Kouvolalta puuttuu oma yhteislenkki-keskusteluketju ja alla lisätietoja lenkeistä.
Printable View
Kopioinpa tänne saman kysymyksen, minkä toiseen ketjuun jo postasin. eli
Olipa nettisivut :D Pitänee joku sunnuntai hilata itsensä paikalle. Onko tietoa minkävauhtista ja pituista lenkkiä heitetään? Tai porukan koosta?
Nimimerkille NUFAN:
Aikoinaan Kouvolassa asunut ja sieltä poismuuttanut totesi, että paikkakunnalla valitsee yksinajamisen kulttuuri, senperusteella porukkalenkit eivät tahdo kiinnostaa. Kun tarkastelee kisoihin osallistuneita kouvolalaisia lisenssikuskeja, niin ikähaarukka muotoutuu välille 70-45v, niin siitä taas voi päätellä, että vauhti on "sopivaa" eikä matkakaan voi pituudella tappaa; I suppose?
Tätä mä oon vähän pelännytkin. Tonin (nimimerkillä ToniR) kanssa ollaan alustavasti jo puhuttu maastolenkeistä Kouvolassa. Ehkä muitakin halukkaita olisi?
Mä oon ainakin messissä, sillä muutan sinnepäin kesäksi täältä Kuopiosta ja fillarit lähtee kyllä mukaan....sitäpaitti yksinajelu on pirun tylsää :)
Musta saa kyllä lenkkiseuraa aika suurella todennäköisyydellä. Niin maastoon, kuin maantielle.
Maantiellä menee lenkit nopeushaarukkaan 20km/h-35km/h, että aloittevatkin maantiepyöräilijät rohkeasti vaan kysymään ajoseuraa.
Onkos kukaan tota valkealatalon korvilta repovedelle lähtevää reittiä ajellut? ns. Valkealan Ulkoilureitti.
Jees, mukana ollaan ainakin maastolenkeillä. Maantiefillari on vielä kaupassa :D
Yksin täällä saa ajella, joten lenkkiseura olisi ihan asiallista vaihtelua :)
Ei ole tullut Valkealan Ulkoilureittiä ajeltua, mutta pitää käydä matkailutoimistosta kyselemässä, jos siitä löytyy joku fiksu kartta, kun ei tuolta Kouvolan nettisivulta löytynyt.
Tuollainen kartta löytyi aiheesta. Ei mikään hirveän hyvä, mutta antaa hieman suuntaa. http://www.kouvola.fi/material/attac...ymenlaakso.pdf
Viikonloppuna taas vaihteeksi Kouvolassa vanhemmilla käymässä... oisko maastoon tai maantielle kukaan lähdössä? Omineni olen kierrellyt polkuja lähinnä kaupungin eteläpuolella (eskolanmäki, mielakka, töröstinmäki)
Perjantai ilta ja/tai lauantai olisi tarkoitus lähteä maastoon.
Suunta todennäköisesti Lehtomäki-Valkeala-Utti-Tykkimäki.
Vauhti melko leppoisa :)
Sunnuntaikin on mahdollinen, jos en lähde korsoon.
Pe ilta sopis mulle. Lauantai menee Vantaalla Biljardin merkeissä ja sunnuntaina oli tarkotus ajaa Korson xcm.
No tulihan se topicci sieltä kun tarpeeksi tuijotti :D Kesätyö Kouvolassa elokuun loppuun ja alustavasti paksunakkipyörä messissä. Arkisin maastolenkkiseuraa hakusessa ensi viikosta alkaen :) Kapeanakkipyörä tullee sitten heinäkuussa mukaan Joensuusta.
Nufan: Huomenna sopii hyvin. Olisiko joku n. 30km lenkki passeli? Nähdäänkö esim. Jäähallin vieressä olevalla Sumulaakson parkkiksella (Sumulaaksonkatu) ja monelta sulle sopii? Mulle käy klo 15 jälkeen milloin vaan.
Hienoa, että Kouvolasta löytyy maastopyöräilijöitä ja yhteislenkit aihe on avattu tänne.
Olen muuttanut perheen kanssa Kouvolaan vuoden vaihteessa. Kevään aikana olen ajellut ja etsinyt polkuja Palomäki, Kalalampi, Sarkonmäki, Lehtomäki, Lautaro, Paaskoski, Niinistö ja Valkealan urheilupuisto alueella. Toikkalassa huomasin Valkealan ulkoilureitti kyltin, josta kyselin tuolla Repovesi keskustelussa onko kenelläkään kokemusta ko. reitistä.
Tulen mukaan maastoon suuntautuville yhteislenkeille kun saan pari viikkoa sitten fillarilenkillä murtuneen solisluun kuntoon.
Ilmoittaudunpa itsekin tähän ketjuun:) Jarin kanssa törmättiinkin cittarissa ja oli puhetta, josko lenkillä ehtisi käydä. Olisi vallan mainiota, jos saataisiin edes joku viikonloppu porukkalenkki aikaseksi, sillä itse hieman huonommin Kouvolan polkuja tunnen. Maantielenkitkin kiinnostavat toki!
Nufanille tiedoksi, että vois taas koittaa joitakin iltalenkkejä heittää kesän aikana tässä kulmilla;) Aika arkisin on vähän kortilla, mutta jos edes joku viikonloppu. Vielä ois haaveissa ajaa joku kerta tästä polkuja pitkin Lahteen, pistetään mietintään.
Jari: Sain tänään käsiini tuon Valkealan ulkoilukartan, jossa tuo reitti on merkitty. Pitää alkaa tutustumaan siihen.
Toni: Joskus neljän maissa voisin olla siinä
Tosin googlemapsilla en löytänyt tuota osoitetta, mutta onko se sama, kun topinkuja?
Wiggum: huutele vaan, kun tuntuu, että lenkkiseuraa tarvii.
Jarille: Hoitele ittes kuntoon, niin saadaan porukkaa kasaan.
Hyvä, että Kouvolakin aktivoituu.
Tuntuuhan täällä olevan tapahtumaa... mä taidan heittää maastopyörän auton katolle tänään illalla kun Kouvolaan suunnistan. Eli lauantai iltasella käyn maastolenkillä. Pitää katsella täältä josko aika sattuu osumaan jollekulle muullekin. Tänään en tuohon 16 lähtöön vielä ehdi mukaan.
[QUOTE=Nufan;1620668]Toni: Joskus neljän maissa voisin olla siinä
Tosin googlemapsilla en löytänyt tuota osoitetta, mutta onko se sama, kun topinkuja?QUOTE]
Ok, nähdään neljän maissa! Se iso parkkis on siinä Topinkujan risteyksessä. Kadun nimi oli ennen Urheilupuistonkatu, Google Mapsissa on näköjään vielä vanha nimi.
Onko tiedossa MC Krampin Kouvolan jaosto? :D
Kouvolassa ja Lahdessa kun tuntuu noita samalla nimellä olevia MC kerhoja olevan :D
Kouvolan kaupungintalolta yhteispalvelupisteestä. A-ovi, matkailutoimiston kanssa samassa tilassa. Kartta maksoi suolaisen 10€ :eek:. Tekeillä on kuulemma joku uusi karttaa, mutta täti ei tiennyt, milloin se julkaistaan.
Voin yrittää ottaa töissä kopion, jos haluat.
Nyt maastopyörät messiin ja tonne jäähallin viereiselle parkkipaikalle neljäksi.
Kävisikö jäähallin viereinen parkkipaikka, eli Sumulaaksonkadun ja Topinkujan risteyksessä? Siitä pääsee melko suoraan metsään.
Olisiko klo 17 hyvä? Säävarauksella tietenkin.
Hyviä polkuja löytyi kouvolastakin. Kiitokset Tonille vielä lenkkiseurasta.
Jees, kiva kun kelpasi! :D
Otetaan joku päivä uusiksi ja yritetään saada lisää porukkaa.
Eiköhän tuo onnistune. Päivällä hallilla onkin 10 nainen niminen naisten juoksu tapahtuma mut eiköhän ne oo jo pois tuoho aikaan... tai kyl me sekaan mahdutaan jos eivät ole.
Mulla on fillarina tollanen maastosävynen Cännärin Gemini valkosella keulalla... siitä tunnistaapi.
Ok, nähdään siellä! Laitoin puhelinnumeroni YV:llä.
Varsin mukava kierros osittain täysin mulle uusilla poluilla. Tekninen data ois 30km matkaa, 149 keskisyke ja about 1300kcal kulutusta kotiovelta kotiovelle mitaten.
Kiitos oppaalle!!
Jees, oli oikein hyvä saunalenkki! :)
Nyt sitten pyörän huolto ja miettimään, lähteekö Korsoon vai ei :seko:
Hienoa pojat!
Nyt ei pääse enää valittamaan, kun kouvolan suunnalla ei ole yhteislenkkejä ;)
Täytyy seurata ketjua, jos vaikka vuorotyöläisellekkin joskus osuis kohdalle.
Mistäs (pyörä)liikkeestä kannattaisi Kouvolassa käydä kyselemässä iskariöljyä etuhaarukkaan?
Jaaha, näinköhän löytyy mistään. KT-Sport Kuusankoskella voi olla ainoa.
Mulla on hyllyssä ihan prätkän keulaöljyä, 5w Castrol ja 15w BelRay. Laitoin noita, kun Rebaan vaihdoin öljyt. Jos vähän tarvitset ja viskositeetit sopii, niin eiköhän noista tilkka liikene "lainaksi".
No nyt ollaan laskeuduttu Kouvostoliiton maaperälle, huominen päivä loppuis kello 17 ja sen jälkeen torsdag oiskin vapaana...hmmm....hippasen polttelis poluille :)
Torstaina aamupäivällä sopii minulle. Olisiko klo 12 hyvä aika? Lähtö jäähallin viereiseltä parkkipaikalta.
Voisin tulla itekin torstaina ajelemaan. aika ja paikka sopii mulle.