Mulla oli kans kyseinen termospullo käytössä. Toimi hyvin ja juoma pysyi lämpimänä. Termarista tosin kovettui ja halkesi eriste, jonka jälkeen se oli käyttökelvoton. Mutta en kyllä osaa sanoa että oliko hajoaminen omaa syytä vai ei.
Printable View
Mulla oli kans kyseinen termospullo käytössä. Toimi hyvin ja juoma pysyi lämpimänä. Termarista tosin kovettui ja halkesi eriste, jonka jälkeen se oli käyttökelvoton. Mutta en kyllä osaa sanoa että oliko hajoaminen omaa syytä vai ei.
Keksin tilata tuossa loppukesästä jo varustelekasta neopreenisen kasvosuojan ja eilen pääsin testaamaan sitä tuolla -16 kelissä. Muuten se toimi hyvin, mutta en päässyt ajamaan kuin kilsan verran, niin ajolasit jäätyi umpeen. Koitan seuraavalla kerralla sitä fairy-kikkaa, jos sillä sais estettyä linssien huurtumista tai sitten kokeilen noita varustelekan antifog-tuotteita, jos ne toimisivat paremmin.
Heräsi vain tuossa kysymys, kun Rosen katalogi putosi postilaatikkoon, että mitenköhän heidän myymänsä talvipäähineet oikein toimivat.
Esim. tämä: http://www.roseversand.de/artikel/sw...utz-swat-maske
Onko kenelläkään kokemuksia tuollaisista naamioista, missä on linssit mukana?
Jotenkin epäilen, että noissa on ihan sama huurtumisongelma näillä keleillä, kuin missä tahansa muissakin ajolaseissa.
Tuskin tuo jarruvaijerin pituus sinänsä vaikuttaa. Enempi tulisi mieleen epäillä että vaijerinsuojuksen sisälle olisi päässyt vettä joka jäätyy kiinni ulos viedessä.
Tänään tuli muuten kokeiltua eräitä alkuvuodesta ostettuja rukkasia, joita ei ollut aiemmin tullut vielä kokeiltua. Pakkasta oli sellaiset mukavat -18 C ja alkumatkasta meni ihan mukavasti, mutta lopulta osoittautuivat hieman turhan lämpimiksi kun 20 minuutin poljennan jälkeen kädet alkoivat olla hiessä. Täytynee siirtyä takaisin astetta kevyempiin tumpuloihin.
Tuolla oli enemmän (tai vähemmän) asiallista keskustelua ko. maskista..
http://fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=40701
Mäkelänkadun pyöräilyn erikoisliikkeessä oli iso kasa noita Sportfiren vuorellisia kengänpäällisiä joita on täälläkin kehuttu, jos joku on sellaisia pääkaupunkiseudulla haikaillut.
Tekipä epätasainen pakkaslumen täyttämä ajoalusta ja viiden kilon paine renkaissa eilen aamulla vähän temppuja. Ihmettelin kun yhdessä vaiheessa rupesi takaa kuulumaan kauheaa rahinaa ja pauketta ja luulin ensin että onko takapyörän laakerit menneet paskaksi, mutta pikainen tutkiminen paljasti että takalokarin molempien aisojen kiinnityspultit olivat löystyneet tuosta tärryytyksestä ja näin takalokari hinkkasi renkaaseen. :rolleyes: Samalla sai taas nauraa näitä halpiskeuloja kun pakkasta on yli -15-astetta niin elastomeeripulikka jäätyy ja joustoa ei enää ole ja hyvä niin. :D
Mulla on samat jarrut Ciclissä. Takajarrusatulaan jarrupalojen väliin vaan pakkautuu ajaessa ainakin minulla huomattavasti enemmän lunta kuin etujarrusatulaan. Eka kerran kun vetää kahvasta niin ei tapahdu mitään (siis tietyllä kelillä), mutta muutama voimakas toisiaan seuraava jarrutus poistaa lumen paloista ja jarru toimii taas normaalisti.
voi olla toikin. tänäänkävi niin, että tuli äkkijarrutus tilanne ja toi jarru oli jo jäässä, vähän se taisi jarruttaa mut sen jälkeen oli taas ihan turha mutta kuumottavammin, silleen että sentin pari löi tyhjää, heiluskeli. sulettuaan ok.
tuli mieleen että jouhtuisko se siitä että etujarrusta (kondenssi?)vesi valuu pois kun on pystyssä ja takaa ei kun se menee vaakatasossa?
Uudessa TM:ssä oli juttua talvipyöräilystä, en tosin ehtinyt sitä vielä lukea. Juomapulloissa voinee katsoa mallia retkihiihtäjistä: kaikilla on mukana termos tai kaksi. Joillakin on eristetty juomasäiliö vyöllä ja ehkä ihan parilla on juomapullo. Tässä voisi olla yksi hyvä kandidaatti tarkoitukseen: http://www.reittipiste.fi/product_in...oducts_id=1357 Pärjäsi muistaakseni aika hyvin Retki-lehden testissä.
Myös Clas Ohlsonin termarit pärjäsivät erinomaisesti Retki-lehden testissä eivätkä paljoa maksa.
edit: tulipa mielenkiinnosta kokeiltua
https://docs.google.com/uc?id=0B3tfG...NjUyMDMz&hl=en
taidanpa ommella neopreenista sukan ympärille niin istuu vielä napakammin.
Eilen testailin burtonin snoukka käsineitä ja kylläpä toimivat hyvin. Käsi pysyi lämpöisenä, oli pitoa hyvin ja luulen että kovillakin pakkasilla toimisivat. Sitä odotellessa :cool:
Joks se talvi loppu :(
Hei, mikäs olisi hyvä aluskerrasto talvisiin pyöräilypuuhiin? Vanhoissa tulee hikoamisen jälkeen vilu.
Aluskerrokseksi bambuinen urheilukerrasto. Paras mikä mulla on ikinä ollut. Siirtää kosteutta paljon paremmin kuin sinänsä hyvä polypropyleenikerrasto. Bambun päälle sitten lisäkerroksia tarpeen mukaan.
Eilen ihan yllätyin kun huomasin miten hyvin tavallinen villasukka pitää varpaat sulina. Eli villasukka ajokenkien päälle ja sitten neopreenisuojus. Pieni reikä klossille vaan piti tehdä. Pari h - 15 ssa meni ihan sujuvasti, ja varpaat olisivat jaksanut vielä pitkään jos vaan itse olisin.
Juomapullona käy lidlin halpistermopullo. Kuuma mehu siihen ja pari h kestää sulana helposti. Toinen vaihtoehto on ajotakin alle aluskerraston päälle ihan tavallinen kesäpaita jossa selkätaskuja, siihen kännykkä, pullo ja eväät niin eivät jäädy.
Mulla oli ihan vastaava ongelma takajarrun kanssa ja vein huoltoon. Jäätyy juuri vaijerin pituudesta johtuen helpommin kuin etujarru, kuten itsekkin arvelit. Vanha vaijeri veke ja uusi tilalle. Uutta vaijeria voit vähän liukastuttaa öljy/jäänesto-seoksella. Näin tekivät mun fillarille ja ei jäädy enää (ei ainakaan -17 asteessa)
Täältäkin ääni merinovillalle. Erätukku mainostaa kerrastoa 60 eurolla. Itsellä ei kokemusta juuri siitä, mutta Devoldin Expedition-malli toimii mainiosti -20C ja +10 välillä! Eli lämpimälläkään ei ole hirveän kuuma. Ei sitä noin lämpimällä oikeasti tarvi, mutta kokeiltu on.
rjrm
Itse ostin merinovillaisen paidan syksyllä, icebreakerin 200g/m2.
Minusta tuo ei kuitenkaan ollut hikiliikuntaan hyvä. On lämmin ja miellyttävä päällä, mutta kun kastuu niin on märkä. Ja märkä villakaan ei ole mielestäni lämmin vaikkei se märältä tunnukkaan. Kivahan tuo on sikäli että ei haise.
Mulla on kanssa Devoldin merinovillainen asu. Käytössä aina talvella lenkkeillessä. Toimii hyvin myös loppulenkistä vaikka on läpimärkä. Joskus kovimmilla pakkasilla on jäätynyt käsistä takkiin kiinni, tällöin toki muuta vaatetta ollut paidan alla...
Merinovilla on hyvä. Kylmällä kelillä olen pitänyt alimmaisena Devoldin lyhythihaista merinopaitaa (toimii hyvin kesälläkin) ja sen päällä Ruskovillan paksuinta merinovillapaitaa (erinomainen kaulus ja hihansuut). Vielä jos oikein paleltaa niin ohut fleece väliin ja päällimmäiseksi tuulenpitävä ohut takki. Eikä tartte pestä kuin muutaman viikon välein kun tuulettaa hyvin :)