Ravataan, ravataan! Tervetuloa mukaan :) Täytyy katsastaa iltapäivällä sääennusteista, kumpi suunta olisi tällä kertaa parempi, Nurtsi vai Kirkkis.
Muistuttakaa mua ennen lenkin alkua, että laitan reittitallentimen päälle, kiitos :)
Printable View
Ravataan, ravataan! Tervetuloa mukaan :) Täytyy katsastaa iltapäivällä sääennusteista, kumpi suunta olisi tällä kertaa parempi, Nurtsi vai Kirkkis.
Muistuttakaa mua ennen lenkin alkua, että laitan reittitallentimen päälle, kiitos :)
Muista, Kati, laite myös sammuttaa* lenkin päätyttyä ;) Reittitiedoston ylimääräisen "hännän" leikkaaminen kun on hieman hankalaa ko. ohjelmassa, joten on helpointa "yhdellä kertaa" tallentaa oikea reitti. -- Laite on syytä käynnistää jo lähtöpaikalla, sillä liikkeessä käynnistettynä muutama alkumatkan kilometri saattaa jäädä tallentumatta...
*Reittitallennin olisi paras olla näkyvissä, esim. matka-/nopeusmittarin vieressä ohjaustangossa (tai kannattimen päällä hyvin paikoilleen kiinnitettynä, ja putoamisen varalta "varmistettuna", kuten itselläni tavallisimmin on). Toki vastaanotin toimii ajopaidan taskussakin, mutta ei ole vedenkestävä... Pieni minigrip-pussi auttaa tässä, esim. sateen yllättäessä.
j.k. Tännekin puolelle kysymys, btw, että olisiko/tietäisikö joku peräkärryä (ts. traileria; kuomulla tai ilman) lainaksi lauantaiksi?!?
Vielä tätä teknistä... Ajopaidan takatasku on ihan ok, mutta siinä on kaksi huonoa puolta: a) et näe, onko laite päällä vai sammutettuna (tangossa näet, kun hieman varjosta kädellä, että vilkkuuko sininen ledi) ja b) laitteen käynnistämiseksi ja sammuttamiseksi tulee tallennin ottaa taskusta pois* (laite voi olla tietysti vaikka koko ajan pienessä muovipussissa, josta vain varmistuslanka, ks. seuraava, tulee ulos). Pienellä harjoittelulla nämä toimenpiteet onnistuvat "lennossa", mutta saat olla tarkkana aluksi, ettet kaatuile/ törmäile, kun tallenninta "näpräät" takataskusta ja takaisin ;)
*Heh... olen luullut pari kertaa sammuttaneeni/ käynnistäneeni laitteen, kun olen sen painiketta "sokkona" taskun sisällä painanut...
Vielä sellainen seikka, että laitteen kulmaan voi/ tulee kiinnittää "varmistusnaru", ja esim. hakaneula/ kiipeilyhaka sitten vielä lisäksi. Laitteen tiputtaminen tielle/ pinnojen väliin /takana tulevien yliajamaksi ei ole suositeltavaa, vaikka jonkin verran pudottamista laite kestää (kevyenä), mutta (esim.) vesi/ kosteus on laitteelle "myrkkyä"... :mad:
Itselläni laite pysyy kannattimessa parilla tukevalla kumilenkillä (niiden asentamiseksi ohjaustanko täytyy irrottaa). Tämä on mielestäni kätevin "viritys", koska laitteen saa helposti irti, ja se on koko ajan näkökentässä. Myös varmistulangan kiinnittäminen on helppoa: pari kierrosta kannattimen ympäri, ja haka kiinni lankaan. (Valitettavasti laite on helppo unohtaa pyörään, ja näkyvä sijoituspaikka palvelee myös epäasiallista käyttöä/ näpräämistä).
Duoda, miski sitä laitetta pitää näprätä kesken ajon? Eikö riitä että starttaa lähtiessä ja sulkee lopettaessa? Meillä kun ei paljon taukoilla, ollaan sen verran kovia kuskeja :D
Ta-daa :)
http://www.traxmeet.com/traxmeet/sho...eid=2896260149
15 ajajaa lähti tuvalta, mutta yksi hybridikuski totesi vauhdin liian kovaksi jo Bodomin rannalla, joten jatkoimme 14 ajajan voimin Velskolan suuntaan. Reitti näkyy oheisesta linkistä, joten siitä ei sen enempää.
Ensimmäistä kertaa tammaravien historiassa mukana oli enemmän miehiä kuin naisia, ja meno oli sen mukaista. Cateye näytti matkaksi tuvalta Vantaankoskelle noin 48 km (en muista tarkkaa lukemaa) ja keskivauhdiksi tasan 28. (Mulle kokonaismatkaksi tuli 65.)
Kiitos hyvästä lenkistä ja hyvistä kireistä :) Elokuussa jatketaan ajoja :)
Niin, siis 15 kuskista 14 halusi ajaa kovempaa ja nämä 14 menivät edellä. Pääjoukko jäi vain tässä tapauksessa melko pieneksi eli yhdeksi hybridikuskiksi.Lainaus:
Jos jotkut haluavat ajaa kovempaa, niin menevät edellä.
Hyvä lenkki ja kiitokset vetäjille/reittivastaaville. Tuli ajettua joitain minulle uusia pätkiä. :D
Kiitokset hyvästä lenkistä omasta puolestanikin. Kuvittelin tosin lähteväni ihan himmailuvauhtiselle lenkille, mutta eihän siitä nyt ihan koko matkalta sellainen tullut (tälle kunnolle) :)
Ja sille joka kysyi: kyllä ne mun renkaat on tuota Michelin Pro Race Road -sarjaa, mutta taitavat olla vanhempi Pro2 malli. Tuolle uudelle Pro3 luvataan näemmä parempi pito.
Siis joo, piti ajella hiljaa (ajattelin sellaista 25km/h vauhtia), mutta jo ennen Velskolaa porukka ohitti mut (olin se, joka lähti vetämään letkaa Bembölestä). Mutta menihän se näinkin, kiitokset vetoavusta. Kiva oli peesailla ja huudella ajo-ohjeita muille. :)
-johanna
Saatuani kritiikkiä (en lenkkiläisiltä enkä Hepon vastaavilta) ohjasten = keskivauhtien karkaamisesta käsistä, esitän yksinkertaisen kysymyksen: osallistutko ensi viikon lenkille, jos ajamme keskivauhtia 24 km/h? Kyllä / en.
Alkukesästähän ajoimme aina tällaista vauhtia. Lenkeille ei vaan aina ilmaannu niitä vasta-alkajia tai vähän kesässä ajavia, joten keskivauhdit ovat vaihdelleet tasan sen mukaan, keitä torstaina klo 18 on lähtöviivalle ilmaantunut. Useamman kerran olemme ajaneet myös niin, että parin-muutaman kuskin kovempi joukko on ajanut edellä ja odotellut 24:ää ajavia risteyksissä.
Ideaaliahan olisi, että kaikki saisivat ajaa juuri sitä vauhtia kuin haluavat. Jos joku / jotkut ovat valmiita jakamaan lenkkien vetovastuuta, niin voisimme jakautua jo lähdössä kahteen ryhmään, esim. 24 ja 27. Anyone?
Viime torstaina Velskolan mäissä ainakin kärjessä puhuttiinkin, josko jakauduttaisi kahteen ryhmään, kun oli menohaluja vähän enemmänkin. Tässä vaiheessa kautta, kun monella on jo enemmän lenkkejä takana, idea kahdesta tammaravienkin nopeusryhmästä olisi ainakin mun mielestä kannatettava - varsinkin jos lenkkien suosio jatkuu ja porukkaa riittää molempiin ryhmiin.
Mä voin ilmoittautua jakamaan vetovastuuta, jos ei se sen suurempia edellytä kuin jonkin verran paikallistuntemusta ja vauhdinpitoa...
Niin ja mä oon se, joka torstaina innostui vetämään niitä mäkiä reippaasti. Kiitos ja anteeksi, jos innostuin liikaa :)
Anna
Mukana myös molemmissa vaihtoehdoissa. (jos mua ei näy niin sitten mentiin liian kovaa :)) Elokuun puolesta välistä eteenpäin tosin työkiireet saattaa haitata vapaa-ajan harrastuksia...
Meitsi tykkää, kun saa ajaa sitä vauhtia kuin jalat vie! Elikkäs voin hyvin olla vetämässä noita 27-lenkkejä - tosin tuleva to en ehkä pääse paikalle, mutta koetan jatkossa olla.
Muutenkin yhteislenkeissä olisi kiva olla noita takuuvauhtisia 30- (27-29 km/h) lenkkejä, kun muut viikkolenkit tuntuu olevan 30+. Jos näitä siis tiedätte, niin vinkkailkaa ihmeessä! Ominpäin ajokin on ilokseni alkanut sujumaan eli löydän jopa takas kotiin lenkin jälkeen. :D
Naiset, te ootte aivan MAHTAVIA! Kiitos :)
Ensi viikosta alkaen ajamme 24- lenkkejä ja jos vetäjä löytyy, myös mahdollisesti 27-lenkkejä :) Mutta siis takuuvarmasti speksien mukaista menoa luvassa :) Rouvia odotellessa...
Se 27+ ryhmä kuulostaa hyvältä. Ei sitten tule niin huono omatunto jos vahingossa vetää liian kovaa. Eihän se ole kivaa niille, jotka haluaisivat mennä hissukseen jos täytyy hampaat irvessä runtata.
Huomenna minulle kelpaa vallan hyvin tuo speksien mukainen 24 km/h vauhti, jos ehdin paikalle. Tuultakaan ei pitäisi olla huomenna ennusteiden mukaan niin paljon kuin tänään.
http://www.fmi.fi/saa/sadejapi.html :mad: Nyt taitaa olla meidän lenkkien "tilastotappiomerkintä", ts. joskus ne sateet on kai sitten otettava niskaan :cool: No, mikäs siinä. Ajellaan hissuksiin. Suunnan ainakin saa valita vapaasti: joka puolella kastuu :D
Luotetaan mielummin Forecaan :). Ne lupaa vähän parempaa: http://foreca.fi/Finland/Espoo?map=radext&zoom=sfi. Tuo vesi alkaa olla tuttu elementti torstaisin. Ainakin kahdella edellisellä kerralla on tullut vettä enemmän tai vähemmän.
Sää pitäisi olla tänään illalla poutainen. Idässä voi tulla vettä mutta lännessä arska paistaa.
Eikun tammailemaan.
Kovin vaihtelevalta tuo Ilmatieteenlaitoksenkin ennuste näytti, kun katsoi sitä eri kellonaikoina. Nyt ainakin keli on aurinkoinen kymmenisen kilsaa lähtöpaikasta itään. Tiet olivat kosteita, mutta taivas kuiva :)
Ainoa suht luotettava ennuste on katsoa fmi:n sadekarttoja. Niistä näkee kivasti missä sataa nyt ja mihin suuntaan sadepilvet on matkalla. http://www.fmi.fi/saa/sadejapi_8.html
Päivää tännekin ketjuun.
Ehkä minäkin vielä liityn hitaaseen junaan kun tämä on näemmä tamma-ajelusta muuttunut sukupuolineutraaliksi.
http://testbed.fmi.fi/history_browse...adar&t=15&n=10 paikallisempi ennustamaton säälinkki.