Sitten täytyy laittaa kaksi sarjaan, niin riittää. Ehkä siihen joutuu jo laittamaan jonkun etuvastuksen. Taitaa käydä niin, että nämäkin projektipohjalliset lämmittävät jalkoja vasta toukokuussa.
Printable View
Se tekee jo nimelliset 7,4V ja voi jo kuumottaa jo tosi mukavasti.:D
Voihan sitä kokeilla ensiksi ja sitten lisätä sarjavastus... jos ne vielä toimii hehkumisen jälkeenkin;)
Itse kokeilin töissä säädettävällä virtalähteellä, mutta eipä tullut kokeiltua 7,4V:lla. Kotona tuli toissapäivänä laitettua suoraan 5*1,2V:n (2500mAh) sarjaan kytkettyihin akkuihin kiinni (mittasin 6,6V). Polttelin n. 1,5 tuntia ja vielä on ehjät. Saas nähä, miltä tuntuu tosi käytössä ...
Noi akut on mallia LIDL. Taisivat maksaa 3,9€/4 kpleen setti.
JEP. Eihän sitä malttanut olla kokeilematta. Laitoin 6 kpl 1.2V:n akkuja sarjaan. Lähtöjännite oli 7,7V, joka ei kait vielä vastaa DX:n täyteenladattuja akkuja. Pohjalliset laitoin betonilattian päälle - 20 minuuttia paistoa ja vielä on ehjät.:D Pohjalliset oli aika lämpöiset - ehkä tollasella jännitteellä tulisi pitäisi käytettyä vain ajoittain? Voihan olla, että lukkopolkimien kautta tulis sen verran jäähdystä, ettei paha?
No jos sitten huomenna yrittäs viritellä noi kenkiin ja menis kokeilemaan ajossa, miltä pohjalliset tuntuu.
Sunnuntaina lähden aamupäivästä ajamaan polkuja. Reitti löytyy seuraavan "polun" päästä:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...&postcount=258.
Lähtöaika olis klo 09.30 (ehdotuksia muista ajoista otetaan vastaan). Jos lähdet mukaan ilmoittele tällä palstalla, niin koukkaan Riihimäenkadun Pyrhösen parkkipaikan kautta.
Hyviä lenkkejä, kohtahan alkaa pakkanenkin helpottamaan:D
JEP kiitti. Jos vertaa aamun n. -23C:hen, niin ei paha, kun nytkin vaan about -16C.:rolleyes: Mutta ajokeliksi oli siellä aika holotna.
Polut kuitenkin paremmassa kunnossa kuin kesällä - ei juurakoita yms., (niska alkaa olla OK).:o Jos kuitennii lipsahtaa, niin hanki on eilisen perusteella pehmeä laskeutumisalusta.:D
Tänään oli taas se päivä kun palkka käy tilillä kääntymässä. Sen kunniaksi hain Tarjoustalosta patteripohjalliset hintaan 20 euroa.
Normaaleilla 3xAA paristoilla ei lämpene juuri yhtään. Kahdella DX-akulla sarjassa alkaa jo vähän tuntumaan siltä, että toivoa on. Kolmea en uskalla laittaa.
Kestotesti on parhaillaan menossa tulla säätämön lattialla. AA-paristot jytää edelleen (merkkivalo palaa), mutta lämpöä ei tule. 900 mAh akut hyytyivät vähän yli tunnissa. Täytyy kokeilla noilla isommilla kennoilla mitä ne sanovat.
Nyt kun vielä paranisi lenkkikuntoon ennenkuin lämmitys jää tarpeettomaksi.
Joo saman suuntaisia on noi mun kestotestit olleet. Mulla on käytässä akkupaketti, josta saa 6...12V ulos 1,2V:n välein. Aloitan 6V:lla, ja jos ei auta niin nostan jännitettä.
Mun kestotestit on tehty. Nyt yritän viritellä johtosarjaa, jolla saan akut reppuun. Sain jo johdon päistä plugit katkottua irti.:D
Pitkäksi menee nää meikänkin projektit.:o Mulla jäi homma nalkkiin, kun ei ollut sopivia jatkoliittimiä. Yritin jatkaa johtimia juottamalla jatkoja, mutta sitten ei ollut kutistesukkaa .... projekti jatkuu. DX-valon varaosissa olisi hyviä (?) johtosarjoja – y-johtosarja ja 1m jatko – joista sais tohon reppukäyttöön hyvät johtosarjat, mutta ne toimitusajat...
Olen lähdössä viikonloppuna ajamaan – la ja/tai su – riippuen pakkasesta, ja onko polut auki (luvattu lumisateita). Viestiä tulemaan, jos lenkkikunnossa ja halua Hyvinkään poluille.
Noniin, nyt saatiin vähän suojakeliä ja polunreunat jäätyy. Kelitkin tuntuvat suorastaan leppoisilta. Kepeetä lenkkiä keskiviikkona tai viikonloppuna, kun taas pakastaa?
Oliko sunnuntaille ajoa tiedossa? Junioiri pitää viedä kymmeneksi Suomiehen koululle ja sitten olisi muutama tunti aikaa kitkutella polkuja.
Ei löytynyt opasta, joten kotinurkilla koitin ajella. Oli vähän tukkoista mennä sinkulalla kun vielä polut olivat todella pehmeitä. Yhteen suuntaan kesti vielä ajaa, mutta paluussa sitten jo alkoi rengas uppoamaan turhan tiuhaan.
Täytyy varmaan laittaa vaihdepyöräänkin nastakumit ja kokeilla sitten uudestaan, tai tyytyä ajamaan pyöräteitä pitkin.
Sorry, Lansive, oletin että "sisäpiiri" soittelee tms. enkä tullut lukeneeksi vastaustasi. Periaatteessa, nastarengasjääpolkukelejä pitäis pistellä, ennekuin ollaan taas odottelemassa polkujen kuivumista...
Nyt alkaa taas maata olla näkyvissä, ja olisi kait maastoporukan lenkkien aloitus lähellä. Ajankohtana pysyy perinteinen torstai, Torikadun liikuntakeskus, kello 18:00. Miten jos aloittelisimme varovasti pyöräteitä pitkin, ulkoilureiteillä on vielä lunta. Maasturi tai cyclocrossari tms. ja pk. lenkkiä näin aluksi?
Hyvinkäälläkin on käytössä "tappajasepeli", eli varakumia ja pumppua mukaan, ja pistosuojattua rengastusta. Tämä on ns. varmaa tietoa tältä päivältä!
Kävi niin, että olen torstain matkoilla. Ilmoitelkaa saatiinko lenkkiporukkaa jo kasaan. Maantieporukalla lenkit jo pyörivät.
Vappuajo eli marathon reittiin tutustuminen huomenna lauantaina klo 13.00.
Lähtö Rajamäen uimahallilta. Ajovauhti hidas.
Aika saattaa vielä muuttua, mutta lähtö välillä 12.00-14.00. Vahvistuu illan aikana.
Viimeiset kaatuneet rungot pois reitiltä ja loput fiksailut, sekä reitin läpiajo.
Tiistaina 17.30
Lähtö: Rajamäen uimahallilta.
Hiljaista ollu tällä Hyvinkään polut -palstalla :seko:
Onko normilenkille lähtijöitä (torstai-klo1800-torikatu)? Normikesto 2...3 tuntia ja valot pitää olla - tietty
Oliskos viime vuoden enskapätkät mukaillen OK? Ehkä jätetään eka enskapätkä väliin, jos kansa vaatii, minä en:p. Eli enska 1 (?), K-rauta, Katsastuskonttuuri, Sonninmäki, Vantaanranta ...?
Onko muita ehdotuksia ... Erkylä-Omakoti?
Ei nuo torstait onnistu oikein ikinä, kun silloin pitää olla nassikoita treenauttamassa Suomen painin tulevaisuus ja toivo silmissä kiiluen.:D Harmillisesti tosiaan junnujen treenit loppuu vasta 18.30, jonka jälkeen ne pitää kiikuttaa vielä kotiinkin.
Moikka, yritinkin juuri lähestyä sinua kolumbuksen kautta, palautti emailin takaisin... Tuli käytyä aleostoksilla ja nyt on pieni hinku metsään :) pe käy milloin vain ja lauantaina aamupäivästä kävisi mainiosti. Menen kyllä huomenna aamupäivästä hiukan säätölenkille, mukaan saa lähteä,ken joutaa.
Sorry etten huomannut tätä viestiäsi :o. Yritän välillä kysellä palstan kautta lenkillelähtijöitä, mutta hiljaiselta tuntuu ... olikos meikäläisen vauhti alkanut hiipua, ettei seura kelpaa...:(, niinpä ei aina tu bongailtua tätä palstaa.
Lauantai olis käynyt tosi mainiosti. Kävin itse Usmin poluilla. Yritetään uudestaan...
Torstaina on muuten parituntinen "valopää"-yhteislenkki klo 1800 torikadun liikuntakeskukselta.
Sähköpostiosoite vaihtunut. Lähetän uudet tiedot txstarina tai privana.
edit: Unessa ... tarkoititkin ensi viikonloppua ... La aamu taitaa käydä. Palataan ...
Eipä ole vauhdissasi valittamista, itse en ole käynyt lainkaan metsässä, ainoastaan Lohjalla keväällä ja Tahkolla heinäkuussa, ne vedettiin ilman treenejä. Lauantaina metsään aamusta minä,JaSa...kukas muu ehtii aamupäivän starttiin?
Muita ei taida olla tulossa...? Olikos lähtö sitten about 0900 vai (?), kun ei muita tulijoita/ehdotuksiakaan - vielä ehtis? Määritellään lähtöpaikka sen mukaan, missä haluat ulkoiluttaa uutta Trancea: teknistä polkua (endurokisan polut/lähtö vaikka Torikadulta) - Erkylän nummipolkuja (lähtö Alttarikiveltä) - Usmin polkuja (lähtö Riihimäenkadun Pyrtsiltä) - .... onhan noita suuntia mistä valita.
Paljonkos aikaa varataan?
Ei onnistu minulla ajot huomenna. Juniorin syntymäpäiviä pitää valmistella ja juhlia, joten siinä menee koko päivä. Sunnuntaina sitten on lapsenkaitsentavuoroa, jolloin pääsen vasta illalla ajamaan.
Onko sunnuntaina illalla innostusta ajeluun?
Miten on lauantai lenkin kanssa? Onkos Torikadun la lenkit vielä hengissä? Moneltako lähdetään,saa nähdä joko päästään lumeen ajamaan?