Allekirjoittanut tilasi ensimmäisen ei-käytännön arkeen tarkoitetun pyörän, Silverbackin fatbiken, ja koska läskipyöräilyssä on käsittääkseni olennaista rengaspaineiden jatkuva säätely alustan mukaan (sekä toki renkaan suurempi tilavuus), niin ajattelin hommata lattiapumpun. Olin toki jo aiemmin panostanut hyvään pumppuun ostaen tämän tyyppisen mutta vanhemman (karsituilla ominaisuuksilla olevan) Lezynen pikkupumpun, mutta jo Nishiki-hybridin ohuita renkaita pumpatessa sillä tahtoo tulla hiki -- vaikka hyvin onkin palvellut.
Tarkastelin Hibiken valikoimaa, josta aion muutakin sälää ostaa, ja siellä listojen kärjessä on SKS:n hyväksi todetut pumput sekä vähän alempana Topeakin mallit. Tarkastelin vähän nykypumppujen ominaisuuksia ja huomasin, että esim. Topeakin ja Lezynen joissakin malleissa on ilmanpäästöpainike, mikä lienee kätevä juuri läskipyörän paineiden kanssa pelaamiseen (tilanne jossa on ajanut suuremmilla paineilla ja sitten esim. hiekalla ajamaan mentäessä tarvii huomattavasti alemmat paineet).
Jos kriteerit olisivat
* Hinta max. 50 EUR
* Niin luotettava mittari kuin tämän hintaluokan malleissa voi olla
* Mahdollisuus vähentää ilmaa ilman pumpun irroittamista
niin mikä pumppu mahtaisi olla hyvä valinta? Topeak tuntuisi olevan siinä mielessä hyvä valinta, että siinä olisi uusia ominaisuuksia kuten Lezynessäkin ilman Lezynen luotettavuusongelmia (jotka paljastuvat arvosteluista) ja SKS:n pumppujen luotettavuutta. Muistaa tässä pitää myös se, että olen periaatteessa täysi noviisi pyöräjutuissa ja jo tonnin läskipyöräkin hirvittää hinnan puolesta sen verran, että haluan ihan hintatietoisena olla liikkeellä.
Tässä kaksi esimerkkiä (löytyy ilmanpäästöpainikkeet) joiden väliltä olen paremmuutta pohtinut:
Lezyne Steel Floor Drive
Topeak JoeBlow Sprint