joskus päivällä.
Olipahan hyvä lenkki, ei parempaa kesäkauden avausta ois voinu odottaa :)
Sport-tracker data tässä, http://www.sports-tracker.com/#/work...ccl4fe5ecpa242
(mielenkiintoista huomata että fillarissa olevan magneettimittarin ja GPS:n välillä oli eroa 5km, täytynee säätää wheelsizea yksi mm pienemmäksi)
Ryhmäkuva Janakkalan kirkolla
http://img.tapatalk.com/d98cbe2b-2273-6624.jpg
Oli hieno lenkki ja kypärännosto mtb osastolle, ootte työ vaan kovvii polkemaan! :)
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2
Upea keli oli ajella ja loppusuoralle saatiin vielä myötätuultakin. Mä luulen että siinä Turengin Ärrällä boostataan juomia kun tuntu että siitä Hämeenlinnaan jakso ihan erilailla :) Latvian vahvistus tykkäsi myös kyydistä, vaikka meinasi aina välillä päästä karkuun.
Ei kyllä yhtään helpottanut maantiepyöräkuumetta, mutta jospa se eka maastolenkki nitistää tuommoiset kuumeet..
Tänään olisi maastolenkkiä tarjolla. Ajattelin lähteä tuossa 16:45 maissa ajelemaan paikallisia harjuja ympäriinsä. Tuleeko muita mukaan? Klo 17 voisin ajella Ahveniston puomin ohi, jos joku sattuu lähtemään mukaan. Painopisteenä kuivien polkujen etsiminen ja jos löytyy jotain mukavia pätkiä, niin voi vähän jäädä kikkaileamaankin, jotta keho oppii taas maaston tavoille.
Mukaan minusta ei ole, kun jalat vaatii lepoa mutta eilen tuli ajettua vähän poluilla ja tässä infoa: vuorentaka-parolanharju harjupätkät olivatkin jo hyvässä tikissä, ilmeisesti ahvenistolla myös hotua, ei tullut käytyä. Parolannummen kuntopolut olivat jäässä mutta ajettavissa ja Parolan hiihtopolut siellä moottoritien takana olivat vielä jäässä mutta ajettavissa, ainakin eilen. Aulangolla ulkoilumaja-golfkenttä välinen lyhyt pätkä mukavasti ajettavissa vaikka osittain jäässä ja polku sisältää yhden esteenkin nykyään. Aulangon hiihtopoluilla pääsisi vielä avoimilla paikoilla hiihtelemäänkin mutta pääasiassa ovat jään ja lumisohjon sekotusta, oli siellä joku kuitenkin minun lisäksenikin ajellut fillarilla. Aulangon metsäpoluilla on talvi lukuunottamatta pieniä poikkeuksia. Vaikka ajettavat polut olivatkin lyhyitä, niin sitäkin nautinnollisempia. Kiitokset vielä ajoseurasta sille uuden Trekin omistajalle, joka Parolan kuntopolulla minut yhytti;)
Tänään jää minultakin väliin, jalat tarvii lepoa ja duunitkin jarruttaa menoa. Jos viikolle on Rastilan kierrosta tiedossa, niin sinne voisin yrittää taas.
Oli minullakin vähän kiirettä, että ehdin klo 17 puomille. Klo 16:40 olin vielä täysin tietämättömänä kotona, että lähtisin mihinkään.. sitten alkoi tapahtua. Noh, Kukostensyrjä-Ahveniston puomi siirtymä onnistui tasan 12 minuuttiin, joten olin ehkä minuutin yli viiden paikalla. Muita ei ollut, mutta menihän tuo yksinkin. Ahvenistonharju on sula, mutta hyppyrimäen tienoo on vielä lumessa ja kurassa. 130-tien varren polku Parolaan sai minut lopulta luovuttamaan..
http://3.bp.blogspot.com/-yYCSFNXEYM...rola120423.jpg
Jatkoin sitten Aulangolle.. siellä tyydyin huiputtamaan näkötornin ja kurvailin asfalttia alas.
http://3.bp.blogspot.com/-u24M7DhgSq...anko120423.jpg
Ja lopun kierrokset hoituivat täällä Kukostensyrjän metsissä. Melkeinpä nuo "kotipolut", jotka löytyivät vasta tänä talvena olivat parhaassa iskussa.
Rastilan päivät ovat tällä viikolla keskiviikkona! Siellähän on Tarmon kellomieskin paikalla ja sää näyttää olevan taas ennätysoptimaalinen. Eipähän tarvitse itse muistella, että mitä aikoja on ajellut, kun voi sitten käydä kurkkaamassa aina Tarmon nettisivuilta. Kaikki mukaan siis keskiviikkona ja olikohan se klo 18.. Silloin siis starttaa ensimmäinen on kellotuskierrokselle.
Täytyy laittaa sormet ristiin keskiviikon vuoksi ettei tule työhäiriöitä. Ahvenistolla oli tosiaan harjun päällä sulaa polkua mutta alhaalla menevät ulkoilureitit ovat vielä vahvasti lumessa/jäässä, ei tehnyt mieli juostenkaan niitä pitkin mennä. Pari pyöräilijää siinä vajaan tunnin juoksentelun aikana tuli bongattua.
Tuo 130-tien vierestä oleva kuva on hyvä, se oli talvella tosi upean näköinen kun noi polun yli kaareutuneet puut oli lumen peittämiä. Siellä näytti vielä talvella siltä, että olisi tarvetta kirvesmiehellekin.
Joo Olmilla oli vauhti päällä ratasillalla.. Ja kadenssi ainakin 150 :)
Minulla oli tänään heikko olo eilisestä joten rangaistukseksi kävin vetäsemässä rastilan lenkin. Enään ei heikota :D ja tuulikin oli suotuisa kahdelle suoralle.
Aa. Tuonneko se olmi tuliki vastaan niin perkeleesti kukostensyrjässä. Ite satuin meinaa oleen työrassilla (jätepakkarilla) kurvailemassa papereita keräämässä ja kattelin siinä sit ajellessa. Ite ajellu tossa nytten ahvenistonharjulla vaan lähinnä siel ihan ylhäällä, aikalailla sula paikka jo, parolassa oli harjukujalta lähtevä baana auki kanssa hiihtomaalle asti. Tarkemmin ei tullut vielä toistaseks tutkittua, kankaantaan polut oli ainakin suht rajun jään peitossa sunnuntaina kun kävin seikkailemassa sielläkinpäin. Hiihtolatujen pohjat taitaa tosiaan vielä olla aivan jäässä/jään+veden sekotusta.
Kyllä vain! Startti siis klo 18:30 ja lähdöt aina minuutin välein. Kaikki mukaan, niin saadaan nimet nettiin. On sitten helpompi muistaa kaikkien nimet tämän jälkeen. :)
On mahdollista, että kellomies ei ehdi taloyhtiön kokouksesta tänään puoli seitsemäksi Rastilaan. Yritän löytää tuuraajan, mutta pahimmassa tapauksessa ajanotto täytyy hoitaa paikalle tulevien ajajien voimin.
Lisäys 16:44: Ajanottaja löytyi.
Kellomies tosiaan oli paikalla, kiitokset siitä! Vuodenaikaan nähden huippukelissä päästiin ajamaan - kaakkoistuulta 3m/s ja lämpöäkin 12-13 astetta. Sain vedettyä omaksi kauden pohja-ajaksi 14:53. Tuosta on hyvä lähteä poistamaan siivuja kesän edetessä.
Aikamoista vauhtia siellä on menty. Mun maastopyörä varmaan hajoais alle tommosessa vauhdissa :)
Oliskos lauantaina päiväsaikaan ajelijoita? Keli näyttäisi aurinkoiselta +15, eli ihan ok. Kelpaa sekä rauhallinen maasto että maantie, sillain vauhdin puolesta että pari-kolme tuntia jaksaa ajaa.
Edu tais jo vissiin mennä?
Maastot kuivuu hyvää vauhtia ja kohta pääsee ajamaan kuivin kengin kaikki alueen polut! Tänään Ahvenistolla kävin kurkkaamassa XC-rataa ja radalla näytti jälkien perusteella käyneen joku muukin lähiaikoina. Siellä takana vauhdikkaan alamäen lopuksi meinasin vetää oikein kunnon OTB:t kurahautaan, mutta tuurilla pääsin yli. Puita on kaatuillut aika reilusti reiteille, joten käsisahan kanssa pitäisi heitellä ensimmäiset lenkit.
Kuntoon olisi saatava kunnon ärsykkeitä, joten jokin kellotettava vakiomuotoinen reitti olisi keksittävä. Ahveniston xc-rata on ok, kunhan puut saadaan raivattua. Tänään ajoin ensi kertaa Parolan valaistun pururadan ympäri. Oli muuten aika hyvää mäkeä tuolla pätkällä! Panssarimuseon läheltä, sieltä kuntoradan puisen sillan päältä aina samaan kohtaan kierros vei aikaa 9:30. Tuolla tulee varmaan käytyä jatkossakin katsomassa päivän kuntoa.. :o
Joo tuli käytyä lauantaina ja tänään vähän polkuja katsastamassa.
Hyvässä kunnossa ovat kuten muutkin ovat huomanneet, tänäänkin yksi vastaantulija sattui reitille. Täytyy vaan olla silmät auki kun ajelee tuttuja reittejä, noita kaatuneita puita ja risuja on monessa paikassa mistä viimekesänäkin sai ajaa ihan täysiä. Joku saha/kirves ja pari risujen kerääjää -lenkki voisi olla paikallaan näillä perusreiteillä, tuskin kaupunki tai muutkaan niitä siivoavat kovin ahkerasti.
Kaivelin maantiekonkelin talviteloilta ja kävin pienen lenkin kokeilemassa, kylmää vastatuulta pukkasi, takaisin päin oli onneksi myötäistä.
Tänään oli aika jäätävä maantiekeli tosiaan. Maastossa tarkeni huomattavasti paremmin. Kävin taas Parolassa kellottelemassa 4,2km baanaa. Raunin tapasin lenkillä ja kertoi, että väärään suuntaan kiertelen, kun vastapäivään on tullut reviteltyä. Tämän päivän aika kierrokselle oli 8:45. Pitää torstaina käydä koettamassa, että paljon aikaan vaikuttaa, kun kierrän itsekin radan viralliseen suuntaan.
Huomenna olisi taas tempoa Rastilassa. Klo 18:30 ja viikon toistaiseksi lämpimin päivä tarjolla - kaikki mukaan!